Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Som første mediehus har VG fått dokumentere coronakampen på innsiden av et stort, norsk sykehus

Sitat

 

Han kom i ambulanse 9. mars. En alvorlig lungesyk, middelaldrende mann som hadde testet puddersnøen i Østerrike i vinterferien.

Under fullt smitteregime ble han lagt inn på infeksjonsmedisinsk avdeling på Sykehuset Østfold Kalnes. Smitten ble bekreftet etter noen timer.

En usynlig fiende var blitt med hjem.

 

Artikkelen/bildeserien: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qP8ga/kampen-mot-den-usynlige-fienden

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Litt annerledes her i Norge med en helt annen situasjon, heldigvis. 

I Norge har vi så god kontroll på situasjonen at vi ikke har ressurser til å registrere hvem som er friskmeldte fra COVID-19. hAr vært 32 friskmeldte i to måndere nå. De unnskylldte seg med ressursmangel for to måneder siden. Lurer på hva bortforklaringen deres er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (15 minutter siden):

I Norge har vi så god kontroll på situasjonen at vi ikke har ressurser til å registrere hvem som er friskmeldte fra COVID-19. hAr vært 32 friskmeldte i to måndere nå. De unnskylldte seg med ressursmangel for to måneder siden. Lurer på hva bortforklaringen deres er nå.

Tja, det er vel ikke heeelt sant og mer et nytteverdi/prioriteringsspørsmål  enn et ressursspørsmål. Det er ikke rapporteringsplikt for de som er friskmeldte i Norge. Vi har ikke friskmeldtrapportering fordi det ikke er meldepliktig etter smittevernloven. 

Du har sikkert aldri opplevd å komme tilbake til legen for å bli friskmeldt etter en runde influensa, selv om du tidligere har fått sykemelding for eksempel? Det samme gjelder for korona. FHI sa at de jobbet med et system for lettere å registrere det tidlig i april, men det virker som det ikke er av stor prioritet og det er det gode grunner til.

Ikke er det et stort problem heller. Mye mer hensiktsmessig å konsentrere seg som antistofftester som vil gi et mye bedre bilde på hvor utbredt sykdommen har vært.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Tja, det er vel ikke heeelt sant og mer et nytteverdi/prioriteringsspørsmål  enn et ressursspørsmål. Det er ikke rapporteringsplikt for de som er friskmeldte i Norge. Vi har ikke friskmeldtrapportering fordi det ikke er meldepliktig etter smittevernloven. 

Du har sikkert aldri opplevd å komme tilbake til legen for å bli friskmeldt etter en runde influensa, selv om du tidligere har fått sykemelding for eksempel? Det samme gjelder for korona. FHI sa at de jobbet med et system for lettere å registrere det tidlig i april, men det virker som det ikke er av stor prioritet og det er det gode grunner til.

Ikke er det et stort problem heller. Mye mer hensiktsmessig å konsentrere seg som antistofftester som vil gi et mye bedre bilde på hvor utbredt sykdommen har vært.

Jeg godtar ikke slike svar om coronasituasjonen i og med at nesten alle andre land på jordkloden melder inn friskmeldte. Dette er en pandemi og det skal små grep til for å registrere friskmeldte. Det har Danmark og Island gjort. Kan de det kan "verdens rikeste land også". Her er det åpenbart vondt i viljen. Vi vil, vi vil, men vi får det ikke til. FHI sa det ja. Men var det sant eller var det svada de lirte av seg til journalister som de syntes maste? Det sier seg selv at ingen har corona i 4 måneder. Jeg har lest disse unnskyldningene i to måneder nå og det er de samme unnskyldningene jeg leser nå. Med mindre de innrømmer at Norge er et u-land på dette området og at vi har en mer elendig registrering enn andre vestlige land kjøper jeg ikke en eneste en av bortforklaringene.  Det er selvfølgelig viktig å vite hvor mange som er aktivt smittede slik at befolkningen ikke går rundt og er livredde og tror at det er over 8000 aktivt smittede blant oss. Jeg tror også det virker inn politisk. I Danmark hvor man vet at det bare er rundt 1000 smittede igjen vil de nå åpne grensene. I Norge hvor det offisielet er over 8000 aktivt syke kommer den depressive og nedslående nyheten om at de vil holde grensene stengt til MINST 1.januar. Ikke rart i og med at Norge neppe er offisielt coronafritt før en gang ut på slutten av dette århundret, da de yngste smittede i 2020 dør av alderdom. JEG MENER

Men Norge gjør som vanlig ting mye bedre enn alle andre land ikke sant? Disse utlendingene og friskmeldingene deres, usj, hvorfor holder de på med sånt tøys? Heia Norge!

