Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det greit å ha et ønske om at mannen skal betale?


Anbefalte innlegg

Da regningen kom på første daten med min nåværende samboer sa jeg at jeg ville ta den, dersom hun spanderte kino med popkorn og brus etterpå.

 

Grei måte å fordele det på. Slipper å sitte å lure eller føle på det om en tar litt styring uten å nødvendigvis spandere alt.

 

Funka fint. Hun er en selvstendig dame som liker å spandere selv også.

Det må være litt nedverdigende å hele tiden skulle bli insisterte spandert på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må være litt nedverdigende å hele tiden skulle bli insisterte spandert på.

Det er slikt jeg også ville sett på det om jeg var det motsatte kjønn. For min del ville jeg kanskje blitt fornærmet om det nærmest ble forventet at jeg var så hjelpeløs at jeg ikke kunne gjøre opp for meg selv.

 

I min erfaring får kvinnfolk plenty penger etter at forholdet ryker så de trenger ikke å få før. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må være litt nedverdigende å hele tiden skulle bli insisterte spandert på.

Spørs situasjonen. Om begge er i jobb, eller har ordnet økonomi så ville ihvertfall jeg funnet det noe nedverdigende å bli spandert på av min verre halvdel hver gang vi var ute.

 

Hadde jeg derimot hatt rollen som husfar, passet unger, holdt ting i tipp topp stand hjemme og alt det der, så hadde jeg blitt sur om andre halvdelen ikke hadde spandert om vi skulle ut all den tid hun er den som tjener penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du får lese post #37 og dømme selv.

 

I innlegg #37 redegjør trådstarter for at det er viktig å finne en servil mann som er enig med henne og sørger for økonomien slik at hun ikke trenger å sløse bort tjueårene sine på å jobbe, samt at romantikk ikke er hovedmotivasjonen hennes.

 

Den som inviterer betaler. Om jeg inviterer en kompis ut på middag, så betaler jeg. Om jeg inviterer dama på middag, så betaler jeg. Av den enkle grunn at det er vanskelig å si nei. Jeg har selv følt meg nesten presset til å bli med på noe som jeg ikke har noe grunn til å ikke bli med på. (Annet enn penger, og det er flaut på en måte).

Og aller verst gjelder dette med date. Ofte vanskelig å si nei til, så alternativet er å være kald eller bruke penger.

 

Blir man spurt ut på date, så betaler den som spør. Og det er helst slik at den andre parten skal gjengjelde dette neste dag.

Romantikk og folkeskikk 101.

 

Dette henger ikke helt på greip. Den som inviterer skal spandere i tilfelle motparten kvier seg for å bruke penger, men han/hun skal gjengjelde det neste dag? Hvorfor er det lettere for motparten å gjøre opp for seg i morgen enn i dag? Her kan du faktisk ha satt motparten i en økonomisk verre situasjon da han/hun må delta på to aktiviteter som koster penger istedenfor én og like fullt ender med å betale omtrent halvparten av den totale prisen for to personer.

Endret av €uropa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei, lagde en bruker for å spørre om dette, men blir sannsynligvis en fast bruker da det er så mange som bruker dette nettstedet. Så, hei! :roll:

 

- - - - - -

 

Så... jeg er ikke en som sparer en-kroninger under sengen, det er bare ikke meg. Dette handler ikke om sparing i det hele tatt, om det er noen som tenker det :nei:

 

Jeg er bare veldig skuffet over at det ikke er lett å finne menn som er villige til å ta det steget og bare si rett ut at det er de som skal betale og at det blir det, som i filmene :love:

 

Jeg er 21 år gammel og har datet fem menn dette året, og ALLE SAMMEN spurte meg hvordan betalingen skulle foregå - noen spurte før daten, andre spurte etter daten.

