Gå til innhold

Rasisme i Norge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Sjekk historien om hun polske dama som skrev. Jeg er ikke Polakken din.

Norge og Skandinavia er veldig rasistiske og usosiale mot andre folkeslag og kulturer.

Fra Afrika og Midtøsten kommer ofte høyt utdannede akademikere og leger og ingeniører. Disse får jobber som vaskere, taxisjåfør eller kebab steker…

De som ikke har høyere utdannelse får ikke tilgang til yrkes jobber, muligens litt i helse og omsorg.

Jeg tror Mario Bros har enklere for å få jobb som rørlegger med firmabil i NY enn Mohammed Achmed i Oslo og omegn.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trontron skrev (2 timer siden):

Hurr durr. Hva med.... hva med 1400 TALLET! haha såååå morsom du er.
1990-2010 var et lavpunkt. Og det var likevel relativt lite fokus på antirasisme da.

 

Menneskets natur endrer seg ikke.  Endringer skapte motstand i 1860,1960, 2020 og skal gjør det samme i 2120.  Det er ikke slik at det er flere rasister når antirasister utfordrer dem, det er bare at motstanden blir større og mer synlig til ønskede endringer.

Politiet finner mer kriminelle når de leter oftere etter forbrytere

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Menneskets natur endrer seg ikke.  Endringer skapte motstand i 1860,1960, 2020 og skal gjør det samme i 2120.  Det er ikke slik at det er flere rasister når antirasister utfordrer dem, det er bare at motstanden blir større og mer synlig til ønskede endringer.

Politiet finner mer kriminelle når de leter oftere etter forbrytere

 

Med det samme vi er inne på kriminalitet? Hvorfor tar ikke politiet de som leder organisert kriminalitet?

De avlyttet jo gørra ut av Bhatti?

Er systemet korrupt? Jeg lurer på dette i og med informasjons-alderen med data og mulighet for å avlytte både mobil og data.

Jeg mener de vet jo hvem bossene er slik som Sverige politi vet om Den Kurdiske reven og gangster Mullaene.

Den største fisken de tok var komisk nok en Politimann, Jensen saken. Og han slapp atpåtil ut igjen etter minimum tid pga psykiske plager eller noe ..

Ellers tar de bare småfisk, narkomane, smålangere og pushere. At ingen vitner forstår jeg jo, men idag finnes så mye informasjon at folk enkelt kan bli fersket med røde hender om de er smarte nok til å overvåke litt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (9 minutter siden):

Med det samme vi er inne på kriminalitet? Hvorfor tar ikke politiet de som leder organisert kriminalitet?

De avlyttet jo gørra ut av Bhatti?

Er systemet korrupt? Jeg lurer på dette i og med informasjons-alderen med data og mulighet for å avlytte både mobil og data.

Jeg mener de vet jo hvem bossene er slik som Sverige politi vet om Den Kurdiske reven og gangster Mullaene.

Den største fisken de tok var komisk nok en Politimann, Jensen saken. Og han slapp atpåtil ut igjen etter minimum tid pga psykiske plager eller noe ..

Ellers tar de bare småfisk, narkomane, smålangere og pushere. At ingen vitner forstår jeg jo, men idag finnes så mye informasjon at folk enkelt kan bli fersket med røde hender om de er smarte nok til å overvåke litt.

Poenget er at du finner mer tilfeller når du leter etter dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Poenget er at du finner mer tilfeller når du leter etter dem. 

De gjør jo ikke det? Å ransake Fargede og gatelangere og narkomane gjør ikke en dritt forskjell.....

Uro-strategi er jo latterlig, gatelangere blir nervøse og melder fra til toppene om å være mer forsiktig.....

Hva tjener det til? Ingenting... Sløsing av skattepenger...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (23 minutter siden):

De gjør jo ikke det?

