Gå til innhold

Tesla i pluss for tredje kvartal på rad


Anbefalte innlegg

Sturle S skrev (12 minutter siden):

Når Tesla leverer overskot kvartal etter kvartal ...

:rofl:
giphy-1.gif

De marginale overskuddene de siste tre kvartalene, hovedsakelig fra subsidier er vekslepenger i forhold til underskuddet i et "normalt" Tesla-kvartal.

Få selskap i verden blør penger på et tilsvarende nivå, og det ser aldri ut til å gå tomt for småsparere og Tesla-kunder som villig vekk åpner lommeboka for å finansiere galskapen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (6 minutter siden):

Tesla m3 har hatt markedet helt for seg selv. Da er det lett å selge biler. Det finnes ikke alternativer. Når Porche viste at de kan lage en sedan på rekord tid som matcher alt det tesla s kan blir markedet mindre for tesla S. 

Glem ikke Polestar 2. Hvem ved sine fulle fem vil velge en Model 3 framfor den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Sturle S skrev (35 minutter siden):

La meg sjå deg sende eit satellitt i bane, lande raketten du brukte og sende raketten opp på nytt etter nokre veker.  Fyren er nok smarare enn deg likevel.  Han har trass alt revolusjonert tre store bransjar.

Hehe, beklager å måtte skuffe deg, men det var ikke Musk som gjorde dette. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
uname -l skrev (7 minutter siden):

Ny bagatell fra den overlegne Tesla-fabrikken som alle andre ønsker å kopiere.

 

Jeg syntes du kritiserer på feil grunnlag nå. Bilen er jo laget for å være autonom så dette er bare en "feature"... 

Lenke til kommentar
Sturle S skrev (2 timer siden):

Der ser du.  Tesla finn løysingar som ingen andre har tenkt på.  På den måten kunne dei optimalisere produksjonen veldig fort.

De overtok jo en fabrikk som virker som den ikke akkurat var veldig optimalisert. Hadde de bygget fra bunnen kunne de fått en bedre fabrikk. Men Tesla lærer av sine feil, og det de lærte fra Fremont tok de med seg til Kina, der de har en annen layout på fabrikken.

Dette infamøse "teltet" var forøvrig sannsynligvis bedre enn fabrikklokalene Tesla overtok, da de kunne sette det opp med lærdom fra det de hadde der fra før. Jeg mener Musk sa noe om dette. Men de som aldri kan si noe positivt om Tesla snakker alltid om "teltet" med en hånlig undertone. De klarer ikke å innrømme at "teltet" faktisk er et eksempel på hvor fleksibel Tesla er og hvordan de lærer av sine feil.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 timer siden):

Tesla m3 har hatt markedet helt for seg selv. Da er det lett å selge biler. Det finnes ikke alternativer. Når Porche viste at de kan lage en sedan på rekord tid som matcher alt det tesla s kan blir markedet mindre for tesla S. 

Slik blir det med tesla y kommer også. Mustang mk e matcher tesla y på alt samtidig så den ser ut som en designet bil, ikke som krysning mellom en mk 2 scorpio og en Voyager. 

Bmw kommer med i4 som matcher m3 på performance og vil nok ta endel kunder. Vw ID vil også ta marked i dette segmentet.

Ja, disse "Tesla-killers" ligger alltid i fremtiden. Det er alltid en "Tesla-killer" på vei, og det har vært det i mange år nå ?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (2 timer siden):

Få selskap i verden blør penger på et tilsvarende nivå

Først innrømmer du at de har gått med overskudd, så minimerer du overskuddet og prøver å bortforklare det, og nå er du plutselig på at overskudd er å "blø penger". Ikke verst ?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 minutter siden):

De overtok jo en fabrikk som virker som den ikke akkurat var veldig optimalisert. Hadde de bygget fra bunnen kunne de fått en bedre fabrikk. Men Tesla lærer av sine feil, og det de lærte fra Fremont tok de med seg til Kina, der de har en annen layout på fabrikken.