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 minutter siden):

Jeg godtar ikke slike svar om coronasituasjonen i og med at nesten alle andre land på jordkloden melder inn friskmeldte. Dette er en pandemi og det skal små grep til for å registrere friskmeldte. Det har Danmark og Island gjort. Kan de det kan "verdens rikeste land også". Her er det åpenbart vondt i viljen. Vi vil, vi vil, men vi får det ikke til. FHI sa det ja. Men var det sant eller var det svada de lirte av seg til journalister som de syntes maste? Det sier seg selv at ingen har corona i 4 måneder. Jeg har lest disse unnskyldningene i to måneder nå og det er de samme unnskyldningene jeg leser nå. Med mindre de innrømmer at Norge er et u-land på dette området og at vi har en mer elendig registrering enn andre vestlige land kjøper jeg ikke en eneste en av bortforklaringene.  Det er selvfølgelig viktig å vite hvor mange som er aktivt smittede slik at befolkningen ikke går rundt og er livredde og tror at det er over 8000 aktivt smittede blant oss. Jeg tror også det virker inn politisk. I Danmark hvor man vet at det bare er rundt 1000 smittede igjen vil de nå åpne grensene. I Norge hvor det offisielet er over 8000 aktivt syke kommer den depressive og nedslående nyheten om at de vil holde grensene stengt til MINST 1.januar. Ikke rart i og med at Norge neppe er offisielt coronafritt før en gang ut på slutten av dette århundret, da de yngste smittede i 2020 dør av alderdom.

Synes det virker mer som du cherrypicker en ting du ikke liker eller er uenig i, og svartmaler hele håndteringen basert på en detalj som ikke vil hjelpe oss i å kontrolle og bekjempe viruset. Norge er ikke et u-land på dette området fordi vi ikke har offisielt registrert friskmeldte. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Synes det virker mer som du cherrypicker en ting du ikke liker eller er uenig i, og svartmaler hele håndteringen basert på en detalj som ikke vil hjelpe oss i å kontrolle og bekjempe viruset. Norge er ikke et u-land på dette området fordi vi ikke har offisielt registrert friskmeldte. 

Jeg har til gode å se et godt argument mot at vi skal registrere friskmeldte i verdens angivelig mest velfungerende land. Norge er jo kjent for å ha et byråkratisk skjemavelde uten sidestykke i verden så jeg kjøper ikke at dette er en uoverkommelig vanskelig oppgave på nivå med å utvikle en vaksine. Jeg mener, meldekortene folk sender til NAV hvor man nærmest må rapportere hvor ofte man har gått på toalettet daglig(spissformuleroing). Og så klarer man ikke å registrere friskmeldte i en pandemi for å få oversikt over reell sykdomsutvikling? Kan de ikke bare gjøre et vedtak om å rapportere inn friskemelding elektronisk med tilbakevirkende kraft?`Vi lever i 2020 med høyt avansert datateknologi. Dette kan gjøres på sekunder. Eller er det det tunge 90-tallsbyråkratiet som står i veien? Skulle ikke forundre meg, det er vel bare få år siden man endelig gikk vekk fra det å sende papirbrev fra offentlige etater hjem til folk. 

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Det er andre, langt mer effektive måter å finne ut av hvor mange som har sykdommen enn å etterteste og innrapportere alle sentralt. Det har lite med byråkrati, NAV eller "å klare det" eller ikke å gjøre. 

Det er veldig få år siden vi fikk BankID og offentlige etater tok et stort steg ut av 1900-tallet med sine antikvariske papirbrevsystemer. Og da måtte det politisk tvang til. Så det kan gjøres igjen. Men det er nok mengen av bullshit-jobber i det offentlige som står i veien. Og kanskje de jobber med et raporteringssystem på gamle måten, det vil si, systemet legges opp til at maksimalt med offentlige ansatte er involvert for at man skal "sysselsette" flest mulig. Et effektivt elektronisk meldesystem står jo i veien for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Det er andre, langt mer effektive måter å finne ut av hvor mange som har sykdommen enn å etterteste og innrapportere alle sentralt. Det har lite med byråkrati, NAV eller "å klare det" eller ikke å gjøre. 

