Gå til innhold

Taycan og Model 3 kan bli Årets bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nessuno skrev (8 minutter siden):

Arkaisk design fra et arkaisk selskap som selger biler til særinteresserte.

Ok, altså ifølge deg. Ifølge salgstall og økonomi, så har da Porsche levd greit, med gode skussmål i segmentene de blander seg inn i. Så din mening trenger ikke nødvendigvis være noen fasit - og etter normale målemetoder, så er dem heller ikke det. 

Porsche Taycan gjør nok nytt til å holde folk interessert, innenfor den kundegruppen de sikter seg imot - den samme kundegruppen som har holdt dem levende i mange, mange år. 

Porsche har også god historie når det gjelder lek med batterier og elektriske motorer. Så de er neppe noen "fossil", og designet deres liker jeg i mye større grad enn konkurrenten. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Trestein said:

Porsche er vel den fabrikanten som har størst inntjening PR bil. Der tror jeg tesla kommer litt bak.

Ellers så blir det rart å se om en bil basert på lommelyktsbatterier bli årets bil.

Har tilgode å se noen 2070 celler bli brukt i lommelykter.

men 18650 cellene som Tesla brukte før er vanlig i lommelykter\laptopper\powerbanks\luftkompressorer osv.

Men hvorfor er det så rart? Model 3 er en helt fantastisk bil og vant jo nylig Dinside sin kåring.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
trikola skrev (25 minutter siden):

Tesla i 2018 ca 350000


For det første er tallet feil, Tesla leverte 244 920 biler i 2018, tror de i hvert fall, de teller ikke alltid riktig, de aller fleste av disse var Model 3, som var solgt i de tre foregående årene.

Porsche leverte 256 255 biler i 2018, men tok ikke forhåndsbestillinger flere år i forveien.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Trestein skrev (9 timer siden):

Porsche er vel den fabrikanten som har størst inntjening PR bil. Der tror jeg tesla kommer litt bak.

Ellers så blir det rart å se om en bil basert på lommelyktsbatterier bli årets bil.

Ja klart gjør de de! De selger (ytelsesmessig) en gammel Model S så å si, for prisen større enn en "fullt pimpet" Model X. Som jeg sa Porsche er en bil for spesielt interesserte.

For selv hvis man hadde tatt deres "toppmodeller" med bensinmotor som har mener de bør ha noe som helst med en S bokstav å gjøre, så kan man meget enkelt uten å lete mye finne biler ril div bilentusiaster som har tatt en ca 300-400k bil, lagt i ca 100k i tuning, og fått bedre ytelse. Porsche er statussymbol og/eller Midtlivskrise-o-matic 9000

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nessuno skrev (27 minutter siden):

Ja klart gjør de de! De selger (ytelsesmessig) en gammel Model S så å si, for prisen større enn en "fullt pimpet" Model X. Som jeg sa Porsche er en bil for spesielt interesserte.

For selv hvis man hadde tatt deres "toppmodeller" med bensinmotor som har mener de bør ha noe som helst med en S bokstav å gjøre, så kan man meget enkelt uten å lete mye finne biler ril div bilentusiaster som har tatt en ca 300-400k bil, lagt i ca 100k i tuning, og fått bedre ytelse. Porsche er statussymbol og/eller Midtlivskrise-o-matic 9000

Si ifra når Porsche taper rekordene sine med Taycan. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...