Toyota/GM hadde høyere produksjon på den samme fabrikken enn Tesla noengang har klart. Selv helt uten å sette opp et ekstra telt.

"NUMMI yearly production peaked at 428,633 vehicles in 2006"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (15 minutter siden):

Først innrømmer du at de har gått med overskudd, så minimerer du overskuddet og prøver å bortforklare det, og nå er du plutselig på at overskudd er å "blø penger". Ikke verst ?

Nei, forstår man ikke regnskap, så kan det sikkert være vanskelig å forstå ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
hekomo skrev (50 minutter siden):

Ja, disse "Tesla-killers" ligger alltid i fremtiden. Det er alltid en "Tesla-killer" på vei, og det har vært det i mange år nå ?

Poenget er at konkurransen vokser dramatisk. Model 3 burde vert videre utviklet. Model y har ingen innovasjon i forhold til model 3.

Med unntak av en større bakdør og todelt bakhjulsoppheng. Hvordan de klarer å kombinere dette med uavhengig fjæring aner jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, failern said:

Hehe, beklager å måtte skuffe deg, men det var ikke Musk som gjorde dette.

Nei, det er rart med det.  Elon Musk har skulda for alt som eg gale, men alt som går bra er andre si forteneste.  Det var i alle fall hans selskap som gjorde det.

Endret av Sturle S
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Trestein said:

Tesla m3 har hatt markedet helt for seg selv. Da er det lett å selge biler. Det finnes ikke alternativer. Når Porche viste at de kan lage en sedan på rekord tid som matcher alt det tesla s kan blir markedet mindre for tesla S. 

Når kjem den bilen?  Model S kom jo i 2012, so dei har hatt åtte år på seg.  Eg veit ikkje kva du tenkjer er "rekord tid" til å lage ein bil som matchar Model S?

4 hours ago, Trestein said:

Slik blir det med tesla y kommer også. Mustang mk e matcher tesla y på alt samtidig så den ser ut som en designet bil, ikke som krysning mellom en mk 2 scorpio og en Voyager. 

Mustank Mach-E , kanskje?  Dei endelege spesifikasjonane er ikkje kjende, og av dei som er kjende matchar han ikkje Model Y på noko som helst.  Kva kostar ein 7-setar Mach-E med hengarfeste?

4 hours ago, Trestein said:

Bmw kommer med i4 som matcher m3 på performance og vil nok ta endel kunder. Vw ID vil også ta marked i dette segmentet.

Som du ser heng alle andre langt etter.  Tesla vert jo òg stadig betre.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (2 timer siden):

Varsel til alle bilkjøpere. Ikke kjøp en Audi TT fra 2009 eller en ny Model 3 hvis du vil ha ratt som sitter fast.

Det var bare et tilfeldig eksempel fra 20 sekunder med søk på nett. Jeg kunne jo heller nevnt de hundretusener av bilene VW-konsernet har måttet tilbakekalle bare de siste få årene på grunn av livsfarlige feil.

Løst ratt er tydeligvis ganske så kjent på Audi siden det finnes egne sider dedikert til dette, der man kan få hjelp med det. For eksempel Q5, som fortsatt produseres i stadig nye modeller:

https://www.yourmechanic.com/estimates/audi/q5/steering-wheel-feels-loose-inspection

Også e-Tron har måttet tåle tilbakekalling på grunn av livsfarlige feil:

https://www.greencarreports.com/news/1123523_audi-e-tron-recalled-for-battery-seal-potential-thermal-event

Så varsel til alle bilkjøpere - ikke kjøp noen biler i det hele tatt fordi alle merker har problemer fra tid til annen. Eller vent litt, det gjelder bare når det er Tesla. Når det er et hvilket som helst merke så er det bare å kjøpe i vei, selv når de selger rene brannfeller eller at de selges med bremser som har så alvorlige feil at de må tilbakekalles i hundretusentalls.

Endret av hekomo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...