Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

12 minutes ago, Betroz said:

Jeg skulle ønske at Asus sin BIOS ikke setter viftene opp til 100% når CPU temp stiger over 75 grader. Poenget med vifte profiler går litt bort når det er slik - eller profilen gjelder bare når man er under 75C.

Det går vel an å komme unna dette ved å sette viftene til å IKKE følge CPU temp da... Men noen her som har fått det til å funke optimalt?

Når jeg bruker hovedkortkontakter, så setter jeg til å følge VRM temp :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Nizzen said:

Når jeg bruker hovedkortkontakter, så setter jeg til å følge VRM temp :)

Takk for tips :)

Det jeg kan gjøre er å koble FREEZER II 360 vifte pluggen (for alle 3 viftene) til CPU header og la bare den følge CPU temp, og la kabinett viftene følge VRM f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Christian Thork skrev (5 timer siden):

Nå starter ikke dritten i det hele tatt. :) 
 

edit: rgben på hket blinker. Null respons på maskinen ellers. 
 

edit2: Prøvd en annen PSU også. Same Shit. DOA HK eller CPU. Får snakke med komplett imorgen:/

Svart skjerm, no signal? Tatt vekk en og en minnebrikke for å utelukke RAM?

Lenke til kommentar
6 hours ago, Cipher Panda said:

Svart skjerm, no signal? Tatt vekk en og en minnebrikke for å utelukke RAM?

Får prøve etter jobb. Alt annet enn CPu/HK brukte jeg for en uke siden. Ble uansett bestilt nytt HK, så får de det gamle i retur. Glad jeg har softtubing og QDCs, relativt fort å bytte:-p


Står ikke no signal engang. Ingen reaksjon what so ever. Lysene i skjermkortet lyste heller aldri opp, men hjalp ikke å koble det ut heller. Så begynte med å starte uten reaksjon på noe, nå er den helt dau. 

 

Endret av Christian Thork
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Betroz said:

Hvilket hovedkort bytta du til da?

Akkurat samme dritten. Asus er det eneste OK komplett har på lager for øyeblikket. 
 

Snakket med de istad, var null problem å sende det gamle inn på angrerett mens jeg bestilte nytt. Ble pakket og sendt for en time siden, så regner med jeg har en maskin til fredag. 

 

Om HK er ok, og CPU er død, da ville vel HK reagert med en feilkode/feil på oppstart/lys på HK? 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 timer siden):

Takk for tips :)

Det jeg kan gjøre er å koble FREEZER II 360 vifte pluggen (for alle 3 viftene) til CPU header og la bare den følge CPU temp, og la kabinett viftene følge VRM f.eks.

Det du bør gjøre er å justere pumpehastigheten etter CPU-temp, viftehastigheten til radiatormonterte vifter bør heller justeres ut fra temperaturen på radiatoren (teip en sensor til en av inn/ut-portene på siden.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Betroz said:

Pumpa på Freezer II 360 spinner ikke fort uansett, så den vil jeg ha på max hele tida. Men leste noe på nettet om at pumpa og viftene er linka? Uansett, 1100 kr for den er ikke ille, så om jeg må bytte til noe annet senere er det ingen krise.

Hvis du vil ha pumpa på full speaker kan du bruke 4 pins AIO pluggen på hk. Siden pumpa og vrm vifta går på samme plugg må du vurdere om du vil koble ut vrm vifta først. Så kan du koble de 3 stk p12 viftene på cpu header.

Men det funker bra med alt på 1 plugg slik det er ment. Bruker det jeg. Bedre enn x62 var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har vel lest dere også at Intel sine 10nm desktop CPU'er kommer ikke før siste halvdel av 2021, og at 7nm ikke kommer før 2022/2023... Bra at vi kan leke oss med Rocket Lake i mellomtiden da uten å bytte hovedkort. Eller kanskje AMD overrasker oss med Ryzen 4000 serien. Men så er det vel snakk om at Rocket Lake skal ha 8 store raske kjerner, og 8 små tregere eller noe sånt. Spennende å se hvordan den yter, men jeg vil heller ha 12++ kjerner som er like raske jeg da.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Dere har vel lest dere også at Intel sine 10nm desktop CPU'er kommer ikke før siste halvdel av 2021, og at 7nm ikke kommer før 2022/2023... Bra at vi kan leke oss med Rocket Lake i mellomtiden da uten å bytte hovedkort. Eller kanskje AMD overrasker oss med Ryzen 4000 serien. Men så er det vel snakk om at Rocket Lake skal ha 8 store raske kjerner, og 8 små tregere eller noe sånt. Spennende å se hvordan den yter, men jeg vil heller ha 12++ kjerner som er like raske jeg da.

Så noe styr på Guru3d ja

Bare vi får bedre ipc og enda sterkere imc så er ikke kjernetallet så viktig for meg ? litt knekken å gå ned til 8 såklart, men den kommer nok til yte konge i spill 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Bra du fant ut av det da :)

 

Tja.. Kortvarig glede.. Min Heatkiller IV Pro ser ikke ut til å funke særlig bra... Får dårlig kontakt og rett opp i 95'C på 1.2V... Nå merker jeg at jeg er lei dritten allerede før jeg har fått sjansen til å bruke den.

Får se på blokker neste uke engang når jeg har fått lønn, med mindre jeg finner noe brukt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Christian Thork said:

Tja.. Kortvarig glede.. Min Heatkiller IV Pro ser ikke ut til å funke særlig bra... Får dårlig kontakt og rett opp i 95'C på 1.2V... Nå merker jeg at jeg er lei dritten allerede før jeg har fått sjansen til å bruke den.

Får se på blokker neste uke engang når jeg har fått lønn, med mindre jeg finner noe brukt.

Rense blokka?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Rense blokka?

Tror det er blokken tbh. Får dårlig kontakt med pastaen når jeg demonterte det andre HK. 
 

Pleier å ta på litt ekstra, blir jo pressa ut i hjørnene uanz. Men denne blokka var søppel til Z490 for en eller annen grunn.. Z390 funka greit.. 

 

vettafaen. Får ikke god nok kontakt m IHS..

EDIT: Nei, Idk. Får Google inorgen, r fylla nå, så ser jeg d Ann. Jævla irriterende uanz.

Endret av Christian Thork
Lenke til kommentar
8 hours ago, Christian Thork said:

Da var maskinen oppe å gå iallefall. Tenker jeg finner en stabil minne OC før jeg gidder å formatere maskinen. Forrige HK som var DOA. Da var det bare å finne fram hullborsettet, så kan jeg få maskinen ut i stuen og null støy på rommet. ?

Håper du er obs på maksrekevidden for USB 3.X og DisplayPort uten aktiv kabel.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...