Gå til innhold

NRK representering av USA


Oddvardm

Anbefalte innlegg

scuderia skrev (14 timer siden):

Andy ngo virker å ha en høne å plukke med antifa i Portland og han har fulgt dem tett. Og blitt angrepet av dem flere ganger.

aktivist absolutt men det er absolutt ingenting som tilsier at Andy Ngo er høyreradikal. 

...husker du da han ble slått i ansiktet av en dame?
Som forsøkte å ta fra ham kameraet hans?

...grunnen var at han tidligere samme dag var i møte med Proud Boys og avtalte å filme Antifa sin side av protesten, i hensikt å filme ansikter og forsøke å finne gjenkjennelige personer som PB kunne oppsøke og true på fritiden -- en aktivitet Ngo tidligere har utført og har hatt stor glede av.

https://www.thedailybeast.com/far-right-proud-boys-attempt-to-menace-critic-with-late-night-threat

Da han ble slått av de som forsøkte å ta fra ham kameraet, og stakk av -- så uttalte etterpå medlemmer av Proud Boys at han ble fortalt at om han ønsket PB sin beskyttelse, så måtte han gå inn med PB, og gå ut med PB.

https://www.wweek.com/news/courts/2019/08/28/right-wing-brawlers-discussed-a-hammer-fight-while-being-filmed/

---

Han var med da Patriot Prayer planla et voldelig angrep på en bar, hvor folk hadde med slagvåpen og tok med murstein, uten at Andy varslet politiet. Han møtte dog opp ved baren i den hensikt å filme hendelsen.
Og da han filmet hendelsen forsøkte han å fremstille det som om de høyreekstreme, som kom med slagvåpen og murstein, var ofre for et angrep.

https://www.portlandmercury.com/blogtown/2019/08/26/27039560/undercover-in-patriot-prayer-insights-from-a-vancouver-democrat-whos-been-working-against-the-far-right-group-from-the-inside

...det faktum at han ble avslørt i å vært tilstede hos Patriot Prayer før angrepet, på film, filmet av en antifascist som latet som om han var Patriot Prayer i flere år -- altså, Andy åpenbart må ha vært invitert til å møte dem før aksjonen, da folk ikke går gatelangs og møter høyreekstreme som planlegger en voldelig aksjon ved en tilfeldighet -- og Andy valgte å la være å filme noe av planleggingsfasen, som infiltrøren filmet.
Andy valgte å filme det planlagte angrepet, og valgte å fremstille det han filmet av det planlagte angrepet på hodet av hva som faktisk hendte, som førte til at han mistet jobben hos den allerede tvilsomme høyrebloggen Quilette.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
scuderia skrev (5 timer siden):

Haha og andre valgeksperter mener det motsatte.. 

https://www.washingtonpost.com/politics/tens-of-thousands-of-mail-ballots-have-been-tossed-out-in-this-years-primaries-what-will-happen-in-november/2020/07/16/fa5d7e96-c527-11ea-b037-f9711f89ee46_story.html

Her er kaoset etter primaries.. Så ganger vi dette opp tusenvis ganger og kaoset er komplett. Når det er kjent hvor liten forskjell det var i enkelte stater i 2016 vil dette medføre fullstendig anarki og begge sider vil si at de vant. Kanskje det er det demokratene egentlig ønsker seg.

Her er en link til en tråd du nok finner intressang:

Greg Palast har advart mot mail-in stemming med god grunn. 22% av alle mail stemmer ble forkastet (ikke valg fusk) i 2016 av tekniske årsaker og forsinkelser. I tillegg kommer alle de stemmene hvis stemmeseddene ikke kom frem i tide. Enig med scuderia at det ikke er ideellt med mail-in stemmegivning.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Oddvardm said:

Her er en link til en tråd du nok finner intressang:

Greg Palast har advart mot mail-in stemming med god grunn. 22% av alle mail stemmer ble forkastet (ikke valg fusk) i 2016 av tekniske årsaker og forsinkelser. I tillegg kommer alle de stemmene hvis stemmeseddene ikke kom frem i tide. Enig med scuderia at det ikke er ideellt med mail-in stemmegivning.