Generellt sett ja, men det finnes unntagelser.  Det er ikke en diskusjon om politiets handlinger/resultater, jeg peker på faktumet at man ofte finner på mer tilfeller når man leter etter mer tilfeller (generelt sett).  Jeg merker det når jeg kjøper en ny bil.   Plutselig så får jeg inntrykket at bilen min har blitt mye mer populær like etter jeg kjøpte bilen selv om jeg vet at det ikke er rasjonelt.  Jeg merker det i hovedsak fordi jeg blir mer oppmerksom på det, ikke fordi det finnes mange flere like etter jeg kjøper en bil.

Det skjer sikkert også når det blir mer oppmerksomhet rundt noe i samfunnet som for eksempel rasisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tilskudd til tiltak mot rasisme, diskriminering og hatefulle ytringer

 
Sitat

 

Mål og målgruppe for ordningen
Målet med tilskuddsordningen er å legge til rette for lokale, regionale og nasjonale initiativer og aktiviteter som har til hensikt å motvirke rasisme, diskriminering og hatefulle ytringer på grunn av etnisitet, religion og livssyn.

Tilskuddsordningen skal bidra til å fremme antirasisme, mangfold og dialog, samt bidra til kunnskap og bevissthet i majoritetsbefolkningen om rasisme, diskriminering og hatefulle ytringer.

Målgruppen for tilskuddsordningen er personer som blir utsatt for eller utsetter andre for rasisme, diskriminering og hatefulle ytringer på grunn av etnisitet, religion og livssyn.

 

 

Sitat

 

Det vil være en fordel å se rasisme, diskriminering og hatefulle ytringer på grunn av etnisitet, religion/livssyn i sammenheng med ett eller flere av de andre diskrimineringsgrunnlagene, som for eksempel kjønn, alder, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 29.9.2023 den 4:57 PM):

Sjekk historien om hun polske dama som skrev. Jeg er ikke Polakken din.

Norge og Skandinavia er veldig rasistiske og usosiale mot andre folkeslag og kulturer.

Fra Afrika og Midtøsten kommer ofte høyt utdannede akademikere og leger og ingeniører. Disse får jobber som vaskere, taxisjåfør eller kebab steker…

De som ikke har høyere utdannelse får ikke tilgang til yrkes jobber, muligens litt i helse og omsorg.

Jeg tror Mario Bros har enklere for å få jobb som rørlegger med firmabil i NY enn Mohammed Achmed i Oslo og omegn.

Det store flertall av folk som kommer fra MENAPT er IKKE høyt utdannet nei, det er en klisjé noen veldig gjerne vil vi skal tro på.

Det store flertall av dem har null utdanning.

Endret av Entern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 29.9.2023 den 6:24 PM):

Poenget er at du finner mer tilfeller når du leter etter dem. 

Jepp.

Gouldfan skrev (På 29.9.2023 den 6:26 PM):

De gjør jo ikke det? Å ransake Fargede og gatelangere og narkomane gjør ikke en dritt forskjell.....

Uro-strategi er jo latterlig, gatelangere blir nervøse og melder fra til toppene om å være mer forsiktig.....

Hva tjener det til? Ingenting... Sløsing av skattepenger...

Så langt fra sløsing man kan komme. Jo tryggere avskummet føler seg jo mer dritt gjør de. Er de redde gjør de mindre dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 29.9.2023 den 6:11 PM):

Jeg mener de vet jo hvem bossene er slik som Sverige politi vet om Den Kurdiske reven og gangster Mullaene.

 

Tyrkia holder en beskyttende hånd over denne sleipe reven. Svenskene kan ønske seg dette pelsdyret så mye de vil, men da må de bruke eventyrbriller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (10 minutter siden):

Tyrkia holder en beskyttende hånd over denne sleipe reven. Svenskene kan ønske seg dette pelsdyret så mye de vil, men da må de bruke eventyrbriller..

Tja.

Tyrkia kan enkelt og greit ikke utlevere personer med tyrkisk statsborgerskap.

Tyrkiske myndigheter har dog igangsatt en etterforskning mot mannen for forhold i Tyrkia. Blir han dømt kan han miste sitt tyrkiske statsborgerskap, og dermed bli utlevert til hjemlandet Sverige.

