Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Camlon skrev (31 minutter siden):

Jeg så på begge to over lenger tid, men sluttet etter at de dro tilbake i USA fordi da ble alt basert på rykter de hørte. Historien deres er litt mer kompleks. Seprentza hadde det ille i Sør Afrika og dro til Kina for nye muligheter. Kina likte han så godt at han ble der i mange år, og lagde mange videoer om dagliglivet i Kina. Han hadde nok fortsettet å gjøre det om han aldri møtte Laowhy86.

Laowhy86 er personen som lagde videoen over. Han var først en festløve som drakk brennevin, spiste rar mat, kjørte på motorsykkel og var engelsklærer. Han fant seg en kinesisk kone som kom fra en politikerfamilie. Denne familien likte han ikke og sa at hun får ikke lov å date han. De fleste i Kina ville lyttet til sine foreldre, men hun nektet å lytte til sine foreldre og de fikk aldri et godt forhold. Så dro kompisen prozzie vekk fra Kina, videoens hans ble mer negative mot Kina, noe som førte til mer hat fra kinesere og han ble mer og mer negativ.

For 2 år siden så dro han vekk fra Kina. Etter et halvt år ca så dro han med Seprentza på motorsykkelturer i diverse land som Taiwan, Vietnam, som naturligvis var mye bedre enn Kina. Tilslutt dro de til USA, planen var egentlig å sette opp en motorsykkel raperasjonsbutikk, men de endte opp med å leve av å lage negative videoer om Kina.

Og du er alt for lite kritisk og alt for pro Kina til at man kan høre på deg, du kan også plutselig få besøk om du endrer holdingen.

Så du er like lite troverdig kilde som alle andre, man må selv gjøre seg opp en mening, jeg gjorde meg opp en mening etter sjekket alle kilder i klippet og ikke av selve klippet.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, DaniNichi said:

Og du er alt for lite kritisk og alt for pro Kina til at man kan høre på deg, du kan også plutselig få besøk om du endrer holdingen.

Så du er like lite troverdig kilde som alle andre, man må selv gjøre seg opp en mening, jeg gjorde meg opp en mening etter sjekket alle kilder i klippet og ikke av selve klippet.

Jeg har sett hva slags ting du har skrevet i denne tråden
"Glad for at folk har våknet opp til at Kina er et av de verste regimene siden Nazi Tyskland."
"covid-19 aka China Virus ?"

Jeg gråter ikke noen tårer av at en Kina-hater ikke vil lytte til meg. Det jeg skrev handlet heller ikke om videoen, men om bakgrunnshistorien til personen som laget videoen på godt og vondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 hours ago, Miri said:

Du som er et vitne fra en svunnen tid, kan du bekrefte at Norge faktisk hadde bare NRK med  én (1) TV-kanal og én (1) radio-kanal før høyreregjeringen til Kåre Willoch åpnet samfunnet tidlig på 80-tallet? NRK var dertil styrt av arbeiderpartiet? Det samme var landets toneangivende aviser (arbeiderpressen)? Og man mente likevel Norge var et demokrati? Tenk at dagens styrende politikere er vokst opp med foreldre med slike holdninger. Skremmende!

Fra en svunnen tid... og veldig off topic.

Jeg husker ikke alle datoer. Poenget her var at jeg og min generasjon ikke vokste opp med svensk fjernsyn og dermed ikke fikk inn svensk språk med "morsmelken". NRK var i praksis enerådende både på radio og TV. Den eneste utenlandske radiostasjonen vi gadd høre på var Radio Luxembourg. Men det var et betydelig antall, selv om det var et klart mindretall, som fikk inn svensk TV med mer eller mindre brukbar kvalitet. Det samme gjaldt FM.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett hva slags ting du har skrevet i denne tråden
"Glad for at folk har våknet opp til at Kina er et av de verste regimene siden Nazi Tyskland."
"covid-19 aka China Virus ?"

Jeg gråter ikke noen tårer av at en Kina-hater ikke vil lytte til meg. Det jeg skrev handlet heller ikke om videoen, men om bakgrunnshistorien til personen som laget videoen på godt og vondt.

