Gå til innhold

Nå som Tesla er detronisert, er det mulig å nå elbilambisjonene i Norge


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234
Espen Hugaas Andersen skrev (11 minutter siden):

Musk hadde ingenting å gjøre med det.

Det er ikke en ikke-sak å forsøke å forårsake en ulykke, selv om han slapp unna. Det er desverre slik at noen ganger kommer kriminelle seg unna.

Og Musks optimisme er velkjent. Det er vanlig at han bommer på tidsestimater.

Du kan fortsette å tro at Musk ikke var involvert, men en verden av elektroniske spor sier annerledes. Dette tok meg 30 sekund å finne. Je _vet_ detfinnes rettsdokumenter som nagler Musk enda beredere til swattingen

 

https://www.bloomberg.com/news/features/2019-03-13/when-elon-musk-tried-to-destroy-tesla-whistleblower-martin-tripp

 

Det finnes _null_ beis for at det ble forsøkt å lage en ulykke. Faktisk såpass lite at politiet i praksis ba Musk dra til helvete. 

 

Dt er ikke optimisme lenger, det er blanke løgner. Alle som ikke er på innsiden av en kult ser når kultledren tar ting helt ut av proposjoner. Ho mange ganger har Musk levert blanke løgner om maskinvaren og AP nå? To eller tre ganger? 


Disse vage kultformulerignen har fungert fint frem til nå, men som i alle andre kulter så blir til slutt løgnene for mange og for desperate til å ignoreres lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, JØI said:

Du kan fortsette å tro at Musk ikke var involvert, men en verden av elektroniske spor sier annerledes. Dette tok meg 30 sekund å finne. Je _vet_ detfinnes rettsdokumenter som nagler Musk enda beredere til swattingen

Som artikkelen sier så var det snakk om et anonymt tips. Det kunne vært Elon Musk, men det kunne like gjerne være 7,6 mrd andre mennesker på jorden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (På 28.6.2020 den 9.38):

For å spare aksjonærene i Tesla fra å ha denne svarte skyen hengende over selskapet i mange år valgte Musk å inngå forlik for å få lagt saken bak seg. Som aksjonær setter jeg pris på det.

Ja, da kommer du til å bli glad ofte. Tesla og Elon har rekordmange saker mot seg, og det er vel det eneste segmentet de viser eksponentiell vekst i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, JØI said:

Rich Rebuilds har jo blitt ganske så irritert på Tesla etter at de fjernet muligheten til å hurtiglade alle de knuste Teslane han har fikset.
Forståelig fra begge sider siden Rich ikke får kjørt langtur med bilene sine lengere, og Tesla ikke vil ta ansvar om en bil skulle bynne å brenne på grunn av tidligere kollisjonskader.

Men det er veldig barnslig av folk å gjøre slikt bare fordi han har begynt å snakke litt drit om Tesla. Jeg digger Rich sine videoer, fyren gjør mye kult.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (Akkurat nå):

Det er jo også latterlig at sensurorganet Youtube gidder å stille seg bak haterne fare fordi de rapporterer videoen i fleng. Det

Tipper det bare er en automatisk greie etter X antall rapporteringer. Men han burde jo få den åpnet igjen. Ville vært rart om den ikke ble det. 

Lenke til kommentar

image.png.67f138c0982e8af5393ab6cd727782a0.png
image.png.0da1096e2efe20d67fba714683ea281e.png

AP og "FSD" blir altså skrevet om. Det å love bort 1M robot-taxier har altså foregått før noe er blitt testet for den nye koden, og han antar at den nye koden vil løse alt av problemer for nivå 3 autonomi og oppover? Dette forklarer grunnen til test-riggen vi har sett bilder av med en ny sensor-suite. 

 

Lenke til kommentar

https://medium.com/@imispgh/tesla-autopilot-development-effort-needs-to-be-stopped-and-people-arrested-f280229d2284

Stort sett midt i prikk til kritikk jeg har kommet med tidligere. Greit skummelt å forsøke og løse problemet fra nivå 5 og ned, og ikke nivå 2 og opp der man tar ting gradvis med så mange bakenforliggende systemer som overhodet mulig for å havne på bedre sikkerhet i systemets "solves". 

