Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Datteren min er sammen med en muslim


Gjest c91c8...1e4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, ex-jordbærplukkeren said:

Dette er ganske vanlig og er ikke noe nytt problemstilling. Samme historie som vi ser her har gjenntatt seg selv flere ganger i menneskers historie. Hvor folk forelsker i hverandre, men kommer fra forskjellige bakgrunner som kristen og muslimsk, og foreldrene misliker dette slik at det blir unødvendige problemer ut av det hele. Et godt eksempel på dette er historien til Apple grunnderen Steve Jobs sin biologiske mor som kom fra kristen familie og faren som kom fra muslimskk familie, history repeats itself.

Man kan lese om biologiske foreldrene til Apple grunndleggeren, Steve Jobs her

"Steven Paul Jobs was born on February 24, 1955, to Abdulfattah Jandali and Joanne Schieble, and was adopted by Paul and Clara Jobs"

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs

Du finner selvsagt rosenrøde historier, men leser du nyhetene om dagen så ser du sannelig det motsatte også.

https://www.document.no/2019/03/12/tyske-cynthia-21-ble-myrdet-fordi-hun-ikke-ville-flytte-til-tunisia/
https://www.document.no/2020/07/27/livstid-for-drapet-pa-wilma-17/
https://www.document.no/2018/10/28/iraner-tiltalt-for-a-ha-drept-kjaeresten-stakk-kniven-i-halsen-til-halspulsaren-sprakk/
https://www.document.no/2018/08/10/hjalp-datteren-a-romme-fra-tvangsekteskap-ble-knivdrept-av-svigersonnen/

Lenke til kommentar
4 hours ago, leifeinar said:

Her er det jo spørsmål om definisjoner. hvordan dør man av bomber? brennes man? sprenges man ? usa har sluppet mange milloner bomber , skades gjør man ihvertfall. og kristene er dem.

Og du klarer overhodet ikke skille "kristne" og landet "USA" fra hverandre? Kristne er de som følger Jesus ord. Ikke hvilket land de kommer fra. Så nei, kristne er de ikke. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, aomt said:

Du bør studere litt meir eldre historie, tom frå vidergåande, så skjønner du litt meir te rolle av religion i samfunnet. 

Berre skyld på demokratene, du. Stuts strategi kalles det. Det er demokratenes feil at Trump beordrer å banke opp fredelige demonstanter for å ta bilder ved siden av ei kirke (som han aldri har besøkt ein gong). 

Se kva som skjer i Uganda, Kongo, Rwanda. Fine kristne verdier. Utrydde kvarandre fordi nesa er litt feil. 

Tåpelig argument, eller rettere sagt mangel på argument. Prøv igjen?

Har du en link til der Trump sier at det skal bankes opp "fredelige" demonstranter? Eller må jeg bare ta ditt ord for det?

Du kan gjerne se på hvilket land du vil. Men kristne verdier, vil ikke si at alt et land og styre gjøre er i henhold til kristne verdier vet du. Jesus sine ord og handlinger er kristne verdier. Verken Norge eller andre land klarer å styre helt etter disse. Men jo mer en prøver, jo bedre blir det. Jo mer en prøver å styre etter islams verdier, jo verre blir det. 

Prøv å tenke litt, og ikke se alt sort/hvit. Det finnes ingen land som styrer 100 prosent etter verken kristne eller islams verdier. De som er nærmest er ISIS som prøvde å leve opp til islams og Muhammeds ord.

 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Taurean said:

Dette temaet er det ultimate vår tids røde verdier mot blå verdier. Globalisme versus nasjonalisme. Samarbeid mot krig. Men dette med religion kommer i veiein. Hvor kommer fanatisme inn i ligningen? Hvor skal vi virkelig dra grensene? Religion har vært et middel for å underkue folk i all fortid. Nå er vi i Vannmannens tidsalder, vi begynner å få oversikt. Religioner har hatt mye fine verdier, men også mye uetiske verdier. Hvordan skal vi bryte dette opp, og skape harmoni?

Personlig ville jeg prøvd å skape samarbeid og prøvd å være venner, helt til jeg fant ut noe jeg ikke likte. Da ville jeg spurt den personen om det var slik de praktiserte religionen eller ikke, og tatt mine valg derfra.

