Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
19 hours ago, vidor said:

Det koster Sony ca nada å åpne opp for at en kan spille med DS4 med en knøttliten endring i firmware på konsollen. Koden ligger allerede på konsollen da det funker for alt av PS4 spill på PS5.

Ring Sony så får du sendt en retur lapp som du sender. Har sendt 3 dual sense kontrollere så langt og har tatt rundt 7-10 dager fra sending til jeg har fått ny.

grei service men irriterende at det er et stort problem, men ordner seg til slutt. Har en kontroller klar til å sende igjen, men venter å ser om en til tar kvelden neste månedene så slipper jeg å sende her og der. 😂

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (14 minutter siden):

Ring Sony så får du sendt en retur lapp som du sender. Har sendt 3 dual sense kontrollere så langt og har tatt rundt 7-10 dager fra sending til jeg har fått ny.

grei service men irriterende at det er et stort problem, men ordner seg til slutt. Har en kontroller klar til å sende igjen, men venter å ser om en til tar kvelden neste månedene så slipper jeg å sende her og der. 😂

Er det sendt inn pga drift og? Akkurat opplevd det på kontrollen selv. Håper det finnes fix så slipper å sende inn..

Lenke til kommentar
Mala skrev (5 timer siden):

3 Dual Sense kontrollere allerede ja? Drifting på allle sammen?  Er de så ræva disse stikkene altså :(

Jeg må ha brukt min PS5 svært lite ser det ut til siden begge minne kontrollere enda fungerer 😆

Samma typen som på ps4. Aner ikke om dette igjen er samma som på Xbox, men de er mistenkelig like.

Men å harve igjennom tre kontrollere på max et kvart år er imponerende. Noen er nok mer hardhendt enn andre..

Lenke til kommentar
7 hours ago, ReaveЯ said:

Er det sendt inn pga drift og? Akkurat opplevd det på kontrollen selv. Håper det finnes fix så slipper å sende inn..

2 sendt grunnet drift og en grunnet irriterende klikk på firkant. 
 

Fikk helt nye kontrollere tilbake. 
 

Alt av produkter hos Sony har du garanti 1 år, de har rask service så får du varene tilbake på døren. 
 

kjipt uansett, men er bare å ringe, så leser du opp serie nummeret bak kontrolleren.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Retroman said:

Samma typen som på ps4. Aner ikke om dette igjen er samma som på Xbox, men de er mistenkelig like.

Men å harve igjennom tre kontrollere på max et kvart år er imponerende. Noen er nok mer hardhendt enn andre..

2 med drift var der splitter nye...

Hvis du leser litt om det og snakker med support der så får du bekrefter at det er et stort problem. Samme med den med knappen, var en jeg fikk i retur vel å merke. 
 

Hvorfor skal jeg betale 800-900,- for noe nytt dom ikke er brukbart når jeg kan levere og gå noen som virker? 
 

har 3 kontrollere som fungerer bra nå og en som går i retur senere, har 10 måneder igjen så ser an hvordan det går med dem.

Har ikke vært noe problem når jeg først har fått ordentlige som fungerer. 
Er nok noe barnesykdommer og sikkert noe med at de er mer avansert å lage grunnet haptic. Cyberpunk er perfekt å teste om man har drift problemer, er det bevegelse i menyen så er det innbytte. 
Hvis kontrollen er rolig der så har du nok en god kontroller. 
 

edit; noen skrivefeil med telefon ☺️

Endret av vampyrica
Lenke til kommentar
vampyrica skrev (2 minutter siden):

Er nok noe barnesykdommer og sikkert noe med at de er mer avansert å lage grunnet haptic.

Tviler egentlig på at haptic feedback har noe med det å gjøre. Alt jeg har sett av problemer er jo knyttet til drift på stikkene eller andre knapper som ikke har noe med haptic feedback å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.google.no/amp/s/www.newsweek.com/ps5-dualsense-drift-explained-how-prevent-controller-fix-1570765%3famp=1
 

Nei jeg sitter ikke med noe fasit som sagt, det er bare et problem Sony har. Levetiden på en kontroller er rundt 400 timer men har ikke kommet så langt å fått problemer med de jeg bruker og en er godt over 400 nå tror jeg. Men er enkelt Google eller YouTube søk om dette, ign eller hvorhen, men når den fungerer så er det veste kontroller jeg har brukt. ☺️

Lenke til kommentar

Er litt rart at PS5 sliter så mye mer enn andre da jeg tror alle bruker Alps potensiometere. Alps RKJXV har en beregnet levetid på 2.000.000 sykluser, som nevnt over tilsvarer 400 timer i de mere "analog stick krevende" spillene, ellers er estimert levetid oppgitt til å vare 4-7 mnd'er. i 2021 burde man forvente mer og synd at ingen har utviklet mer robuste sticker. 
Skal bestille ett par Alps RKJXV på ebay, så bytter jeg selv når den ryker, gidder ikke vente på Sony 😄.

 

Lenke til kommentar
Mala skrev (16 timer siden):

Får skylde på FIFA? ;)

Ja! Fifa er eneste grunnen til at jeg har hatt ødelagt kontroller. Men da er det fordi hele dritten traff veggen i lydens hastighet. 
 

edit; og enig med @MacBain over her. Potensiometer var det jeg tenkte på. Er jo bare den ene typen som brukes av «alle», så det er jo den som er problemet - ikke chassiset den sitter i.

To Wii kontrollere hos oss ble sendt inn etter et par måneders bruk, men etter å ha sett hvordan junior mishandler disse så er jeg overrasket over at de har holdt så lenge.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Min kontroller er helt på bærtur til tider. Har stick drift ofte i Modern Warfare og Cyberpunk(dette på tross av at jeg har endret på deadzone). Alltid høyre stikket som sikter oppover / hopper oppover av seg selv.

Akkuratt spilt igjennom GOW og driver med Ghost of Tsushima nå hvor jeg aldri har hatt det.
Skjer aldri i Destiny 2 når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar

Er bare noen spill det er drift her og. Astro' Playhouse går helt fint nå, men AC Valhalla gikk det fint en liten periode men så begynte kontrollen å drifte oppover spesielt. Sitter bare å venter på neste drift når jeg spiller det der nå..

FIFA 21 merker jeg ikke noe form for drifting. I menyen og slik..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...