Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (1 time siden):

Kan se ut som din SP87 er best. Stemmer det i din testing også @Nizzen?

Av de fleste slike v/f kurver, så virker det som skaleringa stopper ved 5100 mhz, og derfra krever det en del mer vcore.

Den stopper på 4800 MHz ville jeg påstå, men det interessante her er kanskje heller hva som kreves for stabile frekvenser...

Altså, hvilken offset som kan settes uten å påvirke stabiliteten.

Lenke til kommentar
50 minutes ago, N o r e n g said:

Altså, hvilken offset som kan settes uten å påvirke stabiliteten

Heldigvis er ikke vf kurvene noe å gå etter når du skal låse inn oc.

På chippene jeg har testet har det vært fullstendig random å den som tilsynelatende(høyest sp) var best klokket desidert dårligst. 

Sier ikke at en høy SP er dårlig, men at en som tilsynelatende er dårlig kan være veldig god

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Mumriken said:

Heldigvis er ikke vf kurvene noe å gå etter når du skal låse inn oc.

De på OCN som har en 10900K som er stabil med lav vcore, har som regel også en god v/f kurve også. Sier ikke at man skal ta tallene for god fisk, men etter det jeg har sett gir de en viss pekepinn. Fra 5.1 så må jeg mate min 10900K med mye volt fra der og opp, til det punktet hvor min kjøling rett og slett ikke holder mål. Hadde jeg fått en CPU som klarer 5.1 allcore, HT on, med 1.225-1.25v under load, så kunne jeg med min kjøling også kjørt en slik OC. Slik det er nå, så må jeg velge mellom 5.0 HT on eller 5.1 HT Off...

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Betroz said:

De på OCN som har en 10900K som er stabil med lav vcore, har som regel også en god v/f kurve også. Sier ikke at man skal ta tallene for god fisk, men etter det jeg har sett gir de en viss pekepinn. Fra 5.1 så må jeg mate min 10900K med mye volt fra der og opp, til det punktet hvor min kjøling rett og slett ikke holder mål. Hadde jeg fått en CPU som klarer 5.1 allcore, HT on, med 1.225-1.25v under load, så kunne jeg med min kjøling også kjørt en slik OC. Slik det er nå, så må jeg velge mellom 5.0 HT on eller 5.1 HT Off...

Minne har mest å si for spillytelse, så like greitt å kjøre 5ghz og 46-4700mhz på minne :)

 

sjekk innboksen din ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

snippzy

I din CMO profil satt du 1.57 VDIMM, og da boota ikke maskina engang, så jeg satt VDIMM opp til 1.64v bare for å testens skyld og da kommer jeg inn i Windows og kan kjøre AIDA64 minne testen. Satser på at jeg kan sette VDIMM litt ned. IO og SA står på Auto. Forresten hvorfor satt du CHA og CHB Latency_offset til 15...? Det messa opp IOL her, så jeg satt den til Auto som ble 21. Da fikk jeg tunet RTL og IOL. Husk at resultatet under er med X48 Ring...men bedre resultat enn min min 4400 profil, det er klart :)
 

Nizzen_settings.PNG

Lenke til kommentar
6 minutes ago, BadCat said:

Er det verdt å betale 4500 for 2x8 4600 MHz, CL 18, husker ikke resten, men det var ganske høye tall. Det er royal-brikker i gull, så de ser fine ut. Jeg har råd, men ikke sikkert det er verdt det.

Fant igjen lenken.

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Trident-Z-Royal-DDR4-4600-C18-DC-Gold-16GB/2692075

Nei, det er det ikke med mindre du digger utseende å er villig til å betale for det. 

Når det er sagt så har jeg royal 4400c18 som er godt binna og kjører 5k strake 17 på en god nok imc

Lenke til kommentar

Jeg har fått klage fra seerne at jeg har stygge minnebrikker og at jeg har for lite led. Grafikkortet et vel det eneste jeg har med lys.

Det er lys på det nye hovedkortet, men det har jeg ikke vist frem ennå.

Mye press om at jeg må kjøpe vifter med lys. Jeg har de samme kremfrargede noctua-viftene som jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Har dog kjøpt 360 AiO til erstatning fra D15. 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...