Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

En film hvor en mann tar med folk ned i kjelleren for å drepe dem. Eneste jeg husker. Noen som vet navnet på filmen?

House of a 1000 corpses?

 

Nei tror ikke det man takk for forsøket:) I filmen så er han en vanlig mann med kona og kanskje barn hvor ingen vet hva han egentlig driver på med, på¨begynnelse har han vært på tur med en fyr og så som han har gjort med alle andre lurer han dem ned i kjelleren for å henrette dem. Fikk ikke sett mer enn starten av filmen fordi mamma ikke ville la meg. Var 15 års alders grense og jeg var ikke 15 år enda da

Lenke til kommentar

 

 

En film hvor en mann tar med folk ned i kjelleren for å drepe dem. Eneste jeg husker. Noen som vet navnet på filmen?

House of a 1000 corpses?

 

Nei tror ikke det man takk for forsøket:) I filmen så er han en vanlig mann med kona og kanskje barn hvor ingen vet hva han egentlig driver på med, på¨begynnelse har han vært på tur med en fyr og så som han har gjort med alle andre lurer han dem ned i kjelleren for å henrette dem. Fikk ikke sett mer enn starten av filmen fordi mamma ikke ville la meg. Var 15 års alders grense og jeg var ikke 15 år enda da

 

 

Kan det være Mr. Brooks? Er 15års aldersgrense. Her har vi en draps man som har kone og barn, dreper folk uten at famlien er klar over det.

 

Nå vet jeg ikke når du ble 15år, vanskelig å kunne tippe hvor gammel filmen er særlig dersom du såg at filmen var på TV...

 

http://www.imdb.com/title/tt0780571/?ref_=nm_flmg_act_12

 

han dreper de ikke i kjelleren, men har har skjult "draps utstyr" der om jeg husker korrekt.

 

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Kan det være Mr. Brooks? Er 15års aldersgrense. Her har vi en draps man som har kone og barn, men dreper folk uten at de er klar over det.

 

Nå vet jeg ikke når du ble 15år, vanskelig å kunne tippe hvor gammel filmen er særlig dersom du såg at filmen var på TV...

 

http://www.imdb.com/title/tt0780571/?ref_=nm_flmg_act_12

 

 

 

Skulle kanskje forklart meg bedre akkurat der, er født i 91 så dette var rundt tidlig 2006 eller sent 2005 før jeg fylte 15 og filmen var nok noen år gamle siden tv norge ikke brukte å vise nye filmer på den tiden

Endret av Bruker-292501
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. muligens jeg husker litt feil her :p

 

-Handlingen er et sted i øst-europa.
-hovedpersonen (amerikaner) er en journalist/dusørjeger (en veldig kjent skuespiller tror jeg)

-han jakter på en ond jævel (krigsforbryter, menneskesmugler, eller noe)

-jeg tror han onde jævelen blir kalt for "the fox"

-på slutten SPOILER: journalisten og en til (kanskje ei jente) får tak i han og dumper han hos lokalbefolkningen i stedet for å cashe inn dusøren

-filmer er fra rundt 2008 kanskje.

 

 

Håper noen tar denne :p

Lenke til kommentar

Kom på en film jeg så når jeg var liten som jeg ikke husker navnet på. Er en tegneserie hvor hovedkarakteren er en grevling eller noe sånt, bor under bakken og kjører rundt i en liten bil i en by. Filmen var russisk eller øst-europeisk, tror jeg. Kan hende at det var en serie, men tror det var en film. Noen som vet?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Ikke The Wind in The Willows, nei. Tror tittelen på introen var skrevet med russisk eller øst-europeisk skrift også. Ganske gammel var den også. Hovedkarakteren var alene mesteparten av tiden også, om jeg husker riktig.

 

Det er ikke Muldvarpen som gikk på barne tv for en del år siden du er på jakt etter?

 

Den heter forøvrig Krtek / Krteček på tjekkisk.

Lenke til kommentar

Så en film da jeg var liten, en amerikansk film, handlingen var andre verdenskrig og settingen var i tyskland tror jeg. Noe spionasje greier i plottet. Husker at en dame var kokk og en slags barnepike.

 

Av andre ting jeg husker så var det en sebra som løp rundt i byen etter et bombeangrep

Lenke til kommentar

Hva er navnet på filmen som passer følgende beskrivelse:

 

Passasjerfly styrter på/ved en øde/forlatt øy. De overlevende høster frukt som blir bedervet svært raskt (over natten). Det finnes en forlatt radiostasjon på øya som sender en melding.

 

Jeg så kun 1. og kanskje 2. episode av tv serien Lost pga. at jeg opplevde serien som plagiat av denne filmen.

Lenke til kommentar

Hva er navnet på filmen som passer følgende beskrivelse:

 

Passasjerfly styrter på/ved en øde/forlatt øy. De overlevende høster frukt som blir bedervet svært raskt (over natten). Det finnes en forlatt radiostasjon på øya som sender en melding.

 

Jeg så kun 1. og kanskje 2. episode av tv serien Lost pga. at jeg opplevde serien som plagiat av denne filmen.

 

Nå er det kjent at LOST har blitt insparert av flere ting.

 

1. The New People

2. Lord of The Flies

3. Cast Away

4. Watership Down

 

Kanskje en av de du tenker på?

 

EDIT: Og selvfølgelig Robinson Crusoe

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...