Gå til innhold

IS kvinnen kan bli frikjent og få erstatningskrav.


Anbefalte innlegg

Baranladion skrev (1 time siden):

Det er jo også litt merkelig, at moren er villig til å risikere sitt barns liv ved å dra ned til en krigssone, men ikke vil sende barnet hjem i trygghet alene. 

Det sier jo mye om hvor jævlig hun er mot barnet. Her er det seg selv, så seg selv, ikke en tanke om barnets beste.

Like grov omsorgssvikt som å fysisk mishandle eller seksuelt misbruke barnet sitt aktivt over tid.

Nå er det ikke sånn et en mor alltid elsker sitt barn og vil sitt barn det beste. Særlig fra Afghanistan og Syria ser man at barn blir misbrukt på det groveste av egen mor, nå er dette land der barnet er mor sitt eiendom og mor kan gjøre hva man vil.

Endret av plankeby
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (1 time siden):

1. ARREST US, BUT YOU HAVE TO PROMISE TO GIVE MEDICAL ASSISTANCE TO THIS CHILD!
2. For referanse, hva synes du om Norge sin behandling av de såkalte tysker-tøsene etter andre verdenskrig..?

Du drar så mange latterlige sammenlikninger med grove feil.
1. Den enorme forskjellen her er at hun kommuniserer ''du får ikke gi medisinsk behandling til ungen med mindre du redder MEG''
2. Kjenner ikke så mye til det, men grovt sett ble dem behandlet dårlig fordi de lå med tyske soldater? Om de frivillig hjalp tyskerne fortjente dem sikkert en del av det. Så var det vel en masse som ble voldtatt eller tvunget inn i ett forhold og bare aksepterte det. 

Må være fint at folk svarer på de vanskelige spm eller hypotetiske spm? 

For ca 5. gang da, min løsning ville vært å ta fra henne barna, med makt om nødvendig, slik barnevernet iblandt burde gjøre.
Uansett hva som skjer med henne i Norge, burde ungene bli hos barnevernet og besøksforbud opprettes. Barna trengte beskyttelse fra moren da hun dro fra Norge, da hun hindret dem i å hentes hjem, og nå som alle er i Norge.

Endret av Alexander4840
  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

I analogien er gisseltakeren allerede arrestert av tyrkerne og sitter i varetekt.
Hvorfor skal Norge aktivt bruke millioner på å forandre en slik situasjon, når disse millionene kunne ha blitt brukt til bedre saker? 

...og igjen hoppes det bukk over det faktiske problemet, og løsningen kritiseres, uten noen alternativ løsning,  når alternativet til llsningen som ble valgt var å la en Norsk statsborger, minst like mye verdt for Norge som deg, dø, fordi et parti i regjeringen ønsket å skade IS-kvinnen, mer enn de øsnket å redde et barns liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (1 minutt siden):

Du drar så mange latterlige sammenlikninger med grove feil.
1. Den enorme forskjellen her er at hun kommuniserer ''du får ikke gi medisinsk behandling til ungen med mindre du redder MEG''
2. Kjenner ikke så mye til det, men grovt sett ble dem behandlet dårlig fordi de lå med tyske soldater? Om de frivillig hjalp tyskerne fortjente dem sikkert en del av det. Så var det vel en masse som ble voldtatt eller tvunget inn i ett forhold og bare aksepterte det. 

Må være fint at folk svarer på de vanskelige spm eller hypotetiske spm? 

...og hvile argumenter har du for å nekte barnet medisinsk hjelp og bare akseptere at vi straffeforfølger kvinnen i Norge..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
plankeby skrev (24 minutter siden):

Det sier jo mye om hvor jævlig hun er mot barnet. Her er det seg selv, så seg selv, ikke en tanke om barnets beste.

Like grov omsorgssvikt som å fysisk mishandle eller seksuelt misbruke barnet sitt aktivt over tid.

Nå er det ikke sånn et en mor alltid elsker sitt barn og vil sitt barn det beste. Særlig fra Afghanistan og Syria ser man at barn blir misbrukt på det groveste av egen mor, nå er dette land der barnet er mor sitt eiendom og mor kan gjøre hva man vil.

Der er jeg enig, denne kvinnen burda fratas rett til å oppdra egne barn, noe annet ville være merkelig. På spørsmål om man skal hente henne hjem, så er det litt verre. Er hun dømt skyldig eller venter rettsak for noe der nede, så burde vi ikke hentet henne hjem. Dersom ikke, så er hun jo per definisjon ikke skyldig i noe annet enn å vise dårlig dømmekraft. Hvis hun har brutt norsk lov ved å reise, så er det vel også riktig at hun straffeforfølges her hjemme. 

Så forstår jeg godt at mange setter det i halsen, når man velger å hente hjem en person som bevisst slutter seg til IS, men hun er jo norsk og uskyldig inntil det motsatte er bevist, henne også. Ingen enkel sak. 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 timer siden):

...og hvile argumenter har du for å nekte barnet medisinsk hjelp og bare akseptere at vi straffeforfølger kvinnen i Norge..?

