Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534
Baranladion skrev (48 minutter siden):

Synes det er trist at man ikke kan ha en ordentlig diskusjon her, uten å bli kalt sian mann, eller rasist. Bare man prøver å diskutere hva sian egentlig mener så blir man automatisk stemplet som rasist, litt i likhet med det sian gjør, som er å stemple alle muslimer som voldtekszombier og drapsmenn.

Mange er dessverre ikke interessert i debattere for å lære noe, de er kun opptatt av å vinne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RaptorStrike skrev (8 minutter siden):

Bare se på hvordan de holder på her i tråden med å sno seg unna med å si hva de egentlig mente. Såklart er de redde, de vet at de er i et kraftig mindretall her til lands. De kan ikke vise sin ekstremisme fullt ut før de har stor nok oppslutning.

De har skrevet det. Og hvorfor skriver du først at du ikke hørte talen for så å nevne hva han snakket om i debatten? Selvfølgelig trekker de seg på det. Han vet jo at han blir dømt om han uttaler seg for ekstremt.

Jeg leser hva de skriver, og forholder meg ikke til unnskyldningene og bortforklaringene de forsøker seg på når de blir stilt til veggs. Og hvor mange ganger må jeg si at de har skrevet det? Jeg har til og med sitert ordrett og henvist til hvor jeg har funnet det.

Sian har ekstreme budskaper, som de aller fleste (ink meg) finner forkastelige. De viser sin ekstremisme, både i flygerblader, taler og på nrk debatten, Jeg sier bare, at det ene punktet som du mener det står svart på hvitt at alle muslimer skal deporteres, ikke nødvendigvis er korrekt, da ville de skrevet det, og ikke prøvd å forklare hva de mener med mohammeds ideologi og gitt eksempler på personer istedenfor muslimer som en gruppe når de ble bedt om å si hvem som skal deporteres. 

Jeg har ikke hørt talen fra demoen,  men jeg hørte at han ikke sa ALLE MUSLIMER på debatten på NRK, men nevnte eksempler på muslimer han mente skal deporteres ifølge deres regler. 

Det er helt greit for meg, at du ikke gidder å stille deg objektivt til noe, sian fortjener det kanskje ikke, men jeg ber innstendig om at du slutter å kalle meg for en av de, eller rasist. ( det stod ikke det svart på hvitt, men jeg skjønte hva du mente,harr harr). 

Uansett om sians mål er å bli kvitt islam, så betyr heller ikke dette at alle muslimer skal interneres eller deporteres. Selv synes jeg all religion burde forsvunnet snart, uten at jeg mener det skal utføres med vold. 

 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Baranladion said:

Unnskyld igjen, men er de redd for hva de står for? Står det ikke "svart på hvitt" som du så fint sier det på løpeseddelen hva de står for? 

Talen deres hørte jeg ikke,og det punktet jeg diskuterer er det om deportasjon. Dersom de mener alle muslimer, så hadde de vel skrevet det, og i debatten så ga han eksempler på navn i steden for å si alle muslimer. Derfor virker det ikke for meg som de ønsker å deportere alle muslimer. 

Du vaser også om hva de egentlig mener, eller rettere sagt, du har bestemt deg for hva de mener, jeg holder det fortsatt oppe til debatt, men jeg vil si at de formulerer seg på en slik måte at de ikke kan mene alle muslimer, da hadde de jo skrevet nettopp det, ihvertfall når du ser hvor konkret de er på alt annet. 

Det spiller veldig liten rolle om de mener alle muslimer eller bare noen muslimer. Deres meninger om deportasjon og internering er uansett et uhyrlig gufs fra nazitiden som i 2020 burde blitt møtt med unison avsky og fordømmelse.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 3
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Psykake said:

Selvsagt. Men hvis de kun er ute etter et fåtall av muslimer, hvordan kan du kalle det SIAN driver med for saklig når de benytter seg av metoder som treffer alle muslimer?

