Gå til innhold

Erfaringer med brukt elbil og kW?


grovetussen

Anbefalte innlegg

  

Complexity skrev (21 minutter siden):

Roy blir vel å slakte den og

Ikke mat trollene, pls.

En av kriteriene til TS var jo at pris var rundt 100k. Ser ut som det er mest lønt med brukt i så måte. Ville gått for en pent brukt i3 jeg og fortrinnsvis 2015-modell hvis det er innenfor budsjett. Er kanskje inhabil siden jeg selv eier en. :p 

Dog, ting som taler imot

- Er det isdekte bakker et hyppig issue så kan i3 bli litt vrien. Har et par ganger måttet parkere unna garasjen hos oss, pga is i bakken opp dit. Bakken starter med en sving, slik at man ikke får tatt særlig med "rennafart". i3 fås kun med piggfritt såvidt meg bekjent. 

- Ellers er fjernlys dårlig på disse også, så jeg har montert ledbar selv (hvilket var MEGET enkelt når frunk var tatt ut). Halogenbøttene på fangeren er som måneskinn å betrakte. 

- Bybil, så bilen er litt nervøs i styringa i litt hastigheter og stump i fjæringen pga småbil. Hinsides svingradius, så du kan praktisk talt snu på femøringen.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (10 timer siden):

Jeg hadde seriøst vurdert en sånn til 179’

lav rente, ingen servicekostnader og garanti. Tror ikke bilholdet blir så mye dyrere enn å kjøre en gammel elbil

https://www.seat.no/biler/elbil/mii-electric?seacmp=Modell_Mii_elbil:GOOGLE:Mii:seat+mii:NA:NA&dns=true&gclid=CjwKCAiAvonyBRB7EiwAadauqfHombrQ9BteCBU5L9JupRPVXyNj5ufURN9txvGo43qqzHHEtOFy0BoCQCIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Steike det var mye elbil for pengene. Mangler bare adaptiv cruise control?

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Complexity skrev (På 10.2.2020 den 20.25):

Forøvrig tror jeg vi sporer veeeldig av her. Trådstarter er ute etter en brukt billig elbil så kansje vi burde hjelpe med det istede?

Correctomundo.

Elbil vs fossil og generell elbil debatt hører ikke hjemme her. Vennligst fokuser på TS sitt spørsmål. Videre OT vil fjernes uten forvarsel.

46 innlegg er fjernet fra tråden pga OT, tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Tråden er gjenåpnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
1 hour ago, Nimrad said:

Steike det var mye elbil for pengene. Mangler bare adaptiv cruise control?

Den høres flott ut men det er nok mye man ikke merker før man prøver en slik. Når det skrytes av Airbag og at bilen har to høytalere så er det ikke så mye å hente..

Men virker veldig bra til prisen ja om rekkevidden holder mål (som den jo tydeligvis gjør)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor posten min ble slettet her, men ok. 

TS, jeg ville seriøst vurdert om du  kan strekke deg litt å gå for en av "trillingene" istedet - da får du 5 år med meget rimelig og forutsigbart bilhold vs stor usikkerhet om du kjøper en til ca 100k.

Litt info ang VAG trillingene: Citigo e får du fra 159k i simpleste form(vært noen kampanjer nå). Da uten vinterdekk og uten no spesielt utstyr. Ser noen har fått priser på 169k med vinterdekk. 

Seat får du som nevnt fra 179k veiledende med vinterdekk og serviceavtale, de bør egentlig ha litt å gå på her. 

Både seat og Skoda leveres med en utstyrsversjon til, med noe mer utstyr for ca 10k mer. Ingen av de har vanlig cruisekontroll i billigste versjon(!) og de "mangler" også diverse annet. 

VW har et bra "tilbud" på det de kaller "range entry" pakke på eup. Veil pris på 191k med 3 års serviceavtale, vinterdekk og alt det viktigste utstyret de kan leveres med. De er faktisk bedre utstyrt enn både citigo og Mii i "high" versjon - ingen av de har ryggekamera bla, men med mindre felger. Rent statistisk så holder vel vw seg også best i pris...

Etter pruting endte vi på 184k for en sånn en i hvit, med tilvalg på 6 høytalere og 4 nøkler

 

Edit: Det kommer sannsynligvis kampanjer på alle disse 3 utover året, spesielt om salget går dårlig i europa, å VAG begynner å bli redde for disse "utslippsbøtene"

Endret av daruu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (22 timer siden):

Den høres flott ut men det er nok mye man ikke merker før man prøver en slik. Når det skrytes av Airbag og at bilen har to høytalere så er det ikke så mye å hente..

Men virker veldig bra til prisen ja om rekkevidden holder mål (som den jo tydeligvis gjør)

Har prøvekjørt e-Up, og det er en tragisk liten boks, som er mest egnet for bykjøring med max 2 voksne personer. Skal du ha med voksne i baksetet så må framsetet langt fram og seteryggen stå omtrent vertikalt. Ukomfortabelt for både de som sitter foran og bak. Da hadde jeg faktisk mye heller kjøpt en brukt Leaf eller noe annet som er et hakk større enn disse VW AG-trillingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...