Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gamlefar skrev (8 minutter siden):

Lol. Taycan ligger i en helt annen prisklasse. Model S kostet vel 400-500k da den kom. Incentivene både for den og X har vært helt avgjørende for salg. 

De visste om både pris og insentiver når de fastsatte estimert/forventet salg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (27 minutter siden):

Lol. Taycan ligger i en helt annen prisklasse. Model S kostet vel 400-500k da den kom. Incentivene både for den og X har vært helt avgjørende for salg. 

Lol, de ligger likt i pris nå og har gjort det lenge. Sammenlign salgstall fra S performance når den kom og taycan du....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (7 minutter siden):

Siden man jamfører Taycan med model S performance (salg)...
Hvor mange S Performance er det blitt solgt i samme tidsperiode som Taycan har vært på markedet ?

Sammenligningen er jo tåpelig, en helt ny bil som har vært reservert. Hvorfor ikke sammenligne epler og epler? Tall fra når performance kom på markedet?

Lenke til kommentar

Performance er ikke den rimeligste....

Dessuten snakker jeg om salgstallene som Tesla har opparbeidet seg. Og man er naiv hvis man ikke skjønner at intenciver og manglende konkurranse har hatt betydning. I land helt uten støtte, har salget vært elendig.

Forøvrig selger ikke Model S godt lenger i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Sammenligningen er jo tåpelig, en helt ny bil som har vært reservert. Hvorfor ikke sammenligne epler og epler? Tall fra når performance kom på markedet?

Det er vel ikke tåpelig å undre på om dagens toppmodell til Tesla selger eller ikke og i hvilket volum p.d.d.
Det var ingen sammenlikning , men et spørsmål og det er vel heller svarene er unnvikende og tåpelige.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke tåpelig å undre på om dagens toppmodell til Tesla selger eller ikke og i hvilket volum p.d.d.
Det var ingen sammenlikning , men et spørsmål og det er vel heller svarene er unnvikende og tåpelige.

Model S selger veldig dårlig om dagen, ikke rart da model 3 er en bedre bil på mange måter. I tillegg er tesla åpen om at det kommer en langt bedre modell snart. Men, det selges nok langt flere på verdensbasis uansett. Taycan har vell bare solgt 4000 biler eller noe slikt. Har dog ikke tallene på S performance. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (Akkurat nå):

Men er ikke poenget med at bilene har OTA at de ikke blir gamle og utdatert. Du mener at de trenger en «facelift» ?

Imo alt nytt, interiøret trenger mega oppdatering. Har jo skjedd noe på 8 år, men ikke veldig mye. 

 

Ryktes dog å komme "snart", men I Tesla sin verden er jo det ordet vanskelig å tolke:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har aldri påstått slikt, men det er jo dog veldig fint at ting oppdateres underveis. Slik som produktene vi ellers kjøper nå til dags:) ser ikke noe problem med det iallefall...

Sier ikke det er noe problem, bare att all fokus kun på OTA er litt ensporet.
Det samme som med liten interesse model S kan jo skje med model 3 og Y på sikt. Det at man ikke klarer å holde interessen oppe for en modell i flere år uten at de designmessig og funksjonelt fornyes, bakgrunnen til at bilprodusenter tyr til facelifts er nettopp dette og hvordan menneskers natur og psykologi arter seg  .
OTA (programvare oppd/forbedringer) er kun en ting av en totalpakke slik jeg ser det. 

 

Lenke til kommentar
28 minutes ago, syar2003 said:

Men er ikke poenget med at bilene har OTA at de ikke blir gamle og utdatert. Du mener at de trenger en «facelift» ?

Desverre litt hardware begrensninger på de eldre bilene. De får enda oppdateringer men har ikke kraft nok til de nye spillene osv. Og mangler alle kamera som er nødvendig for sentry mode.

Vanskelig å OTA oppdatere batteritypene og motorer. S og X trenger sårt en facelift ja.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (6 minutter siden):

Desverre litt hardware begrensninger på de eldre bilene. De får enda oppdateringer men har ikke kraft nok til de nye spillene osv. Og mangler alle kamera som er nødvendig for sentry mode.

Vanskelig å OTA oppdatere batteritypene og motorer. S og X trenger sårt en facelift ja.

Hardware begrensninger kommer etter en tid til syne på alle produkter med tanke på teknologi utviklingen idag, også for din bil.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
6 minutes ago, syar2003 said:

Hardware begrensninger kommer etter en tid til syne på alle produkter med tanke på teknologi utviklingen idag, også for din bil.

Absolutt. Nyere S/X har fått oppgradert hardware, men bruker enda gamle batterier og "gamle" motorer (har blitt litt oppgradert men ikke så mye som de blir etter facelift)

Designet er jo og nesten uendret siden 2012 med unntak av en litt annen front.

De har lært mye siden 2012 og Model 3/Y er satt sammen på en helt annen måte.

Er klart den ikke selger så godt lenger når den er så gammel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...