Det er en påstand det ikke er noen grunn til å tro på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (5 timer siden):

22% av alle mail stemmer ble forkastet (ikke valg fusk) i 2016 av tekniske årsaker og forsinkelser. 

Dette er rett og slett ikke sant med mindre du kommer med en kilde. Jeg søkte opp mannen (en Youtuber ved navn Greg Palast) du sier hevder dette, og finner ingen kilde fra han, bare denne påstanden. Jeg søker videre opp påstanden uten å finne en eneste kilde på dette. 

Det er viden kjent og etablert blant amerikanske valgmyndigheter og eksperter at poststemmer ikke fører til utbredt valgfusk i det hele tatt. Som sagt på forrige side, med kilde; kun rundt et dusin av over 100 millioner poststemmer har siden år 2000 blitt pekt på som forsøk på fusk. Her er noen flere faktasjekker:

FACT CHECK: Trump Spreads Unfounded Claims About Voting By Mail
https://www.npr.org/2020/06/22/881598655/fact-check-trump-spreads-unfounded-claims-about-voting-by-mail

The misleading claim that millions of absentee ballots end up ‘missing or in landfills’
https://www.politifact.com/factchecks/2020/jun/09/j-christian-adams/misleading-claim-millions-absentee-ballots-end-mis/

How does vote-by-mail work and does it increase election fraud?
https://www.brookings.edu/policy2020/votervital/how-does-vote-by-mail-work-and-does-it-increase-election-fraud/

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (6 timer siden):

Det er en påstand det ikke er noen grunn til å tro på.

Jeg vil ikke hevde at jeg kjenner alt om Greg Palast arbeid eller hans metoder. At han er en Youtuber er vel sant i og med at han publiserer der (også). Han har jobbet med journalisteikk lenge. https://en.wikipedia.org/wiki/Greg_Palast , Jobbet for store aviser oa.

Her finner du hjemmsiden hans  hvor du kan sjekke påstandene hans. https://www.gregpalast.com/

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
8 hours ago, Oddvardm said:

Jeg vil ikke hevde at jeg kjenner alt om Greg Palast arbeid eller hans metoder. At han er en Youtuber er vel sant i og med at han publiserer der (også). Han har jobbet med journalisteikk lenge. https://en.wikipedia.org/wiki/Greg_Palast , Jobbet for store aviser oa.

Her finner du hjemmsiden hans  hvor du kan sjekke påstandene hans. https://www.gregpalast.com/

Han bruker en studie fra MIT og han overdriver sterkt hva den studien sier.

Quote

Estimating the strength of the vote-by-mail pipelinerequires that we know how many registered voters attempted to use the mails to vote in 2008 and how many were successful. Estimating the strength of the vote-by-mail systemrequires us to have solid figures pertaining to all the possible sources of vote loss that were identified in Figure 2. Unfortunately, although election data for the purposes of diagnosing problems with the election system are better than they used to be, they are still a work-in-progress. Therefore, this section takes a first stab at measuring lost votes along the by-mail channel, but these estimates should be taken with a huge grain of salt, and considered illustrative, not definitive.

Det er også verdt å notere seg at Greg Palast ikke er motstander av å stemme via post, han ønsker bare å sørge for at det blir gjort riktig.

Quote

Just because I point out this inconvenient truth doesn’t mean I’m against mail-in balloting. Just the opposite: I want to make sure we get through the mail-in minefield alive: fix the system so everyone who wants an absentee ballot gets one—or, at the minimum, we train Americans to vote absentee so that we are not defeated by the Jim Crow bias endemic to absentee voting.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (2 minutter siden):

Er poenget ditt at NRK ikke har meldt om dette?

Det har nettopp skjedd. Vi vil nå se hva som blir rapportert. Internett er lynraske med å formidle nyheter. Nå skal det bli intressant å høre hva Anders Magnus (høyre evangelisten) og frøken Vestril (bibelstripp) sier og når.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Stod i innlegget.

