Gå til innhold

Stadig flere bruker Teslas nye «Smart Summon», selv om den er langt ifra feilfri


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hensikten med denne funksjonen. Den dagen jeg blir så lat at jeg ikke gidder å gå bort til bilen, da kan jeg likeså godt legge meg på sofaen og vente på mannen med ljåen.

 

Poenget med funksjonen er å innhente data slik at bilene på sikt kan navigere på parkeringsplasser helt uten sjåfør. Kanskje ikke så veldig nyttig i dag, men gull verdt når bilene blir fullstendig selvkjørende.

Endret av MrKråke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget med funksjonen er å innhente data slik at bilene på sikt kan navigere på parkeringsplasser helt uten sjåfør. Kanskje ikke så veldig nyttig i dag, men gull verdt når bilene blir fullstendig selvkjørende på sikt.

 

Absolutt. Dette er bare en del av "evolusjonen". Dette kommer til å se veldig mye bedre ut om noen få år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hensikten med denne funksjonen. Den dagen jeg blir så lat at jeg ikke gidder å gå bort til bilen, da kan jeg likeså godt legge meg på sofaen og vente på mannen med ljåen.

 

Poenget med funksjonen er å innhente data slik at bilene på sikt kan navigere på parkeringsplasser helt uten sjåfør. Kanskje ikke så veldig nyttig i dag, men gull verdt når bilene blir fullstendig selvkjørende.

Javel, men jeg skjønner fremdeles ikke hensikten. Hvorfor skal bilene kjøre rundt på egenhånd på parkeringsplassene? Jeg ser for meg den dagen utgangene på kjøpesentrene nærmest er sperret av overvektige menn som står og venter på at bilen skal komme! Du får unnskylde meg, men jeg er kanskje for lite fantasifull oppi hodet til å skjønne dette.

Lenke til kommentar

Poenget med funksjonen er å innhente data slik at bilene på sikt kan navigere på parkeringsplasser helt uten sjåfør. Kanskje ikke så veldig nyttig i dag, men gull verdt når bilene blir fullstendig selvkjørende.

Helt åpenbart at det er intensjonen, men er dette den rette måten å gjøre det på? 

 

Putte folk i fare, for å generere data? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir du ikke sliten? Finnes det ingenting du syns er litt kult med denne funksjonen? Eller er alt så bekmørkt, som vanlig? Greier du ikke å si noe positivt? 

Det hadde vært kult om det fungerte. 

 

Hvorfor skal man ta noe positivt, når man vet at det vil komme et større uhell av dette før eller siden? Folk har jo allerede klart å ripe opp hele bilen i garasjen. Bilen klarer altså ikke se en garasje? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært kult om det fungerte. 

 

Hvorfor skal man ta noe positivt, når man vet at det vil komme et større uhell av dette før eller siden? Folk har jo allerede klart å ripe opp hele bilen i garasjen. Bilen klarer altså ikke se en garasje? 

 

Ehm, hvem har skrapt opp hele bilen ved å bruke advanced summon? Og hva er det som ikke fungerer? 

 

Og om en ikke kan ta noe positivt for en vet at ett større uhell vill skje, ja da er det lite en kan ta positivt. Men forklarer kanskje sinnsstemningen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ehm, hvem har skrapt opp hele bilen ved å bruke advanced summon? Og hva er det som ikke fungerer? 

 

Og om en ikke kan ta noe positivt for en vet at ett større uhell vill skje, ja da er det lite en kan ta positivt. Men forklarer kanskje sinnsstemningen..

Det er flere videoer i artikkelen. Se dem? 

 

Bilen står i garasjen, og det er en person som tester ut dette. Bilen kjører og kødder litt ut, før den rygger inn i siden på garasje-stolpen, og lager bulker og riper langs hele siden på bilen. 

 

Dette er altså programvare Tesla mener fungerer bra nok til å bli sluppet ut til folk flest. Man ser at bilen ikke ser noe forskjell mellom asfalt og grass, og kjører ut på grasset i en video. Man ser at bilen ikke helt stopper opp for mennesker, i en annen video. Man ser at bilen kjører inn i feil fil, stopper i feil fil. Stopper midt i veien. etc etc. 

 

Dette er på ingen måte noe som er ferdig og bra nok utviklet til å bli sluppet ut til folk for å prøve utenfor kontrollerte former. Er du uenig, så er du gal. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere videoer i artikkelen. Se dem? 

