Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Datteren min er sammen med en muslim


Gjest c91c8...1e4

Anbefalte innlegg

At religioner påberoper seg monopol på moral er ikke noe nytt. Skal ikke mange årene tilbake før disse fine kristelige verdiene var omtrent like kvinnenedsettende som islam i mange tilfeller er i dag. Forskjellen på religiøs og sekulær/humanistisk moral er at førstnevnte i hovedsak er adlydelse, og sistnevnte er faktiske moralske vurderinger basert på konsekvensene av handlinger. På ett vis har du rett C64, jeg får ikke min moral i kraft av at jeg er ateist. Min ateisme er kun en holdning/oppfatning mot en konkret proposisjon. For å snu det på flisa blir det like dumt som at jeg sier at du umulig kan være moralsk for du kan ikke basere dine moralske verdier på din anissisme om ikke aksepterer at nisser finnes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, aklla said:

Hvorfor har da f.eks kvinner fått mer og mer rettigheter jo mindre kristent landet har blitt?

Norge har vært kristent i ca 1000 år, det er ikke mer enn ca 200 år siden kvinner ble "myndige" og fikk lov til å i en viss grad bestemmer over ssg selv, og 100 år siden kvinner fikk stemmerett. Grunnloven ble skrevet av kristne menn, ingen kvinner...

 

Jeg vil si vi har det bra på grunn av at religion er på vei bort i stor grad.

Fordi det fremdeles er kristne tradisjoner og tenkemåte vi har her i Norge. Helt uavhengig av om du personlig er kristen eller ikke. Ja, er ikke alt som har gått like kjapt her i Norge heller, men totalt sett er vi langt mer fremme en hvilket som helst annet muslimsk land. Du må gjerne mene vi har det "bra" med religion på vei bort, men det er ikke det som skjer. Kristendommen forsvinner mer og mer dessverre, samtidig kommer en terror religion inn (islam). Så om du vil få det bedre er heller tvilsomt. Men det er for sent når du oppdager det. Hvilket muslimsk land synes du er bedre en hos med tanke på kvinner og andre ting?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Guest c0748...0a9 said:

Er du faen meg helt syk i hodet? Skal du slutte å elske barnet ditt om hun treffer en fyr som har et litt annet livssyn enn deg?

Hvor trangsynt og snevert liv har du levd om du har så store fordommer mot muslimer at du får sjokk når noen forteller at de er hyggelige?

Har du i det hele tatt vært utenfor Norden, ikke minst din egen hjemby?

Du burde skamme deg, helt ærlig. Ingenting av dette er personangrep. Det er ikke et angrep å si at du burde skamme deg, eller spørre om du er syk i hodet. Det første er et råd, og sistnevnte er genuin nysgjerrighet.

Anonymous poster hash: c0748...0a9

Er han så "syk" i hodet for å bry seg om sin datter? I så tilfelle, hva sier det om deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Selvsagt er muslimer hyggelige mennesker som alle andre. For en rar ting å si? Jeg har hatt og har venner som er både muslimer, buddhister, kristne, humanetikere osv. Det er sjelden religionen som avgjør hvordan de oppfører seg.

Jo, det er det. Selv om du og jeg møter, kjenner og jobber sammen med muslimer og ateister, som selvsagt er stort sett fredelige og bra mennesker, så er det ikke dermed sagt at grunnlaget for troen deres er irrelevant. En muslim blir farligere og farligere jo mer religiøs han/hun er. De skal vel og merke følge Muhammeds eksempel. Jo mer religiøs en kristen er viser det motsatte. Feks du tror vel ikke alle som kaller seg kristne, er virkelig "kristne", gjør du? 

I dette tilfelle er det en far som bekymrer seg for sin datter, og det kan han gjøre med god grunn. Kulturer og land disse muslimene kommer fra har fra religionen og kultur som plasserer jenter aller lavest på rangstigen, ikke slik som i Norge. Og slik kultur og tankemåte forsvinner ikke bare fordi du krysser en grense vet du.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (7 timer siden):

Det er bare å sammenligne kristne vestlige land med muslimske land det vet du, for å se om vi er "bedre". Feks betyr en kvinnes vitnemål i en rettssak like mye som en mannlig i muslimske land?, ikke det nei, hvorfor ikke? Ser du på virkeligheten så har kvinner i vestlige land hatt en stor fordel fremfor kvinner i muslimske land, som fremdeles har det mye som på Muhammeds tid. So jo, kristendommer er bedre. MYE bedre.