De har ikke ettertestet folk i Danmark og på Island eller andre vestlige land man naturlig sammenligner Norge med. Dette er en billig unnskyldning byråkratiet i FHI bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, vi er uenige. Tenker jeg sier stopp for diskusjonen for min del der, jeg orker ikke å diskutere alt det andre greiene du skal dra inn.

Sverige:

FHM:s antikroppstester avviker från prognoserna – matematikern ”ser två förklaringar”

Sitat

 

Resultatet från Folkhälsomyndighetens antikroppstester visar i ett första skede att färre personer än man tidigare trott har utvecklat antikroppar.
– Jag ser två möjliga förklaringar, säger Tom Britton, professor i matematisk statistik.

Under onsdagen presenterade Folkhälsomyndigheten de första resultaten från de antikroppstester som gjordes tidigare i april.

De visar att Stockholm har störst andel positiva antikroppstester: 7,3 procent, vilket kan jämföras med totalt 4,2 procent i Skåne och 3,7 procent i Västra Götaland.

Matematikprofessorn Tom Britton är en av dem som beräknade att Stockholm skulle uppnå flockimmunitet redan i maj.

När SVT frågar honom om resultatet från testerna är han tydlig med att både hans egen och FHM:s tidigare prognoser avviker kraftigt, men att han också ser möjliga förklaringar till det.

– Den ena förklaringen är att FHM:s tidigare prognos var ordentligt fel, och även min. FHM redovisade att det fanns en massa osäkerhet kring deras tidigare prognos och att den skulle vara exakt är det ingen som trott. Men det här är en stor avvikelse. Jag är tveksam.

 

Mer: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antikroppstester

Lenke til kommentar
On 5/19/2020 at 5:27 PM, 0laf said:


Mnja, komplisert spørsmål, men så vidt jeg har forstått lager man modeller, i program som Swiss-model, for å se på proteinpiggene til virusene, og ut i fra de modellene er ikke piggene til SARS-CoV-2 og SARS-CoV like, men de angriper begge ACE2 reseptorer.
MERS er nok enda mer forskjellig, å angriper vel DDP-4 eller noe sånt, ikke ACE2.

En immunrespons vil normalt angripe disse proteinpiggene, og så huske dette til neste gang, altså får man immunitet, slik at de piggene skal være temmelig like for å oppnå kryssimmunitet, men det varierer mellom typer virus.

BCG vaksinen består for eksempel av et helt annet virus enn det beskytter mot, vaksinen består av virus som angriper kuer, som også gir kryssimmunitet mot tuberkulose i mennesker.

Det samme med vaksinen mot kopper, hvor man opprinnelig brukte viruset vaccinia (derav navnet "vaksine"), også fra kuer, som ga kryssimmunitet mot kopper hos mennesker.

Coronavirus er dog annerledes, det er for eksempel flere vanlige strenger som hele tiden sirkulerer, blant annet OC43 og 229E, som gir vanlig forkjølelse, men disse gir ingen kyssimmunitet, ikke en gang mot mindre mutasjoner, som er en av årsakene til at vi kan få forkjølelse gang på gang.

Det er også koronavirus som OC43, NL63, og HKU1, som kan gi forkjølelseslignende symptomer og også lungebetennelse, men disse gir heller ingen stor kryssimmunitet.

Det største problemet er vel at det finnes fire hovedtyper av koronavirus, Alpha, Beta, Gamma og Delta, og selv innad i disse gruppene er det dårlig med kryssimmunitet.

SARS-CoV-2 er et betakoronavirus, at for eksempel immunitet mot et alphakoronavirus som 229E, et av de vanligste forkjølelsesvirusene, skulle gi noen kryssimmunitet, er veldig usannsynlig.

Selv OC43 eller HKU1, som også gir forkjølelsesymptomer, men som er betakoronavirus, gir neppe noen særlig kryssimmunitet mot SARS-CoV-2.

Dette vet man åpenbart ikke sikkert enda, men ettersom disse vanlige koronavirusene ikke har noen stor grad av kryssimmunitet seg imellom, ville det være merkelig om de plutselig hadde det mot SARS-CoV-2, som er veldig annerledes.

