Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Betroz said:

@Nizzen : Sitter nå å lurer på om jeg skal teste 1 stk 10900K til... Du nevnte at du fikk en bra en fra Netonnet var det vel? Jeg vet at sjangsen for at jeg får en samme bin som deg er liten, men går jo an å prøve.

Netonnet den siste ja. Den siste var jo 10 grader varmere enn de andre jeg hadde, så den MÅTTE deliddes for å være brukenes. DEt var den tydeligvis med lokket av :D

Prøver å få god cpu score I Timespy :p

Graphics Score
17 075
CPU Score
17 260

http://www.3dmark.com/spy/13103810

Yey! Kom inn på top 100 lista med stock bios på skjermkortet :green:
https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+3dmark+score+performance+preset/version+1.0/1+gpu

Må tweake minnet litt, så får jeg kanskje like bra cpuscore som @Mumriken :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Droppa 10900K. Ble en ny 10700K til fire lapper. Får håpe den klarer 5,2 iaf. 
 

Vet at 10900K er godt binna, og det finnes mye dårlige 10700K chipper. Får krysse fingrene, og i verstefall så blir det returrett om jeg blir misfornøyd og heller vil gå for I9en når den er på lager. Hvem vet..

Endret av Christian Thork
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Christian Thork said:

Droppa 10900K. Ble en ny 10700K til fire lapper. Får håpe den klarer 5,2 iaf. 
 

Vet at 10900K er godt binna, og det finnes mye dårlige 10700K chipper. Får krysse fingrene, og i verstefall så blir det returrett om jeg blir misfornøyd og heller vil gå for I9en når den er på lager. Hvem vet..

Vinglepetter er tilbake ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nizzen og dere andre, jeg vet ikke om dere husker at jeg klaget på at min Kraken X62 AIO ikke kjøla så veldig mye bedre enn en Noctua D15S kjøler på min 9900K...og nå hvorfor min 10900K er så varm... Vel Falkentyne spurte meg om hvor lenge jeg har eid min X62. Så sjekka jeg Gmail kontoen min, og jeg kjøpte den vist i Desember 2016 :D

Ja, på tide å bytte den ut! Noen som har lest noen tester av Kraken X63 vs X73 her? Jeg vil ha NZXT fordi jeg synes CAM er bedre enn programvaren til Corsair (jævla Link!). Tips?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Betroz said:

Nizzen og dere andre, jeg vet ikke om dere husker at jeg klaget på at min Kraken X62 AIO ikke kjøla så veldig mye bedre enn en Noctua D15S kjøler på min 9900K...og nå hvorfor min 10900K er så varm... Vel Falkentyne spurte meg om hvor lenge jeg har eid min X62. Så sjekka jeg Gmail kontoen min, og jeg kjøpte den vist i Desember 2016 :D

Ja, på tide å bytte den ut! Noen som har lest noen tester av Kraken X63 vs X73 her? Jeg vil ha NZXT fordi jeg synes CAM er bedre enn programvaren til Corsair (jævla Link!). Tips?

Monterte nettop NZXT Kraken X73 i et o11 Air kabinett som jeg postet bilde av her om dagen. Cpu var en 9900k. Kjører 5ghz all core på 1.2v. Ja det er en ganske god 9900k. Kjøleren virker veldig  bra, uten å ha testet så fryktelig mye.
Bruker Corsair vifter med Aquacomputer Octo viftekontroller. Skulle hatt Noctua, men de svarte er ikkje kommet enda. Beige var uaktuelt, selv om det er BEST.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Nizzen said:

Bruker Corsair vifter med Aquacomputer Octo viftekontroller. Skulle hatt Noctua, men de svarte er ikkje kommet enda. Beige var uaktuelt, selv om det er BEST.

Jeg har noen Corsair ML120 PRO vifter liggende her som jeg kan bruke. De er bra de også, men bråker godt over ~1400 rpm (max på dem er 2400 rpm). Ja, jeg vet at Noctua sine NF-A12x25 er best, men nå har jeg de ML viftene her da.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Betroz said:

Jeg har noen Corsair ML120 PRO vifter liggende her som jeg kan bruke. De er bra de også, men bråker godt over ~1400 rpm (max på dem er 2400 rpm). Ja, jeg vet at Noctua sine NF-A12x25 er best, men nå har jeg de ML viftene her da.

Corsair ML120 PRO white som er brukt her.  Kjekt med viftekontroller, fordi da kan man justere eksakt på det "RPM" som er best lydmessig til kabinettet/setupet

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Betroz said:

Ugg mer bloatware...

Juster fiftene, så avinstalerer du. Funker sikkert. Har manuelle skruknotter på serveren min. Ganske digg det også (kanskje det beste), men ikkje mange kabinetter som har 5.25" slot lengre :p 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Betroz skrev (36 minutter siden):

Trenger den egen programvare?

Edit : Jeg så nå at NZXT har en dyrere Z serie også. Så var det å finne forskjellen mellom Z og X da.

Aquacomputer sine viftekontrollere trenger programvare for å stilles inn, men den trenger ikke kjøre i bakgrunnen om du bruker en ekstern temperatursensor. Om du skal ha viftehastigheten variere ut fra kjernetemperaturer (vet ikke om det er mulig) må du nok derimot belage deg på å kjøre aquasuite

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...