Jump to content
Sexylubb1

Ny lov i Russland - forbudt å røyke fra balkonger

Recommended Posts

Kan det gjelde fra private boliger også? For da kunne vi blitt kvitt de fantene tvers over veien her,  som sitter ut på veranden og røker støtt.

Annonse

Det hadde vært helt forferdelig. Hilsen ikke-røyker.

Det er faktisk helt sykt hva slags frihetsberøvende regler vår regjering sitter å pønsker ut.

Edited by Skurupu
  • Like 8

Det er faktisk helt sykt hva slags frihetsberøvende regler vår regjering sitter å pønsker ut.

Mtp. hvor farlig røyk og tobakk er så er det faktisk litt ovveraskende at dette ikke kom med røykeloven.. Å røyke inne er også svært idiotisk.

• Like 1

Hva med friheten til naboen? Synes du det er ok om naboen din setter seg til og røyker rett ved vinduet til ungen din?

• Like 3

Hva med friheten til naboen? Synes du det er ok om naboen din setter seg til og røyker rett ved vinduet til ungen din?

Ser du hvordan din egen kommentar motsier seg selv?

• Like 4

Da kan man jo like gjerne forby tobakk over hele fjøla om det er sånn det skal være. Men kynisk sett så vil de vel egentlig ikke at folk skal slutte å røyke helt, eller om de gjør det så må man håve inn pengene et annet sted. Fant ikke noe tall på hvor mye skattepenger det er snakk om som kommer inn i kassa men det er betydelige summer.

Er lei av hvordan regjerende folk aldri lærer at forbud ikke hjelper. Folk må få et skikkelig insentiv for å slutte. La folk få røyke der de har lov til å røyke i dag i hvert fall, inne i offentlige lokaler gir jo mening, men er de på sin egen eiendom må de vel for pokker kunne gjøre det om andre hensyn tas. Hva om dette er en forelder, vil de da heller røyke inne i leilighet/hus sammen med ungene? For dersom det ikke også blir ulovlig, så blir det løsningen på problemet. Og da kan man som sagt bare forby hele greia.

Nei, før heller inn en ekstra ferieuke for ikke-røykere. Et mye bedre tiltak som enkelte bedrifter allerede har innført for egen regning.

Edited by Larzen_91
  • Like 1

Da har jeg kanskje misforstått. Jeg tolket det slik at du irriterte deg over nabo som røyker utenfor?

Ja, rett utenfor flere av mine vinduer.

Det finnes regler og lover mot lydbruk og oppførsel. Ser ingen grunn til at det samme ikke skulle gjelde for andre typer forurensning. Lys, gift, lukt.

• Like 1

Er lei av hvordan regjerende folk aldri lærer at forbud hjelper.

Å, så røykeloven vi har i dag, med bl.a. forbud mot røyking inne i alle offentlige lokaler, hjelper ikke? Jeg trodde den fikk slutt på alle røykfylte lokaler, og at mer enn 99% av befolkningen er takknemlig for den.

Noen ganger er nettop forbud det som trengs.

Litt hyperbolsk av meg, ja. Noen forbud gir selvsagt mening. Men med et slikt forbud så tar man jo til en viss grad eiendomsretten fra folk, og prøver å detaljstyre livene til folk, noe som jeg har dårlig tro på. Det er en bisarr mellomting mellom forbud og grønt lys som ikke gir mening, litt som Brustatbuene.

• Like 3

Du må gjerne røyke inne i din bolig... Så lenge det ikke plager naboen.

Dette var jo fornuftig på alle plan.

Da er det tydeligvis opp til den enkelte nabo hva man har lov til å gjøre. Hva om jeg syntes ungene dine som leker høylytt var plagsomt?

• Like 3

Spørsmålet er vel heller om dette er noe folk kommer til å få bøter for, at politiet følger opp. Per dags dato er det jo helt vanlig å kjøre bil på fortauene der borte, så det er vel langt ifra gitt at folk kommer til å slutte å røyke på balkongene sine. 

• Like 1

de innfører det altså pga. brannsikkerhet, ikke for å skåne ikke-røkere. Men skulle tro det generelt er mindre risiko for brann på en balkong (så sant den ikke er fylt med skrot) enn om det røykes inne i leiligheten?  :roll:

• Like 1