Gå til innhold

Xiaomi Mi 10/Mi 10 Pro


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg valgte å gå for note 10 pro i stedet, venter enda på å få den dog.

Kamera er viktigst for min del og eneste store forskjellen er at EIS/HDR er bedre med kraftigere prossessor (730G vs 865), men ikke nok til å forsvare omtrent dobbel pris.

Er redd mi 10 pro vil være dyrere enn neste generasjon oneplus. Og da er jeg redd det fornuftigste valget vil være oneplus.

Jeg skulle gjerne sett en mi 10 pro variant med SD765 og lavere pris (samme specs ellers, spesielt kamera) siden prisen for SD865 er svært høy.

Techinsights har kommet frem til en estimert komponentkostnad på ca $440 for mi 10, dette er før produksjonskostnader, marketing osv. og mi 10 pro vil da ligge enda høyere pga de ekstra kameramodulene og dyrere skjermpanel.

De absolutt dyreste delene er prosessor og kameramodul (samsung tar seg godt betalt for 108mpix modulen).

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (1 time siden):

Jeg valgte å gå for note 10 pro i stedet, venter enda på å få den dog.

Kamera er viktigst for min del og eneste store forskjellen er at EIS/HDR er bedre med kraftigere prossessor (730G vs 865), men ikke nok til å forsvare omtrent dobbel pris.

Er redd mi 10 pro vil være dyrere enn neste generasjon oneplus. Og da er jeg redd det fornuftigste valget vil være oneplus.

Jeg skulle gjerne sett en mi 10 pro variant med SD765 og lavere pris (samme specs ellers, spesielt kamera) siden prisen for SD865 er svært høy.

Techinsights har kommet frem til en estimert komponentkostnad på ca $440 for mi 10, dette er før produksjonskostnader, marketing osv. og mi 10 pro vil da ligge enda høyere pga de ekstra kameramodulene og dyrere skjermpanel.

De absolutt dyreste delene er prosessor og kameramodul (samsung tar seg godt betalt for 108mpix modulen).

One + får forhåpentlig orden på fotodelen. De har også 120 Hz skjerm, Mi 10 Pro har bare 90 Hz. Xiaomi Mi 10 Pro klarer neppe å selge bedre enn den store 1+ 8'eren om prisen er høyere i alle fall.

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men jeg har ingen tro på at OnePlus helt ut av det blå endelig klarer å få orden på kameraene sine. Så for meg er de uaktuelle til bevisene sier noe annet. 

Må innrømme at jeg ikke helt ser poenget med Pro versjonen av Mi10 eller Note 10 dersom kameraet og det meste er helt likt. Er det ikke stort sett bare prossessor som er annerledes? 

Jeg bryr meg ikke så mye om mengde RAM eller hvilken grafikkprossessor for gaming.

Lenke til kommentar

Det er viktige forskjeller på mi note 10 pro og mi 10 pro. Prosessoren gjør at bildene blir tatt med en gang. På note 10 pro må man vente i noen sekunder. Youtube har masse eksempler på dette.

Jeg har heller ikke trua på one+ skal plutselig få bedre kamera(software). Da burde det ha vært fikset på gjeldende modeller.

Mi 10 pro har en telefotolinse(optisk zoom).  Det har ikke mi 10. Ellers er det meste likt. Det jeg synes mangler er: mindre kurvet skjerm, usb 3.0 og bedre stabilisering på video(som samsung har).

Samsung: samsung mangler derimot snapdragon 865, god autofokus og kamera software på s20 serien(det som det sies nå).

Huawei: synd de mangler google støtte. P40 ser spennende ut.

Endret av gurka
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (På 13.3.2020 den 22.43):

Jeg valgte å gå for note 10 pro i stedet, venter enda på å få den dog.

Kamera er viktigst for min del og eneste store forskjellen er at EIS/HDR er bedre med kraftigere prossessor (730G vs 865), men ikke nok til å forsvare omtrent dobbel pris.

Er redd mi 10 pro vil være dyrere enn neste generasjon oneplus. Og da er jeg redd det fornuftigste valget vil være oneplus.

Jeg skulle gjerne sett en mi 10 pro variant med SD765 og lavere pris (samme specs ellers, spesielt kamera) siden prisen for SD865 er svært høy.

Techinsights har kommet frem til en estimert komponentkostnad på ca $440 for mi 10, dette er før produksjonskostnader, marketing osv. og mi 10 pro vil da ligge enda høyere pga de ekstra kameramodulene og dyrere skjermpanel.

De absolutt dyreste delene er prosessor og kameramodul (samsung tar seg godt betalt for 108mpix modulen).

https://www.notebookcheck.net/Mi-Note-10-Pro-vs-Mi-10-Pro-Which-of-Xiaomi-s-latest-Pro-smartphones-should-you-buy.457450.0.html

Lenke til kommentar

Xiaomi har jo akkurat passert Huawei i salgsvolum over hele verden og vil da kanskje få mere av oppmerksomheten som myndighetene i USA hittil har rettet mot Huawei. Det kan bety at det kan bli problemer med googletjenester på mobilen. Xiaomi skal allerede ha fått problemer med "quick apps".

https://www.gsmarena.com/xiaomi_passes_huawei_for_third_place_in_february_of_2020-news-42150.php

https://www.gadgetsnow.com/apps/this-is-what-xiaomi-has-to-say-on-the-app-banned-by-google/articleshow/72141911.cms

 

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (6 timer siden):

De skal vel spare noe her og der, og de hadde sikkert tilgang til denne teknologien veldig billig.  Ikke det verste å spare på det.

Problemet er overføringshastigheter og at telefonen ikke kan benyttes på tv etc. med HDMI.

Det blir for tregt med USB 2.0.

Er kun dette og at skjermen er buet som er minus for min del :)

Den er kanskje bittelitt stor også. Eller må jo dette være et røverkjøp for mellom 6-8k.

Lenke til kommentar
gurka skrev (4 minutter siden):

Problemet er overføringshastigheter og at telefonen ikke kan benyttes på tv etc. med HDMI.

Det blir for tregt med USB 2.0.

Er kun dette og at skjermen er buet som er minus for min del :)

Den er kanskje bittelitt stor også. Eller må jo dette være et røverkjøp for mellom 6-8k.

Delvis enig med deg. Den buede skjermen er et stort minus for meg. Størrelsen er vel også i meste laget, men det kan jeg nok lære meg å leve med. Kobler aldri telefonen til TV og i såfall benytter jeg Apple TV som gjør det via WiFi, så USB-hastigheten er ikke så viktig for meg.

Lenke til kommentar
gurka skrev (11 minutter siden):

Problemet er overføringshastigheter og at telefonen ikke kan benyttes på tv etc. med HDMI.

Det blir for tregt med USB 2.0.

Er kun dette og at skjermen er buet som er minus for min del :)

Den er kanskje bittelitt stor også. Eller må jo dette være et røverkjøp for mellom 6-8k.

Mellom 6 og 8k tror jeg du må bite i deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...