Gå til innhold

Problemer etter oppgraderingen? Få hjelp her!


Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke endringen i emne på epostvarslene som ble innført ettermiddagen 15. november. Før var emnet i eposten rett og slett tittelen på tråden, men nå er det etter mønsteret:

"{brukernavn} kommenterte på {trådemne}"

Jeg bruker Gmail for epost fra diskusjon.no, og har samtalevisning påslått, slik at Gmail sorterer eposter i samtaler etter det som står i epostemnet. Med det nye oppsettet av emnefelt i varselepostene deres behandles varsel fra samme tråd men forskjellige brukere som forskjellige samtaler. Siden lenken i hvert enkelt varsel ikke går til første uleste svar men til det svaret som genererte varselet, må jeg da gå inn på hvert enkelt epostvarsel og sjekke tidsstempelet for å finne ut hvilket varsel som er eldst og dermed leder til første uleste svar.

Jeg kunne selvsagt slå av samtalevisning på Gmail, men da roter jeg med sorteringen av en god del annen epost som jeg gjerne vil ha sortert i samtaler. Jeg har for egen del heller ingen nytte av å ha brukernavnene i emnefeltet - hvis det er noen i en tråd jeg ikke har lyst å lese noe fra, scroller jeg enten forbi, eller så blokkerer jeg dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-404071
Merko skrev (2 timer siden):

@Øystein er det noen grunn til at man ikke bruker samme annonseleverandør eller filter som feks VG.no? Da får man jo litt mer legit reklame. 

Har du fått flere shady Hivju-lenker? Hvis du ser flere, vil du sende meg PM med URL-en som er oppgitt? VG kjører på Schibsteds eget annonsestyringsprogram, og det er ikke bare bare å bytte. Godt mulig vi bytter på sikt.

Lenke til kommentar
Gravitass skrev (14 timer siden):

Jeg får ikke lenger opp tastaturet når jeg vil poste noe eller sitere noen. For å skrive dette måtte jeg bruke klipp og lim. Det er på android 10 med firefox nettleser. Noen andre som har problemer med dette?

Opplever det samme (sporadisk) med Safari på iPhone mår jeg skal svare i en tråd, egentlig helt siden overgangen.

Kommer ‘rundt’ det ved å trykke flere ganger i tekstfeltet og da pleier tastaturet etterhvert å dukke opp. Samme hvis jeg skal rapportere på en post, selv som anonym bruker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Merko skrev (2 timer siden):

Se på forrige side, rapporterte her. Dette, var ikke Hivju men en annen rakker 

Ja, stemmer. Jeg spør egentlig om du har fått flere tilsvarende, siden det kanskje har blitt rettet på. 

Lenke til kommentar

Er det mulig å få byttet om "Hvem er aktive" og "Populære tråder akkurat nå"?

Når man er i en tråd synes jeg det er mer relevant med å se hvem andre som er i samme tråd enn hvilke andre tråder folk er i.

 

Og hvorfor går Diskusjon.no så tregt flere ganger? Spesielt i det siste, men er helt sporadisk. Sitter på en 300 Mbit linje og bare det å navigere mellom "Mine innlegg / Favoritter" og "Ignorerte tråder" tar mer tid enn jeg gidder å bruke.

Skjer ikke bare her hjemme heller, men også på Gbit linjen på jobb, med en annen maskin. Som oftest går forespørslen i gjennom hvis jeg bare venter, men har også fått Gateway error (husker ikke om det var 502 eller 504), pluss "Connection timeout".

Veldig fristende å rette en beskyldende pekefinger mot VG...

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (3 minutter siden):

Er det mulig å få byttet om "Hvem er aktive" og "Populære tråder akkurat nå"?

Når man er i en tråd synes jeg det er mer relevant med å se hvem andre som er i samme tråd enn hvilke andre tråder folk er i.

 

Og hvorfor går Diskusjon.no så tregt flere ganger? Spesielt i det siste, men er helt sporadisk. Sitter på en 300 Mbit linje og bare det å navigere mellom "Mine innlegg / Favoritter" og "Ignorerte tråder" tar mer tid enn jeg gidder å bruke.

Skjer ikke bare her hjemme heller, men også på Gbit linjen på jobb, med en annen maskin. Som oftest går forespørslen i gjennom hvis jeg bare venter, men har også fått Gateway error (husker ikke om det var 502 eller 504), pluss "Connection timeout".

Veldig fristende å rette en beskyldende pekefinger mot VG...

Stor aktivitet med tanke på PS5-lanseringen 😅

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
PaladinNO skrev (5 timer siden):

Er det mulig å få byttet om "Hvem er aktive" og "Populære tråder akkurat nå"?

Når man er i en tråd synes jeg det er mer relevant med å se hvem andre som er i samme tråd enn hvilke andre tråder folk er i.

 

Og hvorfor går Diskusjon.no så tregt flere ganger? Spesielt i det siste, men er helt sporadisk. Sitter på en 300 Mbit linje og bare det å navigere mellom "Mine innlegg / Favoritter" og "Ignorerte tråder" tar mer tid enn jeg gidder å bruke.

Skjer ikke bare her hjemme heller, men også på Gbit linjen på jobb, med en annen maskin. Som oftest går forespørslen i gjennom hvis jeg bare venter, men har også fått Gateway error (husker ikke om det var 502 eller 504), pluss "Connection timeout".

Veldig fristende å rette en beskyldende pekefinger mot VG...

"Mine innlegg / Favoritter" og "Ignorerte tråder" er ikke optimalisert (og er derfor ganske ressurskrevende). Funksjonen har noen kjente og ukjente bugs, og har hatt problemer lenge før eierskiftet.

Ellers gikk vi over til en bedre serverrigg hos samme leverandør for noen måneder siden. Det løste en del av stabilitetsproblemene, men størrelsen på Diskusjon i kombinasjon med IPB-forumprogramvaren er tidvis ganske ressurskrevende. Vi har fremdeles utfordringer med last og stabilitet, og jobber kontinuerlig med det. Da er det fint at dere sier i fra når dere får feilmeldinger!

Vi har ellers hatt ganske mye trafikk knyttet til PS5-lanseringen, som antageligvis har gitt flere meldinger i i dag enn vanlig.

Lenke til kommentar

Virker som at det er en bug i søkefunksjonen når man bruker ord med bindestrek i søket. Siden henger lenge og så kommer enten en melding lik denne:

3AFAD784-BCD6-4B06-AB5B-B43775DC81C5.thumb.jpeg.068df8b633eee2b7f998281934bae4f5.jpeg

(med varierende antall sekunder).

Eller følgende:

6A1980C3-A924-4294-883A-06C6706DE5F3.jpeg.be53a821facad4910537bcc85c3e66d9.jpeg

- 504-feilen kommer oftest.

Eksempel på søk. Får den på en iPhone, både med Safari, Chrome og Edge mens søket fungerer sporadisk med Opera Touch. Alt på nevnte iPhone. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...