Gå til innhold

IS kvinnen kan bli frikjent og få erstatningskrav.


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (22 timer siden):

 

Fredfulle folk det her.

Razzia in Berlin: Islamisten predigten die Scharia und den Tod von „Ungläubigen“

850 Polizisten durchsuchten am Donnerstag 26 Adressen. 19 mutmaßliche Unterstützer der Terrororganisation IS stehen im Visier der Ermittlungen. 

https://www.berliner-zeitung.de/news/polizeibericht-berlin/razzia-gegen-islamisten-polizei-berlin-in-mehreren-bezirken-im-einsatz-li.142254

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (På 24.2.2021 den 18.40):

oda.

Al-Hol i Syria.

...jeg er uansett av den forestillingen at det var mer smertefritt og mye raskere å bare hente barna hjem med mor,

Du vet, i norske folkeeventyr er det gjerne Espen Askeladden, som hjalp en gammel kone med å få nesen ut av stubben, som til slutt blir belønnet med prinsessen og halve kongeriket.

I arabiske folkeeventyr er det gjerne reven som blir belønnet. Han var lurere enn de andre og kom best ut av historien.

... og moralen i fortellingene er ..?

De kunne jo lokket henne, med barn på armen, over grensen med løfter om velferdsgoder og en klekkelig erstatning. Så ta beslag på barnet og sette henne på første klasse tilbake til Al-Hol.

Endret av WitNo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 24.2.2021 den 18.40):

...jeg er uansett av den forestillingen at det var mer smertefritt og mye raskere å bare hente barna hjem med mor.

WitNo skrev (29 minutter siden):

De kunne jo lokket henne, med barn på armen, over grensen med løfter om velferdsgoder og en klekkelig erstatning. Så ta beslag på barnet og sette henne på første klasse tilbake til Al-Hol.

Om de startet med dette med en gang moren nektet ungene å dra aleine, kunne kanskje barne vært i Norge mange uker før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At hennes påstand om alvorlig syk sønn, som virkemiddel for å få seg selv til Norge, ikke lenger har noen betydning i rettssaken er tragisk.

At en feig terrorist, som vil tilbake til velferdshimmelen Norge, velger å servere eventyr for retten er forventet.

Jeg tror at mange ikke helt forstår rollen til en advokat. Advokaten til kvinnen har ikke som oppgave å få fram noen sannhet, men guide og veilede i hva man bør si og hvordan man bør framstå for å få sympati.

Det er alltid påtalemyndigheten som skal bevise og advokaten til den berørte som skal lage en historie som skal gi frifinnelse.

Endret av plankeby
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Og igjen så minner jeg om at Norge har kommet med en unnskyldning til deres behandling av jentene som falt for tyske soldater under andre verdenskrig.

Men siden folk her tydeligvis er uenig, hvilken straff fortjente kvinner som var sammen med nazister..?

Gitt doktrinene (jihad) som IS / ISIL / daesh praktiserte så finner jeg det ganske sannsynlig at kvinnene/konene bidro til/tilrettela for tortur og drap. 

Det er en ganske vesentlig forskjell.

Den andre vesentlige forskjellen er at de forlot Norge for å slutte seg til en annen stat (kalifatet) som var i krig med bl.a. Norge og det i seg selv burde kvalifisere til å miste norsk statsborgerskap.   Ser absolutt ingen grunn til at de skal få komme tilbake til et land og en kultur de aktivt har kjempet mot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Og igjen så minner jeg om at Norge har kommet med en unnskyldning til deres behandling av jentene som falt for tyske soldater under andre verdenskrig.

Men siden folk her tydeligvis er uenig, hvilken straff fortjente kvinner som var sammen med nazister..?

Jeg kan ikke se at dette har vært diskusjonstema i tråden? Hvor mange norske kvinner reiste til de innerste nazikretser i Tyskland for å bli sammen med noen?

At forelskelse/kjærlighet for en terrorist skal frifinne en for alt, støtter jeg ikke. Kvinnene som ble sammen med fienden i 2. verdenskrig, burde også ta litt ansvar.

Å styrke IS sin rolle er ikke bare å  bære våpen, det er like mye å rekruttere folk og forme tankene hos barn. Der er kvinnene viktig.

Endret av plankeby
  • Liker 4
Lenke til kommentar
plankeby skrev (10 timer siden):

Jeg kan ikke se at dette har vært diskusjonstema i tråden? Hvor mange norske kvinner reiste til de innerste nazikretser i Tyskland for å bli sammen med noen?

At forelskelse/kjærlighet for en terrorist skal frifinne en for alt, støtter jeg ikke. Kvinnene som ble sammen med fienden i 2. verdenskrig, burde også ta litt ansvar.

Å styrke IS sin rolle er ikke bare å  bære våpen, det er like mye å rekruttere folk og forme tankene hos barn. Der er kvinnene viktig.

Av de 50 000 til 100 000 norske kvinnene som ble sammen med en tysker under krigen, så var det nok mange tusen norske statsborgrere -- som IS-kvinnen -- som ble sammen med tyskere og fikk barn i Norge, for så å flytte til Tyskland, for å flytte hjem igjen når mannen døde eller det ble slutt, men som møtte problemer med norske myndigheter.

3000 norske kvinner som giftet seg med tyskere, men som aldri flyttet ut av landet, ble fratatt statsborgerskapet og fikk beskjed om å flytte til tyskland.

---

IS-Kvinnen ble sammen med mannen, før han ble radikalisert, og man trenger ikke å gå lengre enn på dette forumet for å se hvor lett det er å falle for nasjonalistisk og religiøs propaganda som skaper falske fiendebilder av andre folkegrupper og religioner, og rettferdiggjør krigshandlinger mot disse.
 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (26 minutter siden):

Av de 50 000 til 100 000 norske kvinnene som ble sammen med en tysker under krigen..... 

Interessante innspill. 

Hvis man tenker at kvinner skal gå fri fra reaksjoner, med henvisning til at en ble villedet av partneren, får vi et problem. Det vil være en gavepakke til terrorsystemer og kvinner som aktivt vil bedrive terror. - Hvis en kan bruke trumfkortet "jeg ble villedet av min partner".

Ordtaket "blind av kjærlighet" har mye sannhet i seg, samtidig kan ikke det frata en person sitt ansvar for egne handlinger.

Ingen vet hva IS kvinnen har gjort bevisst og ubevisst, men hun visste at hun dro til noe som ikke var uskyldig ferietur. 

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...