 

Sitat

"NHTSA is grossly incompetent and negligent. They are enabling the exact issues they exist to eliminate. Administrator Owens has stated over and over that no safety standards should be put in place until the tech is sorted out. And that it stifles competition. Why do I car what tech is used to meet a safety standard that says — don’t hit massive stationary objects like firetrucks, street sweepers, tow trucks, police cars, passenger cars and trailers? With regard to competition. Objective and testable safety standards increase competition by leveling the playing field. It minimizes hype and the race to be first. (Which becomes a race to the ethical and moral bottom.)"

?

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

"Tesla Whompy wheel problem":
https://twitter.com/Keefwivanelf
Et problem som har vart i alle år, og fremdeles foregår på 2020 modeller. Livsfarlig. 

Tesla -Whompy Wheels


MCU'en har nå gått ned til 2 års garanti eller 25,000 miles og kostnaden om den ryker, noe den virker til å gjøre ofte? 
image.png.7de854acdbac7c7a37c90def70a1baef.png

Forstår at den eneste muligheten var å gi forsikringer selv på egne biler, da forsikringene ellers krøp opp i pris rimelig kjapt. Da er det rimelig enkelt å stå imot krav for slike ting, når Tesla både er produsent og forsikringsagent. 
 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
14 hours ago, oophus3do said:

"Tesla Whompy wheel problem":
https://twitter.com/Keefwivanelf
Et problem som har vart i alle år, og fremdeles foregår på 2020 modeller. Livsfarlig. 

Tesla -Whompy Wheels


MCU'en har nå gått ned til 2 års garanti eller 25,000 miles og kostnaden om den ryker, noe den virker til å gjøre ofte? 

Du bør være litt mer kritisk til hvilke kilder du benytter. keefwivanef er fullstendig skrullete. Han har for vane å legge inn falske rapporter til sikkerhetsmyndighetene i USA med bilder av krasj-skadede biler. Det har gjort jobben deres mye vanskeligere ettersom de først må fastslå om rapporterte feil er reelle eller oppspinn.

For øvrig er det en sikkerhetsfunksjon at understellet knekker i en ulykke. Det absorberer energi, og kan samtidig vippe bilen vekk fra den siden som blir truffet.

Når det gjelder MCU så har de tidlige utgavene en minnebrikke som mottar for mange lese-/skriveoperasjoner og blir defekt over tid. Ikke ideelt, men det er en klar reklamasjonssak, og det er fikset på nye biler.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (8 minutter siden):

Du bør være litt mer kritisk til hvilke kilder du benytter. keefwivanef er fullstendig skrullete. Han har for vane å legge inn falske rapporter til sikkerhetsmyndighetene i USA med bilder av krasj-skadede biler. Det har gjort jobben deres mye vanskeligere ettersom de først må fastslå om rapporterte feil er reelle eller oppspinn.

Har ikke særlige formeninger om Keef, men siden du kan bevise at han er skrullete, så syns jeg det er merkelig at du ikke tar det med? Han samler jo bare rapporter fra andre såvidt jeg kan se. Og mye av det er direkte fra andre Twitter brukere som roper om hjelp. 

Espen Hugaas Andersen skrev (10 minutter siden):

For øvrig er det en sikkerhetsfunksjon at understellet knekker i en ulykke. Det absorberer energi, og kan samtidig vippe bilen vekk fra den siden som blir truffet.

Mesteparten av bilene som rapporteres inn som mister dekket med tilbehør, skjer uten en ulykke i forkant. Den skjer i etterkant fordi folk mister alt i fart. 

Espen Hugaas Andersen skrev (12 minutter siden):

Når det gjelder MCU så har de tidlige utgavene en minnebrikke som mottar for mange lese-/skriveoperasjoner og blir defekt over tid. Ikke ideelt, men det er en klar reklamasjonssak, og det er fikset på nye biler.

Det er jo ikke det om du leser rapportene? Tesla tar seg betalt over $1,000 for det, samt nå nylig så ble garantien skrudd ned til latterlige 2 år og 25k miles. 

