Gå til innhold

Nå som Tesla er detronisert, er det mulig å nå elbilambisjonene i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Det finnes. Dessverre.

Med antallet som fremdeles foregår, så trur jeg heller på konspirasjonen om at Elon selv lagde falske rapporter for å kunne dekke saken. Nå er det tusenvis av klager som er inne, fra hele landet. Vi burde hørt lignende historier dag inn og dag ut om at alt er forfalsket. 

Når man i tillegg ser nyproduserte TMY som lekker inn vann og ikke kan vaskes, så forstår jeg at det foregår juks og fanteri ellers også. Hvilke snarveier finnes det i produktene som vi ikke vet om, når biler som ikke er vanntette blir levert? 

Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus3do said:

Det er det det ikke har. Om problemet var løst, så må du forklare hvorfor garantien ble splittet i to nå nylig. 

Problemet er vel løst siden ingen av de nyere MCU'ene har streiket? Model 3 har vel samme MCU som de andre nå og ingen problemer der heller såvidt jeg vet.

Hvorfor de endret på garantien aner jeg ikke, men de har helt klart tapt enorme summer på å måtte bytte MCU på alle eldre biler. 

En liten trøst blandt eierne av gamle Tesla er at de fleste får jo oppgradert sin gamle 3G MCU til 4G. Men er nok rimelig irriterende for folk når den streiker. Heldigvis begynner en del hjemmemekkere å fikse disse til en rimelig sum for folk som ikke har garanti lenger. Henter ut data fra den ødelagte chippen og lodder inn en ny og bedre.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (54 minutter siden):

Problemet er vel løst siden ingen av de nyere MCU'ene har streiket?

Det er jo ikke sant? Det dukker opp rapporter om at disse har streiket selv på nyere utskiftninger. 

Complexity skrev (54 minutter siden):

Hvorfor de endret på garantien aner jeg ikke, men de har helt klart tapt enorme summer på å måtte bytte MCU på alle eldre biler. 

Igjen, hvis dette er fikset, så ville man ikke trengt å kutte kostnader. Hvis du ikke mener at det er greit at 2 år gamle TMS og TMX biler må ut med 10,000 kr på en ipad i bilen som feiler?

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
6 minutes ago, oophus3do said:

Det er jo ikke sant? Det dukker opp rapporter om at disse har streiket selv på nyere utskiftninger. Gjør deg selv en tjeneste og undersøk det. 

Igjen, hvis dette er fikset, så ville man ikke trengt å kutte kostnader. Hvis du ikke mener at det er greit at 2 år gamle TMS og TMX biler må ut med 10,000 kr på en ipad i bilen som feiler? Som sagt så rapporteres det om feil på MCU i 2020. 

Nyere utskiftinger til samme modellen med samme feil ja. Alle MCU med Tegra 3 og 8GB internminne har dette problemet. Er desverre ikke bare å stappe i en nyere modell med Intel Atom CPU i eldre biler helt uten videre.

Tesla var alt for trege med å gå over til den nye, det skal jeg være enig i. Var fel først i 2017/18 at S og X fikk atom MCU.

Hvorfor folk kjøpte Model S og X i den perioden med både utdatert hardware og batteri undres jeg på.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Nyere utskiftinger til samme modellen med samme feil ja. Alle MCU med Tegra 3 og 8GB internminne har dette problemet. Er desverre ikke bare å stappe i en nyere modell med Intel Atom CPU i eldre biler helt uten videre.

Da er løsningen å kutte garantien i 2 til 2 år og/eller 25k miles? Kommer folk inn for å bytte, så får dem bare en gammel "refurbished" MCU, til de er utenfor garantien og må betale 10,000kr eller mer for å få det fikset når feilen igjen oppstår utenfor garantien. 

Høres ut som Tesla på en prikk. 