Du sikter vel til at et par av de seneste politidrapene på svarte har blitt kommentert, men disse er det publisert video av, slik at brutaliteten ble dokumentert. Artiklene vi får lese her i landet er også et resultat av hvilke reaksjoner hendelsene har fått i USA.

Om det fantes video av dette drapet, og det førte til opptøyer, så ville nok NRK skrevet om det også. Om de skulle dekke alle politidrap der borte ville de jo knapt ha plass til noe annet.

Eller har jeg misforstått deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (5 timer siden):

Du sikter vel til at et par av de seneste politidrapene på svarte har blitt kommentert, men disse er det publisert video av, slik at brutaliteten ble dokumentert. Artiklene vi får lese her i landet er også et resultat av hvilke reaksjoner hendelsene har fått i USA.

Om det fantes video av dette drapet, og det førte til opptøyer, så ville nok NRK skrevet om det også. Om de skulle dekke alle politidrap der borte ville de jo knapt ha plass til noe annet.

Eller har jeg misforstått deg?

Nei det tror jeg ikke. Jeg har vel ikke kommunisert mitt poeng i nevneverdig grad. Mitt poeng er at et autistisk barn (hvitt) ble skutt av politiet mens det prøvde å rømme vekk fra dem. En voksen politibetjent skyter et ubevæpnet 13 år gammelt barn som prøver å rømme bort fra dem. Vet ikke om du husker tilsvarende situasjon i Sverige da et barn ble drept av politiet da det pekte et leketøy våpen mot dem. Da ble det reagert kraftig. I USA er det nå snakk om BLM og politiet som dreper fargede folk i ganske uprovosernde ikke livstruende situasjoner. Det er ikke bare svarte og brune som blir drept, all etnisiteter blir utsatt for dette. Politiet i USA er en forholdsvis utrent styrke som ikke takler mange situsjoner bra. Det er snakk i USA hvor et slagord er 'defund the police'. Med det menes at politiet ikke skal utføre oppdrag de ikke er trent for. I stedet skal penger tas fra politi budsjettet (som er digert) og brukes til å opprette organer som kan utføre sivile oppdrag som i dette ulykkelige tilfellet. Utdannelse og trening samt avgrensing av hva politiet skal brukes til er vel poenget mitt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å ha sett 'president' debatten i NRK så vil jeg påstå at større løgnere enn disse to skal du lete lenge etter. Trump kjører på mens Biden lyver seg vekk fra spørsmål som er skadelige. Trump er en villmann som ikke vet opp og ned på en feiekost. Biden er en løgner som jeg aldri har sett maken til. Hvis dette skal være politikken til USA så går det ikke bra med det Amerikanske samfunnet. Skremmende og avskylig.

Hva NRK angår, Anders Magnus sier at Antifa er en organisasjon og at han har møtt dem i Portland. Hvor melder man seg inn i Antifa? Hvor er web siden deres? Antifa er en ide som alle kan påberope seg. Antifa er en ide, ikke en organisajon. Anders Magnus er en elendig journalist. Hunter Biden er en korrupt kjeltring. Den som innbiller seg at en kokain avhengig narkoman blir ansatt i et firma styre uten noen erfaring med hva selskapet driver med og får bedre betalt enn Styreformannen i Excon Mobil lever i NRK land. Ingen nevner at Hunter Biden og hans partner i konsulent/investerings selskapet de brukte var i lange møter i det Hvite Hus før de dro til Ukraina. Hva gjorde de der? Løgner og feilinformasjon er normen. NRK la heller ikke merke til hva Trump svarte da han ble bedt om å si til militiaen om å trekke seg vekkk fra gatene i Portland. Da sa han 'Proud boys stand down and stand by'. Trump ba dem rett ut om å holde seg klare. Klare til hva kan man spørre? Gry Blekestad Almås er så elendig at det gjør vondt.

