Mathias Klingenberg Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Batteriprisen faller kraftig – nærmer seg forbrenningsbilnivå
LMH1 Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 (endret) Sitat Bloomberg New Energy Finance anslår gjennomsnittlig batteripris per kilowattime på bakkenivå til 156 dollar i 2019. VW har tidligere hintet til New York Times at de betaler rundt 100 dollar per kilowattime for batteriene i ID3 Spørsmåler er vel heller hva betaler man faktisk i da? for er mange elbiler med lange leveringstider som gjør folk kjøper tesla model 3. Dermed kan bilprodusentene melke kundene med stive priser og dårlig leveringstider. Og si prisene nærmer seg forbenningsnivå. Selges så mye rene disel\bensinerbiler i dag? Er vel heller hybrid eller brukte biler det går mest i vil jeg tro. Endret 3. desember 2019 av LMH1
raathass Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 (endret) Sitat Bloomberg New Energy Finance anslår gjennomsnittlig batteripris per kilowattime på bakkenivå til 156 dollar i 2019. Lurer på hva prisen er litt oppe i høyden ... Endret 3. desember 2019 av raathass 5
FrihetensRegn Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Flott, da kan vi jo fjerne alle avgifter og moms fra bensin og dieselbiler også, så kan folk selv velge det alternativet som passer dem selv best ??
Emil Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Neida, vi kan øke både fossilbil og elbilavgiften. Det bør fortsatt være like stort gap mellom dem, frem til fossilbiler forsvinner helt fra markedet om man ikke betaler mye mer. Ingen menneskerett å forsøple, verken ved å kaste søppel i skogen eller benytte unødvendig forurensende produkter ..og elbil må jo på sikt bli avgiftsbelagt som alle andre ting. 8
nessuno Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 Emil skrev (13 timer siden): Neida, vi kan øke både fossilbil og elbilavgiften. Det bør fortsatt være like stort gap mellom dem, frem til fossilbiler forsvinner helt fra markedet om man ikke betaler mye mer. Ingen menneskerett å forsøple, verken ved å kaste søppel i skogen eller benytte unødvendig forurensende produkter ..og elbil må jo på sikt bli avgiftsbelagt som alle andre ting. Hvorfor "må jo" den bli avgiftsbelagt?
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 nessuno skrev (57 minutter siden): Hvorfor "må jo" den bli avgiftsbelagt? Merverdiavgift på et normalt nivå må helt klart komme på sikt. Andre avgifter ser jeg ingen grunn til å innføre. 5
unik42 Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 (endret) Fordi fossilbil skal bort. Da må avgiftene tilpasses det. Edit: Liten misforståelse fra meg: Elbil bør ha avgiftsbelegning på lik linje med andre produkter. Det være seg moms eller andre. Men fossilbil bør alltid være dyrere. Endret 4. desember 2019 av unik42 6
Arne Johanson Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 Det er ingen som nekter deg å kjøpe den bilen du måtte ønske deg. Så hva er det du klager over? 2
Snylter Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 7 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: Merverdiavgift på et normalt nivå må helt klart komme på sikt. Andre avgifter ser jeg ingen grunn til å innføre. Da er det vel ingen grunn til andre fiskale avgifter heller da?
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 Snylter skrev (44 minutter siden): Da er det vel ingen grunn til andre fiskale avgifter heller da? Som hva da tenker du på? Merverdiavgift er jo en fiskal avgift i seg selv. Andre avgifter har ofte diverse begrunnelser, f.eks sukkeravgiften eller CO2-avgiften. 5
s13 Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 Det å opprettholde en sosialistisk stat koster svært mye, man kan ikke la folks private økonomi bli for fleksibel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå