Gå til innhold

Ny telefon - Kamera viktigst


KoKo_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KoKo_ skrev (4 timer siden):

Hei!

Hvilken telefon bør jeg velge om kamera er viktigst? Stillbilde på auto-innstillinger.

Pris helst under 10k.

iPhone 11 pro helt klart. Da får du jenvt bra bilder og kan stole på kamera. Får den for 8000-8500 på brukten. Sikkert enda mindre om du venter en måneds tid til oppfølgeren er lansert.

Jeg får aldri like jenvt god bildekvalitet med Android telefoner og jeg har hatt p30 pro som blir rost opp i skyende. Har nå mi 10 pro som dxomark gir kjempescore og det er forsåvidt sant når en kan ta opp igjen alle de gangene ting blir feil eksponert, fokusert, merkelige fargetemp osv. Forskjellen fra 11 pro var at den kan man ta opp, knipse og så blir det jevnt bra. 

Lenke til kommentar

Xiaomi Mi 10 Ultra har vist ganske rått kamera. Skal vist ikke bli så veldig dyr heller.

https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_10_ultra-10361.php

Nettop lansert så tar vel litt tid før man får den i Norge dog.

 

Om du skal ha på dagen, klarer deg uten 5G og takler Samsung sitt opplegg så er vel S20 veien å gå.

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Takk for gode innspill. 

Må også spesifisere at jeg ønsker android og google sine tjenester, så Iphone og Huawei utgår dessverre. 5G er ikke viktig, det tar jeg ved neste bytte.

Stor forskjell mellom S10 og S20?

Hvilket kamera er best av S20 og Xperia 1 II?

Det er mange forskjellige versjoner av S20, er alle gode, eller er det noen modeller som er dårligere?

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
23 minutes ago, KoKo_ said:

Takk for gode innspill. 

Må også spesifisere at jeg ønsker android og google sine tjenester, så Iphone og Huawei utgår dessverre. 5G er ikke viktig, det tar jeg ved neste bytte.

Stor forskjell mellom S10 og S20?

Hvilket kamera er best av S20 og Xperia 1 II?

Det er mange forskjellige versjoner av S20, er alle gode, eller er det noen modeller som er dårligere?

Den norske modellen av S20 er vel generelt "dårligere" siden den har Enoxys prosessor istede for Snapdragon som den har i andre land. Så dem blir varmere, tar dårligere bilder og har kortere batteritid enn samme telefon i andre land.

Men fortsatt en god mobil.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hva med Google Pixel 4. På stillbilder er jo den kongen på haugen. Langt under 10k er den også. 
 

Jeg har selv Iphone 11 og det å ta opp telefonen, åpne kamera og ta bilder som  blir bra er det som er vanlig. Jeg hopper litt mellom ios og android, og den store fordelen når man har barn er at på iphone så får man i gjennomsnitt bedre «raske» bilder enn på android er min erfaring. 

Endret av MobilNerd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For mannen i gata så tar nok samtlige toppmodeller. ca like gode bilder. det er absolutt ingen som vil reagere på "øhh dette er tatt med en iPhone" eller Samsung eller hvilken som helst annen model. Kun fanboys som griner over at det kanskje er 0.001% bedre bildekvalitet på XX model kontra YY, mens samtlige andre ikke bryr seg. :p 

Bildene som blir brukt det være seg Snapschat, Instagram, Facebook osv, blir uansett såpass forringet at de ender opp med ca. det samme resultatet (om man ser bort fra vidvinkel ol).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Merko said:

For mannen i gata så tar nok samtlige toppmodeller. ca like gode bilder. det er absolutt ingen som vil reagere på "øhh dette er tatt med en iPhone" eller Samsung eller hvilken som helst annen model. Kun fanboys som griner over at det kanskje er 0.001% bedre bildekvalitet på XX model kontra YY, mens samtlige andre ikke bryr seg. :p 

Bildene som blir brukt det være seg Snapschat, Instagram, Facebook osv, blir uansett såpass forringet at de ender opp med ca. det samme resultatet (om man ser bort fra vidvinkel ol).

