Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (5 minutter siden):

Det vår sånn jeg forsto det, og lurer på hvilket problem det løser at oljefondet synker i verdi.

Det er vel en oppramsing av uønskede effekter av (den påståtte) pesten. Sammen med dommedagsklokkene som er satt opp i forbindelse med (den påståtte) klimakrisen, kan det helt sikkert få en del av befolkningen til å få fullstendig panikk. Dvs. de vet snart ikke hvilken retning de skal snu seg i, for det hele er like galt uansett.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Morromann said:

Er det noen mennesker i samfunnet som er EGOISTISKE er det de idiotene som ringer helsevesenets nødnummer 113 for å stille hypokonderspørsmål om coronaviruset, altså et nødnummer som skal sørge for at det blir øyeblikkelig hjelp til de som har fått hjerteinnfarkt, slag, har blitt knivstukket eller annet som gjør at de trenger øyeblikkelig legehjelp for at liv ikke skal gå tapt. Dette nummeret har idioter og hypokondere ringt uten hensyn til de som faktisk TRENGER hjelp via dette nummeret. DET er egoistisk det. Og skammelig! Det var de som trengte akutt hjelp som ikke nådde frem fordi hypokonderne blokkerte nødlinjen. Jeg vet ikke om liv gikk tapt på grunn av denne skammelige oppførselen, men det skulle ikke forundre meg. I så fall har cornapanikken tatt liv i Norge allerede, om ikke direkte fra selve viruset. Og det verste er at dette ikke vises i statistikken.

Hvis folk er så paniske over coronaviruset eksisterer det faktisk støtteforumer på nettet for hypokondere. Eller de kan avse noen hundrelapper og sende inn spørsmål til Lommelegen hvor det svares på alle mulige dumme spørsmål mellom himmel og jord; spørsmål som "får jeg AIDS av skitne dørhåndtak" og lignende. Det er DIT de med panikk skal henvende seg, IKKE Legevakten og definitivt IKKE- jeg gjentar IKKE- 113. Jeg håper virkelig ikke at du mener de friske personene som renner ned Legevakten og okkuperer 113-linjen med hypokonderspørsmål om Corona er det du kaller "fornuftige mennesker".

Jeg advarte vel for noen uker siden (eller dager, husker ikke, men ligger i tråden her) om at Legevakten burde organiseres med flere folk som kunne ta i mot telefonkøen. Da kunne 113 vært noe bedre spart. Men, det vil alltid være noen som ikke tenker riktig i et samfunn. 113 får sikkert daglig unødvendige oppringninger, men forskjellen nå er at det blir flere som foretar slik type oppringning.

Heldigvis så går det i våre dager an å sette over samtaler. Så her kan kanskje 113 da sette over samtalen til krisetelefoner (SOS, psykisk helse, eller noe annet). Politi får nok noe å henge fingrene i dersom samme person ringer tilbake 113 om og om igjen.

Men, det er også viktig å advare folk mot å ikke misbruke 113, selv om budskapet nok aldri vil nå fram til alle.

En ting er sikkert og det er at dersom folk ikke kommer igjennom til Legevakten på telefon så kan det øke misbruket av 113.

Lenke til kommentar
45 minutes ago, frohmage said:

Hva betyr det at markedet blir "blodrødt"? At indexer går ned? Hvilket problem løser det?

Det løser problemet du var ute etter løsning for. Å få oljefondet til å være verdt mindre?

Ref. det du pratet om:

Quote

Folks panikk gjør svindel mulig. I tillegg gjør den at oljepengene mine forsvinner.

 

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (3 minutter siden):

Det løser problemet du var ute etter løsning for. Å få oljefondet til å være verdt mindre?

Nei, hvorfor i alle dager skulle jeg ønske at oljepengene mine forsvinner? Jeg mente at det er et problem (akkurat som svindel). Begge deler er et resultat av panikken vi ser bl.a i tråden her.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
2 minutes ago, frohmage said:

Nei, hvorfor i alle dager skulle jeg ønske at oljepengene mine forsvinner? Jeg mente at det er et problem (akkurat som svindel). Begge deler er et resultat av panikken vi ser bl.a i tråden her.

Det har aldri vært dine oljepenger.

