Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dette med dating er jammen ikke lett. Hva vil dere menn egentlig?


Gjest 8c139...224

Anbefalte innlegg

1. Sjokolade er helt greit. Hvorfor nekte seg nytelser i livet? Sjokoladenekt er like ille som sexnekt.

2. Få single barnløse menn forstår utfordringen med å ha barn og dating. Er man først "boltet fast" er nett en helt topp måte å treffe en partner på og mange har lykkes. Jeg har selv truffet noen potensielle partnere på den måten. (Mødre med barn siden jeg selv har barn som nå er "voksne").

3. Å spandere kan være nice fordi man har lyst, men da må man tåle å bli spandert på også. Føler man seg flau når dama betaler så får man gå litt inn i seg sjøl. Jeg er der at dama får låne kortet mitt og betaler (fordi hun lånte det på matbutikken forrige dagen), null stress om servitøren tror hun betaler. I et forhold er delt økonomi bare en styrke. Vi lever i 2020.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (4 minutter siden):

1. Sjokolade er helt greit. Hvorfor nekte seg nytelser i livet? Sjokoladenekt er like ille som sexnekt.

2. Få menn forstår utfordringen med å ha barn og dating. Derfor er nett en helt topp måte å treffe en partner på og mange har lykkes. Jeg har selv truffet noen potensielle partnere på den måten.

3. Å spandere kan være nice fordi man har lyst, men da må man tåle å bli spandert på også. Føler man seg flau når dama betaler så får man gå litt inn i seg sjøl. Jeg er der at dama får låne kortet mitt og betaler, null stress om servitøren tror hun betaler,  i et forhold er delt økonomi bare en styrke.

 

På nett som i hvor som helst på nett? 
 

Noen fra Oslo-Asker-Drammen her?? Som vil kjøpe sjokolade?

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Drammen er forøvrig en flott plass, ble nesten stuck der etter 5 år med ei dame som var topp til å både male og snekre :D

Jeg bare jobber der? men en datingregel er å finne noen som bor så langt unna at man ikke risikerer å møte dem i butikken om det ikke funker, så jeg kjører på med de som bor minst 20 min unna

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Jeg bare jobber der? men en datingregel er å finne noen som bor så langt unna at man ikke risikerer å møte dem i butikken om det ikke funker, så jeg kjører på med de som bor minst 20 min unna

Anonymous poster hash: 8c139...224

Ikke en dum regel og følger den selv. Har selv gjort feilen å bli snakkis i lokale matbutikken, skjer aldri igjen :D
Ca. 10 mil funker bra (time+ i bil) . Da rekker man å møtes på kvelden eller impulsivt etter jobb om det ikke var planlagt i forkant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (1 time siden):

Så med dette som stadig vekk går igjen...
Dette kan ikke unnsyldes med «du har ikke møtt den rette/en ekte mann osv». For dette gjelder mange menn fra mange forskjellige samfunnslag.

En vinkel på ditt opplevde problem, er at det er du som er minimum 50% av felles nevner her.
Med det mener jeg at dersom du opplever at flesteparten av de menn du inngår en relasjon med, synes ha det til felles, som du mener er et problem, kan det da være slik at det er en gjennomgående "feil" i hos de mennene du velger ut som potensiell partner?
Det har lite å si at de kommer fra ulike sammfunsslag, du finner psykopater og romantikere i alle samfunnslag også.
Enkelt fortalt, kan det være slik at du tiltrekkes av "feil mannfolk"?
Eller kan det være at du sender ut de signaler som "feil mannfolk" responderer på, å så tar du første beste som gir deg oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Skandinav skrev (5 minutter siden):

En vinkel på ditt opplevde problem, er at det er du som er minimum 50% av felles nevner her.
Med det mener jeg at dersom du opplever at flesteparten av de menn du inngår en relasjon med, synes ha det til felles, som du mener er et problem, kan det da være slik at det er en gjennomgående "feil" i hos de mennene du velger ut som potensiell partner?
Det har lite å si at de kommer fra ulike sammfunsslag, du finner psykopater og romantikere i alle samfunnslag også.
Enkelt fortalt, kan det være slik at du tiltrekkes av "feil mannfolk"?
Eller kan det være at du sender ut de signaler som "feil mannfolk" responderer på, å så tar du første beste som gir deg oppmerksomhet?

Nja. Praten i forkant har jo vært hyggelig og morsom og etter mine preferanser. Nå har det ikle vært en type menn jeg har blitt tiltrukket til, men forskjellige typer. Når man dater på nett eller med apper, så vil jo utseende være det første man ser. Altså man miler det man ser, og dermed fortsetter man praten. Noen ser bra ut, men så passer ikke personligheten deres. Andre ser bra ut, men humoren passer ikke osv. Og da mister man jo tråden. De man klarer å holde en samtale i gang med over noen uker før man treffes er jo verdt å treffe. Det er i alle fall sånn jeg «sorterer» menn.

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (9 minutter siden):

Ikke en dum regel og følger den selv. Har selv gjort feilen å bli snakkis i lokale matbutikken, skjer aldri igjen :D
Ca. 10 mil funker bra. Da rekker man å møtes på kvelden om det ikke var planlagt i forkant.

