Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norges fødselsrate og dødsrate


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hva Norges fødselsrate og dødsrate er? Finner bare samla fruktbarhetstall (sft) på nett, men ingenting om fødsels- og dødsrate. Altså antall fødte pr. 1000. innbygger og antall døde pr. 1000.innbygger. Hvor kan jeg finne dette? Helst oppgi kilde også:)

 

Takk for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan dette skal forklares uten å gjøre jobben for deg.

Hvis du f.eks. søker etter døde på ssb så skal man kunne finne døde per 1000 middelfolkemengde direkte med ca 5 klikk fra søkeresultatet hvis man vet hvor man skal klikke. Jeg brukte mer da jeg hentet det opp (måtte lete litt).

Når det gjelder fødte, så ser det ut for meg som at man må finne totalt antall fødte og middelfolkemengden for å selv beregne.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (3 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan dette skal forklares uten å gjøre jobben for deg.

Hvis du f.eks. søker etter døde på ssb så skal man kunne finne døde per 1000 middelfolkemengde direkte med ca 5 klikk fra søkeresultatet hvis man vet hvor man skal klikke. Jeg brukte mer da jeg hentet det opp (måtte lete litt).

Når det gjelder fødte, så ser det ut for meg som at man må finne totalt antall fødte og middelfolkemengden for å selv beregne.

 

The Avatar skrev (2 timer siden):

For å hjelpe deg litt lengre lengre så finn du det du leiter etter her: https://www.ssb.no/befolkning

Eit tips på vegen er at detaljane finn du i dei ulike tabellane litt lengre ned på sida.

 

Fant fram endelig! Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...