Gå til innhold

FEATURE: 6 ting du bør vite før du spiller The Last of Us Part II


Gjest

Her har det vært mye persondiskusjon og uhøfligheter. Diskuter spillet, og holdt det saklig og rolig. 

Anbefalte innlegg

En ting til som kan være greit å tenke på før man spiller dette spillet, er at Sony sammen med utvikler ND, misbruker lov om opphavsrett, spesielt på YT, og er i ferd med å sette ny presidens rundt loven. Det ryktes t.o.m at de har fått fjernet memes fra Reddit.

Lurer på hva som var kriteriene fra Sony for at gamer.no skulle få lov til å anmelde dette spillet.

Planen min var å kjøpe PS5 fordi folk har rost eksklusivene opp i skyene, og jeg har hatt lyst til å prøve spiderman. 
Men hvis de andre spillene er like «bra» som TLOU2 ser ut til å være, så dropper jeg det. Har ikke lyst til å støtte dette selskapet uansett lenger egentlig.

Skal ikke gi mer negativ kritikk mot TLOU2, da blir posten min uansett slettet av moderator.

For dette er tydeligvis et spill man er nødt til å like, for hvis du ikke liker det er du homohater, sjåvinist og fascist. Sier du noe imot er du jødehater også. JK, IDK.

Men tenk over dette før du kjøper spillet og egentlig produkter fra Sony generelt; Vil du virkelig være med å snevre inn ytringsfriheten enda mer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rotekoppp skrev (11 minutter siden):

 

Lurer på hva som var kriteriene fra Sony for at gamer.no skulle få lov til å anmelde dette spillet.

En av gamer gutta svarte på dette tidligere i denne tråden eller anmeldelse tråden. Interessant lesning og ålreit at de tok seg tid til å skrive litt om det ?

Spiderman er et veldig gøy spill. Ikke nødvendigvis super bra, men et solid open world spill som er gøy hele veien selv om man samler alt for mye surrete ting og gjør det samme mange ganger. 

Siste God of War vil jeg si er en kjipere ting å gå glipp av. Absolutt verdt en ps4/ps5 for å spille. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (1 time siden):

En ting til som kan være greit å tenke på før man spiller dette spillet, er at Sony sammen med utvikler ND, misbruker lov om opphavsrett, spesielt på YT, og er i ferd med å sette ny presidens rundt loven. Det ryktes t.o.m at de har fått fjernet memes fra Reddit.

Lurer på hva som var kriteriene fra Sony for at gamer.no skulle få lov til å anmelde dette spillet.

Planen min var å kjøpe PS5 fordi folk har rost eksklusivene opp i skyene, og jeg har hatt lyst til å prøve spiderman. 
Men hvis de andre spillene er like «bra» som TLOU2 ser ut til å være, så dropper jeg det. Har ikke lyst til å støtte dette selskapet uansett lenger egentlig.

Skal ikke gi mer negativ kritikk mot TLOU2, da blir posten min uansett slettet av moderator.

For dette er tydeligvis et spill man er nødt til å like, for hvis du ikke liker det er du homohater, sjåvinist og fascist. Sier du noe imot er du jødehater også. JK, IDK.

Men tenk over dette før du kjøper spillet og egentlig produkter fra Sony generelt; Vil du virkelig være med å snevre inn ytringsfriheten enda mer?

du er klar over at gameplay videoer på youtube bryter med opphavsretten og at spillutviklere kan fritt fjerne videoene.  og har absolutt ingenting med ytringsfriheten å gjøre.  og hvilke youtubere er det som har fått videoene slettet pga ND og sony? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
annonymm skrev (10 minutter siden):

du er klar over at gameplay videoer på youtube bryter med opphavsretten og at spillutviklere kan fritt fjerne videoene.  og har absolutt ingenting med ytringsfriheten å gjøre.  og hvilke youtubere er det som har fått videoene slettet pga ND og sony? 

Geeks and gamers fikk strike, hadde podcast der de diskuterte leaks uten vise gameplay eller bilde. Video ble fjernet. 

Endret av Mr.Sorter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (3 timer siden):

Men tenk over dette før du kjøper spillet og egentlig produkter fra Sony generelt; Vil du virkelig være med å snevre inn ytringsfriheten enda mer?

Så lenge du holder deg til loven så vil du nok ikke få noen problemer fra Sony.

Lenke til kommentar

Et av de beste spillene jeg har spilt, forstår veldig godt at mange misliker historien som er ganske tung svelge. Jeg har grublet mye over om dette var bra eller dårlig, med et sterkt ønske om at mye skulle vært annerledes. Slutten var vondt og trist, spesielt om en husker hva Ellie var mest redd for i det første spillet. Det er budskap der, ikke akkurat tilgivelse, men heller legge det som har skjedd bak seg og se fremover. Man mister seg selv i galskapen og glemmer å reflektere. Jeg håper inderlig vi får en Part 3, men helst ikke om 7 år :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (1 time siden):

Så lenge du ikke setter deg inn i hva du diskuterer så vil du nok ikke få troverdighet fra andre mennesker.