Så du mener fengsling og hva som nesten kan kalles etnisk rensing av muslimene i Kina ikke er nærmeste man kommer Nazi Tyskland sitt regime siste 20årene ? Og hvor totalitære de er ? Hvordan de bruker propaganda gjennom statelig kanaler og overvåker de få som får "lov" ha en annen mening.

Ser du virkelig ikke likhetene ? 

https://en.wikipedia.org/wiki/Xinjiang_re-education_camps

Og nei jeg hater ikke Kina.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (3 timer siden):

Det bør være åpenbart at selv om folk holder 2 meters avstand mens de beveger seg, vil de puste inn den samme lufta som de andre har pustet ut. F.eks. på gata eller på et kjøpesenter. Sånn sett er det rart at tiltakene i Norge har virket.

2m regelen er ikke noen 100% sikker grense. Det er kun antatt tilstrekkelig risikoreduserende til at R0 kommer under 1. Norge har valgt å legge seg på en mye mykere linje enn f.eks Kina. I stedet for å beinharde og firkantede tiltak som rammer unødvendig mye så er vi tilgodesett med ganske mye personlig skjønn. 2m er sikkert et greit minstemål. 4m er sikrere osv. Monica Mæland sa at barn kunne ha 1 fast lekevenn fra utenfor husstanden om man leker utendørs og overholder 1m kravet. Men maks 2 faste lekevenner. Hvorfor sa hun 1 hvis hun mente 2? Hvorfor sa hun 2 hvis hun mente 1? Det var mest sannsynlig en forsnakkelse og oppfordring til å bruke skjønn fremfor at alle skal maksimere risikoen med 2 lekevenner. Hun hadde kanskje i tankene enebarn og neppe at en stor søskenflokk skal ha kontakt med 2 søskenflokker hver. Det er også mulig hun overvurderte folks evne til å bruke sunt vett og skjønn. I etterpåklokskapens lys (ca 20-30 mars) så det ut som nordmenn trengte mer strikte regler å forholde seg til og det gjorde de blant annet ved å stramme inn fra en anbefaling om å holde seg borte fra hyttene til å legge ned hytteforbud. Senere viste det seg at R0 var nede på 0,71 +/- 0,3 eller noe sånt og da har jo spredningen egentlig sunket nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 minutter siden):

2m regelen er ikke noen 100% sikker grense. Det er kun antatt tilstrekkelig risikoreduserende til at R0 kommer under 1. Norge har valgt å legge seg på en mye mykere linje enn f.eks Kina. I stedet for å beinharde og firkantede tiltak som rammer unødvendig mye så er vi tilgodesett med ganske mye personlig skjønn. 2m er sikkert et greit minstemål. 4m er sikrere osv. Monica Mæland sa at barn kunne ha 1 fast lekevenn fra utenfor husstanden om man leker utendørs og overholder 1m kravet. Men maks 2 faste lekevenner. Hvorfor sa hun 1 hvis hun mente 2? Hvorfor sa hun 2 hvis hun mente 1? Det var mest sannsynlig en forsnakkelse og oppfordring til å bruke skjønn fremfor at alle skal maksimere risikoen med 2 lekevenner. Hun hadde kanskje i tankene enebarn og neppe at en stor søskenflokk skal ha kontakt med 2 søskenflokker hver. Det er også mulig hun overvurderte folks evne til å bruke sunt vett og skjønn. I etterpåklokskapens lys (ca 20-30 mars) så det ut som nordmenn trengte mer strikte regler å forholde seg til og det gjorde de blant annet ved å stramme inn fra en anbefaling om å holde seg borte fra hyttene til å legge ned hytteforbud. Senere viste det seg at R0 var nede på 0,71 +/- 0,3 eller noe sånt og da har jo spredningen egentlig sunket nok.

