Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Taurean skrev (9 minutter siden):

Dårlig for de som ikke gidder å lese og tenke litt i dybden.

Selvfølgelig, men det er bygget på solid fundament. De får ikke slike problemer som her.

Tøv. Jeg opplever til stadighet par som sliter med kommunikasjonen seg i mellom, og som et resultat tviler på seg selv, partneren sin eller begge deler. Akkurat det samme jeg vil påstå trådstarter sliter med. Men i stedet for å komme med råd på det trådstarter faktisk spør om så kommer du med en moraliserende pekefinger og stigmatiserende beskrivelser.

 

Taurean skrev (15 minutter siden):

...og få problemer som trådstarter.

Det går an å bruke det riktige hodet litt av og til også.

Jeg skriver det ikke for moraliserende pjatt, men for å skåne folk. Jeg slåss for det gode og langvarige forhold, ikke for tragedier og korrumpering av kjærligheten. Hadde flere fulgt de verdiene hadde man hatt flere stabile forhold i samfunnet og færre problemer som i tråden her.

Følger man din filosofi blir det bare mer dritt. Det er for folk som har gitt opp, som er deprimerte.. selvfølgelig uten at jeg dømmer folk for det.

Og hva om det er en voldtektsforbryter eller annet? Litt kritikk må være lov å komme med uten å bli mobbet.

That escalated quickly.

Du skriver ikke dette for å skåne folk. Du skriver dette for å messe om din rette måte å leve på som tydeligvis skal passe alle og enhver - bare en leser litt og tenker seg litt om. Det er så utrolig provoserende å se at noen faktisk skal få denne tilbakemeldingen i denne delen av forumet.

For det er ingenting som har vært mer ødeleggende av personlig psyke og seksuell helse opp igjennom århundrene enn den forbaska tanken om hva alle andre tror, mener og liker at jeg gjør, ikke gjør eller burde ha gjort.

Og voldtekt? Hvor I ALLE DAGER kom det inn i diskusjonen? Nei vær så snill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror nok det er en revolusjon som må til

og at den er i gang, men det er en prosess som tar tid. Antagelig et par generasjoner. Vi er ikke lenger

nødt til å holde sammen som par. Vi har nå friheten til å leve mer som vi er ment til å leve, hvor vi bytter ut partnere. Før holdt man ut i døde forhold fordi man måtte. På grunn av overtro eller/og fordommer. (jeg bør også antagelig poengtere at med å holde ut mener jeg at én part var miserabel og den andre ofte utro - bestefar klatret nok av mange damer i forskjellige havner mens bestemor satt hjemme med ungene og i ettermæle så ignorerer og romantiserer man dette og sier de elsket hverandre og var tro). Man ble forelsket, fikk tidlig barn og var forventet å holde sammen. Det var en tid da dette var nødvendig. selv om forelskelsen gikk over satt man fast i et forhold fordi man hadde barn.

Slik er det til en viss grad enda - men man ser jo at det blir stadig mer akseptert at foreldre bryter. Det er vel en minoritet som forblir sammen nå. Selv mener jeg at barn har det best av at mamma og pappa bor sammen - så lenge foreldrene kan leve sammen uten nevneverdig friksjon. Men det er antagelig min egen indoktrinering og mangel på frisinn som gjør at jeg føler det slik. Ut ifra hva jeg ser av de rundt meg så går det veldig fint med både voksne og barn hos de par som går fra hverandre. Det hadde nok gått veldig fint om vi gjorde det også, men personlig foretrekker jeg å stadig jobbe med forholdet for at barna våre skal ha en mamma og pappa som er kjærester.

Jeg forventer allikevel at våre barns barn antagelig vil synes det er rart å tenke på hvor sjalu og eiesjuke vår generasjon var. Både på hverandre og våre barn. Jeg ser for meg at det vil være en bedre verden når man fullt aksepterer at vi bytter mer på hverandre. Men det må jo radikale endringer til i hvordan vi oppfører oss i parforhold.

Det vil selvfølgelig alltid være de som holder sammen livet ut og er genuint lykkelige. Bra for dem. Men sannheten er nok at det er så mange faktorer som må klaffer at sannsynligheten for å treffe noen som matcher så godt er bortimot null. Iallefall når man ser på hvor vanlig det er å manipulere og lyve for å lure seg inn i forhold hvor man ikke burde vært i det hele tatt. Selv om jeg anser kvinner som de største manipulatorene når det gjelder å lure seg inn i et forhold så er min opplevelse antagelig farget av at jeg er mann, så det er disse jeg blir utsatt for - men sannheten er antagelig at menn og kvinner er like fæle.

Endret av Invader Zim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...