Gå til innhold

Saken om Ahmaud Arbery: Selv skyld i at han døde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drunkenvalley skrev (2 minutter siden):

Klare du ikkje ein gong hugse dette, og framleis er bastant på å skriva det ut?

Såvidt jeg vet så vil ikke Media si hva slags etterforskning det var?

Men både siktede og aktoratet så vidt jeg vet hadde etterforsket den døde tidligere. Aktoratet sa seg inhabil, en annen også var inhabil.

https://edition.cnn.com/2020/05/08/us/ahmaud-arbery-mcmichael-arrests-friday/index.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Gouldfan said:

Den tidligere politimannan kjente ham igjen. Det er vel det viktige..?

Det vet vi ikke.  Politimannen sa at han så ut som mannen som hadde blitt sett tidligere tresspassing naboens hus.  Hvis han kjente igjen denne mannen som Arbery vêt vi ikke.  
 

Uansett er det ulovlig å utføre citizens arrest bare fordi du mistenker noen for noe.

For det andre er citizens arrestS meget rart, særlig med våpen, de aller fleste bare ringer politiet når de mistenker noen for noe.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, jjkoggan said:

Det vet vi ikke.  Politimannen sa at han så ut som mannen som hadde blitt sett tidligere tresspassing naboens hus.  Hvis han kjente igjen denne mannen som Arbery vêt vi ikke.  

Vel, de sa de gjenkjente ham. 

Quote

According to a police report, Greg McMichael told police that he and his son pursued Arbery after McMichael recognized him from “several recent break-ins in the neighborhood.” 

Og de hadde sett ham på flere overvåkningskameravideoer. Og gamlingen hadde jobbet i en straffesak mot Arbery tidligere. Det er svært høy sannsynlighet for at de faktisk gjenkjente ham. 
Men du skal vel tvile på alle fakta som taler for de tiltalte, uansett. 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

...

Det er svært høg sannsynlighet at Greg McMichael også kunne ljuge, eller overdrive kor godt han gjenkjente personen i biletet. Tross alt, om han blir tatt i å sagt anna er det jo mogleg at han berre gjorde ein ærleg feil, som er vanskelig å motbevise.

Når det er sagt har det null relevanse. Greg McMichael observerte ikkje ein kriminell handling (ein felony), ei hadde umiddelbar informasjon om ein kriminell handling (felony), som tillot ein borger-arrestering. Han forsøkte utføre ein borger-arrestering på mistanke om ein misdemeanor, ikkje etablerte fakta om ein felony.

At dei meldte han til politiet har liten betydning når dei og forfølge, konfrontere, true og drepe han...

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 hours ago, debattklovn said:

Vel, de sa de gjenkjente ham. 

Og de hadde sett ham på flere overvåkningskameravideoer. Og gamlingen hadde jobbet i en straffesak mot Arbery tidligere. Det er svært høy sannsynlighet for at de faktisk gjenkjente ham. 
Men du skal vel tvile på alle fakta som taler for de tiltalte, uansett. 

Hvor står det i sitatet at han gjenkjente Arbery og ikke bare en ukjente han hadde sett tidligrre på videoene?  Du blander sannsynligheter med fakta, de er ikke de samme 

Han kunne gjenkjent Arbery fra tidligere handlinger som politimann, det vet vi ikke fra sitatet ditt

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Frå same kilda til debattklovn... same paragrafen, til og med!

Quote

According to a police report, Greg McMichael told police that he and his son pursued Arbery after McMichael recognized him from “several recent break-ins in the neighborhood.” He said Bryan tried unsuccessfully to block Arbery’s path and that at that point, he and his son “jumped into the bed of the truck” and continued the chase, the police report said.

https://www.washingtonpost.com/nation/2020/05/21/man-who-filmed-ahmaud-arberys-death-arrested-murder-charges-georgia-authorities-say/

Interessant at debattklovn hoppet over vesentlige fakta, om hendingar som han meine ikkje skjedde...

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor McMichaels mente videoen ville hjelpe dem og ikke forsto at det motsatte ville skje fordi det minnet folk om lynsjing

Hva slags mentalitet er det?  Det beviser ikke rasisme men det gjør meg ganske mistenksom når man mangler evnen til å gjenkjenne hvordan deres handlinger ville se ut for mange amerikanere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (5 timer siden):

Det jeg lurer på er hvorfor McMichaels mente videoen ville hjelpe dem og ikke forsto at det motsatte ville skje fordi det minnet folk om lynsjing

Hva slags mentalitet er det?  Det beviser ikke rasisme men det gjør meg ganske mistenksom når man mangler evnen til å gjenkjenne hvordan deres handlinger ville se ut for mange amerikanere

Det er vel typisk amerikansk mentalitet???

Hvor ille det ser ut, så må man regne med at sånne ting skjer når folk har lov å bære hagle og pistol offentlig og bruke det.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gouldfan said:

Det er vel typisk amerikansk mentalitet???

Hvor ille det ser ut, så må man regne med at sånne ting skjer når folk har lov å bære hagle og pistol offentlig og bruke det.

Hvis det var typisk amerikansk mentalitet ville videoen ikke fått en motreaksjon.  Det går imot alle amerikanere jeg kjenner uansett hvilke av de 5 delstater jeg har bodd i mer enn 50 år, men kanskje du har mer erfaring her i USA med hva som en typisk amerikaner mener enn meg

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, jjkoggan said:

Han kunne gjenkjent Arbery fra tidligere handlinger som politimann, det vet vi ikke fra sitatet ditt

Quote

According to a police report, Greg McMichael told police that he and his son pursued Arbery after McMichael recognized him from “several recent break-ins in the neighborhood.” 

Han gjenkjente ham fra innbruddene. Om han så han på video eller i virkeligheten spiller liten rolle. Om han husker navnet hans spiller liten eller ingen rolle om han husker ansiktet, som han sier han gjør. 
Og som fremstår som en svært sannsynlig påstand. 

Quote

Det går imot alle amerikanere jeg kjenner uansett hvilke av de 5 delstater jeg har bodd i mer enn 50 år, men kanskje du har mer erfaring her i USA. 

Vel, jeg har tidligere sitert advokater fra staten Georgia som mener de tiltalte har alt på det rette. Det er tydeligvis blandede meninger om denne saken selv om folk du kjenner er enig med deg. 
 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, debattklovn said:

Han gjenkjente ham fra innbruddene. Om han så han på video eller i virkeligheten spiller liten rolle. Om han husker navnet hans spiller liten eller ingen rolle om han husker ansiktet, som han sier han gjør. 
Og som fremstår som en svært sannsynlig påstand. 


 

innbruddene skjedde ikke når McMichaels var en politimann. Påstanden var at han gjenkjente Arbery fra når han var politimann


 

Quote

Vel, jeg har tidligere sitert advokater fra staten Georgia som mener de tiltalte har alt på det rette. Det er tydeligvis blandede meninger om denne saken selv om folk du kjenner er enig med deg. 

Advokatene sa at videoen ville hjelpe McMichaels?  Kilde?

Påstanden min var ikke at alle var enige om saken, det er jo umulig.  Påstanden min var at Det ikke var typisk mentalitet å tro at videoen ville hjelpe McMichaels, 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...