Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Har hatt en film i bakhodet en god stund, som er fra rundt midten av 80-tallet tipper jeg. Jeg så den på slutten av 80, eller begynnelsen av 90 -tallet.

Husker en del, ganske spesifikke scener, men tror dette er en type b-film, kanskje ikke så godt kjent for mange.

 

-Filmen har veldig mange likhetstrekk med Rambo First Blood. Hovedkarakteren vi følger, har langt brunt hår som Rambo, men det dekker på en måte ansiktet hans, når han ser ned. Han har en grønn jakke tror jeg, aller helst army jakke som Rambo.

attachicon.giframbo.jpg

 

- Filmen starter med at karakteren kommer til en ganske øde sted, type ute på landet, med gårder, i USA. Han ser ut som en pusling av en uteligger eller noe, så noen prøver seg selvfølgelig på han. Men han er veldig sterk, å smeller til denne karen i tryne, med flat hånd, tror jeg.

 

-Det andre segmentet jeg husker er at han har tatt av geværkikkerten på et jakt våpen, å bruker det til å spionere på noen på gården, hvor handlingen foregår. Det er da antagelig der "slemmingene" i filmen holder hus.

attachicon.giffilm.png

 

- Det tredje, å siste segmentet jeg husker, er at han er sneket seg inn på låven, hvor det står en motorcrosser. Å slik jeg husker det, er dette sikkert mot slutten. jeg tror han nesten kommer krasjende/hoppende gjennom låvedøren, på motorsykkelen. I skikkelig showdown-stil.

 

Mulige skuespillere jeg har prøvd å søke på, er type Charles Bronson.

attachicon.gifCB.gif

 

Kan jo hende jeg er heldig, at noen har sett noe lignende. Men jeg tror som sagt at dette ikke er en veldig kjent film.

Ruckus, 1980.post-296524-0-82363200-1568072106_thumb.jpegpost-296524-0-60107100-1568072117_thumb.jpeg

https://jjchandler.wordpress.com/2018/04/19/it-was-rambo-just-with-starbuck-ruckus-1980/

 

Fant den selv, til slutt. Det var ved en tilfeldighet, da jeg var inne på en Tumblr bruker sin side, som var om 80 tall’s filmer og annet stæsj. Det ledet meg inn på en ganske bra forum om sykler, å bra Dirt Bike scener, i filmer. Å der var den.

 

Det virker som minnet mitt om den var ganske spot on også. Ikke verst, da jeg var rundt 7-8 år, da jeg så den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg lurer på hva en fransk film heter. Enten originaltittelen, engelsk tittel, eller norsk tittel. Er noen år siden jeg så den. Handler om en familie som bor avsidesliggende til og der holder de barna isolert. Barna vet ingenting om omverdenen og jeg mener at foreldrene forteller dem en usann versjon av virkeligheten. For eksempel kaster de av og til små lekefly på gresset i den isolerte hagen for at barna deres ikke skal forstå at det er store fly med mennesker i som av og til flyr over dem. Husker også at de lar den eldste sønnen og den elste datteren ha sex med hverandre av og til. Ganske syk film egentlig men den gjorde inntrykk. Noen som vet hvilken film det kan være?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg lurer på hva en fransk film heter. Enten originaltittelen, engelsk tittel, eller norsk tittel. Er noen år siden jeg så den. Handler om en familie som bor avsidesliggende til og der holder de barna isolert. Barna vet ingenting om omverdenen og jeg mener at foreldrene forteller dem en usann versjon av virkeligheten. For eksempel kaster de av og til små lekefly på gresset i den isolerte hagen for at barna deres ikke skal forstå at det er store fly med mennesker i som av og til flyr over dem. Husker også at de lar den eldste sønnen og den elste datteren ha sex med hverandre av og til. Ganske syk film egentlig men den gjorde inntrykk. Noen som vet hvilken film det kan være?

Kan det være Dogtooth? Gresk, ikke fransk.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg lurer på hva en fransk film heter. Enten originaltittelen, engelsk tittel, eller norsk tittel. Er noen år siden jeg så den. Handler om en familie som bor avsidesliggende til og der holder de barna isolert. Barna vet ingenting om omverdenen og jeg mener at foreldrene forteller dem en usann versjon av virkeligheten. For eksempel kaster de av og til små lekefly på gresset i den isolerte hagen for at barna deres ikke skal forstå at det er store fly med mennesker i som av og til flyr over dem. Husker også at de lar den eldste sønnen og den elste datteren ha sex med hverandre av og til. Ganske syk film egentlig men den gjorde inntrykk. Noen som vet hvilken film det kan være?

post-296524-0-82639400-1568236802_thumb.jpeg

Dogtooth, 2010. Fra regissøren av The Lobster, 2015.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg såg en film. Det handler om en ung gutt i tennårene som blir mobbet på skolen. Også tar guttene han inn i en garderobe, der dem drar av han buksa og underbuksa. Også kaster de han inn i jentegarderoben. Det ender med at han og en kammerat skyter mobberne og sine medelever.  Jeg vet ikke hva denne filmen heter. 

