Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Datteren min er sammen med en muslim


Gjest c91c8...1e4

Anbefalte innlegg

Gjest c91c8...1e4

For omtrent 2 uker siden dro datteren min til Oslo, med noen venninner for en liten helgetur. Vel, hun møtte en ung mann. Det er ikke et problem. Hun er en pen jente, og jeg tror alle gutter vil være sammen med henne.

Jeg fikk vite at hun fortsatt var sammen med den samme gutten hun møtte i Oslo. Nå oppdager jeg at denne fyren er muslim. Jeg ble overrasket og mer overrasket da jeg oppdaget at datteren min hadde møtt familien hans ved mer enn en anledning. Jeg fikk nesten sjokk da hun fortalte at de er "veldig hyggelige mennesker."

Jeg er så redd for henne. Hvordan gjør jeg det klart at hun ikke vil få noen støtte mens de er sammen, og hvis hun har et barn med ham, vil hun bli miste all kjærlighet fra meg.

Anonymous poster hash: c91c8...1e4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sånn denne verden fungerer. Psykologi er sterke saker.

Det beste du kan gjøre er å gi slipp på all fordømmelse og bare ha tillit, smile og være glad. Men, du behøver ikke gi slipp på dine kjerneverdier. Når den beste muligheten byr seg, så kan du ta en prat med ho og si hva du mener om saken. Men det må gjøres med tillit og respekt.

Den ekstremt harde sannheten er nemlig at selv om ho er din datter, ditt avkom og etterfølger, så er ho 100% sitt eget individ, som går sin egen reise gjennom livet. Alt du kan gjøre er å prøve å beholde tilliten. Og da nytter det ikke å fordømme og komme med sterke trusler på et så sensitivt område.

Det største og beste man kan gjøre for sine barn, er å alltid opprettholde et tillitsnivå uansett hvor ille det er. Fordi: Hvis en vakker dag i fremtiden det tar slutt, og de lærer en lekse, så har du fremdeles tilliten. Hvis du har brutt tilliten sterkt nok, så kan det hende dem aldri tar kontakt med deg igjen, selv om de skulle finne noen du har anerkjennelse for.

Behold tilliten og ikke vær redd. En ekte leder kan kjenne på frykt for å bli visere, men lar ikke frykt bestemme hva som er riktig og galt. Dét skal sunn fornuft gjøre.

Du kan bare prøve å minimere kontakten med partneren og familien hvis du ønsker, si du er opptatt og at det bare ikke passer. Selvsagt med en vennlig tone. Det er ingenting feil med å være en travel person, selv om det er en hvit løgn. Et møte eller to må du muligens finne deg i, men bare smil pent og vær hyggelig og nøytral og skjul dine ekte følelser. Man får ikke gjort så mye mer hvis man skal prøve å være fornuftig og psykologisk korrekt.

Endret av Taurean
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Det er vel bare å si rett ut hvor betinget din kjærlighet for din datter er. Vil nå anta din datter ser nytten i å vite hvilke kriterier hun må oppfylle for å få din kjærlighet også. Kanskje hun kommer på noen kriterier selv også..

 

Evt la henne styre sitt eget liv, noe hun antagelig gjør uansett enten med eller uten deg.

Endret av aklla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest f76ca...0aa
Gjest c91c8...1e4 skrev (På 19.7.2020 den 3.10):

Jeg fikk nesten sjokk da hun fortalte at de er "veldig hyggelige mennesker.

Anonymous poster hash: c91c8...1e4

Og det sier vel alt om deg. 

Anonymous poster hash: f76ca...0aa

Lenke til kommentar
13 minutes ago, KriZZ said:

Er dette reeelt så bør du oppsøke hjelp.

Muslimer er mennesker som deg og meg.
Hva om noen dømte deg for det du velger å tro på? Om det er Jesus, Allah eller Spaghettimonsteret?

Nå er det sikkert ikke uten grunn denne personen er bekymret. Det er ikke det samme hva religionen sier. Når en religion ser ned på kvinner og gir dem null rettigheter, så er det kanskje ikke rart at en far er bekymret for sin datter? Islam er ikke en religion som lover godt for et mikset forhold. Hans datter må før eller siden gjøre et valg. (ikke det at ateisme er så bra. De har null leveregler)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
-C64- skrev (14 minutter siden):

Nå er det sikkert ikke uten grunn denne personen er bekymret. Det er ikke det samme hva religionen sier. Når en religion ser ned på kvinner og gir dem null rettigheter, så er det kanskje ikke rart at en far er bekymret for sin datter? Islam er ikke en religion som lover godt for et mikset forhold. Hans datter må før eller siden gjøre et valg. (ikke det at ateisme er så bra. De har null leveregler)

Alle religioner ser ned på kvinner. Kristendom er ikkje noe bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 389e5...280
On 7/19/2020 at 3:10 AM, Guest c91c8...1e4 said:

Datteren min er sammen med en muslim

Anonymous poster hash: c91c8...1e4

Jeg bytter gjerne bekymringer med deg. Sønnen min har en progredierende sykdom og kommer kanskje aldri til å være sammen med noen.