Det dere så var hvor langt til høyre sammfunnet i USA har gått. Fakta: Under Obama/Biden administrasjonen økte rikdommen til de 10% rikeste i USA med 20% mens rikdommen til de andre 90% minsket med 6%. Demokrater for arbeidsfolk? Ikke i mi bok. Det har vært en sammordnet høyre dreining av det Amerikanske sammfunnet i 40 år+. Et massivt ran av statens midler av begge partier.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Oddvardm skrev (2 timer siden):

Etter å ha sett 'president' debatten i NRK så vil jeg påstå at større løgnere enn disse to skal du lete lenge etter. Trump kjører på mens Biden lyver seg vekk fra spørsmål som er skadelige. Trump er en villmann som ikke vet opp og ned på en feiekost. Biden er en løgner som jeg aldri har sett maken til. Hvis dette skal være politikken til USA så går det ikke bra med det Amerikanske samfunnet. Skremmende og avskylig.

Hva er det spesifikk Biden lyver om under debatten? Belys meg gjerne. 

Oddvardm skrev (På 27.8.2020 den 19.49):

Det nå vi ser at Trump familien bryter alle regler om å bruke det hvite huset for parti politiske arrangemanger. Pence er en religiøs ekstremist. NRK pøser på helt uten noen som helst bakgrunns informasjon.

Kanskje du skal lese litt om Hatch Act av 1939 som forbyr den typen aktivitet i f.eks det hvite hus: 

https://www.nytimes.com/2020/08/26/us/politics/hatch-act-trump-rnc.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Hatch_Act_of_1939

Du kan også lese litt om hvilke meninger Mike Pence har.. Han har overhode ikke rent mel i posen og ja, vil gå under ekstremisme for sine meninger som overhode ikke er moderne tenkning overhode.. Han er av en slik type som ikke spiser et måltid dersom med en kvinne med mindre konen hans er til stede.. Det er en merkelig måte å anse kvinner på, bl.a. ved at det også gjelder andre situasjoner hvor kvinner er tilstede slik jeg forstår det. 

Kvinner i et slik verdisyn er mindre viktigere en menn. 

https://www.washingtonpost.com/news/acts-of-faith/wp/2017/03/30/the-religious-reasons-mike-pence-wont-eat-alone-with-women-dont-add-up/

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (3 timer siden):

Hva er det spesifikk Biden lyver om under debatten? Belys meg gjerne. 

Her er en tråd om Joe Biden og løgnene hans.

 

Omnia vincit amor skrev (3 timer siden):

Kvinner i et slik verdisyn er mindre viktigere en menn.

De er som regel det i religiøse miljøer. Visste du ikke det?

Lenke til kommentar

Nå står de på dagsrevyen og sier at hvis Trump og Pence blir begge syke vil Nancy Pelosi være neste i rekken. Og hun sier de, er en skarp kritiker av Trump. Det forteller deg alt du trenger å vite om NRK. De vet ikke at Nancy Pelosi har gitt ham alt han har spurt om. Alt unntatt denne muren mot mexico. Der var begge partiene enstemmig imot. Men alt annet han har bedt om har han fått av Nancy Pelosi. NRK forstår ikke det Amerikanske systemet. Under Obama/Biden administrasjonen fikk det afro amerikanske sammfunnet redusert rikdommen sin med 50%. Generellt fikk 80% av det Amerikanske folket redusert rikdommen sin med 6%. Men de 10% rikeste fikk økt rikdommen sin med 20%. Tenk litt på det folkens. Det er bare et parti i USA. Det er oligarkene. Men NRK raser videre som et ekkokammer av feilinformasjon. Og vi betaler 6 Milliarder kroner til NRK over skatteseddelen og får dette søppelet presentert av 'journalister' som Hr Magnus, Frøken Vestril og Fru Bjerkås. Til overmål har de Fru Almås og Hr Solberg til backup. Og om ikke dette var nok, drar de inn Lisa Cooper som gjennom hennes NGO forer norsk presse og politikere med Demokratenes propaganda og talking points. Dritt rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...