Hvorvidt virusene som forårsaker SARS eller MERS gir kryssimmunitet mot SARS-CoV-2, er også usikkert, de gir knapt nok varig immunitet mot sekundær infeksjon av samme type virus, så at de skulle beskytte mot andre typer virus virker lite trolig, det er heller ikke veldig relevant ettersom disse virusene er mye verre enn SARS-CoV-2, å ikke noe man ønsker å pådra seg for å oppnå immunitet mot SARS-CoV-2.

Turberkulosesykdom er bakterieforårsaket, ikke fra noe virus. Man kan behandle turbekulose med antibiotika, men også her har man begynt å møte antibiotikaresistens. Under krigens dager så har jeg blitt fortalt at tyskerne hadde behandling for turberkulose, men det ble rasjonert til tyskere først og fremst. Så under krigens dager så døde det noen nordmenn av turberkulose.

Det dere bør spørre dere om, er hvorfor en BCG-vaksine kan ha påvirket immunsystemet til å beskytte litt mot COVID-19. Det ligger nok på hva immunforsvaret er i stand til, ikke sant?

Unnskyld at jeg retter på deg 0laf, du bidrar med mye bra. Tipper at det kun var en glipp.

Men, hva er det du tenker er likheter med bakterieoverflater og virusoverflater? Eller har det mer med immunforsvarets våkenhet å gjøre? F.eks. om en tok en annen bakteriell vaksine, la oss si meningokokkvaksine, vil man da også oppnå COVID-19 beskyttelse fordi vaksineringen kun er få uker gammel?

Endret av G
Lenke til kommentar
On 5/19/2020 at 11:36 PM, 0laf said:


Sverige har 4000 døde i løpet av noen dager, i Norge har vi 233 døde, synes du virkelig det ser ut som det går strålende i Sverige om dagen?

At svenskene ikke skjønner sitt eget beste, er helt normalt, slik har det vært siden Gustav Vasa selv strøk flagget etter en infeksjon, det herrens år 1560.

Bakteriellt der også? ?

Quote

In the late 1550s, Gustav's health declined. When his grave was opened in 1945, an examination of his corpse revealed that he had suffered chronic infections of a leg and in his jaw.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gustav_I_of_Sweden

Lenke til kommentar
On 5/20/2020 at 1:25 AM, 0laf said:


Flokkimmunitet er ikke noe strategi, med mindre man har vaksine. Flokkimmunitet ved smitte er absolutt ikke noe å streve etter, tvert i mot.

Det er foreløpig lite som tyder på at styrking av immunforsvaret har noen effekt, SARS-CoV-2 rammer noen ganger unge friske mennesker hardt, andre ganger er det sykelig eldre som ikke en gang merker at de har vært smittet.

Faktisk har man vel antatt at de som blir sykest av COVID-19 rammes av en alt for sterkt immunrespons, som gjør at cykotinstormer og sepsis kan forekomme, slik at det kan være et bedre immunforsvar vil gjøre deg sykere, ingen vet dette med sikkerhet enda.

Kanskje du burde gjøre som Trump, knaske malariamedisin, hva har du å tape liksom ?

Kan jo være at det likevel lønner seg å ha et normalt aktivt immunforsvar, som har fått de siste "programvareoppdateringer", i og med at lege kan regulere ned litt på immunresponser fra kropp. Selv om det nok er hårfint og komplisert, så er vel dette noe de uansett må ta med i vurdering under behandling, hvor sterk immunresponsen er hos pasient?

Endret av G
Lenke til kommentar
On 5/20/2020 at 1:54 AM, 0laf said:

Det finnes ingen, absolutt ingen, vitenskapelige bevis for at kosthold, sollys eller vitaminer gjør antistoffer, T-celler eller hva det måtte være, noe bedre, eller at kroppen kan produsere de raskere, det er kun kvakksalveri.

Når det er sagt, så hevder ikke jeg at sollys, vitaminer og sunt kosthold ikke er viktig.
Vitaminer har en viktig funksjon i immunforsvaret, det er høyst trolig at T-celler kan metabolisere en liten del vitamin D, slik at vi trenger åpenbart vitaminer.

Dog, dersom man ikke er syk, eller har vitaminmangel, så produserer kroppen det man trenger av vitaminer selv, det hjelper neppe å ta vitamintilskudd, det ervervede immunforsvaret blir ikke noe bedre av den grunn.

