Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg er redd for er prisene på neste generasjons konsoller. Nå som jeg har forhåndsbestilt både fra Sony og Microsoft kan det bli ekstremt dyrt om begge plutselig blir 7000kr. Så skal man ha spill i tillegg, nei det kan bli så dyrt at jeg avventer Ps5 men det ser jeg litt nærmere.

Lenke til kommentar
newman221 skrev (46 minutter siden):

Veldig sant. Jeg tenkte ikke i Xbox-baner i det hele tatt... 

Lurer forresten på hva neste utgave av Xbox vil hete... Generation C? Eller 2025? De må ihvertfall finne på noe ulogisk som ikke henger sammen med 360, One eller SeriesX

Ikke godt å si, men de har jo endret til Series så kan hende vi ikke vil se et navneskifte neste gang, men heller en ny ny variant i Xbox Series ? 

Med mindre Xbox series failer så hardt at det vil gavne dem å kvitte seg med hele navnet ?

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (1 time siden):

Er spent på Atmos opplegget Sony skal ha på denne maskinen, blir nok avgjørende for hvor raskt den kommer på plass i min stereobenk.

Kommer nok å velge med disc drive her også.

Om jeg ikke tar feil så vil PlayStation5 ikke ha Dolby Atmos støtte. Dem støtter noen andre format jeg ikke husker men fokuserer mest på sin egen 3D lyd oppsett. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Tviholder på muligheten for fysiske spill her altså :D 

Er nok mange som kommer til å gjøre det. Selv synes jeg å måtte forholde meg til plater tar bort endel av hoppet disse konsollene nå tar med med SSD osv. 

Det å måtte ta ut og in plater og høre dem spinne rundt når en uansett må laste ned så mye på lansering av et spill og i mnd fremover er ikke «next-gen» for min del ?

Gått dem siste dagene nå faktisk å vurdert å kvitte meg med hele min fysiske samling av PS1,PS2,PS3 og PS4 spill da det tar fryktelig mye plass... ?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (3 minutter siden):

Spent på prisen for headsettet, tror jeg dropper det. Blir altfor mye utlegg og ikke brukt headset på konsoll siden X360. Men det headsettet blir vel fort 3000kr? Begynner å bli passe dyrt å være konsoll gamer.

Er bare et helt vanlig headsett så det koster nok ikke så mye. Men sikkert det samme som et Platinum 1300~1700kr varierende hvor og når du kjøper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Raul07 skrev (1 minutt siden):

Spent på prisen for headsettet, tror jeg dropper det. Blir altfor mye utlegg og ikke brukt headset på konsoll siden X360. Men det headsettet blir vel fort 3000kr? Begynner å bli passe dyrt å være konsoll gamer.

Som jeg ser det, er det kun 2 ting som gjør headset til et must:

1. Du må ha det stille når du spiller, med hensyn til andre under samme tak. 

2. Du spiller mye online spill hvor nøyaktig lyd er essensielt. 

 

Lenke til kommentar
LarZen skrev (7 minutter siden):

Om jeg ikke tar feil så vil PlayStation5 ikke ha Dolby Atmos støtte. Dem støtter noen andre format jeg ikke husker men fokuserer mest på sin egen 3D lyd oppsett. 

Ja, har lest om det tidligere - men litt rart om de ikke inkluderer Atmos med tanke på blu ray & streaming osv. Vi får se.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, LarZen said:

Er bare et helt vanlig headsett så det koster nok ikke så mye. Men sikkert det samme som et Platinum 1300~1700kr varierende hvor og når du kjøper.

Ikke så altfor gale pris om det stemmer. Spiller kun singelplayer spill på konsoll, online spill må spilles på PC for min del så headset er langt i fra noe must.

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (2 minutter siden):

Som jeg ser det, er det kun 2 ting som gjør headset til et must:

1. Du må ha det stille når du spiller, med hensyn til andre under samme tak. 

2. Du spiller mye online spill hvor nøyaktig lyd er essensielt. 

 

Nå skal PS5 fokusere mye på lyd med sin egen 3D format. Og hvor headset er hva som vil få støtte først. Så det er godt mulig at for den beste lyd opplevelsen at en må spille med headset inntil dem utvider til TV med virtuell surround, lydplanker og surround. Er i den rekkefølgen jeg mener dem sa dem skal prioritere. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Mala skrev (1 time siden):

Tviholder på muligheten for fysiske spill her altså :D 

Største fordelen med fysiske spill er at man kan selge spillene etterhvert som man er ferdige med dem. 

Men om den digitale versjonen blir 100 dollar billigere, så er den digitale en nobrainer. Samtidig om forskjellen er under 50 dollar så kan man like greit kjøpe med drevet for mulighetene det gir. 

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 minutt siden):

Ikke så altfor gale pris om det stemmer. Spiller kun singelplayer spill på konsoll, online spill må spilles på PC for min del så headset er langt i fra noe must.

Neida om det blir som med et Platinum headset så er prisen helt ok. Men denne 3D lyden som brukers skal en kunne få med alle headsett i følge hva Sony har sagt tidligere. Så har en noe ifra før så behøver en ikke disse ifra Sony. 
 

Ser også at det er samme plast bøyle som går over hode som på Platinum. Og om det stemmer så er det veldig mange som får rett og slett vondt i hodebunnen av dem. Så obs på det dem som har negativ erfaring med Platinum og som vurderer disse nye....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
LarZen skrev (6 minutter siden):

Nå skal PS5 fokusere mye på lyd med sin egen 3D format. Og hvor headset er hva som vil få støtte først. Så det er godt mulig at for den beste lyd opplevelsen at en må spille med headset inntil dem utvider til TV med virtuell surround, lydplanker og surround. Er i den rekkefølgen jeg mener dem sa dem skal prioritere. 

Den beste lydopplevelsen går som regel sjeldent hånd i hånd med presis lyd.
At 3D lyden blir presis, tror jeg ikke før jeg ser(hører) det.

Er en grunn til at nesten alt av FPS som det konkurreres i blir spilt med stereo lyd den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...