Feil. Utvikling i samfunnet er ikkje direkte linket til religion. KKK bygde seg opp på kristne verdier, betyr det at du støtter det KKK står for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, -C64- said:

Jo, det er det. Selv om du og jeg møter, kjenner og jobber sammen med muslimer og ateister, som selvsagt er stort sett fredelige og bra mennesker, så er det ikke dermed sagt at grunnlaget for troen deres er irrelevant. En muslim blir farligere og farligere jo mer religiøs han/hun er. De skal vel og merke følge Muhammeds eksempel. Jo mer religiøs en kristen er viser det motsatte. Feks du tror vel ikke alle som kaller seg kristne, er virkelig "kristne", gjør du? 

I dette tilfelle er det en far som bekymrer seg for sin datter, og det kan han gjøre med god grunn. Kulturer og land disse muslimene kommer fra har fra religionen og kultur som plasserer jenter aller lavest på rangstigen, ikke slik som i Norge. Og slik kultur og tankemåte forsvinner ikke bare fordi du krysser en grense vet du.

Nå blander du fundamentalisme og ekstremisme med fredlig religion. Idioter og ekstremister finner du i alle samfunnslag.

Jeg har bodd i land i midtøsten og kjenner godt til kulturer du kanskje selv ikke har opplevd?

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Theo343 said:

Nå blander du fundamentalisme og ekstremisme med fredlig religion. Idioter og ekstremister finner du i alle samfunnslag.

Jeg har bodd i land i midtøsten og kjenner godt til kulturer du kanskje selv ikke har opplevd?

fundamentalisme og ekstremisme er de som følger troen mer en andre. Ikke noe mer en det. IS feks kalte seg verken fundamenter eller ekstremister. Det er ord som er puttet på dem her i vesten. De fulgte bare kanskje enkelt koranen og Muhammed. 

Åjoda, jeg har forhold til Midt-Østen, der terroren i hovedsak kommer fra. Men en trenger ikke bo der for å se hva denne terror-religionen kan føre til. Se på nyhetene vel. Jada, jada. jeg vet at det bor mange fredelige muslimer også der, men det er ikke dem jeg kritiserer. Jeg kritiserer religionen. 

 

Brigitte Gabriel gir her et godt svar på hva du prøver å få frem.. hva med alle de "fredelige" muslimer.

 

Lenke til kommentar
21 hours ago, aomt said:

Feil. Utvikling i samfunnet er ikkje direkte linket til religion. KKK bygde seg opp på kristne verdier, betyr det at du støtter det KKK står for?

Demokratene bygget opp KKK ja, at de (medlemmene) også mange ganger gikk i kirken, er ikke kristendommens feil, det er de såkalte kristne som ikke fulgte bibelens ord som er skyld i det. Det står ingenting i bibelen at en skal drive med noe slikt KKK drev med. Ikke er USA bygget på KKK verdier heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (2 timer siden):

Demokratene bygget opp KKK ja, at de (medlemmene) også mange ganger gikk i kirken, er ikke kristendommens feil, det er de såkalte kristne som ikke fulgte bibelens ord som er skyld i det. Det står ingenting i bibelen at en skal drive med noe slikt KKK drev med. Ikke er USA bygget på KKK verdier heller. 

Kødder du? Kan du noe ta historien? Slavehandel? Utnyttelse av svarte i USA? KKK var inn veldig lenge i USA. Kun de siste 70 åra er det blitt bedre, men den dag i dag er det enormt med rasisme som preger USA. Rett og slett dumt og naivt å tru noe annet. 

At vesten ligger 50-100år foran vise andre land har null og niks med religion å gjøre. Til og med i EU - Ungarn, kan ikkje kvinner bli trikkeføreren. Europa 2020!

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, aomt said:

Kødder du? Kan du noe ta historien? Slavehandel? Utnyttelse av svarte i USA? KKK var inn veldig lenge i USA. Kun de siste 70 åra er det blitt bedre, men den dag i dag er det enormt med rasisme som preger USA. Rett og slett dumt og naivt å tru noe annet. 