Jeg har vært ganske hard på dette med at barn har rett på eget liv. Men likevel: Barn av foreldre stoler på sine foreldre, vil ha lederskap av sine foreldre, så lenge det har vært genuinitet der fra tidlig alder. Hvis det er dét i dette tilfellet, så hadde jeg tenkt slik at ja, barna har rett på eget liv, men jeg hadde gjort mine intensjoner klare. Jeg bryr meg ikke om hudfarge, men jeg bryr meg om verdier. Hvis han/hun prøver å underkue mitt barn til noe han/hun ikke vil, så hadde jeg gjort alt i min makt til å få barnet mitt til å forstå at dette ikke er i tråd med fri vilje og et sunt forholdsliv.

 

5 hours ago, Taurean said:

Dette temaet er det ultimate vår tids røde verdier mot blå verdier. Globalisme versus nasjonalisme. Samarbeid mot krig. Men dette med religion kommer i veiein. Hvor kommer fanatisme inn i ligningen? Hvor skal vi virkelig dra grensene? Religion har vært et middel for å underkue folk i all fortid. Nå er vi i Vannmannens tidsalder, vi begynner å få oversikt. Religioner har hatt mye fine verdier, men også mye uetiske verdier. Hvordan skal vi bryte dette opp, og skape harmoni?

Personlig ville jeg prøvd å skape samarbeid og prøvd å være venner, helt til jeg fant ut noe jeg ikke likte. Da ville jeg spurt den personen om det var slik de praktiserte religionen eller ikke, og tatt mine valg derfra.

Jeg har vært ganske hard på dette med at barn har rett på eget liv. Men likevel: Barn av foreldre stoler på sine foreldre, vil ha lederskap av sine foreldre, så lenge det har vært genuinitet der fra tidlig alder. Hvis det er dét i dette tilfellet, så hadde jeg tenkt slik at ja, barna har rett på eget liv, men jeg hadde gjort mine intensjoner klare. Jeg bryr meg ikke om hudfarge, men jeg bryr meg om verdier. Hvis han/hun prøver å underkue mitt barn til noe han/hun ikke vil, så hadde jeg gjort alt i min makt til å få barnet mitt til å forstå at dette ikke er i tråd med fri vilje og et sunt forholdsliv.

"...Hvordan skal vi bryte dette opp, og skape harmoni?"

Jeg tror ikke det er opp til oss å skape harmoni. Jeg tror ikke det er mulig. Det vil bli et mer og mer voldelig samfunn jo flere muslimer som bosetter seg i Norge. På et tidspunkt vil det blusse opp i krig tror jeg. Og det helt uavhengig om vi er alle norske statsborgere innen den til. Se feks på hvordan etniske muslimske filippinere kjemper for en egen muslims stat i sør, adskilt fra resten av landet? Kan det ikke skje her? hvorfor ikke? Hvor lever kristne og muslimer i "harmoni" i verden? Hvordan skal eventuelt Norge klare det ingen andre land har klart?

"Personlig ville jeg prøvd å skape samarbeid og prøvd å være venner, helt til jeg fant ut noe jeg ikke likte. Da ville jeg spurt den personen om det var slik de praktiserte religionen eller ikke, og tatt mine valg derfra."

Og når muslimer har lov til å lyve (Taqqiya) til ikke troende da? (ikke muslimer). Hva tar du valgene på da?

"Jeg har vært ganske hard på dette med at barn har rett på eget liv. Men likevel: Barn av foreldre stoler på sine foreldre, vil ha lederskap av sine foreldre, så lenge det har vært genuinitet der fra tidlig alder. Hvis det er dét i dette tilfellet, så hadde jeg tenkt slik at ja, barna har rett på eget liv, men jeg hadde gjort mine intensjoner klare. Jeg bryr meg ikke om hudfarge, men jeg bryr meg om verdier. Hvis han/hun prøver å underkue mitt barn til noe han/hun ikke vil, så hadde jeg gjort alt i min makt til å få barnet mitt til å forstå at dette ikke er i tråd med fri vilje og et sunt forholdsliv."

Også i dette tilfelle må faren innfinne seg med at datteren er myndig og kan gjøre som hun vil. Men det kan han også. Han trenger ikke å akseptere sin nye svigersønn (det ville ikke jeg heller gjort). Vil han la datteren seile sin egen sjø, så er han fri til det. Jeg ville ikke hatt islams ondskap i hus (selv om den muslimske gutten selv påsto han var verdens snilleste gutt). Bare det å gifte seg med en kristen jente (ikke muslim) kan som regel gi ham problemer med egen familie og samfunnet/kretsen rundt ham. Som regel startet arbeidet med å konventere henne til den "rette" tro ganske tidlig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, aomt said:

Se kva som skjer i Uganda, Kongo, Rwanda. Fine kristne verdier. Utrydde kvarandre fordi nesa er litt feil. 