Drammen er 2,5 mil, Asker er 2,5 mil og Oslo er vel 8-9. Men folk fra «byen» ser ikke noe behov for å besøke min lille bygd? folk fra nabobygdene derimot.....

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
JØI skrev (Akkurat nå):

Men hva har du å gi en mann da? Hva i alle dager har en mann igjen for å være i et forhold med deg?

Jeg er snill, grei, trofast, ærlig, kan lage mat, liker å gå lange turer, ser gjerne fotballkamper og drikker øl, eier egen bolig og har god og stabil jobb, så jeg krever ikke noe økonomisk hjelp, jeg kan bake, husker bursdager og hater shopping. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Drammen er 2,5 mil, Asker er 2,5 mil og Oslo er vel 8-9. Men folk fra «byen» ser ikke noe behov for å besøke min lille bygd? folk fra nabobygdene derimot.....

Anonymous poster hash: 8c139...224

Bygdenorge er det beste vi har. Med årene har jeg satt noen strenge krav.

Er hun sofaelsker og vil ha alle ferier foran TVen hjemme, uvillig til å utforske enkle gleder med bobil eller camping og må ha luksushotell hver gang, allergisk mot å ta en hyggetur på sykkel eller til beins så vet jeg av erfaring at det kan tære på etter noen år.

Det viktigste man gjør i dating er å kjenne seg selv.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Guest 8c139...224 said:

Jeg er snill, grei, trofast, ærlig, kan lage mat, liker å gå lange turer, ser gjerne fotballkamper og drikker øl, eier egen bolig og har god og stabil jobb, så jeg krever ikke noe økonomisk hjelp, jeg kan bake, husker bursdager og hater shopping. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Huske bursdager er noe som er på toppen av min liste for der suger jeg. Et godt team utfyller hverandre og spiller hverandre gode. Så slipper jeg se ut som en dott fordi jeg har glemt bursdagen til morra mi (ble nesten arveløs).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Gjest 8c139...224 skrev (Akkurat nå):

Jeg er snill, grei, trofast, ærlig, kan lage mat, liker å gå lange turer, ser gjerne fotballkamper og drikker øl, eier egen bolig og har god og stabil jobb, så jeg krever ikke noe økonomisk hjelp, jeg kan bake, husker bursdager og hater shopping. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Høres ut som profilteksten til en mann... Men da vet vi at om typen din skader seg alvorlig og havner på sykehus så venter du til han er på beina igjen før dere treffes. Videre så virker det som om du plir sur om rollene byttes om og du skulle trenge hjelp fra han.

 

Du er en mann i en kvinnekropp. Igjen, hva skal en mann med deg? Du må ha noe feminint å by på. Hvis ikke blir du bare en kompis. Og kompiser har vi.

Konseptet gi og ta virker helt fremmed for deg. Du har så langt bare fokusert på å få. Ikke ett ord om når dere skal være hverandres klippe. Når en skal heie på hverandre, når en skal holde hverandre i ørene, når en skal tuppe hverandre i ræva.

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (1 time siden):

Jeg har datet flere menn de siste 7 årene. Alle med mindre hell. 
Jeg er en selvstendig kvinne. Jeg har barn. Her er probleme som dukker opp:

- de synes det er sååå fint at jeg eier egen bolig, skrur bil, bygger vegger og pusse opp. Helt til de ønsker å hjelpe meg med det. Da hjelper de ikke, de overtar og forteller meg at det jeg gjør ikke er bra nok. 

- de liker at jeg er smart. Til de oppdager at jeg er smartere enn dem. Da kommer kommentarene som «ja ja. Alt er som du sier. Du vinner alltid»

- de liker at jeg har behov for å være alene fra tid til annen. Bra med damer som ikke krever all deres tid. Helt til de ikke liker det likevel. Da bruker de hersketeknikker om at de bare sitter alene mens jeg er ute og gjør min greie. At jeg ikke liker dem, at jeg trives best alene- det har de jo forstått

- de setter pris på at jeg nesten bare har menn som venner (de aller fleste etablert i forhold eller ekteskap). Helt til det plutselig ikke er ok at jeg «henger» med andre menn. For hvis jeg virkelig bryr meg om dem, så ville de kommet foran vennene

- de har ingen problemer med at jeg har barn. Helt til det plutselig er et problem. Barna er hos far hver 4 helg, og med det er det bare de helgene jeg har mulighet. Barna skal ikke møte lenn i mitt liv om jeg ikke kjenner de og er i et forhold med dem. Da kommer kommentarene «hvis du virkelig vil, så finner du tid». Men det er jo ikke så lett når man er alene uten barnevakt

- de liker at jeg er det de kaller «sexy». Jeg gjør jo ikke noe spesielt for å være det. Jeg prøver ikke en gang. Det er ikke min greie. Men de liker det. De liker bare ikke at andre menn synes det. Hvis vi er ute sammen og en annen mann kommenterer at jeg ser bra ut, så er det min skyld, og jeg må endre meg så jeg ikke skaper konkurranse for han. Menn liker ike konkurranse. 
 

