Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp! Senebetennelse i armene etter mengder med PC-bruk/overtid. Hva kan jeg gjøre?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

 

De siste 10-15 årene har jeg på det jevne brukt MYE pc daglig. Nå og da har jeg kjent på slitne armer, men det har alltid gått over.

 

De siste to månedene har jeg jobbet veldig mye og typisk arbeid hvor jeg holder musen og klikker MASSE gjennom en dag. Jobber som ingeniør og det går i 3D-modellering/tegning.

 

De siste ukene har jeg kjent litt på at armene har vært slitne og hatt et behov for å riste løs litt og massere litt gjennom arbeidsdagen. Men i starten av uken ble det mye verre og mer kronisk. I går var det så vidt jeg greidde gjennomføre arbeidsdagen.

 

Vet ikke sikkert om dette er senebetennelse, men antar det må være det? Jeg kjenner det i underarmen. Som en litt sliten og stram følelse. Selv små bevegelser gjør svakt vondt.

 

Fikk Naproxen av legen over telefon, så jeg kjører på med dette. Får ta en tur til legen til uka om det ikke går over.

 

Noen som har hatt dette? Er det noe jeg kan gjøre for å bli raskt bedre? Øvelser? Noe jeg ikke bør gjøre?

 

Det blir ikke overtid til uka, men håper jeg kan slippe sykmelding og jobbe som normalt hvis jeg får hvilt meg i helgen.

 

På forhånd takk for svar! :)



Anonymous poster hash: 7e197...8f0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gjøre noe fysisk aktivitet for å myke opp, få litt muskler og generelt forebygge slitasjeskader. Lett: svømming, ellipsetrener, skogturer, vektløfting. Behøver ikke være på olympisk nivå, bare lett aktivitet.