Lenke til kommentar
Just now, oophus3do said:

Da er løsningen å kutte garantien i 2 til 2 år og/eller 25k miles? Kommer folk inn for å bytte, så får dem bare en gammel "refurbished" MCU, til de er utenfor garantien og må betale 10,000kr eller mer for å få det fikset når feilen igjen oppstår utenfor garantien. 

Høres ut som Tesla på en prikk. 

Eller sende den til ett av mange firma som kan reparere din gamle. 

Er tåpelig med bare 2 år ja, men heldigvis 5 år i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Eller sende den til ett av mange firma som kan reparere din gamle. 

Er tåpelig med bare 2 år ja, men heldigvis 5 år i Norge.

Ja, men da mister du all annen service og garanti som fremdeles er i effekt og mister muligheten til å hurtiglade på SuC nettverket om Tesla legger merke til at du har fiklet med bilen selv utenfor deres lukkede nettverk. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, oophus3do said:

Ja, men da mister du all annen service og garanti som fremdeles er i effekt og mister muligheten til å hurtiglade på SuC nettverket om Tesla legger merke til at du har fiklet med bilen selv utenfor deres lukkede nettverk. 

What? Mister jo bare muligheten til hurtiglading om du tukler med batteriet. Styring av musikk og varmeapparat har lite med det å gjøre.

Kan bruke bilen om MCU streiker også men kan bli litt kaldt på vintern.

Er helt vanlig at folk gjør denne reperasjonen nå, og selv norske selskaper fikser det. Ikke hørt at noen har fått klage fra Tesla om det heller. Om garantien er utgått hvorfor skulle Tesla skru på den i ettertid?

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):
oophus3do skrev (6 minutter siden):

Ja, men da mister du all annen service og garanti som fremdeles er i effekt og mister muligheten til å hurtiglade på SuC nettverket om Tesla legger merke til at du har fiklet med bilen selv utenfor deres lukkede nettverk. 

What? Mister jo bare muligheten til hurtiglading om du tukler med batteriet. Styring av musikk og varmeapparat har lite med det å gjøre.

Kan bruke bilen om MCU streiker også men kan bli litt kaldt på vintern.

Er helt vanlig at folk gjør denne reperasjonen nå, og selv norske selskaper fikser det. Ikke hørt at noen har fått klage fra Tesla om det heller. Om garantien er utgått hvorfor skulle Tesla skru på den i ettertid?

Nei, hvis du tukler med bilen og fikser på den hjemme i garasjen, eller utnytter en ikke godkjent Tesla verksted, og Tesla merker at du har gjort det, så skrur de av muligheten du har til å hurtiglade på SuC nettverket. De nekter også all annen service og garantier du eventuelt hadde. Fordelen er jo at de faktisk må merke og legge merke til dette, før det skjer. Men risikoen ligger der. 

Enkelte har rapportert om at når MCU'en streiket, så slapp også luft-demperne seg ned og satte seg på minste nivå. Noe som gjør at dekkene skrubber ved minste dump. Andre har rapportert om at lysene ikke fungerer som designet heller. Uten MCU'en, så er bilene stort sett farlige, og burde ikke brukes. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, oophus3do said:

Med antallet som fremdeles foregår, så trur jeg heller på konspirasjonen om at Elon selv lagde falske rapporter for å kunne dekke saken. Nå er det tusenvis av klager som er inne, fra hele landet. Vi burde hørt lignende historier dag inn og dag ut om at alt er forfalsket. 

Du linket selv til Keefs svært aktive Twitter profil. Som du har bevist så finnes det fortsatt skrullinger med et intenst hat mot Tesla og ingenting bedre å bruke tiden sin på enn å fabrikere saker mot Tesla. Om det finnes mange reelle saker, så får du linke til det. Gjerne saker som NHTSA har sjekket ut at er reelle.

Realiteten er at om det fantes utfordringer med understellet på Teslaene, så ville dette vært godt kjent blant kundemassen. Jeg har personlig aldri hørt om særlig med problemer på dette området. Og jeg følger med. Det er rart at det eneste stedet det er problemer er på Twitter.

