Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken D1S pære skal jeg kjøpe ?


sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har de Osram Ultra Life xenon, med D1S sokkel:

https://www.ekstralys.no/osram-ultra-life-d1s-d2s-d3s-d4s-xenonpaerer?art=OS66140ULT

Lang levetid og fargenyansen 4300k (det er bedre med lavere tall enn høyere tall som 4300k vs 5500k),

Tenker at både 4300k og 4800k kan være passe fargetemperatur. 4300k er beste på snø/tåke, mens 4800k er best under vanlige forhold.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Hei,

 

Den ene nærlys lykta på bilen har begynt å streike. Fargen blir lilla og så stopper den å lyse.

 

I dag sitter det Philips 9285 141 294 pære i, D1S 35W.

 

Noen som kan tipse meg om et par nye tilsvarende? Jeg bytter vel på begge sidene?

 

Med været og forholdene som er i Norge hadde jeg holdt meg unna pærer med 600 kelvin og høyere ihvertfall.

Du vil ikke ha noe som gir et lys som er for blått, lyset blir bare ''borte'' når det er vått eller asfalten er mørk.

 

Hvis du ikke har noe pristak på dette hadde jeg kjøpt Phillips Xtreme Vision Gen 2 eller Osram Unlimited Nightbreaker Laser.

Disse pærene vinner alle tester når det gjelder lysmengde og lengde, selv kan jeg bekrefte at disse er meget gode etter å ha brukt dem i flere forskjellige lykter.

 

Jeg har prøvd begge i Volvo V60 og V40 og har vært meget fornøyd.

 

Hvis du har en Volvo V70 som bruker H9 pære i fjernlysa hadde jeg kanskje valgt Phllips Xtreme Gen 2 pæren forran Osram Nighbreaker Laser, da Phllipsen gir bittelitt mer lumen i disse lyktene kombinert med H9 i fjernlys.

Synes også Phillips pæren treffer en sweetspot når det gjelder kelvin på ca 4800.

 

Når det gjelder lysforbil.com har jeg bestilt derfra mange ganger og har bare gode erfaringer, kommer rett hjem i posten uten noe mikk-makk og ekstra statlige tilskudd :)

Endret av luly
Lenke til kommentar

"Alle priser er i norske kroner og er fritatt fra merverdiavgift fordi salget skjer fra Sverige.

Toll betales av kjøperen."

Kan det stemme? En ting er at man kan få fradrag for svensk moms ved eksport, men man må betale både ev. toll, norsk moms på varen pluss moms på ev fraktkostnader, samt speditørens tollbehandlingsgebyr, når prisen overstiger 350 NOK inkl frakt.

Lenke til kommentar

Kan det stemme? En ting er at man kan få fradrag for svensk moms ved eksport, men man må betale både ev. toll, norsk moms på varen pluss moms på ev fraktkostnader, samt speditørens tollbehandlingsgebyr, når prisen overstiger 350 NOK inkl frakt.

Han sender som privatperson, har bestilt derfra flere ganger.

Er kanskje det som gjør det har jeg tenkt.

Lenke til kommentar

Han sender som privatperson, har bestilt derfra flere ganger.

Er kanskje det som gjør det har jeg tenkt.

Det skal ikke gjøre noen forskjell, reglene gjelder uansett hvem som er avsender. Dersom det var så enkelt, hadde alle sendt som privatperson. Det er nok heller slik at det ikke er kapasitet til å sjekke alle forsendelser, så mange slipper igjennom uten å bli tollbehandlet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å kjøpe billigere pærer av bra kvalitet kan jeg anbefale ACB Auto-Media. Bestilte CNlight-pærer derfra for et års tid siden og er fornøyd med mine (D3S) etter å ha lest meg fram til at det er av de bedre billig-pærene (finnes mye dårlig også).

 

Koster 800,- for 2 stk. D1S-pærer med 5000K fargetemp. Litt hvitere lys enn standardpære, men minst like gode som de standard Osram-xenonpærene iaf. 

Lenke til kommentar

Er det ikke disse en av de beste du får?

https://www.osram.no/ecat/XENARC%20NIGHT%20BREAKER%20LASER-Xenon%20frontlykter-Biler-Billys/no/no/GPS01_3043387/PP_EUROPE_NO_eCat/

 

 

 

evt disse:

 

https://www.philips.no/c-p/85415XV2S1/xenon-x-tremevision-gen2-xenon-frontlyspaere

 

 

Du finner de billig på ebay! Har alltid kjøpt lys der ifra! Evt så får du sjekke norske butikker om de har de inne :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...