Jeg er redd for at du blander folks grader av panikk. Jeg tipper at mange i denne tråden føler det er viktig at myndighetene kommer på banen. Det er jo de som kan påvirke arbeidplasser og folks måte å oppføre seg på slik at spredningen minimeres. Så begrep som panikk, hypokondri og slikt får du heller legge på de som hamstrer masker, ringer 113 etc. Slike vil de uansett være noen av, og det får man ikke gjort så mye med. Jo forresten, hadde staten sagt at de jobber iherdig for å begrense det for noen uker siden, så kunne man kanskje dempet 113-bruken.

Jeg har ikke kjøpt en eneste maske. Jeg forstod budskapet om at masker ikke er særlig effektive.

Endret av G
Lenke til kommentar
8 minutes ago, frohmage said:

Våre, da. Eller hvem mener du de tilhører? Synes du det er positivt eller negativt at oljefondet synker i verdi?

Det er hverken eller før ting realiseres. (At penger blir tatt ut). Det ihvertfall ikke negativt. Da det gir oljefondet muligheten til å investere mer i rimelige aksjer nå!

Oljeboret går jevnt og trutt enn så lenge det. Så det er nyvunnede penger å kjøpe grisebillige aksjer for nå! Og frykten vil avta, så da er det bare å sitte på gjerdet med den aksjeporteføljen man har og vente på at ting stabiliserer seg igjen. Faktisk så har mange aksjer stabilisert seg litt i mot grønne farger på morgenkvisten i dag, på tross av blodrød uke, og at man ikke har vært nærmere en global coronaviruskrise som vi er nå.

For med oljefondet så har de sikret seg de beste analytikere, økonomer og spekulanter. Som forstår seg på slike fryktkrefter. Det kalles fagfolk. Mens på Stortinget så sitter det en flokk dønakker som ikke er fagfolk, som synser og styrer. Selvsagt med enkelte hederlige unntak da.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja jeg har fått med meg at oljefondet har økt sin aksjeandel (litt dessverre mhp. risiko), men langsiktig så vil dette sannsynligvis gi større avkastning. Men, nå er det avsporet mot noe som kun indirekte har med coronavirus å gjøre da. Det er FHI, Helsedirektoratet og Stortingets unnfallenhet man burde snakke om. Ikke oljefondet..

Det fine med oljefondet da, er at det er en sparebøsse som det tas ut minst mulig i fra. En kan sammenlikne med en bedriftseier som reinvesterer utbytte i nyetablerte virksomheter egentlig. Det er det spekulantene gjør når de tar utbytte på en bølgehøyde med teknisk analyse og alle annen slags analyser, for så å hoppe over noe på en mer attraktiv aksje eller andre aktiva.

 

Quote

EU hever farenivået

Det europeiske smittevernbyrået ECDC hever farenivået i EU fra moderat til høy på grunn av utbredelsen av koronaviruset.

Ifølge de siste tallene fra ECDC var det mandag morgen registrert 2.210 smittede i Europa. 38 av disse er døde.

– Vi har en situasjon som er veldig kompleks. Den krever et raskt, men også et samordnet svar, sier EU-kommisjonens president Ursula von der Leyen på en pressekonferanse i Brussel mandag.

Koronaviruset har nå spredd seg til hele Vest-Europa etter at Portugal mandag bekreftet to tilfeller av smitte.

Quote

WHO-rådgiver fraråder unødvendige flyreiser

Det melder Svenska dagbladet. 

- Sånn som situasjonen er nå, synes jeg ikke at man skal reise unødvendig, dersom man ikke må. Hvis man likevel skal bestille reise, bør man velge billetter som det lar seg gjøre å avbestillen sier Johan Giesecke. 

Giesecke er tidligere statsepidemiolog i Sverige, og er nå rådgiver for WHO, ifølge avisen.

Han begrunner vurderingen sin med at viruset har spredd seg til flere land i løpet av den siste uken.  

 

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (5 minutter siden):

Ja jeg har fått med meg at oljefondet har økt sin aksjeandel (litt dessverre mhp. risiko), men langsiktig så vil dette sannsynligvis gi større avkastning.

Du forstår at viruspanikken påvirker markedet negativt, og at dette gjør fondet mindre verdt?

Lenke til kommentar
frohmage skrev (2 minutter siden):

Du forstår at viruspanikken påvirker markedet negativt, og at dette gjør fondet mindre verdt?