 

Det er mulig for meg å si at de skal betale og de ville sikkert ikke hatt et problem med det, men det er ikke noe poeng i det for meg, for da er romantikken ute av bildet - de skal liksom vite dette selv :hm:

 

Beklager om det ble litt uoversiktlig, men blir lei av dette. Jeg vet at dette ikke er et stort "problem" for de fleste, og det er vel ikke et stort problem for meg heller, men det er noe som har plaget meg i det siste og ønsker bare å få det ut. Jeg blir rett og slett lei av å bli spurt om alt hele tiden, så det er ikke bare betalingen, men hele oppsettet... betalingen er vel "kremen", men ja, det er ikke bare det. Min ønske er bare å finne noen som ikke skal drive å være så følsom og forsiktig hele tiden. Er det bare meg som har sånne tanker, finnes det andre der ute som også tenker sånn?


Livet er ikke som disney og hollywood filmene. De selger oss historier.

 

Romantikk er mye mer enn at han skal være synsk og bare vite at dette er hva du vil ha (du vet med deg selv at dette er urealistisk). Det er faktisk ganske snilt og romantisk å ta den praten før man går på en date, så man ikke ender opp med en klein situasjon. De ønsker å vite hva du vil, og kanskje det ikke matcher det de vil, men da er jo det like så greit for da er dere jo ikke en match uansett! Kommunikasjon og det å kommunisere sine egne ønsker og behov tydelig kan spare så mange så mye forvirring og skuffelse.

 

 

Dette er og et poeng. Mange kvinner/jenter i dag er veldig opptatt av likestilling også i datingverden. Så om du pusher på at du skal spandere så kan du gjøre daten din uvel på samme måte som du presenterer her.


Veldig godt poeng! Jenter kan ofte føle at det forventes noe av dem tilbake hvis mannen spanderer på dem på de første datene. Når man blir bedre kjent og komfortable med hverandre så er det ett problem som ofte forsvinner av seg selv.

 

Var en kar som begynte å kjøpe meg ting og sånt når jeg klart hadde sagt ifra at han ikke måtte gjøre noe sånt før vi ble seriøse. Jeg rygga veldig fort fra hele greia for å si det sånn!

 

 

Ble kjent med dem I-R-L, bruker egentlig ikke sosiale medier og definitivt ikke nettdating :grin: For meg er det kleint å legge ut "fine bilder" på nett.


Derfor du legger ut stygge bilder av deg også, med kvise i trynet og greier. Da får du høre ''åh wow du er mye penere i virkeligheten!'' og er litt sikrere på at de ikke er overfladiske og bare liker deg fordi du er pen.

 

## trippelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Derfor du legger ut stygge bilder av deg også, med kvise i trynet og greier. Da får du høre ''åh wow du er mye penere i virkeligheten!'' og er litt sikrere på at de ikke er overfladiske og bare liker deg fordi du er pen.

Det er faktisk et poeng.

Jeg traff kjæresten min over nett.

En av faktorene som jeg bet meg merke i var nettopp at hun hadde noen bilder i albumet sitt som ikke satte henne i det beste lyset.

Dette tolket jeg positivt i form av at hun ikke var overfladisk og enkel.

 

Disse jentene som på samtlige bilder er oversminket med utringningen ned til magen, med trutmunn og åpenbart overtenkt posering sender et ganske tydelig signal. Tom i hodet og falsk. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Det er faktisk et poeng.

Jeg traff kjæresten min over nett.

En av faktorene som jeg bet meg merke i var nettopp at hun hadde noen bilder i albumet sitt som ikke satte henne i det beste lyset.

Dette tolket jeg positivt i form av at hun ikke var overfladisk og enkel.

 

Disse jentene som på samtlige bilder er oversminket med utringningen ned til magen, med trutmunn og åpenbart overtenkt posering sender et ganske tydelig signal. Tom i hodet og falsk. :)

Det tiltrekker også en viss type menn, så sutret de samme jentene over hvordan de ikke klarer å få tak i en god dude.. Hørt mange historier om folk som bare ditcher en date fordi de ikke så ut som på bildet i det hele tatt. Kanskje de burde prøve å ikke utgi deg for å være en modell med ''perfekt kropp'' med snapchat filtre, sexy klær i alle bilder og fjeset full av perfekt sminke.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å diskutere statistikken, men siden det er så lett å finne og siden det er Lørdag... OK  :roll:

 

Ja, i følge World Bank er det omtrent 14% mindre kvinner i arbeid i Kroatia enn det er i Norge, men det som også er riktig i følge kilden er at det finnes flere arbeidende kvinner i Rwanda, Sør Sudan og Uganda enn det finnes i Norge - og disse landene er ikke kjent for kvinnerettigheter, for å si det sånn.

