Gå til innhold

NRK representering av USA


Oddvardm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, muthalova said:

Du må nok grave dypere... Han ble angrepet av bevæpnede BLM/ANTIFA medlemmer og avfyrte skudd i selvforsvar...

Han ble forsøkt avvæpnet av ubevæpnede tilskuere etter at han allerede hadde skutt en annen. Merkelig nok synes ikke politiet det var påtrengende å skyte ham syv ganger i ryggen.

Du kan ikke påberope deg selvforsvar når du tar med deg våpen til opptøyer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (9 minutter siden):

Han ble forsøkt avvæpnet av ubevæpnede tilskuere etter at han allerede hadde skutt en annen. Merkelig nok synes ikke politiet det var påtrengende å skyte ham syv ganger i ryggen.

Du kan ikke påberope deg selvforsvar når du tar med deg våpen til opptøyer.

Nesten... Let litt til om du er mer interessert i sannheten...

Lenke til kommentar
muthalova skrev (2 timer siden):

Ang Jacob Blake. Politiskytingen som startet kaoset i Kenosha:

Eller alternativt her:

Kommer tilbake med info om Kyle Rittenhouse saken senere.

Ok. Her blandes snørr og bart til det ekstreme. Politiet skjøt en ubevepnet mann i ryggen foran ungene sine. Om det var en rett handling eller ei var ikke poenget i min opprinnelige post. Det dreide seg om en 17 år gammel gutt som skjøt og drepte først en mann på en bensinstasjon før har skjøt og drepte en til og såret en annen. Denne 17 år gamle gutten hadde kjørt fra Illenois til Winsconsin (en annen stat) for å delta i en motdemonstrasjon etter at opptøyer tok til etter at politiet skjøt denne mannen foran ungene sine. Har var bevepnet med en semi automatisk rifle AR15 som er en 'sivil' utgave av den militære M16 rifla. Et uhyggelig våpen. Denne gutten var tilknyttet en 'militia' som hadde organisert medlemene sine for å 'hjelpe' politiet med å kontrollere demonstrantene. Vi har nå bevepnede sivilister ned i barnealder som løper rundt i gatene og dreper folk. Politiet som er så nevrøse at en eneste liten ting som blir gjort feil utløser en barriere av dødlige skudd rett i åsynet til små unger. Høyer ekstremister som Ben Schapiro og andre brøler ut at dette var ok og at nå skal vi drepe dere alle kan nå komme til at folk som til nå ikke har bevæpnet seg gjør det. Hvis ikke folk ser at politiet og 'militser' blir stoppet i sin avsindige fremferd kan dette få alvorlige konsekvenser. Det er tusenhvis av svarte og latinoer med militær trening over hele USA (det mest militariserte landet på kloden) og disse folka har kunnskap og trening til å påføre enorme skader hvis dette her tar av. Hvis hvite militsiar kan drepe dem uten videre så vil de forsvare seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (3 minutter siden):

Her er video fra det som skjedde: 

https://www.reddit.com/r/ActualPublicFreakouts/comments/igxbxt/higher_quality_version_of_the_entire_sequence_of/

Han som ble skutt i armen prøvde selv å skyte 17-åringen i hodet når han lå nede.

Det er jo akkurat dette med å ta loven i egne hender som har blitt advart mot om opptøyene fortsetter.

Der har du grunnen til at våpen ikke skal ut blandt folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
muthalova skrev (56 minutter siden):

Her er mer detaljert info om flere saker ifm Kenosha. Fra en ikke "høyreekstrem" kilde.

Her vises også nyhetskilder i videoen.

Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg. Du ser ut som om du er for våpen i gatene og for å dreping av folk. Dette 17 år gamle barnet som drepte disse to folkene kom bevæpnet med et høyhastighet våpen til et område som var i opprør over politi drapet på en ubevæpnet mann. Der drepte dette barnet to mennesker. Alle ubevæpnet. Et skateboard ble forsøkt brukt for å avvæpne gutten som nettopp hadde skutt og drept andre. Hvor er logikken din?

Endret av Oddvardm
  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Oddvardm said:

Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg. Du ser ut som om du er for våpen i gatene og for å dreping av folk. Denne 17 år gamle mannen som drepte disse to folkene kom bevæpnet med et høyhastighet våpen til et område som var i opprør over politi drapet på en ubevæpnet mann. Der drepte dette barnet to mennesker. Alle ubevæpnet. Et skateboard ble forsøkt brukt for å avvæpne et barn som nettopp hadde skutt og drept andre. Hvor er logikken din?

Du har jo ikke sett videoen han postet isåfall, du har heller ikke satt deg inn i saken. Politiet drepte ikke en mann, de skøyt ham 7 ganger i ryggen - han blir antageligvis lam, men han overlever og er våken. Så har det fremkommet at han hadde en kniv under førersetet i bilen og var etterlyst for andre forhold, da stiller det seg jo litt annerledes.

Det kan se ut som at Kyle ble jaget før skytingen, og at det ble løsnet skudd fra et sted til  i forkant. Han som fikk halve biceps skutt bort var straffedømt og bar ulovlig med seg en Glock 9mm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (1 time siden):

Du har jo ikke sett videoen han postet isåfall, du har heller ikke satt deg inn i saken. Politiet drepte ikke en mann, de skøyt ham 7 ganger i ryggen - han blir antageligvis lam, men han overlever og er våken. Så har det fremkommet at han hadde en kniv under førersetet i bilen og var etterlyst for andre forhold, da stiller det seg jo litt annerledes.

