Gå til innhold

Xiaomi Mi 10/Mi 10 Pro


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OC-Freak skrev (36 minutter siden):

Det er en grunn til at jeg aldri bruker xiaomi sin egen nettleser. ;)

Usikker på om det gjelder kun demmes egen nettleser, eller også feks Google sin.

Sitat

Det stopper på ingen måte der. Enheten sender også tilbake informasjon om hvilke mapper som er åpnet og hva som blir sett på, inkludert status-informasjon og innstillingene.

Informasjon sendes (usikkert) til Singapore og Russland. Domenet driftes i Beijing.

 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har omsider fått satt opp og testet telefonen og er så langt fornøyd med alt unntak en ting; 4G-tale.

Får ikke VoLTE/4G-tale uten å skru av carrier check, som resulterer i at det står ukjent ID på samtlige innkommende anrop. Skrur jeg carrier check på får jeg tilbake informasjonen om hvem som ringer, men mister VoLTE symbolet og HD-lyd under samtaler.

Har Fjordkraft mobil som benytter seg av Telenor sitt nett. Noen som er kjent med en løsning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nauz skrev (13 timer siden):

Har omsider fått satt opp og testet telefonen og er så langt fornøyd med alt unntak en ting; 4G-tale.

Får ikke VoLTE/4G-tale uten å skru av carrier check, som resulterer i at det står ukjent ID på samtlige innkommende anrop. Skrur jeg carrier check på får jeg tilbake informasjonen om hvem som ringer, men mister VoLTE symbolet og HD-lyd under samtaler.

Har Fjordkraft mobil som benytter seg av Telenor sitt nett. Noen som er kjent med en løsning?

Kanskje løsningen er å bytte til ICE siden de støtter enkelte 4G-tale på enkelte andre Xiaomi.

Jeg synes dette er en pine selv siden alle telefoner jeg har lyst å kjøpe ikke støtter 4G-tale.

Forøvrig er listene til operatørene mangelfulle og jeg vet det finnes flere telefoner som støtter 4G-tale enn hva som står på listene. Moto G6 støttes hos Telenor men står ikke på listen, det samme gjelder Huawei Y6 (2019).

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding!

Har i grunn ikke tenkt over at samtalekvaliteten kunne vært bedre, så frem til 3G-nettet stenger er ikke dette noe stort problem i mitt tilfelle. Avventer derfor å bytte operatør frem til kvaliteten begynner å bli merkbart dårligere!

Spurte Telenor på Facebook om hvorfor dette er et problem og om de vil legge til merker som Oneplus og Xiaomi i fremtiden. Fikk følgende svar:

Sitat

Hei! Telefonene må ha støtte for tjenestene i vårt nett, og fordrer at de må legge dette til i sin firmware som igjen krever at vi må ha et samarbeid med produsenten av mobilene. Det er per nå et hull i sortimentet vårt i ly av at Huawei har vært på vei ut en stund, så uten å gi noen garantier er vi på jakt etter nye produsenter og da er OnePlus blant de mest etterspurte :)

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nauz skrev (5 minutter siden):

Spurte Telenor på Facebook om hvorfor dette er et problem og om de vil legge til merker som Oneplus og Xiaomi i fremtiden. Fikk følgende svar:

 

Det er tragisk i seg selv at Telenor har vært fornøyd med antall telefoner som støttes frem til nå. Jeg vil tro det ikke jobbes aktivt i det hele tatt med å skaffe støtte til flere telefoner/produsenter. Jeg håper ICE ser sitt snitt til å kapre kunder ved å kunne aktivt forsøke inngå samarbeid med mobilprodusenter og dermed kunnen tilby 4G-tale til de fleste mobiler på markedet siden både Telia og Telenor er så slappe på dette området.

Lenke til kommentar

Der tror jeg du har rett, Nidar2. I Norge er markedsandelen til de mindre kjente merkene såpass liten, at jeg tipper antallet henvendelser fra forbrukere angående dette knapt fanges opp. Skal Xiaomi, Oneplus og andre lykkes i å vokse her til lands og utnytte muligheten til å ta markedsandeler fra blant annet Huawei, må de i dialog med operatørene før 3G-nettet stenges ned! 

Hvordan er dette i resten av Europa?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdatering angående 4G-tale:

Jeg har nå begynt å merke at Telenor skrur av 3G-sendere. I områder hvor jeg tidligere hadde god dekning, brytes jeg nå gjentatte ganger og personen i den andre enden sier de hører meg dårlig.

ICE sier de pr dags dato ikke støtter Mi 10-serien, men at de antar at støtte vil bli lagt til i fremtiden. Telia svarer at de ikke finner telefonen når de søker på den i systemet deres, men at alle telefoner med 4G-skal fungerer i deres nett. Sistnevnte påstand tar jeg med en klype salt, da kundeservice virket å mangle kompetanse om det tekniske og forsøkte å henvise meg til Power for teknisk informasjon om telefonen.

Jeg vurderer nå og bite i det sure eple og innse at jeg har gjort et bomkjøp!

Utover dette lnnfrir Mi 10 Pro alle forventetninger! Skjermen er knallgod og stereo-høytalerne imponerende! Telefonen oppleves som vanvittig rask og brukergrensesnittet er overraskende bra med Pocolauncher 2.0 installert i tillegg til MIUI. Kameraet tar gode bilder på alle sensorer og den medfølgende laderen fyller opp batteriet i en fart jeg aldri har sett maken til!

 

Lenke til kommentar

Ja det er synd at våre operatører kun bryr seg om Samsung og Apple. Kanskje ikke så rart når det føles som disse to har ca 70% markedsandel i Norge.

For andre merker er det ikke støtte for alle modeller, og for noen noen merker er det null støtte.

Gjør det ikke akkurat lettere å få mer mangfold i mobilverden, det finnes mange telefoner som gir mer for pengene enn nevnte to merker.....

Lenke til kommentar

Overraskende gladnyhet: Telia har nå lagt til støtte for 4G-tale på Xiaomi Mi 10 og Mi 10 pro. De oppdaterte listen over støttede telefoner nå på fredag, dagen etter jeg kontaktet de! ?

Jeg beholder dermed min Mi 10 pro og bytter abonnement til Telia.

For å nevne noe annet enn 4G-tale legger jeg ved noen uredigerte bilder tatt i auto-modus. Syntes kamera-appen er oversiktlig og grei og liker at man kan klikke på fokuspunktet for å ta bildet. Har ikke testet pro-modus eller video enda.

IMG_20200618_220954.thumb.jpg.f711f1a616d96bb04317dcc04f33fb3b.jpgIMG_20200615_220825.thumb.jpg.a596599bbf4647c4599b5c9e316e0444.jpgIMG_20200610_215213.thumb.jpg.d995c4641a501b779586b0379d75353a.jpg

IMG_20200618_222027.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (1 time siden):

Det er jo bra.

Jeg har Mi note 10 Pro og både 4g tale og vowifi fungerer for meg på telenor sitt nett når jeg skrur av "carrier check" på telefonen. Dvs det er ikke offisielt støttet av telenor.

Bra det fungerer! Jeg fikk ukjent ID uansett hvem som ringte når jeg skrudde av "carrier check".

Jeg skal teste det ut på moren min sin MI 9T neste gang jeg besøker hun. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...