Gå til innhold

Xiaomi Mi 10/Mi 10 Pro


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nor50 skrev (På 6.4.2020 den 18.25):

Merkelig at den er så mye dyrere i Norge. Hadde håpet på at denne skulle bli veldig balansert med gode ytelse med tanke på forventet pris.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, gurka said:

Merkelig at den er så mye dyrere i Norge. Hadde håpet på at denne skulle bli veldig balansert med gode ytelse med tanke på forventet pris.

Før kjøpte man Xiaomi telefoner på aliexpress og andre sider for _MANGE_ tusen i avslag. Da var det solgt kinesiske telefoner med flashet internasjonal ROM. Jeg har flere av dem selv og de fungerer helt ypperlig. Men tror det smutthullet er tettet, uten at jeg skal si det sikkert. Jeg tror kinesiske telefoner er nå låst til kinesisk ROM.

Men ser ut som de billigste Mi 10 (ikke pro) ligger rundt litt over 6k på aliexpress. 3k billigere enn norske butikker.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Man kan få "global rom" Utgaver fra aliexpress for mange telefoner enda. Men det er ikke verdt det, opplåst bootloader så en del apper vil ikke fungere og ikke automatisk rom oppdatering. Og man vet aldri hvilke endringer selger har gjort på rom versjonen ellers. 

Men det finnes også "global version" Med offisiell rom. Men disse koster jevnt over mer enn kinautgavene. 

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Til de prisene så velger jeg heller en annen telefon, dessverre.

Oneplus 8/pro f.eks.

Bedre skjerm, ip68 rating og renere android grensesnitt. Samt for oneplus 8 pro tror jeg på sikt at sony imx689 vil gi bedre resultater enn samsung hmx i mi 10 med gcam osv. Valget av imx689 tror jeg er ett korrekt valg av oneplus.

Klart det er nok områder hvor mi 10 er bedre som høyttalerlyd f.eks, men oneplus leverer en bedre totalpakke til samme eller lavere pris.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (2 minutter siden):

Til de prisene så velger jeg heller en annen telefon, dessverre.

Oneplus 8/pro f.eks.

Bedre skjerm, ip68 rating og renere android grensesnitt. Samt for oneplus 8 pro tror jeg på sikt at sony imx689 vil gi bedre resultater enn samsung hmx i mi 10 med gcam osv. Valget av imx689 tror jeg er ett korrekt valg av oneplus.

Klart det er nok områder hvor mi 10 er bedre som høyttalerlyd f.eks, men oneplus leverer en bedre totalpakke til samme eller lavere pris.

Det er som sagt kamera som kan bli flaskehalsen på One Plus 8 Pro. Som prisene er nå, så blir det ikke kjøp av ny mobil for meg.

Lenke til kommentar

Plutselig ble Note 10 ett kanonkjøp.

Byttet ut min Samsung Note 10+ til fordel for Xiaomi Note 10 etter å ha brukt begge over flere måneder. 730 chippen er bra nok og merker ingen lagg. Kjempetelefon!!

Hadde OnePlus 7 Pro men 8 koster jo 11000 og har ett kamera som ikke er bedre enn 7'ern. 

Xiaomi Note 10 og OnePlus 7 eller 7T er de beste kjøpene nå.

Lenke til kommentar
FogMan skrev (25 minutter siden):

Plutselig ble Note 10 ett kanonkjøp.

Byttet ut min Samsung Note 10+ til fordel for Xiaomi Note 10 etter å ha brukt begge over flere måneder. 730 chippen er bra nok og merker ingen lagg. Kjempetelefon!!

Hadde OnePlus 7 Pro men 8 koster jo 11000 og har ett kamera som ikke er bedre enn 7'ern. 

Xiaomi Note 10 og OnePlus 7 eller 7T er de beste kjøpene nå.

Mi Note 10... Heter ikke bare Note 10...

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...