Det vil jo øke igjen i verdi om et par måneder, når panikken er over. En større trussel mot oljefondet er vel denne "klimakur"-planen, som sier at oljeboringen skal stanse og oljearbeiderne skamme seg.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ingen tiltak ved norske flyplasser

Avinor har ikke vurdert noen tiltak i forbindelse med smittespredningen, utover å informere reisende. Omtrent daglig lander det fly fra Milano på Oslo lufthavn, med unntak av dagens SAS-ankomst, som er kansellert på grunn av tekniske problemer.

- Vi forholder oss til rådene fra Helsedirektoratet, sier kommunikasjonsrådgiver Nora Hoberg Prestaasen i Avinor.

Quote

Concern is growing among campaigners that vital UN climate talks will be derailed by the coronavirus outbreak, while government officials are working to find ways round the problem, reports Fiona Harvey, the Guardian’s environment correspondent.

Ja, klimaskallene (grønnskallene) får kanskje pisket staten til å strupe oljekrana ytterligere nå?

 

I mellomtiden i Storbritannia

Quote

In the UK, Jonathon Ashworth, the shadow health secretary, says he would support shutting down cities to control the spread of coronavirus.

Quote

Public Health England’s emeritus medical director, Paul Cosford, says the UK can expect to see widespread coronavirus infection “fairly soon.”

Quote

Cosford told today that there will come a point “where we reduce social contact if we see more widespread transmission”.

 

India

Nå fikk india-afrika tvilerne som tenker seg at disse rasene er mer motstandsdyktige det som de ønsket?

Quote

India said on Monday two people in the country had tested positive for coronavirus. According to Reuters:

One case was detected in the capital New Delhi, while the other was in the southern state of Telangana, the government said in a statement.

The patients had a travel history from Italy and the United Arab Emirates, respectively, the statement said. Both patients were stable and being closely monitored.

 

Israel har valg i dag. Og har tatt ekstra forhåndsregler

3072.jpg?width=780&quality=85&auto=forma

 Israelis vote at a polling booth specially erected for the 5,600 voters under quarantine, many of whom had visited countries where the coronavirus COVID-19 is spreading Photograph: Gali Tibbon/AFP via Getty Images

London-buss

3500.jpg?width=780&quality=85&auto=forma

Legg merke til han engstelige bakerst som bruker jakka.

 

Kina med god-nyheter

Quote

Authorities in China have closed the first of 16 hospitals specially built in Wuhan to tackle the coronavirus epidemic, the Chinese state broadcaster CCTV has said. According to Reuters:

News of the closure coincided with a sharp fall in new cases in Hubei province and its capital of Wuhan but China remained on alert for people returning home with the virus from other countries where it has spread.

“The rapid rising trend of virus cases in Wuhan has been controlled,” Mi Feng, a spokesman for China’s National Health Commission told a briefing.

“Outbreaks in Hubei outside of Wuhan are curbed and provinces outside of Hubei are showing a positive trend.”

The virus emerged in Wuhan late last year and has since infected more than 86,500 people, the majority in China, with most in Hubei.

Mer positive Kina-nyheter

Quote

Nearly 300 million people have gone back to work in China since the Lunar New Year break as more companies restart business and coronavirus travel restrictions ease, although many small firms are still struggling to find enough workers to run plants, Reuters reports.

 

Irland

Quote

Ireland’s chief medical officer has defended the decision to close a secondary school after it was confirmed a student was diagnosed with coronavirus.

Quote

Health officials in Ireland are expected to decide on Monday whether to restrict mass gatherings, including the St Patrick’s day festival, Rory Carroll reports from Dublin.

 

Portugal

Quote

Portugal registered its first two cases of the new coronavirus on Monday, SIC television channel reported

 

Frankrike

Quote

The director general of France’s health service Jérôme Salomon gave the latest figures on Sunday evening. Of the 130 people who have contracted the virus, two have died, 116 are in hospital - nine of them in a serious condition - and 12 have recovered after treatment and have returned home.

 

Storbritannia

Quote

4173.jpg?width=780&quality=85&auto=forma2h ago
11:12
In the UK, cabinet ministers have been attending number 10 Downing Street for a Cobra national security committee meeting chaired by the prime minister, Boris Johnson.