Det finnes ingen vitenskapelige bevis for at at man kan forsterke immunforsvaret slik at man blir mindre mottakelig for virusinfeksjon, det er ønsketenkning, og det er ikke sikkert man vil at immunsystemet skal bli så mye bedre heller, ettersom det som nevnt kan ha stikk motsatt effekt, en for sterk immunrespons kan gjøre at man blir langt sykere enn det man ellers ville blitt.

Nå er jo D-vitamin for et hormonliknende stoff å regne da, og ikke noe vitamin (som her blir en feilbenevnelse, egentlig).

D-vitamin har så vidtrekkende påvirkning av kroppen at det kanskje har en virkemekanisme likevel. Det er vel ingen tvil om at D-vitamin også er nyttig for et sterkt immunforsvar. Man behøver ikke ta den helt ut til kvakksalverleiren for å si at noe ikke virker som antatt.

Vet du med sikkerhet at D-vitamin ikke virker? Er signalene en har mottatt om at D-vitamin virker på COVID-19 tilbakevist med 100 % sikkerhet? Er det blitt studert på en vitenskapelig måte?

2 timer gammel video. Har ikke lyttet til den selv enda. Men John har jo vært innom temaet tidligere flere ganger.

D-vitamindosering er en svært individuell greie, men de fleste som bor på den nordlige/ sørlige (om de finner bosted der) halvkule har for lav D-vitaminstatus. Derav den hvite huden. Lav D-vitamin status hos oss nordboere går på kronisk underskudd stort sett. Med unntak hos svært solbrune pensjonister.

D-vitamin koster svært lite penger. Det er heller ikke så giftig som legestanden vil ha det til. Faktisk har min egen fastlege informert meg at grensen for hvor det antas å bli for mye for kroppen ligger rundt en 100 mikrogram (4000 IE). Jeg tar selv 2000 IE daglig, altså halvparten av en nært langtidsgiftig dose (4000 IE er ofte en trygg dose det også, selv om det er overkill). Det har gitt meg perfekte blodverdier om jeg stopper 10 dager med inntaket før blodprøve.

Endret av G
Lenke til kommentar

CDC-direktør dr. Redfield varsler om flere indikasjoner på ny bølge på høsten/vinteren.
Han ser med bekymring på utviklingen i Brazil, og mener det indikerer at en ny runde med tiltak som lockdowns kan bli aktuelt.

US health agency director warns of virus flare-up this year
https://www.ft.com/content/0bd3d8ba-8724-4414-a7f6-a825b50947c2

Spoiler

"The rapid spread of coronavirus in the southern hemisphere suggests it is likely to flare up again in the US this autumn and winter, raising the possibility of a second round of lockdowns this year, the head of the nation’s public health body has told the Financial Times.

Robert Redfield, director of the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), warned the US would have to increase its disease-tracking capabilities rapidly in the next few months to avoid another public health crisis as seasonal flu coincides with a second wave of Covid-19.

“We’ve seen evidence that the concerns it would go south in the southern hemisphere like flu [are coming true], and you’re seeing what’s happening in Brazil now,” Dr Redfield said. “And then when the southern hemisphere is over I suspect it will reground itself in the north.”

The warning from the CDC chief comes despite repeated efforts by US president Donald Trump to convince Americans the worst of the pandemic is over, arguing the country was “transitioning to greatness”.

Dette er forsåvidt noe dr. Fauci og flere andre også har gitt uttrykk for en stund at er ventet. CDC-direktørens kommentarer i går føyer seg inn i rekken.

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Javel, vi er uenige. Tenker jeg sier stopp for diskusjonen for min del der, jeg orker ikke å diskutere alt det andre greiene du skal dra inn.

Sverige:

FHM:s antikroppstester avviker från prognoserna – matematikern ”ser två förklaringar”

Mer: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antikroppstester

Sitatet ditt slutter etter den ene muligheten han presenterer. Det fortsetter slik:

Quote

– Den andra möjligheten är att den tidigare prognosen visade hur många som skulle ha smittats. Den nya prognosen baseras i stället på hur många som har antikroppar. Alltså, alla som smittats kanske inte får antikroppar, i alla fall inte på en nivå som kan detekteras av testerna, säger Britton.

Den möjligheten ser även immunologen Petter Brodin:

Det kan vara så att man har en mild infektion och väldigt svaga mätbara antikroppar. Det betyder inte att man saknar immunitet, även om antikroppstestet är negativt.

