Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Ok, nå holder jeg på å bli gal her og trenger deres hjelp til å finne den her:

 

Er en sånn liv etter døden film. En far har et sykt jentebarn i virkeligheten og prøver å rekke fram til sykehuset. Hun er også beskyttet av noen "engler" med diverse våpen. Samtidig foregår det mye på den andre siden der en "demon" eller rar fyr med stor nese og svarte klær og ting og tang på seg leter etter denne jenta. Jenta kommer i kontakt med en dame og de har flere møtinger med denne mannen, De må føre denne jenta til et sted slik at hun kommer tilbake til kroppen sin. Dama blir drept underveis. Hele tvistet er at faren og den mannen er samme person, han tar selvmord på slutten og blir forvandlet til den skapningen.

 

Er en veldig spesiell film så ikke lett å forklare, husker ikke mye heller. Hadde vært supert om noen har kjennskap til denne.

 

 

Oppdatering:

Hadde visst bommet på en del punkter, men klarte å finne den til slutt: Ink

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler om en mann som ville hjelpe barn i afrika/somalia(?)(. Han bygde barnhjem i landet, kjøpte sånn truck, samtidig var det sånn borgerkrig i landet der barn hadde blitt hjernevasket, så de måtte beskytte husene, for noen av husene ble brent av rebellene(?). Han reiste fram og tilbake mellom usa og somalia for å hjelpe til der. Kona var skeptisk og bankmannen kunne ikke låne noe mer penger...

 

Basert på sann historie.

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Det handler om en mann som ville hjelpe barn i afrika/somalia(?)(. Han bygde barnhjem i landet, kjøpte sånn truck, samtidig var det sånn borgerkrig i landet der barn hadde blitt hjernevasket, så de måtte beskytte husene, for noen av husene ble brent av rebellene(?). Han reiste fram og tilbake mellom usa og somalia for å hjelpe til der. Kona var skeptisk og bankmannen kunne ikke låne noe mer penger...

 

Basert på sann historie.

 

Machine Gun Preacher?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det handler om en mann som ville hjelpe barn i afrika/somalia(?)(. Han bygde barnhjem i landet, kjøpte sånn truck, samtidig var det sånn borgerkrig i landet der barn hadde blitt hjernevasket, så de måtte beskytte husene, for noen av husene ble brent av rebellene(?). Han reiste fram og tilbake mellom usa og somalia for å hjelpe til der. Kona var skeptisk og bankmannen kunne ikke låne noe mer penger...

 

Basert på sann historie.

 

Machine Gun Preacher?

 

riktig! Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg kom plutselig på en film jeg kjøpte for noen år siden, men det står helt stille hva den het.

 

Utgitt de siste 5-7 årene, handlingen er i øst-tyskland og vi følger en funksjoner som overvåker personer.

 

Tror den var relativt lang, engelsk tale og en såkalt storfilm.

 

Noen ideer?

 

Tenkte på Das leben der Anderen, den er dog på tysk, men den passer med resten.

Endret av slipten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Eg lurer på navnet på ein film. Husker desverre ikkje kven som spelar i filmen eller årstallet. Det kan ha vært slutten av 90-tallet eller begynnelsen av 2000, men er ikkje heilt sikker på dette.

 

Det eg husker frå filmen var at hovedpersonen var ein ufordragelig person, som ingen likte. Husker at han var litt spesiell.

 

Litt uti filmen så var han på ein båt. Handlinga frå filmen var frå den tida då skipene ikkje hadde motor. Husker at han gjekk av på ei øy. Der traff han ei kvinne. For å hjelpa han til å bli ein bedre mann så hadde han sex med dette dama. Etterå¨så kom dei ei kjempe etter han og manskapet på båten. Denne kjempa var anten kjæreste eller gift med dama på den øya. Men dama på øya var eit vanleg menneske.

 

Er det nokon der ute som har sett denne filmen?

Lenke til kommentar

En film jeg så slutten på da jeg var mindre, dvs midten av 90 tallet.

Var tatt på en VHS, og nå kan jeg enten ikke finne kassetten eller så er det spolt over.

Det jeg husker er at det er nok en komedie, basert på vintersport.

Flere deltakende lag (tror det er nasjoner)

De kjører alpint der alle må igjennom en svær loop, og de som ikke kommer igjennom havner i ett nett.

Så skal stafettpinnen videre til lag-deltakerne som skal kjøre bil i neste etappe.

Det jeg husker spesielt godt var en bil med Adidas reklame (tror den var lilla) som kunne snu alle hjulene 90 grader og kjøre sidelengs. Dette gjør de over en slags bro. Det er også noen svensker på natoplanker og gamle frakker som kjører monstertruck i denne etappen.

Neste og siste etappe er bobbane (bobsled, og NEI det er ikke Cool runnings)

Filmen avsluttes med at noen mennesker møtes på en fjelltopp før rulleteksten kommer.

 

Dette er det jeg husker, har forsøkt google i ÅREVIS for å finne ut av dette.

Tror filmen er fra 80 evt tidlig 90 tall.

Jeg husker heller ikke skuespillere. Men mener at språket er engelsk.

Godt mulig det også bare er en TVfilm elns.

Kan noen hjelpe meg? Jeg blir gal av dette snart :p

Ingen som vet?

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en doomsday film. Kjennetegnet er zoom, rett og slett. Det var helt latterlig hvor mye camera zoom som var brukt i filmen, der kameraet zoomet inn og ut, noe som virkelig ødela hele filmen. Noen som vet hvordan film jeg snakker om?

 

Om jeg husker rett var det vulkanutbrudd og massive jordskjelv.. (som egentlig er ganske typisk i alle doomsday filmer..)

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...