Moren nektet barnet hjelp, har du enda ikke forstått realitetsbilde?
6. gang nå, jeg ville tatt fra henne barna og gitt dem alt de trengte. 

Troller du, eller er du bare ekstremt dissonant?
Du ekskluderte åpenbart noe viktig i sitatet av meg, så det virker bare som du hater så inderlig å ta feil at du er villig til å lyve.

Endret av Alexander4840
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvilken myndighet har Norge over mennesker i utlandet..?

...beskriv gjerne prosessen du ville brukt for å frata mor omsorgsretten på en måte som Tyrkia går med og fått barna til Norge -- som går like raskt eller raskere enn å bare få henne utlevert eller flyttet til Norge med barna, og som skaper en presedens for forholdet mellom foreldre og barn og statenes oppfattelse av hvem som er terrorister og skikket til å være foreldre som ikke kan misbrukes av ikke-vestlige land i fremtiden i saker som handler om omsorgsrett.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (22 minutter siden):

...beskriv gjerne prosessen du ville brukt for å frata mor omsorgsretten på en måte som Tyrkia går med og fått barna til Norge -- som går like raskt eller raskere enn å bare få henne utlevert med barna.

Ja den eneste ''utfordringen'' er det diplomatiske med landet de er i, det praktiske kan utføres av Lokalt politi/barnevern, eller det Norske. For politiet vil 2 unger så klart være mye lettere enn å inkludere en Terrorist på lasset som de må passe på.
Informere myndighetene om at moren har mistet omsorgsretten, og at vi er villig til å hente kun barna skal til Norge.
Lokale myndigheter har nok ikke noen sterk lojalitet til terroristen, det er i dems interesse å slippe å hanskes med ungene, så det burde ikke bli noen diskusjon.

Om lokale myndigheter stiller seg vrange kan man late som man tar med moren, og så kaste moren ut av bilen på vei til flyplassen, eller late som ho gikk seg vill på flyplassen. Antageligvis er det best at PST agenter utfører en slik jobb, og det var vel PST som utførte denne jobben i 2019?

Det prates om Tyrkia, men det var vel i Syria hos Kurderne dem satt?

Endret av Alexander4840
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda.

Al-Hol i Syria.

...jeg er uansett av den forestillingen at det var mer smertefritt og mye raskere å bare hente barna hjem med mor, i stedet for planlegge og å risikere stunt som kunne ført til at nordmenn ble arrestert for kidnappingsforsøk, kunne ført til at noen ble fysisk skadet eller drept i kidnappingsforsøket, at norske agenter arrestert i Syria og/eller anklaget for å ha forvoldt guttens død og kidnappingsforsøk -- eller begynt med en barnevernssak, ovenfor hva enn slags system som finnes for barnevernssaker i Syria, som kan brukes mot landet vårt gjennom presedens.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

...og igjen hoppes det bukk over det faktiske problemet, og løsningen kritiseres, uten noen alternativ løsning,  når alternativet til llsningen som ble valgt var å la en Norsk statsborger, minst like mye verdt for Norge som deg, dø, fordi et parti i regjeringen ønsket å skade IS-kvinnen, mer enn de øsnket å redde et barns liv.

Man kunne funnet en løsning direkte med kurdiske myndigheter som gjorde at gutten fikk medisinsk hjelp i landet der. 
FRP vil ikke skade IS-kvinnen. 
De synes bare, helt berettiget, at det ikke er klokt å bruke uhorvelig mye skattepenger på å få IS-støttere til Norge. 

Endret av debattklovn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (3 timer siden):

Moren nektet barnet hjelp, har du enda ikke forstått realitetsbilde?
6. gang nå, jeg ville tatt fra henne barna og gitt dem alt de trengte. 

Troller du, eller er du bare ekstremt dissonant?
Du ekskluderte åpenbart noe viktig i sitatet av meg, så det virker bare som du hater så inderlig å ta feil at du er villig til å lyve.

Hadde det vært så enkelt så hadde vi bare hentet ungen og kastet kastet mora i fengsel i Tyrkia.. Dette er en paragraf sak, Norge er ikke en Terror stat, vi er bundet av lover og etikk, iblant er dette en svakhet, men aller fleste tilfeller er det en styrke og noe vi kan være stolte av...

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Hadde det vært så enkelt så hadde vi bare hentet ungen og kastet den psyko mora i fengsel i Tyrkia.. Dette er en paragraf sak, Norge er ikke en Terror stat, vi er bundet av lover og etikk, iblant er dette en svakhet, men aller fleste tilfeller er det en styrke og noe vi kan være stolte av...

Har du glemt hva jobben til Barnevernet er, og hva de har lov til å gjøre?
Vi MÅ ikke arbeide så hardt for å få ut moren, etter at barna er trygge.