Quote

Sadiq Khan, the mayor of London, is unhappy after he was excluded from the UK government’s Cobra meeting to discuss the coronavirus outbreak

 

USA

Quote

Authorities in the Seattle area reported four new cases Sunday night, including the man who died. Two health care workers in California were also diagnosed. Of the new Washington state cases, two were women, one in her 80s and another in her 90s. Both were in critical condition. A man in his 70s was also in critical condition. All three were from the LifeCare nursing facility in Kirkland, Washington, where health officials said 50 people are sick and being tested for the virus.

On Sunday night, the International Association of Fire Fighters said 25 members who responded to calls for help at the nursing facility are being quarantined.

 

Storbritannia

Quote

UK-wide coronavirus action plan to be published tomorrow, No 10 says

Quote

The spread of coronavirus in the UK is likely to worsen, the prime minister, Boris Johnson, has warned.

 

Endret av G
Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 minutter siden):

Det vil jo øke igjen i verdi om et par måneder, når panikken er over. En større trussel mot oljefondet er vel denne "klimakur"-planen, som sier at oljeboringen skal stanse og oljearbeiderne skamme seg.

Det er vel hva oljen brukes til som kritiseres, ikke at den utvinnes?

Råolje brukes til alt fra asfalt, tjære, parafinvoks, gjødsel, parfyme, såpe, vitamin kapsler, plastikkposer, karbonfiber, pvc rør, tekstiler og mye annet. Ting som har minimale konsekvenser for klimaet vårt, men kanskje noe på miljøet.
Å brenne oljen for energien den gir virker derimot akselerere drivhuseffekten som over tid påvirker klimaet. F.eks bensin, diesel, jet-drivstoff og oljefyring.

Men ja, jeg tror som deg, at verdien vil øke igjen om noen måneder. Om ikke annet er dette en fin tid å investere i aksjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (4 timer siden):

At det smitter mye lettere en vanlig influensa har jo endog helsevesenet bekreftet, og ikke minst, selv fått erfart med legen på øyeklinikken.

Men det jeg fortsatt ikke forstår er hvorfor vi ikke ser enorme utbrudd i land som India, Bangladesh, og Afrikanske land

Dette er jo nasjoner med enorm befolkningstetthet, elendig hygiene og et ikke eksisterende helsevesen

Noen som kan forklare det ? 

De har vel ikke funnet opp hverken NAV eller gratis legehjelp minus liten egenandel/frikort.

Jeg spør om det ikke er årsak til community spread I Usa også... Om pensjonister fra cruise som føler seg ok eller forkjølet må betale 1000 kr i forsikringen egenandel for en corona virus-test. Så mulig folk ikke gidder....

Jeg bare gjetter privat egenandel, kan være lavere eller høyere, bare regner på ulykke og reiseforsikring i Norge, og den er høyere.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Verden som rapportert pr 14:30, 2. mars. Ganske heftig:

Spoiler

March 2 (GMT):

  •  
  • 36 new cases in Spain. Total cases now exceed 100. [source]
  • 2 new cases and 4 new discharges in Singapore. [source]
  • 8 new case in the Netherlands, almost all have traveled from northern Italy or are family contacts of a previous patient. [source] Cases include a 45-year-old woman in Helmond who returned from Lombardy, Italy. [source]
  • 1 new case in Russia (first in Moscow): a Russian citizen returning from Italy [source]
  • alert.png First 2 cases in Portugal, both in Porto: [source]
    - a 60 years-old man with "an epidemiological link to the north of Italy", where he was on vacation. His first symptoms appeared on Feb. 29, and he is now hospitalized in stable condition at the Santo António Hospital in Porto.

    - a 33-years-old man with "an epidemiological link to Spain" whose symptoms appeared on Feb. 26 and is now at the Hospital de São João, in Porto.

