Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

9 minutes ago, Fleskefjeset said:

Jeg har eid M-bil før og det er ingen tvil om hva jeg synes er mest morsomt. Hadde kostnadsnivået på eierskap og bruk vært like hadde jeg valgt M-bil ti av ti ganger.

M bilene er rå, ingen tvil om det. Kjøreglede kan måles på mange måter.

Men faktum er at Model 3 er en veldig god bil på bane, selv om den ikke er like premium eller banefokusert som BMW M3.

Må innrømme at når jeg sitter meg ned med VR briller og ratt/pedaler så er BMW morsommere siden jeg vil ha manuelle gir og pottesmell når jeg hiver bilen sidelengs opp en fjellside.

Men i den virkelige verden ville jeg aldri økonomisk kunne forsvart noe M3, og Model 3 appellerer mere til meg enn M3 som en bil å bruke i hverdagen. Billig i bruk og morsom å kjøre. 

Ville og fått litt ont i sjelen av å starte opp en M3 i -30 grader for å dra på butikken.. ikke noe problem for Tesla :p

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fleskefjeset skrev (23 minutter siden):

Jeg har eid M-bil før og det er ingen tvil om hva jeg synes er mest morsomt. Hadde kostnadsnivået på eierskap og bruk vært like hadde jeg valgt M-bil ti av ti ganger.

Har også hatt M-bil, og ja - den er mer morsom mtp LSD-diff osv, men *bedre*? Tja, der må jeg faktisk si meg usikker. Jeg tror ikke jeg hadde kjørt den M3en min fortere rundt Rudskogen (eksempel) enn min TM3. Det er bare den følelsen jeg sitter med, for TM3 føles faktisk ekstremt godt plantet og veiholdningen vil jeg påstå er svært god

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
bshagen skrev (Akkurat nå):

Har også hatt M-bil, og ja - den er mer morsom mtp LSD-diff osv, men *bedre*? Tja, der må jeg faktisk si meg usikker. Jeg tror ikke jeg hadde kjørt den M3en min fortere rundt Rudskogen (eksempel) enn min TM3. Det er bare den følelsen jeg sitter med, for TM3 føles faktisk ekstremt godt plantet og veiholdningen vil jeg påstå er svært god

Nå brukte jeg vel ikke ordet «bedre» eller nevnte noe om banekjøring, jeg skrev jeg er uenig i at model 3 performance er «ekstremt morsom». Den oppleves lite engasjerende annet enn rask aksellerasjon opp til 100 (fra 100 er det jo ikke så mye som skjer). Jeg har hatt flere episoder der bilen oppleves vinglete og nervøs.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Complexity skrev (1 minutt siden):

Virituell virkelighet hvor alt er gratis og man kan kjøre som en tulling uten at det gir konsekvenser.

Der er en BMW M3 ganske morsom.

I det virkelige liv blir det noe annet.

Virker noe søkt å bruke VR som argumentasjon når man snakker om hvorvidt biler er «ekstremt morsomme» å kjøre eller ikke.

Lenke til kommentar
13 hours ago, JØI said:

 

Model Y er så ræva bygget at den er død før fødsel. Er jo daglig nye tråder med helt horribelt dårlig bygget eksemplar. Lekkasjer av vann, lakk som mangler, stift som er lakkert inn i lakken, seter som ikke er festet osv. Hver eneste dag!

Verdens mest verdifulle bilmerke vi snakker om her. Det er helt hinsides egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fleskefjeset skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt flere episoder der bilen oppleves vinglete og nervøs.

Min er senket og jeg kjører et annet hjuloppsett, men kan ikke erindre å ha opplevd at bilen oppfører seg vinglete eller nervøs - snarere tvertimot. Jeg har faktisk mange ganger tenkt at dette er «on par» med kjørefølelsen med min gamle M3. Om den kanskje ikke er 100% der, så mener jeg at bilen er svært imponerende mtp hva du får for penga og fordi det er en bil som er svært enkelt å leve med i det daglige :)


Men ang. at bilen din er nervøs, kanskje du må ha den inn for en sjekk? For den skal jo helst ikke være det ?

Endret av bshagen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
bshagen skrev (58 minutter siden):

Min er senket og jeg kjører et annet hjuloppsett, men kan ikke erindre å ha opplevd at bilen oppfører seg vinglete eller nervøs - snarere tvertimot. Jeg har faktisk mange ganger tenkt at dette er «on par» med kjørefølelsen med min gamle M3. Om den kanskje ikke er 100% der, så mener jeg at bilen er svært imponerende mtp hva du får for penga og fordi det er en bil som er svært enkelt å leve med i det daglige :)


Men ang. at bilen din er nervøs, kanskje du må ha den inn for en sjekk? For den skal jo helst ikke være det ?

Jeg har ikke sagt noe på at man får mye bil for pengene, det er jeg enig i. Men «mye bil for pengene» er ikke synonymt med kjøreglede. Det jeg har kommentert er at den ikke er «ekstremt morsom» å kjøre som andre her påstår. For eget vedkommende hadde jeg langt mer kjøreglede i en M-bil. 
 