Så kan vi bare glemme henne, frem til ny lov blir vedtatt, om å frata Statsborgerskap. Om dom trengs, kan det være en rettsak hvor hun ikke er tilstede. Hun drev aktivisme for IS, å bevise at hun var gift med terrorister, og hjalp IS, er en enkel sak.

Endret av Alexander4840
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man leser om tidligere barnevernssaker fra Norge så er det nesten utrolig å tenke på at det å aktivt reise MED barna sine (!) for å bidra for en islamistisk terrororganisasjon som IS ikke skulle være en minst like god grunn til å ta barna fra moren..

Er ikke det omsorgssvikt å utsette barna sine for slik fare så vet jeg ikke hva er.

Hun her fødte kanskje barnet i Syria? Men uansett, linja barnevernet har lagt seg på henger ikke på greip.

Endret av Ka9nen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Skribenten_ skrev (På 22.1.2020 den 17.30):

IS terrorist 1 - Norge 0.

Ifølge flere Yezidi-kvinner som har overlevd eller klart å flykte fra IS-fangenskap så var det IS-kvinnene som var verst mot dem. Men hvordan i alle dager skal man kunne bevise hva galt denne IS-kvinnen har gjort? Eventuelle ofre for henne ligger kanskje døde og begravde under jorden.

Hvordan skal norske myndigheter bevise hva akkurat HUN har gjort på andre siden av kloden? Det er vel også for farlig å reise inn for å undersøke? Nei, hun slipper vel unna med full frikjennelse vil jeg tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (20 minutter siden):

Har du glemt hva jobben til Barnevernet er, og hva de har lov til å gjøre?
Vi MÅ ikke arbeide så hardt for å få ut moren, etter at barna er trygge.

Så kan vi bare glemme henne, frem til ny lov blir vedtatt, om å frata Statsborgerskap. Om dom trengs, kan det være en rettsak hvor hun ikke er tilstede. Hun drev aktivisme for IS, å bevise at hun var gift med terrorister, og hjalp IS, er en enkel sak.

Dette var ikke på norsk jord,jeg minner om at barnevernet bare fungerer i Norge. De har ikke hjemmel eller rett utenfor Norge. Sist jeg sjekket i EU domstolen så er heller ikke det norske barnevernet så populært ute i verden...

Ute i verden så gjelder internasjonale regler, og avtaler.  Jeg gjetter at i det området, i den leiren så hadde hun som mor alle rettigheter. Hadde det vært så enkelt som å sende hun i Tyrkisk fengsel og hentet barna så hadde de gjort det.

At Norge gjør så mye for norske barn, at et parti går ut av regjering... Er egentlig imponerende.

Men jeg er enig i at resultatet med den IS burka dama ikke er bra...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Dette var ikke på norsk jord,jeg minner om at barnevernet bare fungerer i Norge.

Kvinnen er på norsk jord nå. Dersom man skal vurdere henne som skikket eller uskikket til å være mor, hvilken rolle spiller det at det som taler imot skjedde i utlandet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Dette var ikke på norsk jord,jeg minner om at barnevernet bare fungerer i Norge. De har ikke hjemmel eller rett utenfor Norge. Sist jeg sjekket i EU domstolen så er ikke barnevernet så populært ute i verden...

Barnevernet og rett-systemet kan fjerne omsorgsrett, det gjelder for individet, uansett hvor de er.
Alt dette ligger oppå den forventning at hun beholder statsborgerskapet foreløpig, om hun ikke har pass så har vi ingen juridisk plikt.

Lenke til kommentar
BethB skrev (8 timer siden):

Til dere som mener at Norge ikke skulle henta den familien eller andre. Mener dere seriøst at den beste løsningen er at alle disse ekstremistene og støttere av IS presses sammen i små leire med sine barn, som da skal vokse opp omgitt av ekstremister? Så kan vi nesten garantere at neste generasjon tror på de samme ideene. 

Skal man virkelig gamble på ha de her i vestlig samfunn der de kan i det skjulte spre sin hat agenda og finne enda mer "smarte" måter ødlegge for oss ? Vi ser de ønsker ta i bruk gift, de bruker biler, kniver og hva en som er mulig for å skade oss..

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (9 minutter siden):

Skal man virkelig gamble på ha de her i vestlig samfunn der de kan i det skjulte spre sin hat agenda og finne enda mer "smarte" måter ødlegge for oss ? Vi ser de ønsker ta i bruk gift, de bruker biler, kniver og hva en som er mulig for å skade oss..

 

Til venstresidens store begeistring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (2 timer siden):

Til venstresidens store begeistring.

 

Hva folk ikke skjønner er at Daesh hadde et egent program der de bygde såkalte sleepercells, de har vi ikke sett mye til ennå og mange av de var yngre som kunne lettere komme gjennom med asyl i eks Tyskland som tok imot alle og Sverige.

At man skal drive vise forståelse til en religion der kvinner er undertrykt og homofile burde steines🙄

Jødene føler jo på kroppen hva vi gjør med Europa og ser seg nødt flykte til Israel eller NY..

 

 

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...