Det kan se ut som at Kyle ble jaget før skytingen, og at det ble løsnet skudd fra et sted til  i forkant. Han som fikk halve biceps skutt bort var straffedømt og bar ulovlig med seg en Glock 9mm.

Hva er det du ikke forstår? En guttunge med et semi-automatisk høyhastighets våpen er et sinnsvakt bilde av et lovløst samfunn. Det var løsnet skudd ved en bensinstasjon før denne videoen. Han ble forfulgt av en rasende folkemengde som nettopp hadde vært vitne til et drap. Da guttungen kom i kontakt med politiet ble det ropt fra folkemengden at det var ham som var gjerningsmannen i drapet politiet kom for å undersøke. Hva gjorde de? Da ga ham vann og lot ham gå. Er du helt ute på viddene? At guttungen ikke ble drept kan han bare takke høyere makter for. Guttungen bar på et mye farligere våpen enn en Glock. Hva slags forvridd verden er det du lever i?

Endret av Oddvardm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå ser vi Kina på Viking i Norge. Senior forsker i Prio (tror jeg det var) står frem og sier at Norge er alliert med USA og vil aldri bli venn med Kina. Kan vi spørre hva det er som driver våre sikkerhets politiske valg for tiden? Vi er Europeere. Ikke Amerikanere. Vi er fysisk koblet til det Europeiske kontinentet og vil føle det på kroppen hvis det Europeiske sikkerhetsbildet forringes. NRK snakker om Amerika. Hva med Europa? Forholdet til våre største handelspartnere er vel viktigere enn forholdet til et høyre ekstremt USA? Jeg er ikke en venstrevridd person. Jeg er en AP velger som av og til tar en tur ut til høyre. Min oppfatning av et godt samfunn er et samfunn med lite forskjeller blandt folk. Et rettsvesen som tar mennesklige hensyn og baserer seg på sammfunnsfaglig forskning og resultat orientert implementering. Det jeg ser i USA nå er et samfunn som er så til de grader ute av balanse. Forskjellene er enorme og 20% av folket registrer ikke på inntektsskalaen (se tidligere innlegg). De har ikke registrerbar inntekt. Et samfunn som ikke deler de verdiene jeg har eller marijoteten av det Norske folket har. Allikevel snakker NRK som om det fremdeles er normale tider mellom oss. Helt på viddene spør du meg. Amerikanerne sier at det er 'Lefties', eller 'Antifa' (som ikke er en organisasjon med egen hjemmeside engang) som prøver å få et sosialistisk styresett og vil ødelegge USA som står bar opptøyene som herjer USA. Det er så forferdelig propaganda basert løgn at jeg ikke klarer helt å tenke klart når jeg høre det på MSM kanaler, aviser og youtubere som er betalt av CIA. Grunnen til opptøyene er drap på fargede mennesker utført av Politiet i USA om og om igjen. Det sammen med fattigdom som vi ikke har i Norge (eller i Europa) som rammer 50% av folket som ikke får helsetjenester, ikke jobb, sparkes ut av husene sine og alt som nå skjer der borte. Et politisk system som velger politikere som alle må få penger av de samme folkene for å bli valgt og dermed går de imot alle sosiale reformer som Amerikanske velgere vil ha. USA er det mest vanstyrte land i den vestlige verden akkurat nå. Vi må rette oppmerksomheten mot Europa. Der er det vi bor. Vi er Europeere.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Oddvardm said:

Hva er det du ikke forstår? En guttunge med et semi-automatisk høyhastighets våpen er et sinnsvakt bilde av et lovløst samfunn. Det var løsnet skudd ved en bensinstasjon før denne videoen. Han ble forfulgt av en rasende folkemengde som nettopp hadde vært vitne til et drap. Da guttungen kom i kontakt med politiet ble det ropt fra folkemengden at det var ham som var gjerningsmannen i drapet politiet kom for å undersøke. Hva gjorde de? Da ga ham vann og lot ham gå. Er du helt ute på viddene? At guttungen ikke ble drept kan han bare takke høyere makter for. Guttungen bar på et mye farligere våpen enn en Glock. Hva slags forvridd verden er det du lever i?

Nei, er ikke så enkelt. Han ble jaget før første skuddveksling. Etter første skuddveksling ringte han politiet og begynte å løpe mot dem. Han er arrestert og siktet for drap, men det er ikke umulig at det blir bedømt som selvforsvar.

 

Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (12 minutter siden):

Nei, er ikke så enkelt. Han ble jaget før første skuddveksling. Etter første skuddveksling ringte han politiet og begynte å løpe mot dem. Han er arrestert og siktet for drap, men det er ikke umulig at det blir bedømt som selvforsvar.

 

At en mann som kommer inn i et fremmed miljø bevepnet med et livsfarlig våpen og dreper to mennesker og alvorlig sårer et annet kan bli frikjennt kan ikke skje i en rasjonell verden. Hva tror du hadde skjedd hvis noe slikt kom til å bli utfallet? Hva ville det ha betydd for andre mennesker i det rasistiske, ekstremt høyrevridde landet USA? Da kunne alle bære våpen og drepe folk til venstre og høyre som de ville. Hva slags rettsprinsipp er det du tror gjelder her?

Endret av Oddvardm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...