Gå til innhold

NRK representering av USA


Oddvardm

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Oddvardm said:

At en mann som kommer inn i et fremmed miljø bevepnet med et livsfarlig våpen og dreper to mennesker og alvorlig sårer et annet kan bli frikjennt kan ikke skje i en rasjonell verden. Hva tror du hadde skjedd vis noe slikt kom til å bli utfallet? Hva ville det ha betydd for andre mennesker i det rasistiske, ekstremt høyrevridde landet USA? Da kunne alle bære våpen og drepe folk til venstre og høyre som de ville. Hva slags rettsprinsipp er det du tror gjelder her?

Ro deg ned eller bli sint på noen andre, jeg sier bare hva jeg forventer kan skje. Det kan gå under flere rettsprinsipper. Enten drap i ulike grader, eller Castle Doctrine som gjelder i Wisconsin.

Wisconsin har heller ikke hatt et prinsipp om Duty to Retreat - altså at man har plikt å dra seg unna en trussel om man kan.

Nettop fordi det fremstår så uklart blir det intressant å se en eventuell rettsavgjørelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
InnoPerp skrev (Akkurat nå):

Ro deg ned eller bli sint på noen andre, jeg sier bare hva jeg forventer kan skje. Det kan gå under flere rettsprinsipper. Enten drap i ulike grader, eller Castle Doctrine som gjelder i Wisconsin.

Wisconsin har heller ikke hatt et prinsipp om Duty to Retreat - altså at man har plikt å dra seg unna en trussel om man kan.

Nettop fordi det fremstår så uklart blir det intressant å se en eventuell rettsavgjørelse.

Hva er det tillater deg å si til meg? At jeg skal roe meg ned kan jeg si deg ikke kommer til å skje. En slik sinnsyk fremstilling av hendelsene som TOK LIVET av to mennesker, satte en i rullestol og et annet i en farlig uavklart medisinsk situasjon som du står for gjør at jeg vil gå deg i rette hver gang du ytrer søppelet ditt. Du står frem som en høyre vridd person som sprer et budskap om noe jeg helst ikke vil tenke på. Alle som leser hva du skriver bør fornekte alt det den forvridde retorikken du advokerer for innebærer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Oddvardm said:

Hva er det tillater deg å si til meg? At jeg skal roe meg ned kan jeg si deg ikke kommer til å skje. En slik sinnsyk fremstilling av hendelsene som TOK LIVET av to mennesker, satte en i rullestol og et annet i en farlig uavklart medisinsk situasjon som du står for gjør at jeg vil gå deg i rette hver gang du ytrer søppelet ditt. Du står frem som en høyre vridd person som sprer et budskap om noe jeg helst ikke vil tenke på. Alle som leser hva du skriver bør fornekte alt det den forvridde retorikken du advokerer for innebærer.

Når du tyyr til hysteriske personangrep så er ikke jeg interessert i noe videre diskusjon.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (15 minutter siden):

Hva er det tillater deg å si til meg? At jeg skal roe meg ned kan jeg si deg ikke kommer til å skje. En slik sinnsyk fremstilling av hendelsene som TOK LIVET av to mennesker, satte en i rullestol og et annet i en farlig uavklart medisinsk situasjon som du står for gjør at jeg vil gå deg i rette hver gang du ytrer søppelet ditt. Du står frem som en høyre vridd person som sprer et budskap om noe jeg helst ikke vil tenke på. Alle som leser hva du skriver bør fornekte alt det den forvridde retorikken du advokerer for innebærer.

Ikke bit på. Han er kun ute etter å provosere med sine "kontroversielle" meninger. 

Han "stiller bare spørsmål" og formulerer seg på en måte han håper folk vil reagere på. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (6 minutter siden):

Når du tyyr til hysteriske personangrep så er ikke jeg interessert i noe videre diskusjon.

Og bra er det. Ikke kom tilbake. En person som forsvarer to drap, en tredje dømt til å tilbringe resten av livet i rullestol og et fjerde i en kritisk situasjon trenger jeg ærlig talt ikke å høre mer fra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Han er Debattklovn v2. Skulle ikke forundre meg om det var samme person. 

Får håpe at han tar til vettet. Alle rasjonelle mennesker med familer vet hva som er rett og galt i denne sammenhengen. Dette må og skal fordømmes for hva det er. Drap på mennesker.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

Får håpe at han tar til vettet. Alle rasjonelle mennesker med familer vet hva som er rett og galt i denne sammenhengen. Dette må og skal fordømmes for hva det er. Drap på mennesker.

Denne personen legger skylden på en uskyldig og ubevæpned afroamerikaner som ble skutt og drept på joggetur, så denne personens definisjon av rett og galt defineres ut i fra hvilken hudfarge man har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Oddvardm said:

Og bra er det. Ikke kom tilbake. En person som forsvarer to drap, en tredje dømt til å tilbringe resten av livet i rullestol og et fjerde i en kritisk situasjon trenger jeg ærlig talt ikke å høre mer fra.