Altså er de enig med meg og mine innvendinger til Spania-studien som jeg har presentert over i tråden. Det passer veldig bra med de undersøkelsene vårt eget kvalitetssikringsorgan Noklus har gjort av hurtigtestene for antistoffer – "One might speculate that antibody levels were lower in this group, who were less severely affected than patients in study arm 1, which may affect rapid test performance. We were not able to evaluate the tests’ performances in a population that had been  through a COVID-19 infection with very little or no symptoms."

I Stockholm er flokkimmunitet nært forestående. Det ser man av statistikken over hvor mange som havner på intensiven, det er nesten ingen lengre. Når tallene i Göteborg ser annerledes ut fordi de fikk smitten senere så passer det godt inn i denne forklaringen siden de er lengre unn å oppnå flokkimmunitet.

1845692202_Screenshotfrom2020-05-2112-19-16.thumb.png.bf3ea3513f2d765b47d2085448a2d15d.png

Dette vil i så fall ha viktige implikasjoner for tallene i Norge. FHI rapporterte med under 2% med antistoffer. De reelle tallene av hvor mange som har vært smittet i Norge er sannsynligvis mye høyere.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, xRun said:

CDC-direktør dr. Redfield varsler om flere indikasjoner på ny bølge på høsten/vinteren.

Jeg tror Robert Redfield har rett i at det kan komme en ny bølge, men dette er ikke noe nytt og vi behøver ikke se til Brasil for å anta det. Det er nok se innad i USA. Men dette er ikke folk vi kan stole på at har en viss faglig integritet, slik som Tegnell Stoltenberg og dere bør være forsiktige med å stole på Redfield:

Quote

In 1993, Redfield was investigated by the U.S. Army for allegedly misrepresenting data regarding an AIDS vaccine under research at the Walter Reed Army Institute of Research.

Så vil dere sikkert si at han faktisk ikke ble dømt for "misconduct".

Quote

However, one of the whistleblowers who raised the issue of the trial data to the Army told Kaiser Health News (KHN) that he remains concerned about what happened. “Either he was egregiously sloppy with data or it was fabricated,” said former Air Force Lt. Col. Craig Hendrix, a doctor who is now director of the division of clinical pharmacology at Johns Hopkins University School of Medicine, to KHN. “It was somewhere on that spectrum, both of which were serious and raised questions about his trustworthiness.”

Men selve etterforskningen mot Redfield har i seg selv blitt kritisert for å være svært mangelfull:

1356527859_Screenshotfrom2020-05-2112-41-00.thumb.png.91842c8b459f5b04ad1144059e48cfda.png1678045550_Screenshotfrom2020-05-2112-41-08.thumb.png.dda3499753885cf3f8e1459ccada3302.png

Det er mye som tyder på at Robert Redfield er en skikkelig kjeltring, og det er mange som har kjent godt til Redfield over lang tid som sier det. Btw, så hjalp Deborah Birx Redfield med det forskningsjukset han ble etterforsket for. Disse to er også gode venner med Anthony Fauci som har vært direktør for NIAID i 40 år. Sannsynligheten for at noen er korrupte går opp veldig mye når man har vært direktør for noe og styrt en pengesekk i 40 år.

 

Lenke til kommentar

NRK melder om en potensiell "human challenge" test av vaksiene hvor altså folk med lav risiko for alvorlig forløp blir smittet med vilje for å teste effekt av vaksiner mer effektivt så man får sikrere svar og på kortere tid, og med færre vaksinerte enn ved å teste vaksinen på den tradisjonelle metoden ved å vaksinere en stor mengde folk også håpe på at det er nok smittetrykk i samfunnet til at et antall av disse vil bli utsatt for smitte.

https://www.nrk.no/urix/vil-gi-tusenvis-av-frivillige-koronasmitte-_-norske-maren-vil-gjerne-vaere-med-1.15025012

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bakstrever skrev (2 minutter siden):

dere bør være forsiktige med å stole på Redfield:

Som nevnt; han føyer seg inn i samme rekke som bla. dr. Fauci og flere andre ift. det gjengitte perspektivet.
At CDC-direktøren sa dette i går var en nyhet, fikk omtale i nyhetskanaler nå i morges, og deles med tråden som sådan, iht. trådens tema og tittel.
Nå tar kanskje enkelte dette som et signal om å komme med noe fnusk om dr. Fauci også, men jeg vet ikke om jeg tar antivaxxeres ord for hvilke leger en bør stole på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...