Jump to content
LarZen

Playstation 5 - Generell diskusjon

Øystein

Message added by Øystein

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

376 members have voted

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      175
    • Nei.
      61
    • Like stor.
      47
    • Altfor tidlig å si noe om.
      83
    • Vet ikke.
      11

Recommended Posts

8 minutes ago, dølledøck said:

da får du hive på et spill som suger litt maskim kraft og skru av lyden på tven og sette deg litt nærmere konsolen. det skal være en høy brumming som hørest ut som at disk drevet sveiver i vei på høy hastighet, men disk drevet er ikke igang..

Altså, hører jeg det ikke når jeg tuller rundt i menyer eller spiller spill så er det et ikke-problem for meg.

Edit: Kjørte i gang Demon's Souls, la øret inntil maskina, og hørte kun forsiktig viftesus. Så dette er i hvert fall ikke et problem på min PS5. 

🙂

Edited by djorgen

CaZpeR skrev (26 minutter siden):

Funker ikke. DLNA-støtte er ikke fra dag 1 på PS5. Men det er en Plex-app i PS Store. Så vil jo kunne kjøre video via Plex.

Vet du noe om formatstøtte i Plex?

Jeg har et spørsmål angående 4k og HDR HDMI kabel. Den sier at den som kommer med pakken støtter ikke 4k/hdmi. Noen andre som har samme problem?
Edit: Står jo på kabel jeg bruker high speed så den burde støtte 4k hdr right?

Edited by Nameen

Coil whine på en konsoll skal vel godt gjøres å legge spesielt godt merke til. Man sitter jo gjerne flere meter unna konsollen.

Edited by RamGuy
  • Like 1

Nameen skrev (7 minutter siden):

Jeg har et spørsmål angående 4k og HDR HDMI kabel. Den sier at den som kommer med pakken støtter ikke 4k/hdmi. Noen andre som har samme problem?

Kabelen som konsollen kommer med støtter selvsagt HDMI 2.1 . Så kjipe kan vel ikke Sony være ? 😛

Edited by Mala
  • Like 1

Just now, Mala said:

Kabelen som konsollen kommer med støtter selvsagt HDMI 2.1 . Så kjipe kan vel ikke Sony være ? 😛

haha ja står på den også. Får ikke opp 4k HDR i et spill. Den sier hdmi kabelen jeg bruker støtter den ikke. 

Nameen skrev (11 minutter siden):

Står jo på kabel jeg bruker high speed så den burde støtte 4k hdr right?

High Speed er egentlig ikke godt nok. hvis de henviser til den "standarden". Sikker på at du har prøvd riktig kabel og at TV-en støtter det?

q44it1HMK-JJAQltUvA4r45UlRAO2uHcXgO3WKZv

• Like 1

ja har dobbel sjekke tven også og den støtter den. Jeg bruker den kabelen som følger med esken.

OT hva skjer med diskusjon får error hele tiden.

Edited by Nameen

Nameen skrev (1 minutt siden):

ja har dobbel sjekke tven også og den støtter den.

Hvilken TV er dette? Søtter alle HDMI portene 2.1 ?

• Like 1

Første som slår meg er at du må sette HDMI-inngangen til ENHANCED. Men lurer på om denne er HDM 2.0?

x850f-config-28-medium.jpg

Edited by Mala
  • Like 1

4 minutes ago, Mala said:

Første som slår meg er at du må sette HDMI-inngangen til ENHANCED. Men lurer på om denne er HDM 2.0?

x850f-config-28-medium.jpg

Enhanced er på men får fortsatt samme melding. Vel denne ikke funker nå. Får vel leve med den.

7 minutes ago, Nimrad said:

Du må bruke HDMI 2 eller 3 kan det se ut til.

Ser ut som port 3 funker. Takk takk for hjelp folkens. Ha en fin dag videre😄

• Like 1

Snart ferdig med å laste ned 90GB av 3 spill jeg handlet. Tar jo alltids litt tid med slikt, så lar det bare stå og surre i bakgrunnen. Glad jeg fikk skrudd av alt av strømsparing og slikt hvert fall, da det stoppet opp det hele én gang allerede.

Til noe helt annet, så er en positiv anmerkning jeg ble forbauset over ved første øyekast, selve gamepaden. Jeg hadde fått for meg at den kom til å være en del større. Personlig liker jeg størrelsen, og fargen er mer offwhite og gråaktig enn knallhvit, hvilket jeg trodde. Positivt overrasket for å si det slik. Man føler at de har lagt mye tid på ergonomien her. Største pluss sålangt.

Edited by OrangeGiraffe

OrangeGiraffe skrev (2 minutter siden):

Snart ferdig med å laste ned 90GB av 3 spill jeg handlet. Tar jo alltids litt tid med slikt, så lar det bare stå og surre i bakgrunnen. Glad jeg fikk skrudd av alt av strømsparing og slikt hvert fall, da det stoppet opp det hele én gang allerede.

Til noe helt annet, så er en positiv anmerkning jeg ble forbauset over ved første øyekast, selve gamepaden. Jeg hadde fått for meg at den kom til å være en del større. Personlig liker jeg størrelsen, og fargen er mer offwhite og gråaktig enn knallhvit, hvilket jeg trodde. Positivt overrasket for å si det slik. Man føler at de har lagt mye tid på ergonomien her. Største pluss sålangt.

Dual Sense ligger så sjukt godt i hendene, her er det mange som blir positivt overasket tror jeg!

• Like 1