 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, oophus3do said:

Har ikke særlige formeninger om Keef, men siden du kan bevise at han er skrullete, så syns jeg det er merkelig at du ikke tar det med? Han samler jo bare rapporter fra andre såvidt jeg kan se. Og mye av det er direkte fra andre Twitter brukere som roper om hjelp. 

Mesteparten av bilene som rapporteres inn som mister dekket med tilbehør, skjer uten en ulykke i forkant. Den skjer i etterkant fordi folk mister alt i fart. 

Det er jo ikke det om du leser rapportene? Tesla tar seg betalt over $1,000 for det, samt nå nylig så ble garantien skrudd ned til latterlige 2 år og 25k miles. 

https://electrek.co/2016/06/13/tesla-fale-complaints-suspension-nhtsa-keef-wivaneff/
 

Man må være ganske skrullete for å holde på med en slik misinformasjonskampanje over så mange år, for jeg tror ikke noen betaler han.

Og nei, det skjer stort sett ikke at hjulet faller av uten en ulykke i forkant. Om det er noen som påstår dette på Twitter så er det nok snakk om falske kontoer. (Det har riktignok vært *noen* tilfeller med defekte deler. Fellesnevneren på de reelle tilfellene er at det skjer i lav hastighet ved stort rattutslag. Og kun S/X, hittil.)

Og jeg sa det er en klar *reklamasjonssak*, i Norge har man 5 års reklamasjonsrett. Det er mer trøblete i USA, der forbrukerrettighetene er svakere.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (32 minutter siden):

https://electrek.co/2016/06/13/tesla-fale-complaints-suspension-nhtsa-keef-wivaneff/
 

Man må være ganske skrullete for å holde på med en slik misinformasjonskampanje over så mange år, for jeg tror ikke noen betaler han.

Problemet vedvarer jo, og man ser lignende biler oppleve det problemet som startet mange år i forveien. Nå er antall rapporter alt for mange til at du kan skylde på 1 mann? Det ville vært umulig. 

 

Espen Hugaas Andersen skrev (34 minutter siden):

Og nei, det skjer stort sett ikke at hjulet faller av uten en ulykke i forkant. Om det er noen som påstår dette på Twitter så er det nok snakk om falske kontoer. (Det har riktignok vært *noen* tilfeller med defekte deler. Fellesnevneren på de reelle tilfellene er at det skjer i lav hastighet ved stort rattutslag. Og kun S/X, hittil.)

Kan du vise til disse falske kontoene? For det er rimelig omfattende med rapporter om dette fra alt fra Reddit, til Tesla forum, til ulike Twitter poster som gjentar problemet om og om igjen, og det var et problem som har eksistert i endel år. Den første bilen som påståes å ha opplevd dette var tilbake i 2013 i Mexico. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (25 minutter siden):

Gamle MCU enheter har bare 8GB internminne, og med all datan som blir skrevet blir den for fort utslitt. Den er og litt utsatt for varmluft fra varmeapparatet som heller ikke er gunstig for levetiden.

Nyere MCU har 64GB internminne og bedre kjøling så akkurat det problemet er vel løst.

Det er det det ikke har. Om problemet var løst, så må du forklare hvorfor garantien ble splittet i to nå nylig. 

Lenke til kommentar

 

2 minutes ago, oophus3do said:

Problemet vedvarer jo, og man ser lignende biler oppleve det problemet som startet mange år i forveien. Nå er antall rapporter alt for mange til at du kan skylde på 1 mann? Det ville vært umulig. 

 

Kan du vise til disse falske kontoene? For det er rimelig omfattende med rapporter om dette fra alt fra Reddit, til Tesla forum, til ulike Twitter poster som gjentar problemet om og om igjen, og det var et problem som har eksistert i endel år. Den første bilen som påståes å ha opplevd dette var tilbake i 2013 i Mexico. 

«Problemet» kan ikke vedvare når det ikke finnes. NHTSA har undersøkt anklagene og vurdert de som grunnløse. Og det er kjent at Keef og andre fabrikerer rapporter i stor skala.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...