Gå til innhold

Muligheter som geolog - hva kan man jobbe som?


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Jeg vurderer å begyne på geologi-studiet ved NTNU - bachelor også bygge på med en master til slutt. Lurer på om noen har noe erfaring innen dette - hva kan man jobbe som, som geolog? Hvor er vanlige arbeidsplasser for geologer?

Jeg har ikke lyst til å bli ingeniør-geolog pga matten, men da er jeg redd det skal gjøre at det er mindre spennende arbeid etter endt utdanning(?)

Takk for alle innspill her! 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
ketchup97 skrev (På 21.3.2020 den 13.56):

Heisann godtfolk!

Jeg vurderer å begyne på geologi-studiet ved NTNU - bachelor også bygge på med en master til slutt. Lurer på om noen har noe erfaring innen dette - hva kan man jobbe som, som geolog? Hvor er vanlige arbeidsplasser for geologer?

Jeg har ikke lyst til å bli ingeniør-geolog pga matten, men da er jeg redd det skal gjøre at det er mindre spennende arbeid etter endt utdanning(?)

Takk for alle innspill her! 

Geologer og kanskje spesielt geoteknikere er spesielt ettertraktet i de store rådgivningsfirmaene som Norconsult, Multiconsult, Sweco, etc. De bistår nesten alltid med vurderinger av grunn og stabilitet i større byggeprosjekter, spesielt for vei og baneprosjekter. Her er det gode muligheter for en godt betalt jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...