At vesten ligger 50-100år foran vise andre land har null og niks med religion å gjøre. Til og med i EU - Ungarn, kan ikkje kvinner bli trikkeføreren. Europa 2020!

Slavehandelen var det demokratene som for i det lengste, de kjempet for at sorte ikke skulle ha stemmerett, de startet KKK ja. Joda, jeg kan min historie. KKK var ikke bare lenge, de er der enda. Det er lite rasisme i USA i dag. Det er en konstruksjon fra venstremedia. De vil jo så gjerne ha sorte stemmer vet du. Derfor forsette narrativet om rasisme (alt er jo rasisme der borte i dag.. i deres øyne). Det vi ser av rasisme i dag (i Norge) kommer mye fra våre nye landsmenn. Men det vil ikke du se?

Selvsagt har det noe med religion å gjøre. Det er vel og merke på religion vi har bygget våre samfunn. Og hvorfor er du så opphengt i trikkeførere? Kristendommen har da overhodet ingenting mot trikkeførere, eller at kvinner tar seg de jobber de vil ha. Er det begrensninger på kvinner i arbeid du vil se, så ta en liten titt på de muslimske land igjen. Grunnen til at muslimske land stort sett ikke kommer seg videre, er fordi de har koranen, og skal følge Muhammeds eksempler. (tipper du ikke har snøring om hva Muhammed gjorde?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (5 timer siden):

Slavehandelen var det demokratene som for i det lengste, de kjempet for at sorte ikke skulle ha stemmerett, de startet KKK ja. Joda, jeg kan min historie. KKK var ikke bare lenge, de er der enda. Det er lite rasisme i USA i dag. Det er en konstruksjon fra venstremedia. De vil jo så gjerne ha sorte stemmer vet du. Derfor forsette narrativet om rasisme (alt er jo rasisme der borte i dag.. i deres øyne). Det vi ser av rasisme i dag (i Norge) kommer mye fra våre nye landsmenn. Men det vil ikke du se?

Selvsagt har det noe med religion å gjøre. Det er vel og merke på religion vi har bygget våre samfunn. Og hvorfor er du så opphengt i trikkeførere? Kristendommen har da overhodet ingenting mot trikkeførere, eller at kvinner tar seg de jobber de vil ha. Er det begrensninger på kvinner i arbeid du vil se, så ta en liten titt på de muslimske land igjen. Grunnen til at muslimske land stort sett ikke kommer seg videre, er fordi de har koranen, og skal følge Muhammeds eksempler. (tipper du ikke har snøring om hva Muhammed gjorde?)

Rasisme i USA har eg sett selv etter å ha budd der i 3 år. Det var enormt forskjell korleis eg eller mine kvite kompiser ble behandlet vs brune (India, Brazil). Enda værre var det for svarte. Ingenting med media å gjøre.

Gjennom historien så var det 19 republikanske presidenter vs 14 demokrater. Så republikanere står for mesteparten av politikk i USA. Dumt å skylde på eit politisk parti for alle problemer i USA.

Det Muhammed gjorde er barnelek i forhold til korstog og brenning av folk for moroskyld (heksejakt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, aomt said:

Rasisme i USA har eg sett selv etter å ha budd der i 3 år. Det var enormt forskjell korleis eg eller mine kvite kompiser ble behandlet vs brune (India, Brazil). Enda værre var det for svarte. Ingenting med media å gjøre.

Gjennom historien så var det 19 republikanske presidenter vs 14 demokrater. Så republikanere står for mesteparten av politikk i USA. Dumt å skylde på eit politisk parti for alle problemer i USA.

Det Muhammed gjorde er barnelek i forhold til korstog og brenning av folk for moroskyld (heksejakt).

Selvsagt forekommer det rasisme der som det også gjør her. Men at det er så mainstream som media lyver om, det er tull fra ende til annen. I dag er det jo liksom rasisme å spørre noen om hvor de kommer fra. 

Rasisme er noe helt annet en det media i dag gir uttrykk for. Og jeg skylder ikke på "kun" demokratene. Jeg vil bare få frem fakta. Det er noe demokratene unngår så det griner etter. Rasismen som var og er i USA, er noe de selv har mye og kanskje mest av skylden for. Derfor blir det patetisk av dem å peke på Trump. 