Hinderet er vel Tyrkias eventuelle videre trenering av svensk NATO-medlemskap der de kan bruke dette som pressmiddel, men det spørs om de ønsker å gå enda en runde på det nå som de har skrevet under på en avtale. Det er heller ikke særlig god PR ovenfor egen befolkning å tviholde på utenlandske kriminelle.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 timer siden):

Det store flertall av folk som kommer fra MENAPT er IKKE høyt utdannet nei, det er en klisjé noen veldig gjerne vil vi skal tro på.

Det store flertall av dem har null utdanning.

Der er de pengesterke som kommer oftest, og de har enten utdanning eller høyere stillinger/status. De fattige og de uten utdanning har ikke råd til å dra..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (32 minutter siden):

Tja.

Tyrkia kan enkelt og greit ikke utlevere personer med tyrkisk statsborgerskap.

Tyrkiske myndigheter har dog igangsatt en etterforskning mot mannen for forhold i Tyrkia. Blir han dømt kan han miste sitt tyrkiske statsborgerskap, og dermed bli utlevert til hjemlandet Sverige.

Hinderet er vel Tyrkias eventuelle videre trenering av svensk NATO-medlemskap der de kan bruke dette som pressmiddel, men det spørs om de ønsker å gå enda en runde på det nå som de har skrevet under på en avtale. Det er heller ikke særlig god PR ovenfor egen befolkning å tviholde på utenlandske kriminelle.

Vi får vi vel på sikt håpe på at reven går i saksa..

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (35 minutter siden):

Der er de pengesterke som kommer oftest, og de har enten utdanning eller høyere stillinger/status. De fattige og de uten utdanning har ikke råd til å dra..

Har i alle fall ikke inntrykk av at båtflyktninger er millionærer akkurat..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Tyrkiske myndigheter har dog igangsatt en etterforskning mot mannen for forhold i Tyrkia. Blir han dømt kan han miste sitt tyrkiske statsborgerskap, og dermed bli utlevert til hjemlandet Sverige.

Hans hjemland er vell Irak? Nå vet jeg ikke om han også har statsborgerskap fra dette landet, men hvis han har det kan godt svenske myndigheter ta fra han det svenske statsborgerskapet og utvise han fra Sverige og Schengen på livstid. 

Men skjønner ikke hva dette har med trådens tema å gjøre. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (18 minutter siden):

Hans hjemland er vell Irak? Nå vet jeg ikke om han også har statsborgerskap fra dette landet, men hvis han har det kan godt svenske myndigheter ta fra han det svenske statsborgerskapet og utvise han fra Sverige og Schengen på livstid. 

Men skjønner ikke hva dette har med trådens tema å gjøre. 

Han har aldri vært i Irak. Foreldrene hans er fra Irak, men han ble født i Iran mens de var på flukt til Sverige. Derfor har han iransk pass om han ønsker det, på grunn av lovverket der. Men hjemlandet hans er Sverige.

Det er uansett absolutt ikke i Sveriges interesse å sende han noe sted, de trenger å få fatt i ham.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Han har aldri vært i Irak. Foreldrene hans er fra Irak, men han ble født i Iran mens de var på flukt til Sverige. Derfor har han iransk pass om han ønsker det, på grunn av lovverket der. Men hjemlandet hans er Sverige.

Det er uansett absolutt ikke i Sveriges interesse å sende han noe sted, de trenger å få fatt i ham.

Ok, så han er svensk-tyrkisk og muligens iransk statsborger? De vil jo si at han har to-tre hjemland.

Uansett så skjønner jeg ikke hva dette har med rasisme i Norge å gjøre. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (7 minutter siden):

Ok, så han er svensk-tyrkisk og muligens iransk statsborger? De vil jo si at han har to-tre hjemland.

Uansett så skjønner jeg ikke hva dette har med rasisme i Norge å gjøre. 

De fleste vil nok si han er svensk eller svensk-kurdisk siden han aldri har bodd noe annet sted enn i Sverige, inntil han kjøpte seg tyrkisk statsborgerskap for et par år siden.

Ikke jeg heller. Svarte bare på et innlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...