Men det er ikke kristendommen sin feil. Dette blir litt som å legge skyld på en gud eller djevel for at man selv begår en handling man ikke vil stå til ansvar for.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 16.8.2020 den 10.15):

Men det er ikke kristendommen sin feil. Dette blir litt som å legge skyld på en gud eller djevel for at man selv begår en handling man ikke vil stå til ansvar for.

Men om muslimer gjør det i Afrika, då er det religions feil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Akkurat den samme retorikken kan man bruke om IS-soldater, og fanatikere, de kaller seg kanskje muslimer, på samme måte som USA, kaller seg kristne, men handlingene deres er jo ikke forenelig med tekstene i sin helhet.

Du trenger å overse flere av surene i Koranen om du skal ha teksten til å være forenelig med terror, slik du må overse flere deler av bibelen, dersom du kan avvise at den åpner for fks. slaveri.
Bjelken i eget øye?

Å bruke taqiya, som et argument for at du ikke kan stole på hva muslimer sier, vitner også om en ganske overfladig og vinklet tolkning. Taqiya går mest på at man har lov å beskytte seg fra forfølgelse, ved å skjule sin religion, dersom noen vil angripe deg e.l. på bakgrunn av din tro.
I hvor stor grad taqiya diskuteres, eller praktiseres i de ulike tolkningene av Islam, varierer også svært mye, generellt sett er det ikke noe kjempeaspekt ved troen, slik såkalte Islam-kritikere ser ut til å ha fått for seg.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 8/13/2020 at 12:03 PM, aomt said:

Rasisme i USA har eg sett selv etter å ha budd der i 3 år. Det var enormt forskjell korleis eg eller mine kvite kompiser ble behandlet vs brune (India, Brazil). Enda værre var det for svarte. Ingenting med media å gjøre.

Gjennom historien så var det 19 republikanske presidenter vs 14 demokrater. Så republikanere står for mesteparten av politikk i USA. Dumt å skylde på eit politisk parti for alle problemer i USA.

Det Muhammed gjorde er barnelek i forhold til korstog og brenning av folk for moroskyld (heksejakt).

 

DU snakker om ting som skjedde i fortiden mann.

Muhammdanerne(ISIS og mange andre grupper) brenner folk i denne tid!

Korstogene var forøvrig mye svar på islams aggressive fremferd mot Europa og i midt østen. Og  de var slettes ikke mange i antall iforhold til muslimenes kriger.

Og nei det er ikke systemisk rasisme i USA! I såfall er det mot hvite som blir diskriminert mot når de skal søke seg inn på skoler. En person av Afro opphav blir prioritert fremfor en hvit med  samme karakterer.

At sorte klager på at de blir behandlet dårlig av politiet er bullshit. De bråker og herjer langt oftere enn andre når de blir stoppet i  kontroll, og havner fort i voldelige situasjoner med  politiet pga oppførselen. De står også for 37% av voldelig kriminalitet, selv om de bare er rundt 13% av befolkningen.

Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (1 time siden):

 

DU snakker om ting som skjedde i fortiden mann.

Muhammdanerne(ISIS og mange andre grupper) brenner folk i denne tid!

Korstogene var forøvrig mye svar på islams aggressive fremferd mot Europa og i midt østen. Og  de var slettes ikke mange i antall iforhold til muslimenes kriger.

Og nei det er ikke systemisk rasisme i USA! I såfall er det mot hvite som blir diskriminert mot når de skal søke seg inn på skoler. En person av Afro opphav blir prioritert fremfor en hvit med  samme karakterer.

At sorte klager på at de blir behandlet dårlig av politiet er bullshit. De bråker og herjer langt oftere enn andre når de blir stoppet i  kontroll, og havner fort i voldelige situasjoner med  politiet pga oppførselen. De står også for 37% av voldelig kriminalitet, selv om de bare er rundt 13% av befolkningen.

Mange andre grupper som brenner folk den dag i dag er kristne i land som Afrika, f.eks. Det er ekstremt tragisk. Men muslimer og kristne er like ille. Ingen muslimer i USA eller Noreg brenner folk. Ingen kristne i disse landa gjør det. Det har med samfunnet å gjøre, ikkje religionen.
 