Nei, det Muhammed gjorde var verre. Det var også grunnlaget for den terroren vi ser den dag i dag. korsfarerene hadde derimot ingen holdepunktet for hva de gjorde i fra bibelen. Husk også på hvorfor korstogene oppsto. De oppsto på grunnlag av muslimsk invasjon av Spania og deres fremmarsj nordover. Og du snakker om "brenning av folk for moroskyld"? Hva skjer i noen av DAGENS muslimske land? De brenner folk, henger dem i lyktestolper, kaster folk ut fra høye bygninger osv. Er det de "gode" dette?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
-C64- skrev (På 13.8.2020 den 21.38):

Selvsagt forekommer det rasisme der som det også gjør her. Men at det er så mainstream som media lyver om, det er tull fra ende til annen. I dag er det jo liksom rasisme å spørre noen om hvor de kommer fra. 

Rasisme er noe helt annet en det media i dag gir uttrykk for. Og jeg skylder ikke på "kun" demokratene. Jeg vil bare få frem fakta. Det er noe demokratene unngår så det griner etter. Rasismen som var og er i USA, er noe de selv har mye og kanskje mest av skylden for. Derfor blir det patetisk av dem å peke på Trump. 

Nei, det Muhammed gjorde var verre. Det var også grunnlaget for den terroren vi ser den dag i dag. korsfarerene hadde derimot ingen holdepunktet for hva de gjorde i fra bibelen. Husk også på hvorfor korstogene oppsto. De oppsto på grunnlag av muslimsk invasjon av Spania og deres fremmarsj nordover. Og du snakker om "brenning av folk for moroskyld"? Hva skjer i noen av DAGENS muslimske land? De brenner folk, henger dem i lyktestolper, kaster folk ut fra høye bygninger osv. Er det de "gode" dette?

 

Som sagt, eg har budd 3 år i USA og kan bekrefte det som skrives i media. Rasisme er enormt problem der borte. Mye, mye verre enn i Noreg.
Selvfølgelig er det vanskelig å skylde kun på demokratene, mens republikanere hadde makten mesteparten av tia. Om du hadde ønskjet å gjøre noe med det, så kunne det lett gjort det. Men nei, de har heller gjort situasjonen verre. 

Same som skjer i DAGEN KRISTNE land. Folk blir brent ++++. Se i Afrika. Fleire av de landa er kristne. Homo blir brent/steinet. Null forskjell frå muslimske naboland. 
Som sagt, det har med SAMFUNNET å gjøre, ikkje religionen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
17 hours ago, aomt said:

Som sagt, eg har budd 3 år i USA og kan bekrefte det som skrives i media. Rasisme er enormt problem der borte. Mye, mye verre enn i Noreg.
Selvfølgelig er det vanskelig å skylde kun på demokratene, mens republikanere hadde makten mesteparten av tia. Om du hadde ønskjet å gjøre noe med det, så kunne det lett gjort det. Men nei, de har heller gjort situasjonen verre. 

Same som skjer i DAGEN KRISTNE land. Folk blir brent ++++. Se i Afrika. Fleire av de landa er kristne. Homo blir brent/steinet. Null forskjell frå muslimske naboland. 
Som sagt, det har med SAMFUNNET å gjøre, ikkje religionen.

Imponerende at du har bodd i USA 3 år, som om det har noe å si. Jeg er heller ikke ukjent med USA. I våre dager har venstresiden/demokratene hatt en agenda med å gjør alt rasistisk. Ja alt som går mot de mer mørkere hud iallefall. Bare det å knele for sorte er rasistisk. Hvordan ville du reagert om det ble forlangt at sorte skulle knele for hvite? (ser du rasismen?). Nei, det er lett å gi demokratene mye av skylden for det som nå skjer. De har lovpriset Black Life Matter og opptøyer som skjer nå. Alt for at de tror det tjener deres egne politiske interesser. Republikanerne med Trump har forsøkt å gjøre noe med dette i de demokratstyrte byer som er gått helt til helv*** nå. Men, demokratene nekter, de kalles voldsmenn for fredelige demonstranter. 