Lenke til kommentar

Jeg såg en film. Det handler om en ung gutt i tennårene som blir mobbet på skolen. Også tar guttene han inn i en garderobe, der dem drar av han buksa og underbuksa. Også kaster de han inn i jentegarderoben. Det ender med at han og en kammerat skyter mobberne og sine medelever. Jeg vet ikke hva denne filmen heter.

 

Det som står skrevet om filmen Skoleklassen(2007) stemmer med det du sier. Klass, som den også går under. Filmen er fra Estland da.

https://www.imdb.com/title/tt0988108/parentalguide

 

https://m.youtube.com/watch?v=rlHro10nJ7I

Endret av ClarkGable
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Delvis skrev (1 time siden):

Det er ikke Danske filmen R?

-------
Hva er det de har gjort her nå, gav bare beskjed om at de 2 innleggene i denne tråden burde flyttes til "Film ID" tråden som var sticker.
Og så har de fjernet den, og stedet flyttet alt fra Film ID tråden hit :huh:

Begynte å lure, da jeg aldri har posta i denne tråden,
bare i Film ID tråden, snakk om bommert! ?

Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 timer siden):

Det er ikke Danske filmen R?

-------
Hva er det de har gjort her nå, gav bare beskjed om at de 2 innleggene i denne tråden burde flyttes til "Film ID" tråden som var sticker.
Og så har de fjernet den, og stedet flyttet alt fra Film ID tråden hit :huh:

Nei, denne filmen her var enten tysk eller italiensk. 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter
  • Gjest klistret denne emne

Hello. Jeg leter etter 2 filmer, som jeg ikke husker navnet på. Har søkt overalt men finner de ikke. 

Film 1: Handler om en jente som dokumentere at hun får en slags sykdom som gjør at hun råttner. Jobber på sykehus eller noe lignende, hvor hun får tak i menneske deler som hun får en trang til å drikke/spise. Huden hennes blir værre for jo lenger tid det går. Bor sammen med en samboer. Mener å huske at hun tok livet sitt i slutten av filmen. 

Film 2: Handler om en slags krig/oppgjør. Filmen følger en jente, som møter på en mann, hvor disse to holder sammen igjennom filmen. De er blant annet på en butikk for å hente forsyninger, hvor jeg mener mannen dør i butikken. De prøver å komme seg over ett eller annet, om det muligens er en grense. Jenta blir skutt i slutten av filmen. Det er skikkelig oppgjør i byen hvor mange løper rundt å gjør faenskap. Det er også noe som kan minne om politi eller soldater som skyter mot de som prøver å komme seg ditt/over der de skal. Mulig jeg kanskje tar helt feil, men mener at mannen var gammel og mørkhudet. Jenta var ung og hvit. Håper noen kan hjelpe. Finner de ikke på nettet og har letet i flere dager nå ?

 

Lenke til kommentar
0laf skrev (19 minutter siden):

1. Raw, kanskje ?

2. Vær mer spesifikk, når omtrent er filmen fra, hvilken tidsperiode gjengir den, hvor gammel omtrent er jenta, 

Film 1 er ikke Raw. Det begynner å bli noen år siden jeg så den. 
Film 2 mener jeg ble gitt ut etter 2005. Jenta er en tenåring, tidlig voksen (20 årene) og mannen er en eldre herremann. Tidsperioden er ikke noe spesifikk. Det er ikke snakk om 1900 tallet, men år 2000 og oppover. Det er ett slags oppgjør som bryter ut, slik at de må flykte. Jenta møter tilfeldig på mannen da jeg (trur) hun søker tilflukt i boligen hans. Lite ''hus'' i kjelleren. De tar turen innom jenta sin hus, for å lete etter moren hennes. Husker ikke helt hva som skjedde der. Jenta og mannen tar seg gjennom byen, hvor de må være på vakt for alle ander mennesker i byen og oppgjøret. De kommer blandt annet til en dagligvare butikk. Der mener jeg mannen dør i den butikken. Jenta tar seg så videre til ditt de skulle, men idet hun skal løpe sammen med de andre som løper blir hun skutt og dør. 
 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...