Gå til innhold

IBM med sleivspark til Microsoft: Velger Slack til 350.000 ansatte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, NFNGOW6W said:

Haters gonna hate. Benytter teams daglig til deling av filer med kolleger, videomøter og vanlig chat, ikke opplevd problemer som ikke var brukerfeil fra min egen side.

Hvilke problemer har du opplevd?

1; Teams starter, vinduet blir helt hvitt, hverken reboot eller vanlig reinstall fungerer, må slette alt av appdata (etter uninstall, så installere igjen) for å i det hele tatt ha en mulighet for å få programmet til å launche normalt igjen

2; Teams starter 3 vinduer, hvorav 2 er blanke, her må du krysse ut det ene blanke, for så å logge inn i det andre (dersom du dreper noen av tasks i task manager så dør alle 3)

3; Random utlogginger hvor jeg må inn med passord og 2FA, skjer vel minst en gang i uka.

4; Oppstart hvor den automatisk plutselig logger meg inn med ett helt annet domene, jeg må da restore passord for det domenet, logge inn, så logge ut og logge inn med domenet jeg hadde vært pålogget med dagen før.

5; Randomly så står jeg som ikke inlogget, og status på alle andre kolleger er typ "avlogget i 80 dager" da må jeg restarte teams, og ofte logge inn på nytt (inkludert 2FA)

 

Det var vel sånn ca en lista fra de siste 2-3 ukene med denne fantastiske programvaren.

Løsningen på en del av problemene fant jeg på nett, så jeg er jo utvilsomt ikke alene om å slite fælt med teams, problemet er jo også at det aldri er microsoft som svarer, du må finne en eller annen blogg fra en fyr som har hatt samme problem.

Endret av MariusJS
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg synes da Windows 10 har mange plagsomme skavanker enda i 01-2020, selv etter at en implementerer nyeste KB'er. Siden et OS er viktigere enn annen software/apps, så vil jeg si at det er mer alvorlig egentlig. Men, jeg har forståelse for det dere forteller om Teams-appen. Høres utrolig slitsomt ut. Glad jeg ikke behøver å omgås, Teams, Office365, Outlook og sikkert en del annet (nå kan det jo hende at MS har finstriglet pusen sin Outlook på en del år, men neppe perfeksjonert det, det hadde jo vært selvmotsigende handling fra MS). Interessant at forkortelsen MS, også er forkortelsen for en sykdom ?

Endret av G
Lenke til kommentar
4 minutes ago, NFNGOW6W said:

@MariusJS:

Jeg tror du burde slå av en prat med IT-avdelingen, høres ut som feilkonfigurering av et eller annet i løsningen deres.

Vår løsning har fungert knirkefritt i over 1 år nå uten slike problemer.

Er ikke alle her som har issues, bare fordi en person har flaks og det fungerer for dem så betyr ikke det at løsningen er god.

Forøvrig sier det sitt at om du tar deg 2 minutter og googler litt så ser du at det er latterlig mange som sliter med teams, men det er jo klart at halvparten av alle teams oppsett kan være feilkonfigurert, men det vil jo da igjen peke på at noe ikke henger på greip med hvordan man har kodet dette.

 

Microsoft selv har en liste med kjente problemer lang som ett vondt år;

https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/known-issues

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/12/2020 at 10:36 AM, sk0yern said:

Teams Compact mode. Les og le: https://microsoftteams.uservoice.com/forums/555103-public/suggestions/17408641-compact-mode

Noe så basic har de holdt på med i over 3 år, og de kommer ingen vei.

Trist.

Hvordan vet du at de ikke kommer noen vei? - De gjorde noen små endringer i density i slutten av 2018, men en "true compact mode" ble jo ikke satt på lista over ting de spesifikt planlegger å implementere før Juli i fjor, og det betyr jo ikke nødvendigvis at det er topp-prioritet å få det ferdig og pushet ut fremfor annen funksjonalitet på den lista.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

Teams har hatt småproblemer av og til, men når en ser på hva den erstatter for svært mange (Skype for Business) er det som å komme til himmelen. Er ikke merkbart verre enn andre løsninger jeg har brukt.

Endret av Slettet-OvFPdyiZ
Adding quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...