La meg spørre deg om følgende.

Hva sier loven om å lekke noe når du er under nda? Og hvem eier informasjonen som da har lekket?

Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (20 timer siden):

Planen min var å kjøpe PS5 fordi folk har rost eksklusivene opp i skyene, og jeg har hatt lyst til å prøve spiderman. 
Men hvis de andre spillene er like «bra» som TLOU2 ser ut til å være, så dropper jeg det. Har ikke lyst til å støtte dette selskapet uansett lenger egentlig.

 

Jeg vil påstå at Spider-Man og God Of War er mye bedre spill enn The Last of Us, men det er etter min mening. Jeg kjøpte PS4 pga Spider-Man og angrer ikke et sekund. Brukte den til RDR2 også, da det var konsolleksklusivt en periode.

Rotekoppp skrev (20 timer siden):

For dette er tydeligvis et spill man er nødt til å like, for hvis du ikke liker det er du homohater, sjåvinist og fascist. Sier du noe imot er du jødehater også. JK, IDK.

Jeg likte ikke det første spillet noe særlig, og ser ikke noen grunn til å spille nummer to heller. Det går helt fint å mislike TLOU2 av mange legitime grunner uten at man blir kalt disse tingene du nevner. Det kommer helt an på hvordan man legger saken sin fram. Jeg har aldri blitt anklaget for å være noen av de tingene, og jeg har uttrykt misnøye med spillet flere ganger.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

La meg spørre deg om følgende.

Hva sier loven om å lekke noe når du er under nda? Og hvem eier informasjonen som da har lekket?

La meg heller spørre deg om følgende.

Hva sier loven om å diskutere allerede offentlig tilgjengelig informasjon?

Endret av Rotekoppp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Comma Chameleon

Spiderman ser ut som et spill for meg, masse fart og raske bevegelser. Det er slike spill som ihvertfall gir meg mestringsfølelse. Det siste AC har jeg også kost meg mye med, veldig rewarding med loot og helt greie bevegelser. Ålreit story også som ikke var særlig påtrengende, men interessant nok til at man får med seg højdarne.

TLOU2 ser (som nevnt tidligere) mer ut som en interaktiv cutscene ift gameplay. Alt virker veldig overanimert i det spillet har jeg fått inntrykk av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Iki said:

Jeg spør deg igjen.

Hva sier loven, spesifikt i Amerika, om situasjonen?

Før du svarer på dette så er det ingen vits med videre diskusjon.

Husk at det var du som innledet til diskusjon, men det er ganske lett å se gjennom deg. Fanboismen skinner faktisk gjennom Internett og treffer meg rett i øyeeplet.

Ja vi er ferdige her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (29 minutter siden):

Jeg spør deg igjen.

Hva sier loven, spesifikt i Amerika, om situasjonen?

Før du svarer på dette så er det ingen vits med videre diskusjon.

Iki jeg digger last of us, og kommer nok til å kjøpe nr 2. Men hør her,  det er flere som har blitt copyrightstriket som ikke har vist et eneste bilde eller lekket video. Er derfor du ser så mye outrage blant folk på YouTube..Man kan ikke misbruke  copyrightloven ved at folk snakker om det som ble lekket. Også true med strike vis du nevner noe som helst, Det er jo allerede offentlig informasjon. Var jo flere som var villig til sak mot Sony/naughty dog, som senere fikk fjernet strikene mot youtubekanalen sin fordi retten var på dems side.

Endret av Mr.Sorter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Jeg spør deg igjen.

Hva sier loven, spesifikt i Amerika, om situasjonen?

Før du svarer på dette så er det ingen vits med videre diskusjon.

Loven sier ingenting. Dette handler om tolkning av avtale, i dette tilfellet NDA.

Om en ikke har inngått avtale har man selvsagt rett til å si eller skrive hva man vil. Opphavsrett kan ikke hindre diskusjon av et verk (i dette tilfellet et spill). Dette gjelder da selvsagt også diskusjon om leaks.

Naughty Dog kan derfor ikke hindre youtubere som diskuterer leaks, men det er altså dette som har forekommet.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (4 timer siden):

Loven sier ingenting. Dette handler om tolkning av avtale, i dette tilfellet NDA.

I dette tilfellet er det noen som har lekket videoer fra et spill, noe som helt klart dekkes av opphavsrett.

Om noen diskuterer spillet med videoklipp eller bilder fra dette så kan de bryte med opphavsretten.

Folk som linker til slikt blir også straffet under samme lov i USA. (Har du en link til en side som har linker til nedlasting av filmer så regnes du for eksempel som medvirkende)

De som kun diskuterte, uten å gå imot opphavsretten eller linke til noen som gjorde dette, de kunne lett legge inn en klage og bli frifunnet.

Noe vi, utifra kommentaren til Sorter, vet at flere ble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...