Finsk studie med oppsiktsvekkende smitte-funn: Slik kan viruset spre seg

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/04/10/195669016/finsk-studie-med-oppsiktsvekkende-smitte-funn-slik-kan-viruset-spre-seg

Forskerne mener at avstander på under 20 meter kan være for lite dersom du ligger bak en syklist.

https://www.nrk.no/urix/forskere-anbefaler-langt-hoyere-sikkerhetsavstand-for-joggere-og-syklister-1.14979097

 

Klarer maks ha 30cm avstand ofte her jeg bor, det eller bare bli inne.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
1 minute ago, DaniNichi said:

Så du mener fengsling og hva som nesten kan kalles etnisk rensing av muslimene i Kina ikke er nærmeste man kommer Nazi Tyskland sitt regime siste 20årene ? Og hvor totalitære de er ? Hvordan de bruker propaganda gjennom statelig kanaler og overvåker de få som får "lov" ha en annen mening.

Ser du virkelig ikke likhetene ? 

https://en.wikipedia.org/wiki/Xinjiang_re-education_camps

Og nei jeg hater ikke Kina.

Det er mye ille som skjer rundt om i verden. Regimet i Iran og Irak tok livet av tusenvis av mennesker som demonstrerte. India gjorde nesten kan kalles etnisk rensing i Kashmir. Saudi Arabia bombet Yemen til hungersnød. USA drepte millioner av mennesker i Vietnam, hundretusen i Irak, støttet diktatorer over hele verden, satt opp Guatanomo og ble tatt i en massiv spionskandale. 

Og begynner jeg å snakke om land som Eritrea, Rwanda, Venezuela, Zimbabwe, Nord Korea så finner jeg enda verre.

Så nei, Kina er ikke et av de verste regimene siden Nazi Tyskland, fordi det er mange andre bedre kandidater. Du har blitt besatt av Kina, trolig fordi norske myndigheter feilet med å håndtere covid-krisen og du gir skylden på Kina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse videoene om at Kinas ondskapsfulle regime har genetisk teknologisk utviklet covid19-viruset med onde hensikter og mistet det ut av kontroll ved et uhell, stammer neppe fra noen objektive sannhetskommisjoner akkurat. Jeg utelukker ikke muligheten, men med så mange varsellamper for fake news og propaganda så gidder jeg ikke bruke tid på det. Vi får neppe noen sinne en sannhet til å stole på likevel. Jeg vil oppfordre til å la det ligge og se fremover i stedet for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 minutter siden):

Disse videoene om at Kinas ondskapsfulle regime har genetisk teknologisk utviklet covid19-viruset med onde hensikter og mistet det ut av kontroll ved et uhell, stammer neppe fra noen objektive sannhetskommisjoner akkurat. Jeg utelukker ikke muligheten, men med så mange varsellamper for fake news og propaganda så gidder jeg ikke bruke tid på det. Vi får neppe noen sinne en sannhet til å stole på likevel. Jeg vil oppfordre til å la det ligge og se fremover i stedet for.

Tror ikke det er for å lage våpen, heller forskning som har gått galt. Ser du ikke videoen vet du ikke innholdet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (20 minutter siden):

Det er mye ille som skjer rundt om i verden. Regimet i Iran og Irak tok livet av tusenvis av mennesker som demonstrerte. India gjorde nesten kan kalles etnisk rensing i Kashmir. Saudi Arabia bombet Yemen til hungersnød. USA drepte millioner av mennesker i Vietnam, hundretusen i Irak, støttet diktatorer over hele verden, satt opp Guatanomo og ble tatt i en massiv spionskandale. 

Og begynner jeg å snakke om land som Eritrea, Rwanda, Venezuela, Zimbabwe, Nord Korea så finner jeg enda verre.

Så nei, Kina er ikke et av de verste regimene siden Nazi Tyskland, fordi det er mange andre bedre kandidater. Du har blitt besatt av Kina, trolig fordi norske myndigheter feilet med å håndtere covid-krisen og du gir skylden på Kina.

Du har riktig der det blir en feil sammenligning fra min side, men det endrer ikke min mening om hvem står skyldig.