Jeg tror ikke det er noe galt med bilen og at det er derfor den til tider kan være nervøs ved aktiv kjøring. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Fleskefjeset said:

Jeg tror ikke det er noe galt med bilen og at det er derfor den til tider kan være nervøs ved aktiv kjøring. 

Har du tatt firehjulskontroll på den noen gang? Jeg hadde ett bakhjul som var ute av posisjon. Gjorde ikke bilen ustabil men rattet ble litt skjeivt. Som alle vet går det litt fort i svingene på Tesla sin produksjonslinje så kan godt være justert dårlig på din og.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Complexity skrev (12 minutter siden):

Har du tatt firehjulskontroll på den noen gang? Jeg hadde ett bakhjul som var ute av posisjon. Gjorde ikke bilen ustabil men rattet ble litt skjeivt. Som alle vet går det litt fort i svingene på Tesla sin produksjonslinje så kan godt være justert dårlig på din og.

Nei. Jeg er vant til at biler jeg kjøper nye ikke trenger kontroll. Jeg har dog hatt den inne fire ganger for andre ting, noe som heller ikke er noe jeg er vant med.

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Fleskefjeset said:

Jeg har ikke sagt noe på at man får mye bil for pengene, det er jeg enig i. Men «mye bil for pengene» er ikke synonymt med kjøreglede. Det jeg har kommentert er at den ikke er «ekstremt morsom» å kjøre som andre her påstår. For eget vedkommende hadde jeg langt mer kjøreglede i en M-bil.

Hvor morsom en bil er vil alltid være subjektivt. Men på en skala på 1-10, hvordan ville du rangert disse bilene, for eksempel? (Gjerne ta med/erstatt med biler du er mer kjent med.)

- VW Golf

- Volvo S60

- Toyota Prius

- Tesla Model 3 performance

- Audi A4

- Mercedes C-klasse

- BMW M3

Jeg kan ikke egentlig uttale meg om hvor morsom Model 3 er, ettersom jeg aldri har kjørt den, men her er noen biler jeg har kjørt 100+ km:

Tesla Model X: 7

Peugeot 308: 6

Hyundai i30: 4

Honda CR-V: 2

Mercedes B200d: 2

VW Golf Sportwagon: 1

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Fleskefjeset said:

Nå skal jeg fylle ut et spørreskjema fordi jeg ikke synes model 3 performance er «ekstremt morsom» å kjøre? Nei takk.

Du må ikke svare på noe som helst. Men hvordan du rangerer andre biler vil kunne forklare din rangering av Model 3. Om du eksempelvis rangerer alle andre bilene jeg nevnte som 1, og BMW M3 som 10, så er skalaen din ganske ytelsesorientert. (Og det er ikke noe galt i det.)

Temaet at Teslaene generelt er morsomme å kjøre kom opp fordi det er mer naturlig å sammenligne Model 3 med andre høy-ytelsesbiler, og ikke biler som f.eks Golf eller ID.3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fleskefjeset skrev (54 minutter siden):

Jeg tror ikke det er noe galt med bilen og at det er derfor den til tider kan være nervøs ved aktiv kjøring. 

Selvsagt kan det være noe som ikke er justert riktig. Spissingen feks kan gi en nervøs bil. Få deg en 4-hjulskontroll du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fleskefjeset skrev (4 timer siden):

Hatt min model 3 performance i snart ett år, og det er på ingen måte «en ekstremt morsom» bil å kjøre. Den går fort opp til 100, ellers er den helt middels. BMWs M-modeller f.eks er langt mer morsomme å kjøre.

Ingen overraskelse. Har ikke kjørt Model, men har kjørt Model S flere ganger og den er høyst middelmådig. Foruten akselerasjonen og som du går fort lei, så finnes ikke bilen morsom å kjøre.

Om bilen går til 0-100 km på 5 sek eller på under 3 sek spiller ingen rolle på en bil som dette. Skal man først ha en virkelig morsom og sportslig bil, så kjøper man en mindre sportsbil.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (45 minutter siden):

her noen biler jeg har kjørt 100+ km:

Tesla Model X: 7

Peugeot 308: 6

Hyundai i30: 4

Honda CR-V: 2

Mercedes B200d: 2

VW Golf Sportwagon: 1

En  stor SUV finnes ikke sportslig eller morsom å kjøre. Du mangler referanser og er neppe nøytral når det kommer til Tesla.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
Complexity skrev (15 minutter siden):

Kan jo være noe som har kommet i ettertid. Alle biler trenger å justeres i blandt.

Nei, det har ikke kommet i ettertid. Bilen har vært helt midt på treet «kjøregledemessig» siden dag én. Det har ingenting med hjulstilling å gjøre.

Lenke til kommentar
Fleskefjeset skrev (25 minutter siden):

Nei, det har ikke kommet i ettertid. Bilen har vært helt midt på treet «kjøregledemessig» siden dag én. Det har ingenting med hjulstilling å gjøre.

Man at bilen din er, som du beskriver - «nervøs» kan definitivt ha noe med hjulstillingen din å gjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...