  • 6 new cases in Belgium: all had returned from northern Italy [source]
  • UK: "It is likely that we will see in due course wide spread transmission in the UK. What we don't know is exactly how wide spread that will be" Professor Paul Cosford from Public Health England told BBC [video]
  • 18 new cases in Japan [source]
  • alert.png 523 new cases and 12 new deaths in Iran, Deputy Health Minister Alireza Raisi said in an announcement on state TV. [source]
  • 2 new cases in Iraq detected in Baghdad’s Rassafa district: they had recently visited Iran [source]
  • 3 new cases in Italy:
    - Alessandro Mattinzoli, Councilor for Economic Development in Lombardy, has tested positive to the virus. All members of the council will undergo testing. [source]
    - a police officer in Rome who had been in contact with a friend from Lombardy. [source]
    - the first case in Sardinia, currently hospitalized in Cagliari. [source]
    Lombardy region urges people over 65 years of age to stay home and not go out for 2-3 weeks [source]
  • 6 new cases in Belgium: all had traveled to Italy. [source]
  • 20 new cases in Germany [source]
  • 2 new cases in Spain (Barcelona): a 40-year-old woman and a 37-year-old man who came in contact with a German infected person. Both are in mild condition. [source]
  • alert.png 1st case in Andorra: a 20-year-old man who had been to Milan, Italy and was admitted to the Nuestra Señora de Meritxell Hospital on Saturday. Symptoms are light, according to the Andorran government. He will remain in the hospital until 2 negative tests are obtained within 24-48 hours. [source]
  • 2 new cases in India: 1 in New Delhi (first case there) with travel history from Italy and 1 in Telangana with travel history from Dubai [source]
  • 1 new case in Croatia: believed to be connected to another case in Rijeka [source]
  • 10 new cases in Kuwait: all associated with travel to Iran and all in stable condition and recovering. [source]
  • 1 new death in Iran: a 71-year-old senior Iranian official, Seyyed Mohammad Mirmohammadi , who was a member of the sixth and seventh Iranian parliaments and was appointed in 2017 by Iran’s Supreme Leader Ayatollah Khamenei as a member of the Expediency Discernment Council. [source]
  • 1 new case in Australia (first in Tasmania? a man who had recently returning from Iran. [source]
  • 1 new case in Thailand: a 22-year-old Thai woman who works with another Thai patient, a Thai driver for foreign tourists. [source]
  • alert.png 13 new cases and 1 death in the United States:
    1 in Rhode Island, a teenager contact of the previous case. An additional contact is being tested. "All three people went on the same trip to Italy. This is precisely why we are being so aggressive in identifying contacts, ensuring monitoring, and testing people who are symptomatic." [source]
    3 in California (Santa Clara County), including a couple who has recently traveled to Egypt. [source]
    1 in Oregon: a contact of the first case in Oregon, recovering at home. [source]
    2 new cases (first) in Florida
    1 in Washington State
    : a man in his 40s hospitalized in critical condition in Kirkland. [source]
    4 cases and 1 death in Washington State: a man in his 70s, in Kirkland, King County, with underlying health conditions. [source]
    1 case (first) in New York [source]
  • 599 new cases and 5 deaths in South Korea. [source] [source] [source]
  • 202 new cases, 42 new deaths (all in Hubei) and 2,837 new discharges occurred in China on March 1, as reported by the National Health Commission (NHC) of China. [source]

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Endret av G
Lenke til kommentar
Budeia skrev (29 minutter siden):

Det vil jo øke igjen i verdi om et par måneder, når panikken er over. En større trussel mot oljefondet er vel denne "klimakur"-planen, som sier at oljeboringen skal stanse og oljearbeiderne skamme seg.


Oljen tar slutt en dag -- og vi trenger å arbeide med noe annet i fremtiden.
Mindre olje pumpet opp i dag hjelper på å tvinge en nødvendig omstilling, mens det gir oss en forutsigbar inntekt innover i fremtiden -- at vi fremdeles har noe olje å smøre maskineriet med.

Vi trenger å gå over fra oljekultur, til en bærekraftig næring.
Jeg mener.

Norge har fungert som en kar som fant en bekk fylt med gull i skogen, og som har brukt av gullet i mange år -- uten å ha en ordentlig jobb.
Og så plutselig begynner gullet å ta slutt, og han har ikke jobbet på tjue år, og står ovenfor alderdommen.
Og det er ingen ny bekk med gull.
Nå må det faktisk arbeides for å betale -- arbeid som er langt hardere enn Norge har arbeidet etter krigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (11 minutter siden):

Verden som rapportert pr 14:30, 2. mars. Ganske heftig:

  Vis skjult innhold

March 2 (GMT):