 

Nja. Mener Huawei har langt skarpere bilder. Den har også mikromodus som gjør at man kan ta klare bilder av gjenstander som bare er et par cm unna. iPhone har ikke slike modus. De har jo akkurat fått nattmodus.

Lenke til kommentar
Merko skrev (2 timer siden):

For mannen i gata så tar nok samtlige toppmodeller. ca like gode bilder. det er absolutt ingen som vil reagere på "øhh dette er tatt med en iPhone" eller Samsung eller hvilken som helst annen model. Kun fanboys som griner over at det kanskje er 0.001% bedre bildekvalitet på XX model kontra YY, mens samtlige andre ikke bryr seg. :p 

Bildene som blir brukt det være seg Snapschat, Instagram, Facebook osv, blir uansett såpass forringet at de ender opp med ca. det samme resultatet (om man ser bort fra vidvinkel ol).

 

Ja og kjenner flere som vil ha den beste kameraet på mobilen, men så bruker de snapchat appen for alle bilder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (5 timer siden):

For mannen i gata så tar nok samtlige toppmodeller. ca like gode bilder. det er absolutt ingen som vil reagere på "øhh dette er tatt med en iPhone" eller Samsung eller hvilken som helst annen model. Kun fanboys som griner over at det kanskje er 0.001% bedre bildekvalitet på XX model kontra YY, mens samtlige andre ikke bryr seg. :p 

Bildene som blir brukt det være seg Snapschat, Instagram, Facebook osv, blir uansett såpass forringet at de ender opp med ca. det samme resultatet (om man ser bort fra vidvinkel ol).

 

Det stemmer ikke helt med min oppfatning men.. jeg har Android tlf årlig og som regel en flaggskip modell og det er som Mobilnerd sier mye flere bra bilder fra apple telefonene selv om specs ikke skulle tilsier det. Godt mulig google er på høyde med apple, men Samsung,Huawei og Xiaomi har langt igjen for å oppnå like jevnt god kvalitet på point-n-shoot bildene. På single bilder en tar opp igjen til de blir bra og bruker tid på så er jeg helt enig i at en kan få bedre bilder av en huasamxio telefon. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (13 timer siden):

Xiaomi Mi 10 Ultra har vist ganske rått kamera. Skal vist ikke bli så veldig dyr heller.

https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_10_ultra-10361.php

Nettop lansert så tar vel litt tid før man får den i Norge dog.

 

Om du skal ha på dagen, klarer deg uten 5G og takler Samsung sitt opplegg så er vel S20 veien å gå.

 

Går rykter om at denne bare blir lansert i Kina, men det kan neppe være riktig..?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gouldfan said:

Huawei P30 har vel google Android? Er de nye som er kuttet vel?

Ja den har vel Play Store, men tror den blir mer og mer hemmet i funksjonalitet.

Jeg har en Huawei Smartklokke, og måtte laste ned apk filer manuelt på min Oneplus telefon for å fortsette å bruke klokken. Litt tungvint.

15 minutes ago, SilverShaded said:

Går rykter om at denne bare blir lansert i Kina, men det kan neppe være riktig..?

Håper ikke det..

Lenke til kommentar
bbios skrev (8 timer siden):

Ja og kjenner flere som vil ha den beste kameraet på mobilen, men så bruker de snapchat appen for alle bilder. 

Alle skal ha "det beste kameraet" og det er kjempeviktig og betaler gjerne 10.000 kr for å få det. Og så er det for å bruke snapchat og instagram med masse filter og drit på. Jeg har enda ikke møtt noen med det "behovet" som har tenkt å ta gode bilder. Man må bare berømme bransjen for å overbevise folk om at dette er noe de trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bo1e skrev (4 minutter siden):

Alle skal ha "det beste kameraet" og det er kjempeviktig og betaler gjerne 10.000 kr for å få det. Og så er det for å bruke snapchat og instagram med masse filter og drit på. Jeg har enda ikke møtt noen med det "behovet" som har tenkt å ta gode bilder. Man må bare berømme bransjen for å overbevise folk om at dette er noe de trenger.

Hehe ja de filterne, kjenner jo nesten ik folk igjen når man møter dem ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...