 

Bilen står i garasjen, og det er en person som tester ut dette. Bilen kjører og kødder litt ut, før den rygger inn i siden på garasje-stolpen, og lager bulker og riper langs hele siden på bilen. 

 

Dette er altså programvare Tesla mener fungerer bra nok til å bli sluppet ut til folk flest. Man ser at bilen ikke ser noe forskjell mellom asfalt og grass, og kjører ut på grasset i en video. Man ser at bilen ikke helt stopper opp for mennesker, i en annen video. Man ser at bilen kjører inn i feil fil, stopper i feil fil. Stopper midt i veien. etc etc. 

 

Dette er på ingen måte noe som er ferdig og bra nok utviklet til å bli sluppet ut til folk for å prøve utenfor kontrollerte former. Er du uenig, så er du gal. 

 

Trafikkmyndighetene er åpenbart gale der borte da... Det er jo de som godkjenner dette. 

 

Forøvrig hadde jeg misset den filmen med garasjen, vet noen har hatt problemer med dette på summon tidligere. Synd det fortsatt er ett problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye meninger om autopilot her... Jeg har brukt det aktivt daglig siden tidlig i 2017. Setter det alltid på når jeg kjører langtur, fordi når det brukes riktig som førerstøttesystem reduserer risiko for hendelser vesentlig. Skjer det noe styggbrått, så bremser og manøvrere bilen langt kjappere enn min homosapiens 1-2sek reaksjonsevne klarer. Og blir jeg distrahert av noe i sidesynet eller i baksetet, så kan jeg faktisk snu meg et kort øyeblikk da jeg vet at bilen holder filen, farten og stopper om noen foran bremser.

 

De luringene som krasjer med summon, skulle nesten tro det var med vilje. Man holder inne en knapp på mobilen kontinuerlig. Slipper du den, så stopper bilen. Så juridisk er det du som kjører, og må ta ansvaret for det som skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du hatt problemer med Teslaen din altså?

Eh nei, trenger da ikke å gjøre noe annet enn å se alle bevisene/videoklippene. Måte på hvor dere teslaelskere går i forsvarsposisjon under hver artikkel angående Tesla. Du å Salvesen, hver bidige gang.

 

Hvis du virkelig mener en funksjon som ikke klarer å se veggen i en garasje eller skille mellom asfalt og gress ikke er uferdig programvare, så får du bare leve videre med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trafikkmyndighetene er åpenbart gale der borte da... Det er jo de som godkjenner dette.

 

Forøvrig hadde jeg misset den filmen med garasjen, vet noen har hatt problemer med dette på summon tidligere. Synd det fortsatt er ett problem.

Så selv om trafikkmyndighetene har godkjent det så betyr det at det fungerer som det skall? Hallo...

Lenke til kommentar

Eh nei, trenger da ikke å gjøre noe annet enn å se alle bevisene/videoklippene. Måte på hvor dere teslaelskere går i forsvarsposisjon under hver artikkel angående Tesla. Du å Salvesen, hver bidige gang.

 

Hvis du virkelig mener en funksjon som ikke klarer å se veggen i en garasje eller skille mellom asfalt og gress ikke er uferdig programvare, så får du bare leve videre med det.

 

Som nevnt over her - det er eier sitt ansvar. Du må fysisk holde inne en knapp i appen for å bruke summon. På hvilket som helst tidspunkt så kan brukeren stoppe Summon og bilen stopper momentant. Men her har brukern bare latt bilen gjøre som den vil. Det er ikke Tesla sin feil, det er brukeren. Drit lei av Tesla-hatere som gir Tesla svarteper for alt mulig

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trafikkmyndighetene er åpenbart gale der borte da... Det er jo de som godkjenner dette. 

 

Forøvrig hadde jeg misset den filmen med garasjen, vet noen har hatt problemer med dette på summon tidligere. Synd det fortsatt er ett problem. 

Blir du overrasket over om trafikkmyndighetene i statene isåfall er "gale"? De har jo forskjellige regler på kryss og tvers der borte. 

 

Heldigvis trur jeg neppe dette får et innpass i Europa. 

 

Du svarte uansett ikke på spørsmålet? Mener du at det er forsvarlig å slippe slikt ut til kundene? Mener du det fungerer som "designet"? 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...