Jeg har ikke forsvart det noe sted, jeg spekulerer bare i følgene for han som skjøt.

Det er du som tillegger motiver og meninger jeg ikke har, og siden inbiller deg at du skal bli bemøtt høflig eller med et snev av respekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Denne personen legger skylden på en uskyldig og ubevæpned afroamerikaner som ble skutt og drept på joggetur, så denne personens definisjon av rett og galt defineres ut i fra hvilken hudfarge man har. 

Glem ham. Jeg har dratt videre. Her har jeg lagt inn en kjent Amerikansk økonoms analyse av ulikhetene i Amerika. Reportasjen er fra 2014. Det er altså etter 6 år med Obama/Biden i førersetet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke forsvart det noe sted, jeg spekulerer bare i følgene for han som skjøt.

Det er du som tillegger motiver og meninger jeg ikke har, og siden inbiller deg at du skal bli bemøtt høflig eller med et snev av respekt.

Det er ikke det postene dine har signalisert. Du er altså imot 'militsia' virksomhet og fordømmer bruk av våpen og at politiet aktivt arbeider sammen med slike militsiaer? Du har nemlig signalisert at du var for, om ikke direkte , men skrev ting som frikjennelse og sevforsvar for en guttunge som går rundt i boligstrøk med skarpladde miltærvåpen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 timer siden):

Hva er det du ikke forstår? En guttunge med et semi-automatisk høyhastighets våpen er et sinnsvakt bilde av et lovløst samfunn. Det var løsnet skudd ved en bensinstasjon før denne videoen. Han ble forfulgt av en rasende folkemengde som nettopp hadde vært vitne til et drap. Da guttungen kom i kontakt med politiet ble det ropt fra folkemengden at det var ham som var gjerningsmannen i drapet politiet kom for å undersøke. Hva gjorde de? Da ga ham vann og lot ham gå. Er du helt ute på viddene? At guttungen ikke ble drept kan han bare takke høyere makter for. Guttungen bar på et mye farligere våpen enn en Glock. Hva slags forvridd verden er det du lever i?

Så du mener en glock ikke er et dødlig våpen?

17 åringen lå på bakken etter de overfalt ham. Han fikk rettet en glock mot seg. Det er klart han skyter i selvforsvar da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
muthalova skrev (9 minutter siden):

Så du mener en glock ikke er et dødlig våpen?

17 åringen lå på bakken etter de overfalt ham. Han fikk rettet en glock mot seg. Det er klart han skyter i selvforsvar da.

Igjen. Hva er det du ikke forstår? Gutten hadde nettopp drept en person og ble forfulgt av folkemassen. Han kunne bli drept uten at noen ville blitt tiltalt. Alle denne gutten konfronterte kunne ha skutt ham med loven i hånd. Hvor er fornuften din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg. Du ser ut som om du er for våpen i gatene og for å dreping av folk. Dette 17 år gamle barnet som drepte disse to folkene kom bevæpnet med et høyhastighet våpen til et område som var i opprør over politi drapet på en ubevæpnet mann. Der drepte dette barnet to mennesker. Alle ubevæpnet. Et skateboard ble forsøkt brukt for å avvæpne gutten som nettopp hadde skutt og drept andre. Hvor er logikken din?

Jeg er ikke for at noen skal drepes.

Jeg er imot medienes rasevinklede løgner som polariserer og splitter folk uten grunn.

Jeg er også imot medienes svartmaling av politiet til en hver tid. Uansett hva som skjer skal politiet få skylden.

 

Om du hadde giddet å sette deg inn i temaet i tråden du selv startet, så burde alt dette vært åpentlyst for lenge siden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
muthalova skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke for at noen skal drepes.

Jeg er imot medienes rasevinklede løgner som polariserer og splitter folk uten grunn.

Jeg er også imot medienes svartmaling av politiet til en hver tid. Uansett hva som skjer skal politiet få skylden.

 

Om du hadde giddet å sette deg inn i temaet i tråden du selv startet, så burde alt dette vært åpentlyst for lenge siden...

Du er en syk person. Det som utgjør raseskille er drap på fargede mennesker. Her har du en link som du kan besøke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 minutter siden):

Igjen. Hva er det du ikke forstår? Gutten hadde nettopp drept en person og ble forfulgt av folkemassen. Han kunne bli drept uten at noen ville blitt tiltalt. Alle denne gutten konfronterte kunne ha skutt ham med loven i hånd. Hvor er fornuften din?

Ja.

En tidligere dømt volds og sexualforbryter som var filmet mens han opptrådte veldig utagerende og truende ovenfor en rekke mennesker. Han forsøkte å overfalle 17 åringen og ble derfor skutt.

Selvforsvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...