Gå til innhold

Xiaomi Mi 10/Mi 10 Pro


nor50

Anbefalte innlegg

Syns det er dumt at xiaomi kaster seg på "buet skjerm" bølgen for flere modeller nå. De fleste andre produsenter har innsett at dette ikke er en fordel og har mye mindre buede kanter. Skjermbildet blir forvrengt i kantene og det er lett å få feiltrykk.

Kommende Redmi K30 PRO ser kanskje vel så spennende ut, den skal lanseres i Kina i morgen, så går det vel en stund før en internasjonal utgave kommer. Bra ytelse og bra kameraoppsett (OIS på to linser), skjerm uten skjemmende frontkamerahull/hakk, hodetelefonutgang mm. Det eneste som jeg savner er at skjermen bare er 60Hz, de fleste modeller kommer jo med 90Hz eller 120Hz i år. Prisen ryktes å starte under 500$ i kina, som er meget bra for en SD865 telefon.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OC-Freak skrev (19 timer siden):

Syns det er dumt at xiaomi kaster seg på "buet skjerm" bølgen for flere modeller nå. De fleste andre produsenter har innsett at dette ikke er en fordel og har mye mindre buede kanter. Skjermbildet blir forvrengt i kantene og det er lett å få feiltrykk.

Kommende Redmi K30 PRO ser kanskje vel så spennende ut, den skal lanseres i Kina i morgen, så går det vel en stund før en internasjonal utgave kommer. Bra ytelse og bra kameraoppsett (OIS på to linser), skjerm uten skjemmende frontkamerahull/hakk, hodetelefonutgang mm. Det eneste som jeg savner er at skjermen bare er 60Hz, de fleste modeller kommer jo med 90Hz eller 120Hz i år. Prisen ryktes å starte under 500$ i kina, som er meget bra for en SD865 telefon.

https://ww.9to5google.com/2020/03/24/redmi-k30-pro-launch/

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Er derimot veldig spent på kameraet på Redmi K30 Pro. Jeg forstår det slik at det er et IMX686. Er det stor forskjell på størrelsen på disse sensorene (altså for Mi 10 og K30)?

Tillegg: Enkelte sier at 120hz gjør liten forskjell, og at de heller vil sette på full oppløsning på S20-serien.

Lenke til kommentar
gurka skrev (52 minutter siden):

Er derimot veldig spent på kameraet på Redmi K30 Pro. Jeg forstår det slik at det er et IMX686. Er det stor forskjell på størrelsen på disse sensorene (altså for Mi 10 og K30)?

Tillegg: Enkelte sier at 120hz gjør liten forskjell, og at de heller vil sette på full oppløsning på S20-serien.

60 til 90 Hz skal visstnok være stor forskjell. 90 til 120 veldig mye mindre.

 

Lenke til kommentar
gurka skrev (47 minutter siden):

Det ryktes at Xiaomi Mi 10 5G kommer til Europa. Det vil si at det ikke kommer en pro versjon. jeg håper det ikke er tilfellet, eller at dette er en omdøpt pro versjon. Vi får vite mer på fredag (27.03.2020)

Mi 10 Pro skal og komme hit.

Lenke til kommentar

Presentasjon:

https://event.mi.com/global/sales2020/mi-10-series

Kameraupdate:

https://www.androidauthority.com/xiaomi-mi-10-camera-update-1099025/

 

"The Mi 10 and Mi 10 Pro sales start on April 15th in Europe, with the units coming in at 799€ for the 8+128GB Mi 10, and 8+256GB for the Mi 10 Pro. "

https://www.anandtech.com/show/15669/xiaomi-launches-mi-10-mi-10-pro

€999 ja. Blir enda dyrere enn jeg forventet til å begynne med. Blir spennende å se om det blir norsk moms i tillegg, og også hva prisen blir her med den dårlige kroneverdien nå for tiden. Jeg kommer overhodet ikke til å betale mer enn 8-9000 kr for denne, da står jeg over.

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Oida, det er litt i meste laget ja. Var vel kanskje vanskelig å få det til mye rimeligere med s865 og 108mp sensoren.

Angrer på at jeg ikke kjøpte kinesisk-versjon tidligere når den kostet 8k (for pro).

Stemmer nok som du sier at valutaen er helt hinsides nå og påvirker en hel del.

Lenke til kommentar

Da prøver jeg å finne S20 5G Snapdragon istedenfor tror jeg. Jeg håpte at prisen skulle bli ok her til lands, men når den kommer opp mot S20 plus eller ultra priser(ultra har en nyere sensor), da blir det for dyrt i forhold til konkurrentene (som ikke firer på at alt skal være oppdatert innen hardware).

Enig i at Xiaomi nå er inne på premium-markedet, men når den til og med mangler USB 3.0 (så virker det ikke så premium). Lenge siden USB 2.0 var standard. Resten har jeg nevnt før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...