Simen1 skrev (8 minutter siden):

Disse videoene om at Kinas ondskapsfulle regime har genetisk teknologisk utviklet covid19-viruset med onde hensikter og mistet det ut av kontroll ved et uhell, stammer neppe fra noen objektive sannhetskommisjoner akkurat. Jeg utelukker ikke muligheten, men med så mange varsellamper for fake news og propaganda så gidder jeg ikke bruke tid på det. Vi får neppe noen sinne en sannhet til å stole på likevel. Jeg vil oppfordre til å la det ligge og se fremover i stedet for.

Også helt enig her, sannheten på ting som dette vil nok aldri komme ut.

Det skrev jeg i et tidligere innlegg, alle vil skylde på hverandre til det glemmes, eneste man kan håpe på er at alle land lærer av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Simen1 said:

Disse videoene om at Kinas ondskapsfulle regime har genetisk teknologisk utviklet covid19-viruset med onde hensikter og mistet det ut av kontroll ved et uhell, stammer neppe fra noen objektive sannhetskommisjoner akkurat. Jeg utelukker ikke muligheten, men med så mange varsellamper for fake news og propaganda så gidder jeg ikke bruke tid på det. Vi får neppe noen sinne en sannhet til å stole på likevel. Jeg vil oppfordre til å la det ligge og se fremover i stedet for.

Kan du linke meg til en video som omtales her og som sier det? Antar at det ikke er en antakelse?

Tenker jeg har gått helt glipp av videoen du referer til, jeg ser ikke alle som linkes. :)
 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hulk Hogan : "Virus er Guds straff"

Jeg Well , let me tell ya something , Hulkster , you obviously havent learned Jack from your last scandal , brother!

;)

:D

 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (24 minutter siden):

Disse videoene om at Kinas ondskapsfulle regime har genetisk teknologisk utviklet covid19-viruset med onde hensikter og mistet det ut av kontroll ved et uhell, stammer neppe fra noen objektive sannhetskommisjoner akkurat. Jeg utelukker ikke muligheten, men med så mange varsellamper for fake news og propaganda så gidder jeg ikke bruke tid på det. Vi får neppe noen sinne en sannhet til å stole på likevel. Jeg vil oppfordre til å la det ligge og se fremover i stedet for.

Enig!
Det er sikkert upassende i denne tråden, men siden det er påske - påskekrim. I stede for å lage hypoteser, så vil jeg anbefale folk å lese en bok eller fire. Jeg leste Alistair MacLean i mine yngre dager. Vil anbefale Frykten er mitt våpen, Åtte glass, Den usynlige fiende og Dødsmikroben....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (51 minutter siden):

Finsk studie med oppsiktsvekkende smitte-funn: Slik kan viruset spre seg

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/04/10/195669016/finsk-studie-med-oppsiktsvekkende-smitte-funn-slik-kan-viruset-spre-seg

Forskerne mener at avstander på under 20 meter kan være for lite dersom du ligger bak en syklist.

https://www.nrk.no/urix/forskere-anbefaler-langt-hoyere-sikkerhetsavstand-for-joggere-og-syklister-1.14979097

 

Klarer maks ha 30cm avstand ofte her jeg bor, det eller bare bli inne.

 

Sitat

Det er nødvendig å påpeke at dette ikke er validert forskning og at det er mangelfull informasjon om blant annet metodene som er brukt.

:)

https://www.nrk.no/urix/forskere-anbefaler-langt-hoyere-sikkerhetsavstand-for-joggere-og-syklister-1.14979097

Lurer forøvrig på hvor mye media har dratt inn nå jeg, tastaturene deres må jo være rødglødene.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (36 minutter siden):

Disse videoene om at Kinas ondskapsfulle regime har genetisk teknologisk utviklet covid19-viruset med onde hensikter og mistet det ut av kontroll ved et uhell, stammer neppe fra noen objektive sannhetskommisjoner akkurat. Jeg utelukker ikke muligheten, men med så mange varsellamper for fake news og propaganda så gidder jeg ikke bruke tid på det. Vi får neppe noen sinne en sannhet til å stole på likevel. Jeg vil oppfordre til å la det ligge og se fremover i stedet for.

Det er påfallende at laben lå et steinkast unna markedet, de forsket på virus fra flaggermus, og kilden er sannsynligvis en flaggermus?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...