Gå til innhold

10 av de mest spennende elbilene som kommer i 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Polestar 2 ser altså så bra ut! Som en forhøyet (og forminsket) Aston Martin.

 

Enig. Eller den er veldig fin foran og i profil men hekken er ikke så.vakker.

 

Var fast bestemt på.polestar 2 men skuffet over at det er pukkelrygg i gulvet bak. Og at takhøyden bak er elendig. Blir uansett spennende å prøvekjøre før man tar et endelig valg

Lenke til kommentar

Synes det er spesielt av VW har valgt trommelbrems bak på ID.3.

 

Greit man trenger ikke så mye bremse der grunnet regenerering - men de kan da umulig spare mye penger på å dra frem 70talls teknologi som er mye mere avansert enn moderne bremseskiver, og gjør en mye dårligere jobb.

Skiver bak på elbiler med driv på bakhjulene ruster seg i hjel etter kun noen år her oppe i nord. Med regenerativ bremsing der, så blir jo bremsene aldri brukt. Leverte leasing på eGolf og etter 3 år så var skivene så dårlige at alt av skiver og klosser måtte skiftes, så jeg forstår logikken til VW med denne avgjørelsen. 

 

Tromler klarer fint å låse dekkene, og det er vell kun det de er der for. I nødstilfelle. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skiver bak på elbiler med driv på bakhjulene ruster seg i hjel etter kun noen år her oppe i nord. Med regenerativ bremsing der, så blir jo bremsene aldri brukt. Leverte leasing på eGolf og etter 3 år så var skivene så dårlige at alt av skiver og klosser måtte skiftes, så jeg forstår logikken til VW med denne avgjørelsen. 

 

Tromler klarer fint å låse dekkene, og det er vell kun det de er der for. I nødstilfelle. 

 

Joda, du har forsåvidt ett poeng. Men med bakhjulstrekk vil nok de fleste være forsiktig med å bruke for mye regenerering på vintern.

De fleste er mere redd overstyring enn understyring (som på f.eks egolf).

 

Synes alikevell det er merkelig at Trommelbrems fortsatt er en ting :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Joda, du har forsåvidt ett poeng. Men med bakhjulstrekk vil nok de fleste være forsiktig med å bruke for mye regenerering på vintern.

De fleste er mere redd overstyring enn understyring (som på f.eks egolf).

 

Synes alikevell det er merkelig at Trommelbrems fortsatt er en ting :p

Den bremser uansett med regen på vinteren om den bruker bakdekkene, før trommelene slår til. Så de vil kun bli brukt når regen ikke klarer mer, noe som jo er rimelig sjeldent behov på bakhjulene. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...