Det er ingenting som kan få ham til å miste min kjærlighet. Det hadde du visst, om du var en ekte forelder. 

Anonymous poster hash: 389e5...280

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Jeg ville satt meg ned med henne og sagt at du har litt bekymringer rundt kjærestens religion og spurt hvordan han/familien praktiserer islam. Det er en ærlig sak. Med alt som skjer i verden kan ingen klandre deg for det. 

Det burde også være en liten tankevekker at hans familie har tatt henne imot med åpne armer til tross for at hun ikke er muslim. 

Hvis hun virkelig mister all din kjærlighet ved ta forholdet videre med denne gutten syns jeg svært synd på henne. Hun fortjener mye bedre.

At du ble overrasket over at de var hyggelige forteller meg at dette mest sannsynlig handler om dine mangler på kunnskap, og ikke ett direkte hat mot islam. 

Lenke til kommentar
Gjest f76ca...0aa
RaptorStrike skrev (1 minutt siden):

Det er ikke unaturlig at TS har en frykt for at hans datter er i et forhold med en mann som angivelig tilhører en kultur skråstrek religion som selv i 2020 praktiseres på en konservativ og kvinneundertrykkende måte av mange. Dog ville jeg personlig tatt meg bryet med å bli kjent med først mannen, deretter familien hans, for å undersøke om de faktisk har det kvinnesynet TS frykter, eller om de har et livssyn som er forenlig med hans. Det er tross alt stor forskjell på en liberal iraner og en ekstremistisk araber.

Det sagt så hadde jeg personlig på generell basis vært skeptisk til at mitt avkom sin partner vedkjente seg en religion, da man i 2020 faktisk bør være opplyst nok til å ikke tro på ånder og gudsskikkelser.

Det er jo ikke sikkert han er praktiserende muslim bare fordi foreldrene er fra en muslimsk bakgrunn. 

Anonymous poster hash: f76ca...0aa

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at han har en hyggelig familie for da er det lettere for datteren å kvitte seg med deg i livet sitt.

Hva faen har det å si at familien hans og kanskje han selv er religiøse? Personlig hadde jeg aldri nærmet meg et kjærlighetsforhold med noen som praktiserte noen religion. Men jeg trodde det var datteren din og ikke du som skulle våre i dette forholdet?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler med deg TS. 

Kjenner dessverre kvinner som har fortalt om hvordan muslimske menn forandre totalt adferd mot sin dame etter at man er gift. Da skal mannen ha stålkontroll. 

 

Det er vel dessverre lite du kan gjøre, annet enn å si gratulerer og slutte tvert å støtte økonomisk, og bare si at det handler om at nå må han forsørge hun, så kan du bare håpe hun innser hvor håpløst det skulle være å bygget et liv sammen med noen som omtrent er fra en annen planet

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Brodah said:

Jeg ville satt meg ned med henne og sagt at du har litt bekymringer rundt kjærestens religion og spurt hvordan han/familien praktiserer islam. Det er en ærlig sak. Med alt som skjer i verden kan ingen klandre deg for det. 

Det burde også være en liten tankevekker at hans familie har tatt henne imot med åpne armer til tross for at hun ikke er muslim. 

Hvis hun virkelig mister all din kjærlighet ved ta forholdet videre med denne gutten syns jeg svært synd på henne. Hun fortjener mye bedre.

At du ble overrasket over at de var hyggelige forteller meg at dette mest sannsynlig handler om dine mangler på kunnskap, og ikke ett direkte hat mot islam. 

Islam tillater menn å ta koner som ikke er muslimsk. Ekstremt stor sannsynlighet at en evt søster av han aldri ville fått samme respons på å ta med en blendahvit hedning hjem. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (5 timer siden):

Ehm, kristendommen er vel uendelig mye bedre akkurat på det.

Og om kristendommen ikke hadde vært noe bedre, hva har det med saken å gjøre?

http://bibelguiden.no/kvinnehat.shtml#1Mos2,21

Ja, som du sier, "uendelig mye bedre". Kvinne tilhører ein mann, han kan drepe henne, gifte seg med fleire kvinner, mann råder over kvinner, menn er dobbelt så mye verdt enn kvinner ++++

Det har me saken å gjøre at "muslim" eller "kristen" har null å si. Det kommer ann på personen og ikkje kas religion han har.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...