Så med dette som stadig vekk går igjen, så lurer jeg på: hva vil dere menn egentlig ha? Hvorfor er jeg interessant, spennende og perfekt helt til de blir forelsket og vil at jeg skal forandre meg? Jeg er blitt totalt forvirret, og lurer på hvorfor dere menn er sånn? Dette kan ikke unnsyldes med «du har ikke møtt den rette/en ekte mann osv». For dette gjelder mange menn fra mange forskjellige samfunnslag.

Anonymous poster hash: 8c139...224

Mannfolk liker å dominere, det er du klar over?

1. "å hjelpe deg med noe" er ikkje å følge dine ordre, men gjøre som de syns er best. De tar over, mens du hjelper. Slik er det. Lær å leve med det. 
De syns fortsatt det er fint at du kan ting. Om nødvendig, så kan du gjøre mye selv. Men når han først gjør noe, så må du følge han.

2. Det kommer vel an på korleis du oppfører deg. Å være smart er bra. Å være smartass - not so much.
Det å være smart går ut på meir enn kunne mye trivia. Sosial intelligens er like viktig, om ikkje viktigere. Virker som noe du kan jobbe med?

3. Se ovenfor om det med s.i. Det gjelder å finne balanse. De fleste men vil synes det er flott at du tar tid for deg selv. Men det finst jo grense?

4. Igjen, nøyaktig det same. Om de føler du setter dine "guttevenner" foran kjæresten, selvfølgelig vil du reagere. Du, som skryter at du er så smart, bør vel skjønne det? Det er ikkje rocketscience.

5. "Barna er ikkje problem" blir sagt for å få seg ligg; Og/eller, kommer korleis du oppfører deg. Igjen, om de kan møte deg kun 1 helg i månad.. vel, du skjønner vel selv at det er problemet? Og ja, om du virkelig ønskjer, du greier å finne tid. 
Kva med å kjøre barna til noen venner med overnattingsbesøk? Prøve avtale med faren at han skal ha de 2 helg i månad? Ha de med besteforeldre (dine/hans) 1 helg i månad? Bruke 500kr på barnevakt ein gong i blant?
Det er hav av muligheiter. Det som vil finner alltid ein muligheit. Det som vil ikkje finner alltid ein unnskyldning. 

Du sier også at barna skal ikkje møte noen av de. Kvifor ikkje? Kan du si at det er berre ein venn av deg? Du trenger ikkje å si at det er kjæresten. Har ikkje barna møtt noen av dine venner/venninner? Kva trur du, framstår du som sunt forbilde når de ser deg uten noe venner? Eg trur du hadde godt av meir sosial kontakt med voksne menneskjer (altså, andre enn lærer o.l.).

6. Høres merkelig. Eg trur det har med oppførselen din å gjøre, ikkje utseende. Flørting, kroppsrpåket, osv. Om du oppfører deg for sexy mot andre menn (ubevist?). For å sette det på spissen, har på deg kort dongeri short og bøyer sakte ned med ræva mot ein fremmed for å plukke opp noe...

 

Slik eg ser det, du bør jobbe med sosial intelligens. De fleste menn liker smarte jenter, som er handy og ser bra ut. Men det finst ei grense kor langt du kan ta det. De fleste liker å gi/få litt åleine tid. Igjen, det finst ei grense. Same gjelder det å være sexy og kor mye du henger ute med dine guttevenner. 
Berre snu på situasjonen. Kva om kjæresten din valgte å bruke meir tid på sine jentevenner, enn deg? Kva om han ville ha så mye åleine tid at du følte deg ensom og forlatt? Kva ville du si då? Altså du, som må ha tid for deg selv?

Ingen vil at du skal forandre deg. Men er du i eit forhold så må du tilpasse deg (det gjør menn også). Sånn er det berre. Mye av det å være i forhold handler om nettopp det. 

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Bygdenorge er det beste vi har. Med årene har jeg satt noen strenge krav.

Er hun sofaelsker og vil ha alle ferier foran TVen hjemme, uvillig til å utforske enkle gleder med bobil eller camping og må ha luksushotell hver gang, allergisk mot å ta en hyggetur på sykkel eller til beins så vet jeg av erfaring at det kan tære på etter noen år.

Det viktigste man gjør i dating er å kjenne seg selv.

Haha! Jeg ser nesten ikke TV. Det finnes ikke noe mer kjedelig enn TV. Jeg camper i telt hver sommer i minst 3 uker. Er ikke så glad i å reise til utlandet da, men er ute og trasker på tur med klagende barn på slep hver helg. Sykkel har jeg ikke benyttet på mange år, men det hadde vært kult å tatt en «hurum rundt» på sykkel igjen. 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Huske bursdager er noe som er på toppen av min liste for der suger jeg. Et godt team utfyller hverandre og spiller hverandre gode. Så slipper jeg se ut som en dott fordi jeg har glemt bursdagen til morra mi (ble nesten arveløs).

Du må ALDRI glemme mamma!!! Om du ikke blir arveløs, så arver hun deg i stedet for å si det sånn...

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...