2 hours ago, oophus3do said:

Når man i tillegg ser nyproduserte TMY som lekker inn vann og ikke kan vaskes, så forstår jeg at det foregår juks og fanteri ellers også. Hvilke snarveier finnes det i produktene som vi ikke vet om, når biler som ikke er vanntette blir levert? 

Alle bilprodusenter ender opp med å levere biler med feil. Det er ikke noe spesielt med Tesla på dette området.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Du linket selv til Keefs svært aktive Twitter profil. Som du har bevist så finnes det fortsatt skrullinger med et intenst hat mot Tesla og ingenting bedre å bruke tiden sin på enn å fabrikere saker mot Tesla.

Om denne personen står for alt sammen, så hadde vi hørt om det. Han hadde blitt fengslet for lengst. 

 

Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Om det finnes mange reelle saker, så får du linke til det. Gjerne saker som NHTSA har sjekket ut at er reelle.

Bevisene ligger på deg. Vis oss heller totalsakene som er ute med problemene, og vis samtidig at majoriteten av dem fremdeles er gjort ugyldig fra NHTSA sin side. Det burde da være mye enklere å gjøre, enn for meg å linke til hundrevis av saker som ligger der ute på sidene nå. 

 

Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Realiteten er at om det fantes utfordringer med understellet på Teslaene, så ville dette vært godt kjent blant kundemassen.

Hvorfor det? Folk går jo rundt og sier at problemer ikke eksisterer, og hysjer ned alle problemer som vil dukke opp. Hva skjedde egentlig med nyheten rundt HW2,5 salget i Kina? Eller batterilekkasje-problematikken? Hvordan går det med Twitter-barnevakta? 

 

Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Alle bilprodusenter ender opp med å levere biler med feil. Det er ikke noe spesielt med Tesla på dette området.

Tilbakekallelse er hva man burde forventet for MCU problemene, men istedenfor så setter Tesla ned garantitiden til 2 år. Det beskriver tankegangen rimelig klart. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus3do said:

Om denne personen står for alt sammen, så hadde vi hørt om det. Han hadde blitt fengslet for lengst. 

Han hadde kanskje vært fengslet om han var i USA. Men han er i Australia.

1 hour ago, oophus3do said:

Hvorfor det? Folk går jo rundt og sier at problemer ikke eksisterer, og hysjer ned alle problemer som vil dukke opp. Hva skjedde egentlig med nyheten rundt HW2,5 salget i Kina? Eller batterilekkasje-problematikken? Hvordan går det med Twitter-barnevakta?

Ingen hysjer ned noe. HW2.5 blir kostnadsfritt oppgradert til HW3 i Kina. Batterilekkasjesaken er en ikke-nyhet. Den gjaldt noen 2012-modeller og ingenting tyder på at det har forårsaket noen problemer, selv om det var en risiko. Og Twitter-barnevakta er vel fortsatt på plass.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):
oophus3do skrev (1 time siden):

Om denne personen står for alt sammen, så hadde vi hørt om det. Han hadde blitt fengslet for lengst. 

Han hadde kanskje vært fengslet om han var i USA. Men han er i Australia.

Ja, du får bevise hvorfor det er relevant. Akkurat som om Tesla ikke eksisterer i Australia og ville sakøskt mannen som stod ansvarlig for hundrevis hvis ikke tusenvis av rapporter årlig. 

 

Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Ingen hysjer ned noe. HW2.5 blir kostnadsfritt oppgradert til HW3 i Kina.

Hvis kunden legger merke til at de har fått HW2.5. Man skal være rimelig frempå og oppdatert på sosiale medier og forum for å finne ut av hvordan man sjekker dette. 

Det er et klassesøksmål igang pga dette, så det er rimelig utrolig at du forsvarer det som skjedde der. 

Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Batterilekkasjesaken er en ikke-nyhet. Den gjaldt noen 2012-modeller og ingenting tyder på at det har forårsaket noen problemer, selv om det var en risiko.

Fremdeles ikke lest om den forstår jeg. 

Espen Hugaas Andersen skrev (3 minutter siden):

Og Twitter-barnevakta er vel fortsatt på plass.

image.png.07dea9ba5ed1183017ebb78a44bc69fc.png

Lenke til kommentar
3 minutes ago, oophus3do said:

Ja, du får bevise hvorfor det er relevant. Akkurat som om Tesla ikke eksisterer i Australia og ville sakøskt mannen som stod ansvarlig for hundrevis hvis ikke tusenvis av rapporter årlig.

Det hjelper ikke å saksøke noen for å få de i fengsel. Det er myndighetene som må ta ut siktelse. Han har trolig ikke gjort noe som er ulovlig i henhold til Australsk lov, og det er komplisert for myndighetene i USA å ta ut siktelse når han ikke er i USA. Om de skulle ta ut siktelse ville Australia måtte være med på å utlevere en av sine borgere til USA.

 

10 minutes ago, oophus3do said:

image.png.07dea9ba5ed1183017ebb78a44bc69fc.png

Dette innlegget må ikke godkjennes av Twitter-barnevakten.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Det står jo i bilen om du har HW2.5 eller HW3. Dette er ikke ukjent, det er faktisk SVÆRT kjent. Hvorfor denne ufattelige overdrivelsen bestandig? Blir helt paff ?

Gjør et søk på det, så finner du hundrevis om ikke tusenvis at folk som spør om de har HW3 eller HW2.5 Samt hvor mange tenker på å sjekke softwareversjoner for å se om man har fått det man har betalt for? 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

Det hjelper ikke å saksøke noen for å få de i fengsel. Det er myndighetene som må ta ut siktelse. Han har trolig ikke gjort noe som er ulovlig i henhold til Australsk lov, og det er komplisert for myndighetene i USA å ta ut siktelse når han ikke er i USA. Om de skulle ta ut siktelse ville Australia måtte være med på å utlevere en av sine borgere til USA.

Tesla har da tilstedeværelse nok i Australia til å ta saken der. Om han har gjort det du sier han har gjort, så burde det være null problem å bevise det. 

Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

Dette innlegget må ikke godkjennes av Twitter-barnevakten.

Ok, skal jeg hente frem uttalelser om at aksjen er for høy istedenfor? Det er jo helt tydelig dager der han har røyket ett eller annet med spam i alle retninger, inklusive COVID-19 tøys. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (53 minutter siden):

Gjør et søk på det, så finner du hundrevis om ikke tusenvis at folk som spør om de har HW3 eller HW2.5 Samt hvor mange tenker på å sjekke softwareversjoner for å se om man har fått det man har betalt for? 

I alle dager! Folk søker om mye enkle ting når det gjelder alt mulig, som f.eks "hvordan bytte ringetone på mobilen min". Hva er det du ønsker her? At det skal lyse ut av bilen? At Elon Musk skal kontakte alle personlig? At det skal komme ut av en pressemelding fra Statsministerens kontor? Hvilken versjon man har står i menyen, det er på ingen måte skjult for noen. Skjerp deg! ?

Endret av bshagen
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus3do said:

Tesla har da tilstedeværelse nok i Australia til å ta saken der. Om han har gjort det du sier han har gjort, så burde det være null problem å bevise det.

Tesla kan saksøke i Australia, men det er da sivilt, og om han ikke har penger resulterer det i ingenting.

1 hour ago, oophus3do said:

Ok, skal jeg hente frem uttalelser om at aksjen er for høy istedenfor? Det er jo helt tydelig dager der han har røyket ett eller annet med spam i alle retninger, inklusive COVID-19 tøys. 

Kan hende disse utsagnene om aksjekursen måtte godkjennes, og det kan hende de også er godkjent.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...