 

I tillegg til det, er det også et fakta at andelen av arbeidende kvinner i Norge som er i fulltidsjobber er 30% mindre enn i Kroatia. Det er ikke et lite forskjell, det er en enorm forskjell.

 

Kan også få fram det at 90% av ingeniørene i Norge er menn, og at 90% av sykepleierne i Norge er kvinner, for det fant jeg ut i dag takket være denne diskusjonen. Statistisk sentralbyrå vet altfor mye, om alt sammen!  :yes:

Hvor er kildene til de påstandene dine ? 

Husk på det at en jobb dreier seg ikke bare om økonomi.  men også om og utvikle seg som menneske.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om å være lat, det å oppdra barna & drive med hjemmearbeid hadde vært en fulltidsjobb, det er det ingen spørsmål om.

 

Som sagt, det ville bare vært sånn til barna starter på skolen, etter det blir det arbeidsliv for meg også - kanskje deltid, for selv om barna er langt mer uavhengige, er det fortsatt andre ting å drive med hjemme. Så fulltidsjobb blir det sikkert ikke, og det er helt greit.

Men hva skjer om mannen din mister jobben, forlater du han da ?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mange 21 årige menn har økonomi til og hele tiden tilfredsstille dine dyre interesser og behov ? 

Innlegg #12

 

Hvor er kildene til de påstandene dine ? 

Husk på det at en jobb dreier seg ikke bare om økonomi.  men også om og utvikle seg som menneske.

World Bank Open Data

 

Men hva skjer om mannen din mister jobben, forlater du han da ?  

Når det er snakk om en kjæreste: Om han mister jobben finner han en ny, men om han er for lat til å finne en ny blir det for vanskelig å ha en familie, og da blir det ikke noe av forholdet, dessverre. 

 

Om det er snakk om en ektemann og vi allerede har dannet familie, og han mister jobben, og han ikke kan finne en ny, da blir det bare å gjøre alt mulig for å få det til, for meg blir det å skilles utenkelig.

 

Det siste jeg ønsker er å være skilt, så det skal mye til for at det skal skje.

Endret av MAnne0603
Lenke til kommentar

Jeg spanderer - er damen slik at dette er ett problem (som det dessverre har blitt hos enkelte) så får hun finne seg noen som ikke vil spandere.

Men jeg er for delt økonomi i etablerte forhold - mine penger er dama sine og visaversa. Er man sammen, så er man sammen - i økonomien fins det da ikke noe som heter mitt eller ditt - alt er vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spanderer - er damen slik at dette er ett problem (som det dessverre har blitt hos enkelte) så får hun finne seg noen som ikke vil spandere.

 

Men jeg er for delt økonomi i etablerte forhold - mine penger er dama sine og visaversa. Er man sammen, så er man sammen - i økonomien fins det da ikke noe som heter mitt eller ditt - alt er vårt.

:love:

Lenke til kommentar

Jeg er forkjemper for at likestillingen ikke skal dras for langt. Kona steller huset og mannen mekker bilen- type.

 

På date betaler mannen og så håper jeg han er litt gentleman i tillegg. Tar jakken eller noe sånt. Problemet i dag er at vi har så god råd at mange menn ikke kan og ikke vil mekke bil, snekre en utebod osv og setter bilen på verksted eller ellever innsjekket, mens kvinnearbeidsplasser som vaske hus og lage mat er noe man ikke prioriterer.

 

Jeg skulle gjerne ønsket meg 50 år tilbake i tid på disse områdene, så jeg ønsker at en mann betaler daten om han inviterer på en. Man inviterer jo ikke folk på middag og ber de betale halve regningen?

 

Anonymous poster hash: f806f...d3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...