  •  
  • 36 new cases in Spain. Total cases now exceed 100. [source]
  • 2 new cases and 4 new discharges in Singapore. [source]
  • 8 new case in the Netherlands, almost all have traveled from northern Italy or are family contacts of a previous patient. [source] Cases include a 45-year-old woman in Helmond who returned from Lombardy, Italy. [source]
  • 1 new case in Russia (first in Moscow): a Russian citizen returning from Italy [source]
  • alert.png First 2 cases in Portugal, both in Porto: [source]
    - a 60 years-old man with "an epidemiological link to the north of Italy", where he was on vacation. His first symptoms appeared on Feb. 29, and he is now hospitalized in stable condition at the Santo António Hospital in Porto.

    - a 33-years-old man with "an epidemiological link to Spain" whose symptoms appeared on Feb. 26 and is now at the Hospital de São João, in Porto.

  • 6 new cases in Belgium: all had returned from northern Italy [source]
  • UK: "It is likely that we will see in due course wide spread transmission in the UK. What we don't know is exactly how wide spread that will be" Professor Paul Cosford from Public Health England told BBC [video]
  • 18 new cases in Japan [source]
  • alert.png 523 new cases and 12 new deaths in Iran, Deputy Health Minister Alireza Raisi said in an announcement on state TV. [source]
  • 2 new cases in Iraq detected in Baghdad’s Rassafa district: they had recently visited Iran [source]
  • 3 new cases in Italy:
    - Alessandro Mattinzoli, Councilor for Economic Development in Lombardy, has tested positive to the virus. All members of the council will undergo testing. [source]
    - a police officer in Rome who had been in contact with a friend from Lombardy. [source]
    - the first case in Sardinia, currently hospitalized in Cagliari. [source]
    Lombardy region urges people over 65 years of age to stay home and not go out for 2-3 weeks [source]
  • 6 new cases in Belgium: all had traveled to Italy. [source]
  • 20 new cases in Germany [source]
  • 2 new cases in Spain (Barcelona): a 40-year-old woman and a 37-year-old man who came in contact with a German infected person. Both are in mild condition. [source]
  • alert.png 1st case in Andorra: a 20-year-old man who had been to Milan, Italy and was admitted to the Nuestra Señora de Meritxell Hospital on Saturday. Symptoms are light, according to the Andorran government. He will remain in the hospital until 2 negative tests are obtained within 24-48 hours. [source]
  • 2 new cases in India: 1 in New Delhi (first case there) with travel history from Italy and 1 in Telangana with travel history from Dubai [source]
  • 1 new case in Croatia: believed to be connected to another case in Rijeka [source]
  • 10 new cases in Kuwait: all associated with travel to Iran and all in stable condition and recovering. [source]
  • 1 new death in Iran: a 71-year-old senior Iranian official, Seyyed Mohammad Mirmohammadi , who was a member of the sixth and seventh Iranian parliaments and was appointed in 2017 by Iran’s Supreme Leader Ayatollah Khamenei as a member of the Expediency Discernment Council. [source]
  • 1 new case in Australia (first in Tasmania? a man who had recently returning from Iran. [source]
  • 1 new case in Thailand: a 22-year-old Thai woman who works with another Thai patient, a Thai driver for foreign tourists. [source]
  • alert.png 13 new cases and 1 death in the United States:
    1 in Rhode Island, a teenager contact of the previous case. An additional contact is being tested. "All three people went on the same trip to Italy. This is precisely why we are being so aggressive in identifying contacts, ensuring monitoring, and testing people who are symptomatic." [source]
    3 in California (Santa Clara County), including a couple who has recently traveled to Egypt. [source]
    1 in Oregon: a contact of the first case in Oregon, recovering at home. [source]
    2 new cases (first) in Florida
    1 in Washington State
    : a man in his 40s hospitalized in critical condition in Kirkland. [source]
    4 cases and 1 death in Washington State: a man in his 70s, in Kirkland, King County, with underlying health conditions. [source]
    1 case (first) in New York [source]
  • 599 new cases and 5 deaths in South Korea. [source] [source] [source]
  • 202 new cases, 42 new deaths (all in Hubei) and 2,837 new discharges occurred in China on March 1, as reported by the National Health Commission (NHC) of China. [source]

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Mange som ikke er skeptiske men synes selv at 6% dødlighet så langt er skremmende.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...