Gå til innhold

Minstejentas første pc


Anbefalte innlegg

Ok, hun er ikke kjempeliten men straks 10. Har lyst på en gaming-pc og her skal det ligge noen gode avtaler om at PCen skal være et sted for å lære nye ting osv. Men at den skal spilles på også må være greit. Så jeg har foreløpig satt sammen noe jeg tror kan være et bra sted å begynne, har benyttet komplett så langt, og noen tilbud/demovarer. Topp om noen gidder se på og kommentere hva som er bra / ikke bra. Tast/mus/skjerm/ekstra ssd har jeg fra før.

image.thumb.png.7e1759ef5c05aafc5a34371ae0604797.png

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke Ryzen har iGPU så går du for prosessoren du har valgt (mener jeg å huske) du må ha dedikert skjermkort i tilleg. De fleste av Intel sine prosessorer har iGPU.

edit: ellers ser det bra ut. Det kan hende du bør ha en større strømforskyning hvis du går for en løsning med dedikert skjermkort. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Synes vitterlig jeg ser et GTX1660 der. ;)

Men jeg må bytte hovedkortet. Aorus B450 kommer med gammel bios, komplett får ikke flashet før levering og jeg har ingen 1. eller 2. gen Ryzen liggende og slenge.

Kanskje jeg skal bytte ut mITX med ATX, og dermed større kabinett også.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, frohmage said:

Wow, du har en heldig niåring! (Altså, er ikke det der litt overkill for en som er så ung?)

Jo egentlig. Men når hun først har en pappa som har vært datatulling siden midten på 90-tallet selv, så er det vel ingen vei utenom. ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Pop said:

Forresten noen som vet om B450 hovedkort som kan benyttes med 3rd gen Ryzen uten bios update?

Oppdaterer alltid bios til siste versjon, men må sikre at jeg ikke trenger en 1. eller 2. gen for å få flashet.

Er nok bare MSI som har bios flash uten cpu på de eldre hovedkorta. B450 MAX series til MSI støtter 3rd gen ryzen ut av boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm... etter å ha lest noen timer på utallige forum og kommentarer rundt om, virker det jo helt tilfeldig om B450-hovedkort faktisk vil funke ut av esken med Ryzen 3000. Selv om det er sagt kortet støtter, så er det mange som ikke får det til å virke likevel. 

Og x570 blir jo en tusenlapp dyrere.

Lenke til kommentar

 

Pop skrev (11 minutter siden):

Hmm... etter å ha lest noen timer på utallige forum og kommentarer rundt om, virker det jo helt tilfeldig om B450-hovedkort faktisk vil funke ut av esken med Ryzen 3000. Selv om det er sagt kortet støtter, så er det mange som ikke får det til å virke likevel. 

Og x570 blir jo en tusenlapp dyrere.

MSI B450 TOMAHAWK MAX  denne skal funke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pop skrev (21 minutter siden):

Hmm... etter å ha lest noen timer på utallige forum og kommentarer rundt om, virker det jo helt tilfeldig om B450-hovedkort faktisk vil funke ut av esken med Ryzen 3000. Selv om det er sagt kortet støtter, så er det mange som ikke får det til å virke likevel. 

Og x570 blir jo en tusenlapp dyrere.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...