Enhver person i samfunnet, muslim eller ikke, bør og må tåle at noen velger å vise avsky mot en bok ved å brenne den. 
Det burde være uproblematisk. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Enhver person i samfunnet, muslim eller ikke, bør og må tåle at noen velger å vise avsky mot en bok ved å brenne den. 
Det burde være uproblematisk. 

Bør enhver person også tåle at man blir behandlet som et annenrangs menneske på bakgrunn av sin religion?

Endret av RaptorStrike
  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Enhver person i samfunnet, muslim eller ikke, bør og må tåle at noen velger å vise avsky mot en bok ved å brenne den. 
Det burde være uproblematisk. 

Selvsagt. 

Det jeg spør om er hvordan du kan definere det som saklig av SIAN. De har et problem (i følge deg) med et fåtall muslimer, men bruker metode hvor de angriper alle muslimer.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Det jeg spør om er hvordan du kan definere det som saklig av SIAN. De har et problem (i følge deg) med et fåtall muslimer, men bruker metode hvor de angriper alle muslimer.

Representerer Koranen alle muslimer? Eller representerer den islam? 
Et angrep på Koranen er et angrep på islam. 
Selv usaklig religionskritikk bør tolereres i samfunnet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
RaptorStrike skrev (4 minutter siden):

Du har helt rett. Jeg har ingen interesse av å lære noe som helst av rasister. Jeg er opptatt av å utslette dem.

Har du samme holdning overfor de som steiner homofile... for eksempel?

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Representerer Koranen alle muslimer? Eller representerer den islam? 
Et angrep på Koranen er et angrep på islam. 
Selv usaklig religionskritikk bør tolereres i samfunnet. 

Det handler ikke om å tolerer. 

Det jeg spør om er hvordan du kan definere det som saklig av SIAN. De har et problem (i følge deg) med et fåtall muslimer, men bruker metode hvor de angriper alle muslimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Det handler ikke om å tolerer. 

Det jeg spør om er hvordan du kan definere det som saklig av SIAN. De har et problem (i følge deg) med et fåtall muslimer, men bruker metode hvor de angriper alle muslimer.

Å brenne Koranen er ikke et angrep på alle muslimer, det er et angrep på islam. 
Om det er usaklig eller saklig kritikk mot islam - det spiller ingen rolle. 
De bruker ikke metode hvor de angriper alle muslimer. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Å brenne Koranen er ikke et angrep på alle muslimer, det er et angrep på islam. 
Om det er usaklig eller saklig kritikk mot islam - det spiller ingen rolle. 
De bruker ikke metode hvor de angriper alle muslimer. 

Er man muslim hvis man ikke identifiserer seg med Islam? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Psykake skrev (2 minutter siden):

Det handler ikke om å tolerer. 

Så lenge man ikke tyr til vold, bør man da ikke tolerere selv meninger man ikke synes noe om fremfor å "utslette" de (som du så fint sa)? Ingen krever at man verken skal like eller respektere SIAN for deres meninger, men bør man i et fritt samfunn i det minste tolerere det (igjen: forutsatt så lenge de gir uttrykk for sin holdning på en fredelig måte).

Lenke til kommentar
Grimnir skrev (1 minutt siden):

Så lenge man ikke tyr til vold, bør man da ikke tolerere selv meninger man ikke synes noe om fremfor å "utslette" de (som du så fint sa)? Ingen krever at man verken skal like eller respektere SIAN for deres meninger, men bør man i et fritt samfunn i det minste tolerere det (igjen: forutsatt så lenge de gir uttrykk for sin holdning på en fredelig måte).

Jeg har ikke skrevet av noen skal utslettes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (24 minutter siden):

Det spiller veldig liten rolle om de mener alle muslimer eller bare noen muslimer. Deres meninger om deportasjon og internering er uansett et uhyrlig gufs fra nazitiden som i 2020 burde blitt møtt med unison avsky og fordømmelse.

Det er jeg enig i, det er en horribel greie. Men det er vel også slik at man utviser folk fra norge av diverse grunner også, er dette like avskyelig, så lenge det er på ett fornuftig grunnlag ( å nei raptor og psykake, jeg mener ikke at det å være muslim er ett fornuftig grunnlag for å bli kastet ut). 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...