 

Gi meg eksempler på land der kristne brenner folk i Afrika da? Det du påstår er tull fra ende til annen. Du kan gjerne finne kriminelle i kristne land, men ikke "kristne" som brenner andre. Kristne har ikke holdepunkter i vår religion for å brenne/skade andre. Muslimer derimot de har påbud om akkurat det. Nesten alle samfunn er bygget opp på religion (unntak Kina, og Nord-korea flere?), og har selvsagt derfor ALT med religion å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ganske vanlig og er ikke noe nytt problemstilling. Samme historie som vi ser her har gjenntatt seg selv flere ganger i menneskers historie. Hvor folk forelsker i hverandre, men kommer fra forskjellige bakgrunner som kristen og muslimsk, og foreldrene misliker dette slik at det blir unødvendige problemer ut av det hele. Et godt eksempel på dette er historien til Apple grunnderen Steve Jobs sin biologiske mor som kom fra kristen familie og faren som kom fra muslimskk familie, history repeats itself.

Man kan lese om biologiske foreldrene til Apple grunndleggeren, Steve Jobs her

"Steven Paul Jobs was born on February 24, 1955, to Abdulfattah Jandali and Joanne Schieble, and was adopted by Paul and Clara Jobs"

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs

Lenke til kommentar

Dette temaet er det ultimate vår tids røde verdier mot blå verdier. Globalisme versus nasjonalisme. Samarbeid mot krig. Men dette med religion kommer i veiein. Hvor kommer fanatisme inn i ligningen? Hvor skal vi virkelig dra grensene? Religion har vært et middel for å underkue folk i all fortid. Nå er vi i Vannmannens tidsalder, vi begynner å få oversikt. Religioner har hatt mye fine verdier, men også mye uetiske verdier. Hvordan skal vi bryte dette opp, og skape harmoni?

Personlig ville jeg prøvd å skape samarbeid og prøvd å være venner, helt til jeg fant ut noe jeg ikke likte. Da ville jeg spurt den personen om det var slik de praktiserte religionen eller ikke, og tatt mine valg derfra.

Jeg har vært ganske hard på dette med at barn har rett på eget liv. Men likevel: Barn av foreldre stoler på sine foreldre, vil ha lederskap av sine foreldre, så lenge det har vært genuinitet der fra tidlig alder. Hvis det er dét i dette tilfellet, så hadde jeg tenkt slik at ja, barna har rett på eget liv, men jeg hadde gjort mine intensjoner klare. Jeg bryr meg ikke om hudfarge, men jeg bryr meg om verdier. Hvis han/hun prøver å underkue mitt barn til noe han/hun ikke vil, så hadde jeg gjort alt i min makt til å få barnet mitt til å forstå at dette ikke er i tråd med fri vilje og et sunt forholdsliv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
-C64- skrev (4 timer siden):

Imponerende at du har bodd i USA 3 år, som om det har noe å si. Jeg er heller ikke ukjent med USA. I våre dager har venstresiden/demokratene hatt en agenda med å gjør alt rasistisk. Ja alt som går mot de mer mørkere hud iallefall. Bare det å knele for sorte er rasistisk. Hvordan ville du reagert om det ble forlangt at sorte skulle knele for hvite? (ser du rasismen?). Nei, det er lett å gi demokratene mye av skylden for det som nå skjer. De har lovpriset Black Life Matter og opptøyer som skjer nå. Alt for at de tror det tjener deres egne politiske interesser. Republikanerne med Trump har forsøkt å gjøre noe med dette i de demokratstyrte byer som er gått helt til helv*** nå. Men, demokratene nekter, de kalles voldsmenn for fredelige demonstranter. 

 

Gi meg eksempler på land der kristne brenner folk i Afrika da? Det du påstår er tull fra ende til annen. Du kan gjerne finne kriminelle i kristne land, men ikke "kristne" som brenner andre. Kristne har ikke holdepunkter i vår religion for å brenne/skade andre. Muslimer derimot de har påbud om akkurat det. Nesten alle samfunn er bygget opp på religion (unntak Kina, og Nord-korea flere?), og har selvsagt derfor ALT med religion å gjøre. 

Du bør studere litt meir eldre historie, tom frå vidergåande, så skjønner du litt meir te rolle av religion i samfunnet. 

Berre skyld på demokratene, du. Stuts strategi kalles det. Det er demokratenes feil at Trump beordrer å banke opp fredelige demonstanter for å ta bilder ved siden av ei kirke (som han aldri har besøkt ein gong). 

Se kva som skjer i Uganda, Kongo, Rwanda. Fine kristne verdier. Utrydde kvarandre fordi nesa er litt feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...