Svarte blir stoppet i USA for absolutt alt. For å bli random-sjekket. De blir straffet for enhver forseelse. Kvite blir ikkje det. Eg har selv opplevd å bli stoppet titals gonger (kjørt på rødt lys o.l.) med null konsekvenser. Mørkere kompiser måtte møte i retten for absolutt alt!
Selv om noen kan oppleve det som diskriminierende, så handler det både om mangfold og gi alle ein sjanse. Rike blir rikere. Ytters få svarte har råa til rådyre privat skuler i USA. Takket være "diskrimineringen", de som går på dårlige offentlige skuler i USA men greier å få gode karakterer (også på opptak til Uni!) får muligheit til å studere. Dvs, folk med dårligaste forutsetning blir prioritert, istedenfor de som betalte seg gjennom heile skulegongen.
Diskriminerende? Nei, fordi svarte har meget liten kvote på det. 

De fleste korstogene var for å få kontroll over "hellige land". Det var ikkje for å beskytte seg mot, men heller for å angripe muslimer. Eg anbefaler deg å studere litt historie før du hiver deg ut på diskusjonen. Mange av korstogene var også kun for å utvide grenser (Østersjøen ++).

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, aomt said:

De fleste korstogene var for å få kontroll over "hellige land". Det var ikkje for å beskytte seg mot, men heller for å angripe muslimer. Eg anbefaler deg å studere litt historie før du hiver deg ut på diskusjonen. Mange av korstogene var også kun for å utvide grenser (Østersjøen ++).

 

50 minutes ago, aomt said:

Selv om noen kan oppleve det som diskriminierende, så handler det både om mangfold og gi alle ein sjanse. Rike blir rikere. Ytters få svarte har råa til rådyre privat skuler i USA. Takket være "diskrimineringen", de som går på dårlige offentlige skuler i USA men greier å få gode karakterer (også på opptak til Uni!) får muligheit til å studere. Dvs, folk med dårligaste forutsetning blir prioritert, istedenfor de som betalte seg gjennom heile skulegongen.
Diskriminerende? Nei, fordi svarte har meget liten kvote på det. 

41% av fattige i USA er hvite. Håper de også drar nytte av slike programmer da. Hvis ikke er det  ren skjær rasisme etter min mening.

 

Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (13 timer siden):

 

41% av fattige i USA er hvite. Håper de også drar nytte av slike programmer da. Hvis ikke er det  ren skjær rasisme etter min mening.

 

Nettopp. Som eg skreiv, det meste av korstog var for å erobre "hellig land". tom i video sier de at Jerusalem ble muslimsk i 637. Så skulle de ta den "tilbake" i 1100? 500 år senere?

Litt same som Litauen skulle få kontroll over heile Ukraina, Hviterussland +++, fordi de eide den i 1500-tallet. Eller skal vi kanskje gi så å si heile midtøsten (ba Hellas) til persere/Iranere, da de hadde landet 500 år sia? Du ser kor latterlig det er? Same med korstog om "å ta tilbake vårt land" 500+ år senere.

FÅ av korståg var for å slå tilbake, ja. De meste var for å få meir land/makt/penger. "holy war", aka "jihad". Same greia? Nei. Jihad er praktisert av fåtall radikaliserte menneskjer, som mistet kontakt med bakken og Koranen. Mens korstog var på oppfordring frå paven, altså, de representerte heile kirka og kristendommen. Terrorisme satt i system. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

All religion er potensielt farlig. Mye av grunnen til det er at religiøsitet har en tendens til å trigge rigide tankemønstre som også iblant utvikler seg til antisosiale og uempatiske handlinger. Eksempel på hvordan f.eks en hyperkristen kan finne på å si «det jeg tror på er den ene og rette sannhet fordi det står det i denne boken her, hvis du ikke gjør det som står i boken her så havner du i helvete, og om du ikke tror på det som står der og handler deretter er du ikke lengere min datter». Bare et snev av religiøs tankegang kan faktisk ødelegge og skade relasjoner (for alltid), og det hele baserer seg på noe som umulig kan bevises og som mest sannsynlig ikke henger på greip i det hele tatt, så hva er vitsen.

Og trenger en de 10 bud for å forstå at en f.eks ikke skal gå rundt å drepe folk? Nei, og det er en nedverdigende og arrogant påstand ovenfor mennesker generelt. De fleste blir født med en evne til å være empatisk, det er enkelt og greit en egenskap de aller fleste mennesker har utviklet for å kunne fungere sammen med andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...